متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

اسفنانی: لایحه شفاف‌سازی منابع مالی داوطلبان انتخابات احتمالا تصویب نمی‌شود



اخبار,اخبارانتخابات,انتخابات  مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخاباتی در عمل امری دشوار است و این امکان نیز وجود دارد که مجلس با لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان که در هفت ماده از سوی دولت به مجلس ارائه‌شد موافقت نکند.

"محمدعلی اسفنانی" در گفت‌وگو با (ایسنا) منطقه اصفهان، شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخاباتی را در عمل امری دشوار توصیف و اظهار کرد: در هر حال لایحه دولت در خصوص شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان در نظر دارد تا به شائبه‌های سال‌های گذشته برخی کاندیداها در خصوص هزینه کرد غیر متعارف و خارج از چهارچوب خاتمه دهد.

وی با مجهول خواندن هدف نامزدهایی که با صرف هزینه‌های کلان به عرصه انتخابات پا می‌گذارند، افزود: معلوم نیست کسی که با صرف هزینه‌های غیر متعارف به عرصه انتخابات وارد می‌شود چه هدفی دارد و چه دیدگاهی را درباره بازگشت این هزینه‌ها دنبال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف‌سازی منابع مالی نامزدهای انتخاباتی بسیار دشوار است، خاطر نشان کرد: گاه هزینه‌های انتخاباتی یک نامزد از محل حساب شخصی او پرداخت می‌شود که بر اساس لایحه پیشنهادی دولت بررسی جزء به جزء هزینه‌های پرداختی در امور مختلف مجاز و قابل دسترسی است حتی زمانی که هزینه ای کلان از طرف یک فرد حقیقی به عنوان هزینه‌های انتخاباتی یک نفر پرداخت می‌شود نیز مسأله روشن و قابل پیگیری قضایی است اما اگر یک هزینه کلان میان 10 یا 20 نفر تقسیم شود آیا باز هم می‌توان ادعا کرد که دستگاه قضایی و لایحه مربوطه می‌توانند به راحتی مسأله را پیگیری و سرنخ‌های مربوطه را در زمان اندک پیدا کنند.

اسفنانی ادامه داد: در این میان گاهی مسائل واقعی با مسائل غیرواقعی خلط می‌شود و باعث به وجود آمدن شائبه‌هایی می‌شود که در اصل حقیقت ندارند مثلاً ممکن است یک نامزد انتخاباتی برای تأمین هزینه‌های خود ملکی یا خودروی شخصی خود را بفروشد اما در زمان وارسی حساب‌ها از نظر دیگران پنهان بماند و این گونه وانمود شود که فرد هزینه کلانی را از منابع غیرمجاز تهیه و مصرف کرده است.

وی افزود: همچنین کدام مرجع قضایی می‌تواند هزینه‌های مربوط به ایاب و ذهاب یا خوراک افراد طرفدار یک نامزد انتخاباتی را تخمین زده یا محاسبه کند؟ ممکن است فردی ناشناس تمام هزینه‌های مربوط به تبلیغات فیزیکی سطح شهر یک نامزد انتخاباتی را تقبل می‌کند و بعد هم به صورت ناشناس از صحنه کنار می‌رود آیا لایحه مربوطه توانایی پیگیری هزینه‌هایی انتخاباتی از این دست را پیش‌بینی کرده است؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نسبت به پیگیری طرح‌ها و لوایحی از این دست آشنایی کامل دارند، گفت: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یکی از تلاش‌های بی‌نظیر خود را در تهیه قانون شفاف‌سازی دارایی‌های مسئولان ارشد نظام به کار گرفت، بنابراین ذهنیت روشنی نسبت به این لایحه در مجلس و به خصوص در کمیسیون مربوطه وجود دارد.

اسفنانی تصریح کرد: با این وجود این امکان نیز وجود دارد که مجلس با لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات موافقت نکند.


 اخبار انتخابات  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
مخالفت نمایندگان مجلس با دو فوریت لایحه شفاف سازی منابع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات تصویب شد



اخبار,اخبارسیاسی ,جلسه هیات دولت

گزارش رییس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص «تغییرات آب و هوایی و نقش ایران در آن»، در جلسه هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ارائه شد.

رییس جمهوری با بیان این که بهبود محیط زیست از حیث مسئولیت دولت نسبت به سلامت مردم برای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: دولت مصمم است که با هدفگذاری‌های روشن، شاخص‌های محیط زیست را بهبود بخشد. هنر ما در این است که بتوانیم با حفظ حرکت پرشتاب رشد و توسعه، شرایط زیست محیطی را نیز ارتقا دهیم.

دکتر روحانی همچنین با یادآوری این که کشور ما طی سال‌های تحریم‌های ظالمانه و محدودیت در دسترسی به فناوری‌های نوین آسیب‌هایی دیده است، توجه به این محدودیت‌ها و لزوم دسترسی به سرمایه‌گذاری‌ها و فناوری‌های نوین را در پذیرش تعهدات بین‌المللی ضروری دانست.

در گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، تهدیدهای ناشی از افزایش دما بر اثر انتشار گازهای گلخانه‌ای از قبیل سیل و خشکسالی و به تبع آن آسیب‌پذیری سلامت انسان، زیستگاه‌های حیات وحش و کاهش امنیت منابع تأمین تغذیه مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین رویکردهای اندیشمندان و متخصصان امر در خصوص کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مورد بررسی قرار گرفت. در همین راستا سازمان حفاظت محیط زیست برای مشارکت جمهوری اسلامی ایران در اجرای فرایند کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای درخواست کرده است که دولت ظرفیت‌های لازم را از طریق واردات و استفاده از فناوری‌های نوین به کشور، صدور مجوز مربوط به فروش گواهی انتشار، تأمین منابع کافی و بهینه سازی فرهنگ استفاده از صنایع انرژی بر فراهم نماید.

بررسی لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین مسایل مربوط به انتخابات به منظور ایجاد ساز و کار لازم برای قانونمند کردن فعالیت‌های مالی مربوط به انتخابات احزاب و تشکل‌های سیاسی مجاز و نامزدها، در جلسه روز چهارشنبه هیأت وزیران نیز ادامه یافت و ضمن تصویب این لایحه، مقرر شد که با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

بررسی و تصویب سند آسیب‌شناسی کلانشهرها در بخش محیط زیست و خدمات شهری – بخش حمل و نقل و ترافیک – از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه بود. سند یاد شده به مجموعه اقداماتی که باید درحوزه‌های مختلف از قبیل تصادفات شهری و ایمنی، سامانه‌های حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری، مدیریت تقاضای سفر، مدیریت یکپارچه حمل و نقل بار و مسافر در شهرها و حمل و نقل شهری و آلودگی هوا صورت گیرد، پرداخته و دستگاه‌های مرتبط با اجرای پیشنهادها را نیز مشخص نموده است.


  اخبار سیاسی -   ایسنا