متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

آیت الله العظمی محفوظی: حاج سید حسن آقا علماً وعملا شایستگی دارد / لایق تر از ایشان چه کسی می خواهد برای خبرگان بیاید؟



اخبار,اخبار انتخابات,انتخابات مجلس خبرگان رهبری

آیت الله العظمی محفوظی در پایان با اشاره به برخی مخالفت ها با یادگار امام گفت: اگر کسی قصد مخالفت با ایشان را داشته است، مخالفت مبنایی نبوده است بلکه از روی عناد است؛ و الا وقتی ایشان را با دیگران مقایسه می کنیم پی می بریم که در صلاحیت واقعی ایشان نباید تردید کرد.

مخالفت ها با کاندیداتوری حسن اقا از روی عناد استیکی از علمای برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر صلاحیت یادگار امام برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان در خبرگان می تواند وجود موثری داشته باشد، صحبت کند، فکر کند و در کمیسیون ها شرکت کند.

آیت الله العظمی عباس محفوظی در گفت و گو با نشریه حریم امام در پاسخ به سوالی در مورد کاندیداتوری یادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قطع نظر از اینکه ایشان از خانواده امام هستند، خود ایشان شخصیتی علمی و عملی هستند؛ حاج حسن آقا هم اهل فضل و مدرس هستند و هم اهل عمل هستند

ایشان یادآور شد: در تاریخ امده است که صدرالمتألهین در اصفهان خدمت میرداماد آمد؛ میرداماد پرسید برای چه آمده ای؟ او گفت آمده ام تا حکمت متعالیه را بیاموزیم؛ میرداماد گفت حکم متعالیه جز از راه علمی بدست نمی آید. یعنی کسی که علم داشته باشد و عمل نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد.

آیت الله محفوظی گفت: شخص امام که به خوبی در جامعه ما شناخته نشد بلکه فقط جنبه انقلابی ایشان در نظر مردم آمد، در جهت عمل فوق العاده بود؛ ایشان شخصیتی بود که هم از نظر فکری و علمی و هم از لحاظ رفتاری وعملی عالی بودند.

ایشان با اشاره به عناوین و القاب حوزوی یادآور شد: وقتی آخوند خراسانی را مرحوم میرزای شیرازی به نجف فرستاد، برای علمای نجف نوشت که من حجت الاسلام آشیخ محمد خراسانی را برای تدریس و تعلیم طلبه ها فرستاده ام. در آن زمان خود میرزا در سامرا بود و می گفت مثل توپ در نجف صدا کرد که ملا محمد خراسانی حجت الاسلام شده است. اما الان دیگر به حجت الاسلام و آیت الله هم اکتفا نمی کنیم در حالی که اینها ابزار است؛ واقعیت این است که حاج سید حسن آقا هم علماً و هم عملا شایستگی دارد. ایشان هر حرکتی که می کند واقعا اسلامی است و به خاطر انتساب خانوادگی به امام در رفتارش غرور ندارد.

آیت الله محفوظی تأکید کرد: بهتر از حاج حسن آقا کسی برای کاندیداتوری خبرگان  نیست و باید گفت «وقع فی محله». ایشان در خبرگان می تواند وجود موثری داشته باشد، صحبت کند، فکر کند و در کمیسیون ها شرکت کند.

ایشان با تأکید بر اینکه هیچ شبهه ای از لحاظ شایستگی  و صلاحیت ایشان برای خبرگان وجود ندارد، گفت: من ایشان را علما و عملا تایید می کنم و این سخن برای این نیست که رشوه زبانی بدهم بلکه من صلاحیت ایشان را واقعا درک کرده ام؛ من اعضای خبرگان را هم از ابتدای انقلاب تاکنون دیده ام؛ فارغ از انتساب خانوادگی، لایق تر ایشان چه کسی می خواهد بیاید؟! در این مساله هیچ تردیدی وجود ندارد و ایشان می تواند  در مجلس خبرگان مفید واقع شود.

آیت الله محفوظی در پایان با اشاره به برخی مخالفت ها با یادگار امام گفت: اگر کسی قصد مخالفت با ایشان را داشته است، مخالفت مبنایی نبوده است بلکه از روی عناد است؛ و الا وقتی ایشان را با دیگران مقایسه می کنیم پی می بریم که در صلاحیت واقعی ایشان نباید تردید کرد.

 

اخبار انتخابات ، انتخابات مجلس خبرگان - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
جلسه درس اخلاق آیت الله العظمی محفوظی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله مسعودی خمینی: حاج حسن آقا هیچ گاه دنبال جناح ها نبوده، او همواره طرفدار حق بوده / امثال ایشان در حوزه، باید به خبرگان بروند



اخبار,اخبار انتخابات , انتخابات  خبر گان

 اخبار انتخابات  خبرگان  - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز خرسندی از حضور آیت الله سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان هیچ وقت به دنبال اصلاح طلبی، اصولگرایی و پایداری نبوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز خرسندی از حضور آیت الله سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان هیچ وقت به دنبال اصلاح طلبی، اصولگرایی و پایداری نبوده است.

  آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به اهمیت یادگار امام به انتخابات مجلس خبرگان از جهات مختلف، اظهار داشت: ایشان اولا نوه امام رحمه الله هستند و این انتساب، انتساب خوبی است؛ ایشان همچنین از سادات محترم هستند که جایگاهی والاتر  و مورد توجه بیشتر است.

وی افزود: حاج حسن آقا دارای ذوق، سلیقه، رفتار و درک خاصی هستند که بحمدلله خداوند به ایشان عطا کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: ایشان در حوزه مورد توجه طلاب، آقایان و شاگردان است و درس و بحث شان خوب است که یک مزیت بالا محسوب می شود.

آیت الله مسعودی خمینی تأکید کرد: از لحاظ اخلاقی و روش رفتاری تاکنون من ندیده ام حاج حسن آقا کوچکترین بی احترامی به هیچ فردی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایشان هیچ وقت به دنبال اصلاح طلبی، اصولگرایی و پایداری نبوده است، گفت: من معتقدم همه باید فقط از اسلام بگویم؛ «الا ان حزب الله هم المفلحون». یکی از خصوصیات حاج حسن آقا این است که هیچ گاه طرف یک جناح یا مخالف دیگری نبوده،  بلکه طرفدار حق بوده است و حق مطلب این است که ما طلبه ها دنبال حق باشیم و هرکس دنبال حق بود و اخلاقی عمل می کرد ما دنبال او هستیم.

آیت الله مسعودی خمینی تصریح کرد: فکر می کنم حضور حاج حسن آقا در خبرگان مفید خواهد بود تا بتواند به وظیفه خبرویت خود عمل کند و امثال ایشان در حوزه باید به خبرگان بروند و وظیفه شرعی خود را عمل کنند.

 اخبار انتخابات  خبرگان  -  انتخاب