ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

2 سهمیه المپیک برای شمشیربازان ایران


با پایان جام جهانی شمشیربازی ایتالیا، شمشیربازان ایران بیشتر از گذشته به کسب سهمیه المپیک نزدیک شدند.

خبرگزاری ایسنا: با پایان جام جهانی شمشیربازی ایتالیا، شمشیربازان ایران بیشتر از گذشته به کسب سهمیه المپیک نزدیک شدند.

رقابت های انفرادی جام جهانی شمشیربازی ایتالیا شنبه 10 بهمن به پایان رسید و مجتبی عابدینی موفق شد با ایستادن در رده ششم، 14 امتیاز المپیکی را به دست بیاورد و در حال حاضر جزو شمشیربازان اعزامی به ریو قرار بگیرد.

عابدینی با کسب این 14 امتیاز از رده هجدهم دنیا به رده دوازدهم رسید و با توجه به اینکه 14 شمشیرباز برتر دنیا در رنکینگ جهانی سهمیه المپیک می‌گیرند، عابدینی هم اکنون جزو این نفرات است. او هم اکنون 94 امتیاز دارد.

از هر کشور تنها دو شمشیرباز می‌توانند از طریق رنکینگ جهانی راهی ریو شوند. با این حساب عابدینی با حفظ جایگاه خود می‌تواند جزو مسافران ریو باشد و تا حدود زیادی سهمیه او قطعی شده است مگراینکه اتفاق عجیبی رخ بدهد.

علی پاکدامن هم که نفر چهارم رده‌بندی آسیاست با قطعی شدن سهمیه دو شمشیرباز کره‌ای و عابدینی از طریق رنکینگ جهانی، می تواند به عنوان نفر برتر آسیا به المپیک برسد. دو شمشیرباز کره‌ای در حال حاضر سوم و چهارم دنیا هستند.

پاکدامن هم که در جام جهانی ایتالیا حذف شد با 61 امتیاز در حال حاضر در رده بیست و نهم دنیا قرار دارد.

با احتساب این شرایط به نظر می‌رسد دو سهمیه المپیک شمشیربازی ایران در اسلحه سابر قطعی شده است هرچند که روی کاغذ هنوز این امکان وجود دارد که این موضوع صورت نگیرد.

تا قطعی شدن کامل این دو سهمیه دو رقابت دیگر باقی مانده که در لهستان و کره جنوبی برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // شمشیربازان ایرانی «استرس» کسب سهمیه دارند‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه با شکست ایران سهمیه المپیک گرفت / امیر غفور بهترین بازیکن زمین



 

روسیه با شکست ایران سهمیه المپیک گرفت / امیر غفور بهترین بازیکن زمین

 

تیم روسیه که بیشترین افتخارات تاریخ والیبال جهان را به خود اختصاص داده است با شکست دادن تیم ایران در جام جهانی سال 2011 نخستین سهمیه بازی های المپیک 2012 لندن را به دست آورد.

به گزارش جام نیوز، تیم های ایران و روسیه از ساعت 5:40 صبح امروز به وقت تهران در سالن ملی یویوگی شهر توکیو به مصاف هم رفتند و در نهایت روسیه با نتیجه سه بر صفر قهرمان آسیا را شکست داد.

خولیو ولاسکو در این بازی ترکیبی متفاوت با بازی های گذشته تیم ملی کشورمان به میدان فرستاد. علیرضا نادی، مهدی مهدوی، فرهاد ظریف، فرهاد نظری افشار، امیر غفور، محمد موسوی و آرش کمالوند بازیکنان اصلی تیم ایران مقابل روسیه بودند.

در ست نخست این مسابقه روسیه تلاش کرد فاصله امتیازات را زیاد کند اما بازی خوب بازیکنان ایران به خصوص امیر غفور حریف قدرتمند را تحت فشار گذاشت. ست بسیار طولانی دنبال شد و در نهایت با نتیجه 31 بر 29 به سود روسیه به پایان رسید.

در ست دوم بازهم روسیه در امتیازات آغازین خود را پیش انداخت. تلاش بازیکنان ایران باعث شد تا فاصله چهار امتیازی از بین برود و در امتیاز 20 برابر شوند اما سرویس اشتباه مهدی مهدوی باعث از دست رفتن یک امتیاز و سپس تمرکز تیمی کشورمان شد تا این ست هم با نتیجه 25 بر 21 به نفع روسیه رقم بخورد.

در ست سوم هم روند بازی در ست های گذشته ادامه پیدا کرد و با وجود بازی خوب بازیکنان ایران، برتری بازیکنان تیم قدرتمند روسیه در دریافت عقب زمین و دفاع روی تور و استفاده آنها از پاس های بلند باعث شد تا برتری بازهم برای آنان رقم بخورد. این ست هم با نتیجه 25 بر 18 به سود روسیه به پایان رسید.

به این ترتیب تیم ملی کشورمان مقابل دارنده سه طلا، سه نقره و سه برنز المپیک، شش طلا، سه نقره و سه برنز مسابقات قهرمانی جهان، پنج طلا، دو نقره و دو برنز جام جهانی، دو طلا، پنج نقره و هفت برنز لیگ جهانی و 12 طلا، سه نقره و پنج برنز قهرمانی اروپا با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

امیر غفور در این بازی با کسب 19 امتیاز در میان بازیکنان دو تیم بیشترین امتیاز را به دست آورد.

از این امتیازات، 15 امتیاز از اسپک، سه امتیاز از دفاع روی تور و یک امتیاز از سرویس به دست آمد.

بهترین بازیکنان هر مسابقه در طول این دوره از رقابت ها معمولا از میان بازیکنان تیم برنده انتخاب می شد اما درخشش بازیکن جوان ایران کمیته برگزاری دوازدهمین دوره جام جهانی والیبال را مجاب کرد که او را به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه انتخاب کند.

با این نتیجه سه امتیاز بازی به روسیه رسید تا این تیم با 27 امتیاز، علاوه بر حفظ صدرنشینی، نخستین تیمی باشد که سهمیه رشته والیبال بازی های المپیک 2012 لندن را به دست می آورد.

ایران هم با 12 امتیاز همچنان در مکان هفتم جدول رده بندی جام جهانی والیبال سال 2011 قرار دارد.

تیم ملی والیبال کشورمان فردا در آخرین مسابقه خود در این دوره از رقابت ها از ساعت 9:30 فردا به مصاف ایتالیا می رود.

دوازدهمین دوره مسابقات جام جهانی والیبال از روز 29 آبان ماه در ژاپن آغاز شده است و فردا (یکشنبه) با مشخص شدن تیم قهرمان و دارندگان سهمیه المپیک لندن به پایان می رسد.

12 تیم حاضر در این مسابقات در چهار مرحله و به صورت دوره ای با هم مسابقه دادند تا در نهایت سه تیم برتر سهمیه حضور در بازی های المپیک 2012 لندن را به دست بیاورند.