ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

AFC رای خود را به نفع سعودی‌ها صادر کرد



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,فیفا

کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بار دیگر رای کاملا سیاسی صادر کرد و به فدراسیون عراق اعلام کرد که حق انتخاب ایران به عنوان میزبان را ندارد!

به گزارش فارس، کشمکش و درگیری میان دو فدراسیون عراق و عربستان برای میزبانی تهران به عنوان میزبان بازی‌های تیم ملی عراق در مقدماتی جام جهانی ادامه داشت که کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر رای را به نفع سعودی‌ها صادر کرد و به آنها اعلام کرد که حق ندارند تهران را به عنوان میزبان خود انتخاب کنند.

این درحالی است که AFC پیش از این نیز در اختلاف ایران و عربستان در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا که سعودی‌ها با بهانه جویی نمی‌خواستند به ایران بیایند و شیخ سلمان رئیس AFC بلاخره رای خود را به نفع عربستان صادر کرد و بازی‌ها به کشور ثالث منتقل شد.

 


ویدیو مرتبط :
صحبت های به جا مانده از حاشیه جلسه AFC به نفع عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رای دادگاه فدرال آمریکا به نفع ایران صادر شد



اخبار,بمب گذاری در مرکز خرید اورشلیم


اخبار سیاست خارجی - رای دادگاه فدرال آمریکا به نفع ایران صادر شد

دادگاه فدرال در شیکاگوی آمریکا طی حکمی به شاکیان اسراییلی پرونده بمب گذاری در یک مرکز خرید در اورشلیم، اجازه نداد اشیای باستانی ایران شامل الواح هخامنشی در موزه های شیکاگو را به جای غرامت تحویل بگیرند چون قاضی این پرونده در حکم خود آورد که این آثار برای پژوهش های باستان شناسی در اختیار مؤسسه شیکاگو قرار گرفته و اهداف تجاری در آن وجود ندارد بنابراین نمی توان آنها را مصادره کرد.

به گزارش مهر، شاکیان اسرائیلی موفق نشدند تا از ترفند خود برای تصاحب اشیای تاریخی ایران استفاده کنند و کتیبه های هخامنشی که در موزه های شیکاگو نگهداری می شد را به جای غرامت بگیرند. چرا که رابرت گِتِلمن، قاضی این پرونده، جمعه هشتم فروردین (28 مارس) در حکم صادره خود اعلام کرد که از تحویل دادن اشیای باستانی ایران به شاکیان اسراییلی پرونده بمب گذاری در مرکز خرید اورشلیم به جای غرامت 412 میلیون دلاری جلوگیری شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس درتوضیح این مطلب گزارش داد که در جریان سه بمب گذاری در سپتامبر 1997 در یک مرکز خرید در اورشلیم پنج تن کشته و200 تن مجروح شدند.

پنج گروه از کسانی که در بمب گذاری اورشلیم زخمی شده بودند از ایران شکایت کردند و در دادخواست خود ادعا کردند که ایران به دلیل آموزش و حمایت مالی و نظامی از حماس در این حملات مقصر است.

دادگاه بدوی به نفع شاکیان رأی داد و دستور داد منابعی را که می خواهند از طریق آنها غرامت پرداخت شود به دادگاه معرفی کنند. شاکیان پرونده نیز آثار باستانی ایران را که به طور امانت در اختیار موزه تاریخ طبیعی شیکاگو و انستیتو مطالعات شرقی شیکاگو قرار دارد را معرفی کردند.

رابرت گتلمن، قاضی این پرونده در حکم خود آورده است که مجموعه آثار باستانی ایران به خاطر پژوهش های باستان شناسی در اختیار مؤسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو قرار گرفته و اهداف تجاری در آن وجود ندارد بنابراین نمی توان این آثار را مصادره کرد.

 در میان هزاران لوح ایرانی که در موزه شیکاگو وجود دارد بسیاری حاوی نقوشی از الفبای باستانی هستند که بیش از دو هزار سال قدمت دارند.

این الواح از دهه 1930 میلادی توسط حکومت وقت ایران طی توافقی طولانی مدت به مؤسسه شرق شناسی شیکاگو به امانت داده شد و موزه تاریخ ملی شیکاگو هم مجموعه کوچک تری از این آثار را در اختیار دارد.

دانشگاه شیکاگو طی سالیان گذشته به مرور بیش از 30 هزار شیء باستانی را به ایران بازگردانده است.

«مت استالپر»، که نگهداری از این اشیا در شیکاگو را بر عهده دارد گفته است زمانی که ثبت بقیه این اشیا نیز به انجام برسد تمامی این اشیای باستانی به ایران بازگردانده خواهد شد.

اخبار سیاست خارجی - مهر