متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

آیا کشتن حشرات گناه محسوب می شود؟



 

حدود شرعی حجاب آقایون!

 

آیا کشتن حشرات ـ به هر جهت که باشد، مثل آزار و اذیت و... ـ گناه محسوب میشود؟

 

حیوانات، موجوداتی هستند که وجود آنها برای ادامه ی بقا و حیات انسان لازم و ضروری است، ولی از آن جا که خداوند میفرماید: ما هیچ چیز را بیهوده خلق نکردیم، میفهمیم که در وجود هر چیزی حکمت و نفعی نهفته است و یا میفرماید:

 

ما همه چیز را برای انسان آفریدیم، معلوم میشود که نفع هر چیزی به انسان بر میگردد; پس نتیجه میگیریم که حشرات نیز برای انسان مفیدند: "هُوَ الَّذِی خَلَقَ لَکُم مَّا فِی الاْ ئَرْضِ جَمِیعًا;(بقره،29) ما آن چه در زمین است را برای شما خلق کردیم."; "وَ مَا خَلَقْنَا السَّمَـَوَ َتِ وَ الاْ ئَرْضَ وَ مَا بَیْنَهُمَا لَـَعِبِینَ ;(دخان،38) ما آسمانها و زمین و آنچه را که میان آن دو است را به بازی ]و بی هدف[ نیافریدیم."

 


دیگر آن که حیوانات نیز به نوبه ی خود هر کدام امّتی هستند که در دنیا زندگی کرده و در نهایت به سوی پروردگارشان محشور میشوند.(انعام،38) پس باتوجه به این که وجود حیوانات برای انسان مفیدند و هم این که مخلوق خدا بوده و حق حیات دارند; سزاوار نیست کشته شوند، ولی در صورتی که، به نحوی موجب آزار و اذیت، مزاحمت و یا سلب رفاه لازم برای انسان باشند; میتوان آنها را از بین برد. و به هر حال، کشتن آنها حرام نیست; هر چند که اذیّت نکنند; چنان که در روایات زیادی وارد شده است که کشتن حشرات، هر چند آزارشان به ما نرسد جایز است.(مستدرک الوسائل، میرزا حسین نوری، ج 9، ص 243 و ج 5، ص 425، نشر: مؤسسة آل البیت.)


ویدیو مرتبط :
پنج موردی که گناه محسوب نمی شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش هولناک دختر 19 ساله برای کشتن یک کودک بی‌گناه + عکس




 اخبار حوادث  -  روش هولناک دختر 19 ساله برای کشتن یک کودک بی‌گناه + عکس

به گزارش پلیس نیویورک پرستار 19ساله‌ای در اقدام بی رحمانه کودک 5ساله را به قتل رساند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از اسوشیتدپرس، پرستار 19ساله‌ای در نیویورک در اقدامی جنون آمیز پسر بچه‌ 5ساله را به قتل رساند.
 

اخبار,اخبار حوادث ,کودک  آزاری , قتل  کودکان

 

بنابر این گزارش "تیفانی و انالتین" پرستار کودک 19ساله، دختر خاله خردسال خود را که از مدت‌ها پیش بنا به درخواست مادر قربانی مسئولیت مراقبت از "کنت وایت" 5ساله (مقتول) و دو خواهر دوقلویش را نیز بر عهده داشت به قتل رساند.
 
در روز حادثه مادر  کودکان و دو کودک دیگرش را با خود برد و کنت 5ساله را به پرستارش که همان دختر خاله مقتول نیز بود سپرد.
 
این دختر دیوانه در اقدامی جنون ‌آمیز پس از  ضرب و شتم ،کودک   بیهوش شده را خفه و جسدش را به دریاچه‌ای دورتر از خانه انداخت.

پرستار روان پریش برای پنهان کردن این جنایت با پلیس تماس گرفت و ادعا کرد دو مرد نقاب‌دار "کنت " را ربوده‌اند و صحنه‌ آدم ربایی را پیش روی ماموران قرار داد.
 
تلاش شبانه روزی پلیس منجربه یافتن جسد کودک پس از گذشت چند روز در رودخانه شد.

پس از  بازجویی های انجام شده توسط پلیس از اعضای خانواده قربانی و  پرستار 19ساله، پلیس به پرستار به عنوان مضنون اصلی پرونده به دلیل اظهارات ضد و نقیض خود، مشکوک و در بازجویی های بیشتر " تیفانی" به  این قتل اعتراف کرد.


 اخبار  حوادث  - باشگاه خبرنگاران