ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جوانترین بازیکن لیگ برتر فوتبال


رضا کرملاچعب با بازی در تیم نفت مسجدسلیمان، عنوان جوانترین بازیکن لیگ چهاردهم را به خود اختصاص داد

ورزش سه: در روزهایی که مربیان لیگ برتری نتیجه گرا شده‌اند و کمتر به بازیکنان جوان میدان می‌دهند، حضور بازیکنانی با سن و سال کم در لیگ برتر انگشت شمار شده است. تا هفته چهاردهم، امیر حسین کریمی از سپاهان بود که عنوان جوانترین بازیکن لیگ چهاردهم را به خود اختصاص داده بود. هافبک میانی و سابق تیم ملی نوجوانان در جام جهانی امارات متولد 20 بهمن 1374 است و با 18 سال سن، جوانترین بازیکن لیگ تا هفته چهاردهم محسوب می شد. رضا کرملا چعب اما رکورد کریمی را شکست. این بازیکن که سابقه بازی برای تیم ملی نوجوانان را در کارنامه دارد متولد 21 تیر 1376 است. یعنی 17 سالش است که در لیگ برتر بازی کرده. کرملا چعب حالا و با اعتماد مکوندی به جوانترین بازیکن لیگ چهاردهم بدل شده است. بازیکنی که شاید این رکورد را پایان فصل حفظ کند.

گفتنی است رکورد جوانترین بازیکن تاریخ لیگ حرفه ای را سعید عزت اللهی در اختیار دارد.


ویدیو مرتبط :
جوانترین گلزنان تاریخ لیگ برتر انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرزوهای جوانترین بازیکن لیگ برتر فوتبال


17 سال سن دارد و عنوان جوان‌ترین فوتبالیست لیگ برتر ایران را در اختیار دارد. فوتبالش را از مدرسه فوتبال فولادخوزستان آغاز کرده و اکنون با اعتماد مربیان نفت مسجدسلیمان، در این تیم توپ می‌زند.

خبرگزاری ایسنا: رضا کرملاچعب، ملی‌پوش رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان، آرزوهای بزرگی در سر دارد و می‌خواهد نظر مرد پرتغالی تیم‌ملی بزرگسالان ایران را جلب کند و به تیم‌ملی و لیگ انگلیس برسد.

رضا کرملاچعب، متولد 21 تیرماه سال 76 است و در حال حاضر جوانترین بازیکن فصل چهاردهم لیگ برتر محسوب می‌شود.

آرزوهای جوانترین بازیکن لیگ برتر فوتبال

*به عنوان جوانترین بازیکن فصل چهاردهم محسوب می‌شوید، چه احساسی دارید؟

این که به عنوان جوانترین بازیکن فصل چهاردهم شناخته شده ام، برای من یک افتخار است. به هر حال این فرصت نصیب من شده است و اکنون در لیگ برتر کشور بازی می‌کنم و خدا را شکر می‌کنم که مربیان این اعتماد را به من داشتند تا بتوانم در لیگ برتر امسال بازی کنم.

*فوتبال‌تان را از کجا آغاز کردید؟

من به فوتبال خیلی علاقه‌مند بودم و در سن 12 سالگی با کمک برادرم که خود او هم در سطح شهرستان محل زندگی مان یعنی شوشتر، در این رشته کار می کرد، در تست مدرسه فوتبال فولاد شرکت کردم و پذیرفته شدم. از همین مدرسه فوتبال توانستم به تیم های رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان فولاد، برسم. من همراه با این تیم ها در لیگ های برتر کشور هم شرکت کردم که در این لیگ ها باتوجه به این که مهاجم هستم، آقای گل هم شده ام. حتی در یکی از این سال ها با 25 گل به عنوان آقای گلی دست پیدا کردم. در واقع می توانم بگویم من از آکادمی فوتبال فولاد رشد کردم.

*سابقه بازی ملی هم دارید؟

بله، من عضو تیم‌ملی نونهالان بودم و بعد هم که وارد رده سنی نوجوانان شدم به عضویت تیم‌ملی نوجوانان درآمدم و همراه این تیم‌ملی در مسابقات غرب آسیا و رقابت‌های آسیایی شرکت کردم که در همین رقابت ها با زدن سه گل به عنوان آقای گل تیم‌ملی ایران معرفی شدم. من 33 یا 34 گل ملی در کارنامه ام دارم. اکنون از رده سنی نوجوانان به جوانان آمده ام و البته هنوز اردوی تیم‌ملی جوانان آغاز نشده است تا بتوانم در این تیم‌ملی هم حضور داشته باشم.

*چه شد که توانستید به لیگ برتر بزرگسالان برسید و امسال در نفت مسجدسلیمان بازی کنید؟

آقای باقری‌نیا بازی‌های من را دیده بود و ابتدای فصل تماس گرفت و من هم در تمرینات این تیم شرکت کردم و دو روز بعد هم قراردادم را با نفت مسجدسلیمان برای بازی در لیگ چهاردم بستم.

*تاکنون در چند دیدار برای تیم نفت مسجدسلیمان به زمین رفته‌اید؟

در لیگ برتر مقابل تیم های راه‌آهن در زمان آقای باقری‌نیا و سپاهان در زمان آقای مکوندی و البته به عنوان یار ذخیره وارد بازی شده‌ام. در جام حذفی نیز برابر نیروی زمینی به زمین رفتم. از زمانی هم که آقای مکوندی سرمربی تیم شده است توانسته ام جزو لیست 18 نفره قرار بگیرم. امیدوارم که در آینده بتوانم در ترکیب ثابت تیم قرار بگیرم، اعتماد به نفس دارم و سعی می‌کنم چنین اتفاقی بیفتد.

*پس اعتقاد دارند که در این سن کم در لیگ برتر به شما میدان داده‌اند.

خدا را شکر آقای باقری‌نیا در مورد من نظر مثبتی داشت و من را به تیم آورد و من هم سعی کردم که خودم را نشان دهم و شاید زمان باقری نیا در آن حدی نبود که خیلی به من بازی داده شود. به هر حال در ادامه تلاشم را بیشتر کردم و با آمدن آقای مکوندی، او به من اعتماد کرد. مکوندی اکنون بیشتر از بازیکنان جوان استفاده می‌کند و امیدوارم که بتوانم جواب اعتماد او را بدهم.

*نفت مسجدسلیمان تا این جای مسابقات عملکرد خوبی نداشته است و اکنون در رده‌های پایین جدول قرار دارد، ارزیابی‌تان از شرایط تیم چیست؟

تیم ما اولین سال حضورش در لیگ برتر ایران است و تا این جای مسابقات هم نتوانسته است به خوبی امتیاز جمع کند، البته تیم خوبی داریم و می توانیم در لیگ برتر بمانیم. نمی‌دانم مشکل تیم کجاست ولی همه می گویند که تیم ما خوب بازی می کند. به نظرم بدشانسی آورده ایم که نتوانسته ایم امتیازات لازم را به دست آوریم. در بیشتر بازی ها ما می توانستیم به امتیاز برسیم ولی این امر محقق نشد.

*فکر می‌کنید تیم‌تان در لیگ برتر می‌ماند؟

وضعیت تیم‌مان رو به بهبود است و ان‌شاالله شرایط آن روز به روز هم بهتر می‌شود تا تیم‌مان بتواند در لیگ برتر بماند. بزرگان تیم از جوانان تیم خیلی حمایت می کنند.

*خیلی از مربیان ما نتیجه گرا شده‌اند و همین موضوع باعث شده که به بازیکنان جوان لیگ فرصت کمتری داده شود، نظرتان در این خصوص چیست؟

به هر حال این فشار باشگاه ها است، چرا که نتیجه می خواهند و مربی هم مجبور است که فقط نتیجه گرا باشد. اگر مربی از بازیکنان جوان استفاده کند و نتیجه نگیرد، همان مربی اخراج می شود. مربی دوست دارد از بازیکنان جوان استفاده کند ولی در این بین فشار تماشاگران هم وجود دارد.

*از آکادمی فولاد گفتید، نظرتان درباره آکادمی فولاد و بازیکنانی که این آکادمی توانسته به تیم های مختلف معرفی کند، چیست؟

آکادمی فولاد از نظر همه بهترین آکادمی ایران است و شاید در آسیا هم خیلی خوب باشد. این آکادمی منظم است و به لطف آقای دهکردی این آکادمی درست شد و خدا را شکر من هم از همین آکادمی رشد کردم و ان‌شاالله این آکادمی بیشتر پیشرفت کند و بازیکنان بسیاری از آن رشد کنند. به نظرم اگر چنین آکادمی‌هایی در کشور بیشتر باشد، می‌تواند به فوتبال پایه ایران بسیار کمک کند. البته بیشتر باشگاه‌ها در تلاش هستند که چنین آکادمی‌ای را راه اندازی کنند ولی آکادمی فوتبال فولاد در حد اروپا است که می تواند به سطح کیفی فوتبال ایران کمک کند.

*وضعیت فوتبال شهرستان‌تان؛ شوشتر به چه صورت است؟

برخی تیم های فوتبال این شهرستان از بین رفته اند و این در حالی است که شهرستان ما بازیکنان بسیاری دارد ولی متاسفانه کسی نیست که از آن ها حمایت کند.

*الگوی ورزشی‌تان در فوتبال ایران و خارج چه کسانی هستند؟

در ایران به علی دایی و در خارج به تیری آنری علاقه مند هستم. البته در ایران به خیلی از بازیکنان علاقه مند هستم و سعی می کنم از بیشتر آن ها الگوبرداری کنم اما به علی دایی خیلی علاقه مند هستم و دوست دارم در فوتبال انگیزه دایی را داشته باشم. تلاشم را می کنم تا به الگوهای ورزشی ام یعنی دایی و آنری نزدیک شوم و البته شاید در حد و اندازه های آن ها نشوم ولی سعی ام را می کنم. به نظر من وقتی فردی هدف بزرگی برای خودش در نظر بگیرد، می‌تواند به آن هم برسد.

*تیم‌های خارجی و ایرانی مورد علاقه‌تان کدام تیم ها هستند؟

در ایران با توجه به این‌که کارم را در فولاد آغاز کردم به فولاد علاقه‌مند هستم و اکنون هم که در نفت مسجدسلیمان بازی می‌کنم به این تیم علاقه مند و سعی می کنم عشقم به تیمم و آن جایی که بازی می کنم، باشد. تیم خارجی مورد علاقه من نیز منچستریونایتد است.

*در فوتبال چه آینده‌ای برای خودتان متصور هستید؟

من می‌خواهم به تیم‌ملی بزرگسالان ایران برسم، یکی از اهداف مهم من در فوتبال، رسیدن به یکی از تیم های اروپایی است و علاقه مندم در لیگ انگلیس کار کنم. من در فوتبال هدف های بزرگی برای خودم متصور هستم و می خواهم در همین سن به تیم ملی بزرگسالان ورود پیدا کنم و سعی خودم را می کنم که نظر کی روش را جلب کنم، البته رسیدن به این مهم نیازمند آن است که بازی های بیشتری انجام دهم تا کی روش هم من را ببیند. به هر حال سعی می کنم تمریناتم را بیشتر کنم و فشاری بیشتری به خودم وارد کنم تا بتوانم یکی از بهترین بازیکنان ایران شوم.

*صحبت پایانی ...

از خانواده ام که خیلی از من حمایت کرده اند، قدردانی می کنم. از آقایان باقری نیا و مکوندی هم که این فرصت را به من دادند تا وارد لیگ برتر شوم تشکر می کنم.