ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

3 مقام ارشد فیفا رشوه دریافت کرده اند



 

 

3 مقام ارشد فیفا رشوه دریافت کرده اند

 

سه مقام ارشد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در دهه 1990 میلادی از یک شرکت بازاریابی ورزشی رشوه دریافت کرده اند.

نام این سه نفر را نیکولاس لئوز؛ عیسی حیاتوو و ریکاردو تشیرا اعلام شده که به گفته این شبکه از شرکتی به نام آی اس ال که در زمینه بازاریابی ورزشی فعالیت می کرد حدود 100 میلیون دلار رشوه دریافت کرده اند.

براساس یک فهرست محرمانه این سه نفر در 175 مورد و طی سال های 1989 تا 1999 از شرکت مذکور پول دریافت کرده اند که مجموعا حدود 100 میلیون دلار می شود.

این شرکت در سال 2001 میلادی ورشکست شد.

این سه نفر هنوز در شورای فیفا حق رای دارند و قرار است در روز پنجشنبه نیز برای تعیین میزبانان جام جهانی 2018 و 2022 میلادی رای بدهند.

به دنبال این افشاگری ها منابع خبری از عصبانیت فیفا و اعضای هیات اجرایی آن از رسانه های انگلیس خبر داده و اعلام کردند؛ شانس این کشور برای کسب میزبانی جام جهانی در مقابل رقیبان قدرتمندی نظیر روسیه ؛ هلند - بلژیک و اسپانیا - پرتغال کاهش یافته است.


ویدیو مرتبط :
پرداخت پنج میلیون دلاری فیفا به ایرلند؛ وام یا رشوه ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف 8 مقام ارشد FIFA به دریافت رشوه


هشت مسئول فدراسیون بین‌المللی فو‌تبا‌ل (فیفا) که عمدتا برای قاره آمریکا بودند ساعاتی بعد از دستگیری به دریافت رشوه اعتراف کردند.

خبرگزاری ایسنا: هشت مسئول فدراسیون بین‌المللی فو‌تبا‌ل (فیفا) که عمدتا برای قاره آمریکا بودند ساعاتی بعد از دستگیری به دریافت رشوه اعتراف کردند.

دادستان آمریکا با همکاری پلیس سوئیس روز گذشته (پنجشنبه) 16 تن از مسئولان فیفا را در زوریخ دستگیر کردند تا گستره بازجویی‌هایشان را از مسئولان این نهاد بحران زده افزایش دهند.

با دستگیری 16 نفر که شامل مسئولان بلند پایه در این قشر است، بحران جدیدی قبل از انتخابات فیفا ایجاد شد.

آلفردو هاویت و خوان آنخل ناپوت دو مسئول بلند پایه فیفا هستند که در میان دستگیر شدگان مشاهده می‌شوند. آنها باید پاسخگوی دریافت 200 میلیون دلاری باشند که برای حق بازاریابی و حق پخش تلویزیونی تورنمنت‌های مختلف از تیم‌های آمریکای جنوبی، مرکزی و شمالی دریافت می‌کرد‌ند.

این در حالی است که هنوز مساله رشوه‌های قبلی مشخص نشده و هنوز دادستانی سوئیس که با پلیس فدرال آمریکا در این رابطه همکاری دارد، به نتیجه‌ ای دست نیافته است.

بامداد امروز یعنی ساعاتی پس از دستگیری روز گذشته، هشت تن از افرادی که به تازگی دستگیر شده‌اند عنوان کرده‌اند که برای حق پخش تلویزیونی و بازاریابی در قاره آمریکا رشوه دریافت کرده‌اند.

لوریتا لینچ، دادستان عالی درباره این موضوع نیز گفت: حقیقتی که برای ما روشن شده بسیار تلخ و ناراحت کننده است. مانند گذشته ما همچنان منتظر اعتراف‌های بیشتری هستیم و مطمئن هستیم که رشوه‌های بیشتری در کار بوده است.

بر طبق اتهاماتی که در 240 صفحه علیه نمایندگان فیفا آماده شده، بیش از 200 میلیون دلار رشوه بین سران فیفا ردوبدل شده است. برای مثال آقای هاویت در سال 2011 به عنوان رییس موقت کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آمریکای شمالی و مرکزی منصوب شد تا جایگزین رییسی شود که متهم به دریافت رشوه بود ولی خود آقای هاویت نیز 450 هزار دلار برای حق پخش بازی‌های این قاره رشوه دریافت کرد.

انتخابات فدراسیون بین‌المللی فو‌تبا‌ل (فیفا) در حالی فوریه 2016 برگزار می‌شود که فساد بر این نهاد سایه افکنده‌ است. دادستانی سوئیس هفته‌ پیش عنوان کرده بود که ممکن است پرونده فیفا چهار – پنج سال طول بکشد و نباید منتظر ماند تا خیلی زود سرنوشت رشوه‌ها و پول‌های ناحقی که در این زمینه ردوبدل شده مشخص شود.