ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

5 خوراکی مفید و موثر در سوزاندن چربی ها



کاهش وزن,کم کردن وزن,رژیم لاغری

5 خوراکی مفید و موثر در سوزاندن چربی ها
در زیر 5 نوع غذا که در از بین بردن چربی های بدن کمک بسیاری میکنند را برایتان معرفی کرده ایم.
تابستان معمولا زمانی است که بسیاری از افراد به فکر رژیم های غذایی می باشند. اما این را بدانید که کم غذا خوردن تنها در کنار خوردن انواع غذاهای پر انرژی و پروتئین دار است که می تواند کمک بسیاری در کاهش وزن و هم چنین سوزاندن چربی های اضافه ی بدن کند.در زیر 5 نوع غذا که در از بین بردن چربی های بدن کمک بسیاری میکنند را برایتان معرفی کرده ایم.


ماهی قزل آلا
ماهی قزل آلا حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 است که در افزایش سوخت و ساز بدن بسیار موثر است . امگا 3 در تغییر میزان لپتین هورمونی کمک بسیار کرده وبه طور مستقیم در متابولیسم (سوخت و ساز ) بدن و سوزاندن کالری و ذخیره نشدن آن به شکل چربی های اضافی کمک زیادی می کند. مصرف ماهی های رشد کرده در آب های سرد مانند ماهی قزل آلا سطح آنزیم های لازم برای سوزاندن چربی در بدن را افزایش می دهد و سطح آنزیم چربی های ذخیره شده را کاهش می دهد. خوردن ماهی قزل آلا سوخت و ساز بدن را تا حد 400 درصد ازکالری روزانه افزایش می دهد !


ماست
ماست یکی از بهترین غذاها برای کم کردن  وزن و افزایش متابولیسم بدن می باشد. مواد موجود در ماست باعث می شود که 25 درصد انرژی بیشتری برای جذب  پروتئین نسبت به کربوهیدرات یا چربی ها در بدن حاصل شود. به علاوه : ماست منبع زیادی از پروتئین بدون چربی می باشد و با سوزانده کالری های اضافی ،در حفظ توده های عضلانی بدون چربی و ماهیچه های بدن کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که خوردن صبحانه 10 درصد متابولیسم بدن را در طول روز افزایش می دهد واگر از میوه و ماست هم در این وعده ی غذایی استفاده شود که چه بهتر ! 


کلم بروکلی
کلم بروکلی منبع غنی از کلسیم و ویتامین C است که در واقع این ویتامین ها برای سرعت بخشیدن به سوزاندن کالری کمک بسیاری کرده و ویتامین C باعث جذب کلسیم بیشتری خواهد شد. بنابراین، هر دو با هم و در کنار هم برای حفظ سلامت استخوان ها در بدن ما بسیار موثر می باشد که اینها در کلم بروکلی نهفته است.


کوینولا
نه تنها این غلات که به صورت بسته بندی شده است حاوی آهن، روی، سلنیوم, و ویتامین E، می باشد بلکه در هر پیمانه از آن  8 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر وجود دارد.  به عنوان یک ماده ی ترکیبی خوشمزه در غذاها به  افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و ترکیب آن با پروتئین ها مانند سبزیجات و آجیل ها در سوزاندن چربی موثر بوده و حاوی فیبر بالایی می باشد.


چای سبز
چای سبز حاوی کافئینی می باشد که محرک طبیعی بوده و به طور طبیعی می تواند به سوزاندن کالری بیشتر کمک زیادی کرده و هم چنین کافئین موجود در آن سرعت ضربان قلب و همچنین آزادسازی اسیدهای چرب در بدن را بالا می برد .مصرف آنها باعث می شود که چربی به جای اینکه در بدن ذخیره شود به شکل انرژی از بدن خارج شود .همچنین، چای سبز حاوی ترکیبی به نام ECGC است که در افزایش سوخت و ساز بدن توسط سیگنال های مغز و سیستم عصبی بدن کمک کرده و به آن سرعت می بخشد.
منبع : seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
ورزش های بسیار مفید برای سوزاندن چربی شکم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوراکی مفید جهت دردهای استخوانی!!



 

 

زنجبیل


مریم مراداف متخصص تغذیه گفت: زنجبیل ضد تهوع است و می‌تواند به درمان بیماری‌های مفاصل، استخوانی و عضلانی كمك كند.

این متخصص تغذیه به فارس گفت: زنجبیل یك ریشه قهوه‌ای رنگ است و به عنوان معطركننده و ادویه، یكی از پرمصرف‌‌ترین گیاهان خوراكی و دارویی جهان است. وی گفت: زنجبیل دارای خواص متعددی است، اما یكی از خواص مهم آن ضد تهوع بودن است كه در بین گیاهان جزو قوی‌ترین‌هاست.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف زنجبیل در زمان تهوع ناشی از مسافرت و تهوع دوران بارداری بسیار شایع است. بسیاری از افراد بعد از سوار خودرو یا وسایل نقلیه دیگر شدن دچار تهوع می‌شوند كه برای جلوگیری از این حالت می‌توانند نیم تا یك ساعت قبل از سوار شدن نیم تا یك گرم پودر زنجبیل مصرف كنند.

 

زنجبیل


مراداف افزود: مصرف زنجبیل باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود، خاصیت ضد‌تهوع دارد و تهوع ناشی از شیمی‌درمانی را بهبود می‌بخشد. این گیاه طبع گرم دارد و برای درمان بیماری‌های مفاصل، استخوانی و عضلانی مفید است. همچنین برای رفع سوءهاضمه و اسهال می‌تواند مفید باشد.