متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

بر طبل شادانه بکوب!



اخبار,اخبار انتخابات ,انتخابات  خبر گان

طنز /بر طبل شادانه بکوب!

اخبار  انتخابات خبرگان  - عموجان دلواپس ما شادمان و مسرورند که فلانی سر جلسه امتحان نرفته! البته فقط ایشان که نیستند. رسانه‌های دلواپس و شبه دلواپس چیزی نمانده اشک شوق بریزند و بر طبل شادانه بکوبند و کم مانده از خوشحالی پس بیفتند که فلانی نرفت، فلانی امتحان نداد، فلانی حذف شد، امتحان مجدد نداریم و الخ...

ما آن قدیم و ندیم‌ها که بچه بودیم یادمان می‌آمد که از سوپری محل و راننده سرویس تا بابای مدرسه و معلم ورزش، وکیل مدافع بچه هایی می‌شدند که سر جلسه دیر می‌رسیدند. خود ما را وقتی آبله مرغان گرفته بودیم برای مان یک اتاق جدا با میز و صندلی جدا گذاشتند و از در پشتی بردند تا امتحان بدهیم و از درس و کلاس عقب نمانیم. یعنی کوشش همه این بود که تا می‌شود کمک کنند همه در آزمون شرکت کنند.

 

حالا بعضی‌ها هم بودند که حوصله درس و کلاس را نداشتند و می‌رفتند دنبال زندگی که بدون حاضر و غایب باشد. خب کسی برای حضور نداشتن و غیبت آنها شادی نمی‌کرد و همه تأسف می‌خوردند که حیف شد فلانی درسش را ادامه نداد. ما حتی یک مدیری داشتیم که وقتی کسی غایب بود زنگ می‌زد منزل شان که چرا فرزندتان سر جلسه حاضر نشده و اگر می‌شود تا وقت هست، خودش را برساند.


حالا روزگار عوض شده. با وجود تأکید تمام ارکان نظام بر حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات، داریم دوستانی را که از حذف زودهنگام چهره‌ها شادمان می‌شوند و دست افشانی می‌کنند. خب حالا به فرض هم که این شخصیت حذف شد؟ آخرش؟ این شخصیت را هم حذف بفرمایید اکثریت به شخصیت‌های محبوب شما رأی می‌دهند؟


عموجان پوزخندی به پهنای صورت زدند و فرمودند:« بیخود خودتان را به موش مردگی نزنید. باید امتحان بدهید. همه باید امتحان بدهند. حتی باید از جناب روحانی و جناب هاشمی هم امتحان بگیرند. اصلاً باید قانون را عوض کنند که بشود هر سال انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرد.

 

چه معنی دارد که اداره کشور برای 4 سال به دست یک ژنرال حقوقدان بیفتد! اصلاً باید روابط مان را با کل دنیا قطع کنیم. فرق جیبوتی با فرانسه و انگلیس و کانادا چیست؟ اصلاً چرا باید بین کشورها فرق بگذاریم؟ یکسری نمی‌خواهند با ما رابطه داشته باشند، خب ماهم نخواهیم با باقی کشورها رابطه داشته باشیم؟ اینجوری به نفع اقتصاد هم هست. کلاً می‌شود وزارت خارجه را تعطیل و ظریف را مرخص کرد که برود لاویج عسل بخورد!» بله خب این‌ها که فرمودند آرزوهای شیرین دلواپسانه است اما مملکت حساب و کتاب و قانون دارد و مختصات کلانش را اکثریت در هر انتخاباتی مشخص می‌کند. اگر به شما بود که دوست داشتید کل کابینه به مرخصی برود و زمام امور به دستان با کفایت دوستان ولنجک بازگردد. ولی خب فعلاً با همین شادی‌های کوچک خوش باشید و پایکوبی کنید. به هر حال این هم داستانی است...


 اخبار  انتخابات خبرگان  -  ایران


ویدیو مرتبط :
نماهنگ بر طبل شادانه بکوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«چوب طبل» سرشار از آهن



 

«چوب طبل» سرشار از آهن

 

 

چوب طبل، سبزی معروفی است که در سراسر هند و پاکستان کشت می شود. این گیاه خاصیت ضدباکتریایی دارد و تصفیه کننده خون و غنی از آهن است. تقریبا همه قسمت های درخت چوب طبل ارزش درمانی دارد. برگ های آن که ارزش دارویی زیادی دارد ، بیماری های زیادی را درمان می کند.

 

برگ های این گیاه تقویت کننده اسکلت بدن است و برای تصفیه خون مفید است.

 

این گیاه برای زنان باردار بسیار مفید و در دوران شیردهی، شیر مادر را افزایش می دهد. مصرف منظم این گیاه کلسیم، ویتامین و آهن لازم مادران را تامین می کند. این مواد غذایی زایمان را آسان می کند و ناراحتی های پس از زایمان را کاهش می دهد.

 

برگ های این گیاه از اختلالات هاضمه پیش گیری می کند و بهترین درمان گیاهی برای رفع اسهال، وبا، اسهال خونی و یرقان به حساب می آید.

 

سوپ چوب طبل، گرفتگی سینه، گلودرد و سرفه را برطرف می کند.

 

بخور چوب طبل آسم و مشکلات ریه را تا حد زیادی رفع می کند.

 

آب این گیاه، به پوست شادابی می بخشد. کافی است کمی چوب طبل و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و به صورت بمالید. این ماده، آکنه، جوش های سرسیاه و ناراحتی های پوستی دیگر را نیز درمان می کند.

 

سوپ این گیاه، عفونت پوست، قفسه سینه و گلو را از بین می برد. چوب طبل، خاصیت ضدباکتریایی دارد که مشابه پنی سیلین و آنتی بیوتیک های دیگر است.

 

برای رفع زخم معده برگ های آسیاب شده آن را با کمی ماست مخلوط و هر روز مصرف کنید.

 

▪ جوشانده آن اختلالات تنفسی و سکسکه را رفع می کند.


روزنامه خراسان