ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عابدینی: حضور من و اسدی قانونی است


عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: برخی از آقایان احکامی دارند که نمی‌توانند رئیس هیات فوتبال باشند.

خبرگزاری فارس: امیر عابدینی در گفت‌وگویی در مورد برگزاری جلسه هیأت رئیسه سازمان لیگ گفت: در جلسه امروز 2-3 مصوبه خوب داشتیم. در این جلسه کارشناسان نقل و انتقالات هم حضور داشتند و مقرر شد که یک کلاس سریع آموزشی برای باشگاه‌ها برگزار کنیم. ضمن اینکه سازمان لیگ دیگر هیچ پیش‌نویسی را به باشگاه‌ها ارائه نمی‌کند و هر قراردادی که بین بازیکنان و باشگاه‌ها امضا شود از نظر سازمان لیگ معتبر خواهد بود.

وی افزود: در قراردادها تمامی تعاریف حقوقی و همچنین تشویق و تنبیه‌های در نظر گرفته شده از نظر سازمان لیگ معتبر است اما می‌خواهیم مرجع رسیدگی به اختلافات بازیکنان و باشگاه‌ها را شورای حل اختلاف قرار دهیم. شورایی که بالاتر از هیأت منصفه سازمان لیگ است و می‌تواند به اختلاف بازیکن و باشگاه رسیدگی کند. در این صورت دیگر بازیکنان خارجی نمی‌توانند از باشگاه‌های ایرانی به فیفا شکایت کنند و باید اختلاف خود با باشگاه‌های ایرانی را به شورای حل اختلاف ارائه کنند.

عابدینی تصریح کرد: با ایجاد چنین پروسه‌ای پرونده‌ها قبل از اینکه به کمیته انضباطی برود حل و فصل می‌شود. همچنین اگر تیمی مشکلاتی از قبیل لغو پرواز به خاطر شرایط بد آب و هوایی داشته باشد و نتواند به یک مسابقه برسد نیز می‌تواند هیأت منصفه لیگ آن را برطرف کند.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ با اشاره به مصوبه دیگر امروز گفت: قرار شد تعریف بازیکن حرفه‌ای و آماتور به طور دقیق مشخص شود و اینکه لیگ‌های دسته دوم به پایین‌تر لیگ‌های آماتوری شناخته شوند و لیگ دسته اول و لیگ برتر لیگ‌های حرفه‌ای خواهند بود. امروز همچنین در مورد قرارداد تبلیغات محیطی در فصل آینده بحث و گفت‌وگو شد و اینکه کدام شرکت می‌تواند فصل آینده عهده‌دار تبلیغات محیطی باشد.

امیر عابدینی در مورد اینکه رئیس هیأت فوتبال قم گفته که عضویت عابدینی در هیأت رئیسه سازمان لیگ و همچنین اسدی در دبیرکلی غیرقانونی است، گفت: متاسفانه تصورم این بود که برخی دوستان سواد و معلومات خوبی دارند. من به عنوان کارشناس و با رای مجمع سازمان لیگ عضو هیأت رئیسه سازمان شده‌ام و این مسئله هیچ ارتباطی به مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ندارد. در صورتی امکان جایگزینی من در هیأت رئیسه سازمان لیگ وجود دارد که من به مجمع معرفی نشوم یا اینکه عضو هیچ باشگاهی نباشم یا خودم استعفا بدهم اما وقتی من در مجمع سازمان لیگ رای بیاورم و ابقا شوم دیگر حرفی باقی نمی‌ماند. متاسفم که بگویم ما ضعیف عمل می‌کنیم زیرا برخی از این آقایان احکامی دارند که دیگر نمی‌توانند رئیس هیأت خود باشند.

وی افزود: دبیر فدراسیون فوتبال هم کاملا قانونی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و دبیر با انتخاب رئیس فدراسیون کارش را انجام می‌دهد و قرار نیست اعضای هیأت رئیسه فدراسیون دبیری را انتخاب کنند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده که فعلا دبیر فدراسیون را تغییر ندهد و حضور اسدی کاملا قانونی است.

عابدینی در مورد وضعیت حضور قنبرزاده در هیأت رئیسه سازمان لیگ گفت: اگر قنبرزاده مدیر یک باشگاه بزرگ شود که این روزها خبرش را می‌شنویم دیگر عضویت ایشان در هیأت رئیسه سازمان لیگ قانونی است و اگر ایشان مدیر باشگاهی نباشند تا زمان تشکیل مجمع بعدی سازمان لیگ می‌تواند به حضورش در هیأت رئیسه سازمان لیگ ادامه دهد.


ویدیو مرتبط :
حضور عابدینی و دکتر رنگرز در مسابقات کشتی لوچو بندپی ( لهه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عابدینی: اسدی از حضور در انتخابات انصراف داد


عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اگر اسدی کاندیدا هم می‌شد اشتباهی صورت نمی‌گرفت چون به هر حال وزارت ورزش دوست داشت وی برای کاندیداتوری ثبت‌نام کند و مخالفتی در این خصوص صورت نگرفته بود.

خبرگزاری فارس: امیر عابدینی در مورد اینکه شنیده می‌شود با کاندیداتوری علیرضا اسدی برای ریاست فدراسیون فوتبال، وی به عنوان سرپرست دبیری این فدراسیون انتخاب خواهد شد،‌گفت: اسدی برای انتخابات نمی‌آید. معتقدم که اسدی به این جمع‌بندی رسیده که در پست دبیرکلی باقی بماند تا انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار کند.

وی ادامه داد: اگر اسدی برای کاندیداتوری فدراسیون فوتبال ثبت‌نام می‌کرد باید از سمت خود استعفا می‌داد که بر همین اساس این امکان وجود داشت که به جای وی به عنوان سرپرست دبیرکل فدراسیون کل انتخاب شود. اما با انصرافی که اسدی به کفاشیان اعلام کرده است، دیگر ضرورتی برای انتخاب جایگزین وجود ندارد و خودش تا روز انتخابات دبیرکل باقی خواهد ماند.

عابدینی تاکید کرد:‌ این موضوع را هم از آقای اسدی و هم از آقای کفاشیان و هم از دوستان آقای اسدی شنیده‌ام که ایشان انصراف داده و در انتخابات به عنوان کاندید شرکت نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: البته اگر اسدی کاندیدا هم می‌شد اشتباهی صورت نمی‌گرفت چون به هر حال وزارت ورزش دوست داشت وی برای کاندیداتوری ثبت‌نام کند و مخالفتی در این خصوص صورت نگرفته بود.

عضو هیأت مدیره سازمان لیگ درباره استعفای افشین پیروانی گفت: دوستان ما همه کار را بلد هستند. اما همه چیز در تعارف کردن‌ها سپری می‌شود. افشین پیروانی مدت‌هاست یک مسئولیت بدون حکم دارد و عملا این مسئولیت لوث است. یعنی اگر مصوبه سازمان یا کمیته تیم‌های ملی را و البته حکم رئیس فدراسیون نداشته باشد، این معنا و مفهومش این است که نمی‌تواند از رزومه فوق استفاده کند. ضمن اینکه حق و حقوق مادی و معنوی‌اش استیفا نمی‌شود.

وی افزود: بنابراین مشخص می‌شود که دوستان به اندازه لازم بر روی کارهای بروکراسی اشراف ندارند که این موضوع هم اشکالی ندارد اما اگر پیروانی استعفا کرده، معنا و مفهومش این است که قبول داشته تا بدون حکم هم کار کند در غیر این صورت استعفایی لازم ندارد چون مسئولیتی نداشته است.

عابدینی گفت: اصولا اعتقاد دارم که به نفع خود پیروانی بود که کنار برود ضمن اینکه او می‌خواهد کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شود باید از سمت خود استعفا دهد.