متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

انتقاد علی مطهری ار روند بررسی صلاحیت ها



اخبار,اخبار انتخابات ,علی مطهری

علی مطهری نماینده مردم تهران به ردصلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات مجلس واکنش نشان داد.

  علی مطهری در کانال تلگرامی خود نوشت: خبر رد صلاحیت بسیاری از افراد منتقد از جمله خودم را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شنیدم. به نظر می‌رسد که هیئت‌های نظارت استانها در مجموع حق‌الناس را رعایت نکرده‌اند و بسیاری از افراد خوش‌فکر را به صرف منتقد بودن، رد صلاحیت کرده و با محروم نمودن مردم از انتخاب آنها نوعی تعیین تکلیف برای مردم و دخالت در نتیجه انتخابات و ترکیب مجلس آینده کرده‌اند. امیدوارم شورای نگهبان توجه کافی به حقوق مردم و حق‌الناس داشته باشد و این افراط را تعدیل کند.


وی افزود: در اینجا نقل جملاتی از شهید آیت‌الله مطهری درباره انتخاب وکیل، مناسب است: «از جمله مواردی که رشد و پیشرفت و تکامل مردم در این است که در آن کار آزاد و مختار باشند و اگر مصلحتِ آنها را به زور به آنها بدهیم هیچ‌گاه صلاحیت استفاده از مصالح خود را پیدا نمی‌کنند، موردی است که مردم باید با اراده و میل خود وکیل صالح خود را انتخاب کنند و خودشان برسند به حدی که وکیل صالح انتخاب کنند. تحمیل وکیل - ولو صالح - اثرش این است که هیچ وقت استعداد اجتماعی مردم به فعلیت نمی‌رسد و تجربه اجتماعی و عقل تجربی اجتماعی پیدا نمی‌کنند. »  (یادداشتهای استاد مطهری، ج 1 / ص 86)

 

 اخبار انتخابات  -  عصر ایران


ویدیو مرتبط :
دفاع علی مطهری از کلیات کابینه روحانی روز بررسی صلاحیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی صلاحیت علی جنتی; اینکه می گویند هنر برای سیاست نیست دروغ است آقای جنتی!



بررسی صلاحیت علی جنتی وزیر پیشنهادی ارشاد
**‌ کریمی قدوسی نماینده کلات اولین مخالف جنتی بود که به سخنرانی پرداخت.
وی گفت: تهاجم فرهنگی در برنامه های جنتی پررنگ مطرح نشده است و باید قوی تر مطرح می شد.
کریمی قدوسی ادامه داد: آقای جنتی! شما به وزارتخانه ای میروید که در گذشته فجایعی در آن اتفاق افتاد، چه فیلمهایی در این وزارتخانه پروانه نمایش گرفت و چه کتابهایی در آن مجوز چاپ گرفت؟

وی افزود: وزیر آن دوره که خاتمی او را زینت کابینه میدانست اکنون کجاست؟  با بی بی سی و عربستان سعودی چه می کند؟ مهاجرانی در ایران چه پرونده ای با چه اتهاماتی دارد؟

کریمی بیان داشت: آقای جنتی ! شما مسئولیتی را بر عهده می گیرید که از چنین سابقه آسیبدیده است، حواستان را جمع کنید.

**‌ عوض حیدرپور شهرضایی نماینده شهرضا به عنوان موافق جنتی سخنرانی کرد.
وی گفت: آقای جنتی در تمام مسئولیتهایی که داشت کارآمدی خود را تمام قد ثابت کرد. وی در تمام پستهایی که داشت وظیفه خود را به گونه ای انجام داد که نشان داد می تواند به خوبی سکاندار پست مهمی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

حیدرپور ادامه داد: جنتی برای ما شهید زنده است. برنامه و قانون مداری ویژگی دیگر جنتی است. برنامه های او منطبق با برنامه پنجم توسعه است.
حیدرپور گفت: او فقه و حوزه را به خوبی می‌شناسد و می‌داند چگونه اختلافات را حل کند.


** دستغیب نماینده شیراز به عنوان موافق علی جنتی سخنرانی کرد.
وی اظهار داشت: با روزمرگی و حاشیه سازی نمی توان فرهنگ را در کشور گسترش داد.
دستغیب گفت: بحث اقتصاد و اقتدار فرهنگی از نکاتی است که در برنامه جنتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: گسترش ارتباطات جهانی در حوزه فرهنگ و هنر در برنامه جنتی مورد تاکید قرار گرفته است و البته تفاوت بین تهاجم و تبادل فرهنگی هم در این حوزه روشن است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


** حمید رسایی نماینده مردم تهران در مخالفت با علی جنتی به انتقاد از برنامه های وی پرداخت.
رسایی گفت:جنس مخالفتم در حوزه ارشاد از جنس دغدغه است، و گمان می کنم جنتی با همه فضایل و ویژگی هایی که دارد نمی تواند وزیر ارشاد باشد.


وی افزود:‌ ایشان از یک خانواده ای است که در راس آن خانواده یک رجل دینی ، سیاسی و با بصیرت که مثل کوه در مقابل دشمنان در طول سالهای بعد از انقلاب و قبل از انقلاب ایستاد، و آن آیت الله جنتی است ،مربوط به آن بیت است ولی به هر ترتیب که ما به آقای جنتی که نمی خواهیم رای بدهیم ما به فرزند آقای جنتی رای می دهیم.

رسایی افزود: علت نگرانی این است که آقای جنتی در مصاحبه هایی گفته که به کسی ارادت فکری دارد که بسیاری از آسیبهای فرهنگی که به اشاره می کنم ناشی از تفکر و مدیریت اوست.

وی گفت: اولا اهمیت فرهنگ نسبت به سیاست ، اقتصاد ، صنعت و حتی امنیت اهمیت ریشه ای دارد، فرهنگ زیر ساخت است. شما اگر می خواهید در اقتصاد ، صنعت و هر حوزه دیگری تغییر و تحول ایجاد کنید نیاز به فرهنگ دارید و برای همین هم رهبر انقلاب بارها تاکید کردند هر لایحه ای چه اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی و صنعتی و امنیتی بخواهد به مجلس بیاید باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

نماینده تهران گفت: خیلی ها فکر می کنند وزارت ارشاد یک وزارت دم دستی است، در حالی که وزارت ارشاد یک وزارتخانه فکری و اجرایی است.
وی ادامه داد: همین وزیری که الان در بی بی سی و voa نشسته هم ارادت فکری به همان فرد داشت.

رسایی بیان داشت:‌ برای موسسات فرهنگی که در حال حاضر ما 34 موسسه فهنگی داریم که 50 درصد بودجه برای اینهاست و عملکرد و هیئت مدیره آنها مشخص نیست می خواهید چکار کنید؟ برای کانونهای فرهنگی مساجد ، اوقاف و سازمان حج و زیارتچه برنامه ای دارید؟

وی گفت: اینکه می گویند هنر برای سیاست نیست دروغ است آقای جنتی!

رسایی ادامه داد: مهمترین حرکت در جهت براندازین ظام تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است ، می گویند برای براندازی باید فرهنگ را عوض کرد،اینکه می گویند فرهنگ برای سیاست نیست دروغ است، ما باید بینش فرهنگی مردم را عوض کنیم و بینش با فرهنگ و سیاست عوض می شود./باشگاه خبرنگاران