ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

175هزار تومان بده زلاتان را ببین


بالاخره نمردیم و دیدیم فدراسیون فوتبال ایران بعد از مدت‌ها با یک تیم صاحبنام در فوتبال دنیا برای انجام بازی دوستانه قرارداد بست.

خبر ورزشی: بالاخره نمردیم و دیدیم فدراسیون فوتبال ایران بعد از مدت‌ها با یک تیم صاحبنام در فوتبال دنیا برای انجام بازی دوستانه قرارداد بست آن‌هم چند ماه زودتر تا حسرت این‌گونه برنامه‌ریزی‌ها به دل فوتبال‌دوستان ایرانی باقی نماند!

سوئد حریف تداركاتی ایران در فروردین ماه 94 خواهد بود؛ تیمی از اسكاندیناوی در شمال اروپا كه همواره جزو تیم‌های درجه یك قاره سبز محسوب می‌شود آن‌هم با در اختیار داشتن ستارگانی بزرگ. با نهایی شدن دیدار دو تیم در تاریخ 31 مارس 2015 (11 فروردین 94) فدراسیون فوتبال سوئد از چند روز پیش بلیت‌فروشی را آغاز و پوستر این دیدار را منتشر كرد و جزئیات حضور در ورزشگاه و تماشای این بازی برای طرفداران دو تیم را تشریح كرد. به همین خاطر بد ندیدیم اشاره‌ای كلی به آخرین اخبار این بازی داشته باشیم.

زلاتان‌‌؛ كاپیتان محبوب زردها

فدراسیون فوتبال سوئد در پوستر طراحی شده برای بازی با ایران تصویر 5 مهره اصلی تیم‌ملی این كشور را گنجانده در حالی كه هیچ تصویری از بازیكنان ایران دیده نمی‌شود. سردسته ستاره‌های سوئد كسی نیست جز زلاتان ایبراهیموویچ ستاره بی‌چون و چرای یك دهه گذشته سوئد كه در حال حاضر یكی از گران‌قیمت‌ترین بازیكنان در فوتبال اروپا محسوب می‌شود و از محبوبیت خاصی نیز در این كشور حوزه اسكاندیناوی برخوردار است. حضور ایبراهیموویچ مقابل ایران در حالی قطعی است كه پیش از این شایعاتی در ارتباط با مصدومیت طولانی مدت او به گوش می‌رسید اما زلاتان زودتر از موعد بازگشت و با درخشش در تركیب پاری‌سن‌ژرمن نشان داد كاپیتان سوئد مقابل ایران خواهد بود.

فرندس آرنا، ورزشگاهی با بزرگ‌ترین زمین چمن

فدراسیون سوئد مثل تمام بازی‌های ملی برای مصاف با ایران ورزشگاه فرندس آرنا را معرفی كرد. ورزشگاهی نوساز كه در سال 2012 افتتاح شد و گنجایش 50 هزار نفر تماشاگر را دارد. نكته جالب در ارتباط با فرندس آرنا به زمین چمن آن و ابعادش بازمی‌گردد چون زمین فرندس آرنا با ابعاد 105 متر طول و 68 متر عرض یكی از بزرگ‌ترین زمین چمن‌های كل اروپا را به خود اختصاص داده است. ورزشگاه در محله سورنا استكهلم واقع شده و برای رفت‌وآمد طرفداران مترو و قطارهای شهری در دسترس است.

بلیت‌های 70 تا 175 هزار تومانی برای تماشای بازی

فدراسیون سوئد برای این بازی سه نوع بلیت در نظر گرفته است. بلیت‌های درجه یك با قیمت پایه 375 كرون (175 هزار تومان) برای جایگاه روبه‌روی زمین، بلیت درجه 2 با قیمت پایه 250 كرون (115 هزار تومان) برای جایگاه پشت دروازه‌ها و بلیت درجه 3 با قیمت پایه 150 كرون (70 هزار تومان) برای طبقه دوم ورزشگاه مسقف فرندس آرنا از دو روز قبل به صورت اینترنتی پیش‌فروش شده تا علاقه‌مندان برای تماشای مصاف دو تیم اقدام به تهیه آن كنند البته گفته می‌شود این پایین‌ترین رقمی بود كه سوئدی‌ها برای بلیت دیدارهای دوستانه تیم‌ملی كشورشان در نظر گرفته‌اند.

پیش‌بینی حضور 20 هزار ایرانی در ورزشگاه

سوئد از جمله كشورهای اروپایی است كه ایرانیان زیادی را در دل خود جای داده است از همین‌رو كارشناسان سوئدی مدعی‌اند برای تماشای مصاف دو تیم حداقل 20 هزار ایرانی خود را به ورزشگاه فرندس آرنا خواهند رساند. به همین خاطر از حالا با مشخص كردن جایگاه مخصوص و تقسیم سكوهای ورزشگاه محل اسكان طرفداران ایرانی را روی سایت خود قرار داده‌اند تا آنها با اطلاعات كامل نسبت به پیش‌خرید بلیت اقدام كنند چون باید روی شماره صندلی مد‌نظر بلیت تهیه كنند. به این ترتیب در روز بازی 20 هزار ایرانی و 30 هزار نفر سوئدی در ورزشگاه حاضر خواهند بود.

شرط اصلی برای پیش‌فروش اینترنتی بلیت: ایرانی هستی یا سوئدی؟!

اما نكته جالب در پیش‌فروش اینترنتی بلیت بازی به شرطی است كه مقامات فدراسیون فوتبال سوئد روی سایت خود گنجانده‌اند. جایی كه آنها قبل از فروش بلیت از طرفداران می‌پرسند ایرانی هستی یا سوئدی؟! این سؤال به این خاطر انجام می‌شود كه كشور میزبان دوست ندارد با توجه به سیل عظیم فوتبال‌دوستان ایرانی اكثریت بلیت‌ها را به طرفداران تیم مهمان اختصاص دهد از همین‌رو علاقه‌مندان به خرید بلیت‌ها باید مدارك شناسایی خود را برای اهراز هویت ارسال كنند تا بلیت به نام آنها ثبت و ارسال شود.

سوئد - ایران‌‌؛ 23 شب به وقت تهران

اولین رویارویی تاریخ دو تیم براساس برنامه‌ریزی انجام شده در ساعات پایانی روز یازدهم فروردین 94 برگزار خواهد شد. بنا بر اعلام ساعت بازی از سوی فدراسیون فوتبال سوئد این بازی ساعت 19:30 به وقت محلی استكهلم آغاز می‌شود كه به وقت تهران ساعت 23:00 خواهد بود. قرار است كاروان تیم‌ملی ایران 72 ساعت زودتر راهی سوئد شود تا یكی، دو جلسه از تمریناتش را در كمپ تیم‌های ملی سوئد در استكهلم برگزار كند از همین‌رو سوئدی‌ها برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده‌اند تا علاوه بر استقبال از كاروان ایران زمینه حضور ایرانی‌ها در تمرینات تیم‌ملی هم فراهم شود.


ویدیو مرتبط :
اگه دنبال کنندمی ببین و جواب بده..(3)طورو خدا ببین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروین گفت 500 هزار تومان بده تا به پرسپولیس بیایی



اخبار,اخبارورزشی,خداداد عزیزی


 اخبار ورزشی  - عزیزی؛
پروین گفت 500 هزار تومان بده تا به پرسپولیس بیایی

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: «فدراسیون فوتبال مطابق معمول چاره ای جز تبعیت از برنامه های کی روش ندارد.»

 خداداد عزیزی درباره برکناری نلو وینگادا از سمت سرمربیگری تیم امید عنوان کرد: «وینگادا باید برکنار می شد. انتخاب او از اول اشتباه بود و اصلا معلوم نبود که بر چه اساس و چه روابطی به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد. به نظر من سرمربی تیم امید ایران باید یک ایرانی باشد چون مربیان ایرانی به مراتب نسبت به مربیان خارجی دلسوزتر هستند ضمن اینکه ساختار تیم ملی بزرگسالان در تیم امید شکل می گیرد، به همین دلیل باید در انتخاب سرمربی تیم امید دقت و وسواس بیشتری به خرج دهیم تا شاهد تکرار اشتباهات 40 سال گذشته نباشیم.»

وی درباره احتمال حضور زلاتکو کرانچار در تیم امید خاطرنشان کرد: «اکثر کارشناسان فوتبال معتقدند که دلیل عقب گرد فوتبال ما طی سال های اخیر، اهمیت ندادن به تیم های پایه است. با توجه به اینکه کرانچار 4 یا 5 سال است که از فوتبال ایران شناخت دارد، امیدوارم او بتواند به تیم ملی امید کمک کند. از این نظر می گویم امیدوارم که او در تیم بزرگسالان سپاهان عملکرد خوبی داشته است اما معلوم نیست که بتواند با تیم امید خوب کار کند.»

عزیزی تاکید کرد: «من شنیده ام که دوستان اعلام کرده اند که مربیان خوب ایرانی اکثرا تیم دارند و مشغول به کار هستند اما من این را قبول ندارم به عنوان مثال افشین پیروانی که خود بازی در رده های پایه تیم ملی را تجربه کرده می تواند گزینه خوبی برای هدایت تیم امید باشد و یا خود خاکپور توانایی هدایت تیم امید را دارد و به نظر من گزینه مناسب تری نسبت به کرانچار و یا هر مربی خارجی دیگری است. من نمی دانم چرا آقایان اینقدر اصرار دارند که مربی خارجی هدایت تیم امید را برعهده بگیرد.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کاشانی می تواند تیم امید را جمع کند، اظهار داشت: «جمع کردن مسائل پیرامونی و حاشیه ای تیم امید کار چندان راحتی نیست. امیدوارم کاشانی بتواند تیم امید را جمع کند هر چند که مطمئنم کار خیلی سختی را پیش رو دارد.»

مهاجم پیشین تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا بازی های تدارکاتی که کی روش برای آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا در نظر گرفته، مناسب است، گفت: «به نظر من اردوهای پرتغال و آفریقای جنوبی نمی تواند کارایی چندانی برای آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا داشته باشد. ضمن اینکه نمی دانم بازی با تیم های آفریقایی مانند آفریقای جنوبی، زیمباوه و.... چه شباهتی به حریفان عربی و یا آسیای شرقی ما دارد، تیم های آفریقایی که فوتبال فیزیکی جزء شاخصه اصلی آنها است. به هر حال فدراسیون فوتبال مطابق معمول چاره ای جز تبعیت از برنامه های کی روش ندارد.»

وی در خصوص شکایت علی دایی از مایلی کهن که منجر به صدور رای زندان تعزیری برای مایلی کهن شده، گفت: «با نعیم سعداوی در این باره صحبت کردم و به او گفتم که ما به دنبال آن نیستیم که بررسی کنیم و ببینیم دایی مقصر است یا مایلی کهن. ما می خواهیم که این موضوع در بین اهالی فوتبال بدعت نشود و در آینده شاهد آن نباشیم که با کوچکترین اختلافی کار به مراجع قانونی خارج از فوتبال کشیده شود.»

 عزیزی تاکید کرد: «ما به دنبال آن هستیم که حرمت استاد و شاگردی حفظ شود. من با دایی صحبتی نکرده ام اما اگر مرا به عنوان یک دوست قبول دارد باید بگویم که تا همین جا بس است و رفتن مایلی کهن به زندان چهره فوتبال ما را در عرصه جامعه و حتی ممکن است جهان فوتبال مخدوش کند. هم دایی و هم مایلی کهن بزرگتر از من هستند و اگر شرایط مشابهی بود قطعا برای دایی هم زندان می رفتم و اگر هم می بینید که پیگیر این موضوع هستم دلیلش این است که مایلی کهن مربی من بوده و بخش مهمی از شکوفایی فوتبال من در زمان مربیگری او اتفاق افتاده است، من در زمان مربیگری او بهترین بازیکن آسیا شدم. قبلا هم گفتم و دوباره می گویم اگر جای دایی بودم تا همین جا که پیش رفتم تمامش می کردم البته این تصمیم به نظر خود علی بستگی دارد.»

عزیزی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کند دربی 79 بر خلاف مسابقات گذشته دو تیم زیبا می شود یا نه گفت: «مطمئن باشید این دربی هم جذابیتی ندارد چون وقتی بازی ها از تلویزیون پخش نمی شود برای بازی های استقلال و پرسپولیس مقابل حریفانشان 3 یا 4 هزار نفر می روند، انتظار دارید در دربی چه اتفاقی بیفتد و چه جذابیتی داشته باشد؟من فکر نمی کنم در دربی آینده هم اتفاق خاصی رخ بدهد.»

وی در خصوص پرخاشگری که این روزها در برخی از بازیکنان در تیم های مطرح فوتبال ایران دیده می شود، به ویژه رفتارهایی که پیام صادقیان در تیم پرسپولیس انجام می دهد، گفت: «شاهد دورانی هستیم که دیگر صحبت مربیان برروی بازیکنان کمتر به چشم می آید.

 

به عنوان مثال زمانی که من به پاس رفتم همایون شاهرخی سرمربی تیم بود.یادم هست در زمستان ها که هوا خیلی سرد بود و برف می بارید، زمانی که شاهرخی صحبت می کرد حتی دستم را در جیب گرمکنم هم نمی کردم تا مبادا بی حرمتی صورت بگیرد. الان این صحبت ها برای اکثر بازیکنان فوتبال ما اهمیتی ندارد چون آنها فقط به پول اهمیت می دهند و به دنبال آن هستند که فصل زودتر تمام شود و پولشان را بگیرند و برای فصل بعدی زودتر قرارداد ببندند. نسل امروز بازیکنان نه به فکر آینده فوتبال خود و نه به فکر آینده فوتبال کشور هستند.»

عزیزی تاکید کرد: «البته این بازیکنان را هم نباید صد در صد مقصر اصلی دانست چون الان همه فوتبال ما را حاشیه در برگرفته و چیزی که کمتر اهمیت دارد مسائل فنی و خود فوتبال است. وقتی یک برنامه 2 ساعته 20 دقیقه به خود فوتبال می پردازد و بقیه آن را به حواشی اختصاص می دهد و یا روزنامه ها و خبرگزاری های ما پرداختن به حواشی را جزء اولویت های کاری خود قرار می دهند، دیگر از یک بازیکن 20 ساله چه انتظاری می توان داشت؟»

 وی تصریح کرد: «دیگر ارزش پیراهنی که اکثر بازیکنان بر تن می کنند کاهش پیدا کرده است، به خوبی به خاطر دارم که در سال 71 یا 72 که من و منافی عضو تیم فتح شده بودیم و در تیم ملی هم بازی می کردیم، یک روز برای دیدن علی پروین به میدان هفت تیر و نمایشگاه سورتمه رفتیم که پروین در بین صحبت هایش به ما گفت اگر می خواهید به پرسپولیس بیایید باید 500 هزار تومان پول بدهید که من گفتم سربازم و با فتح قرارداد دارم و منافی نیز گفت با هر شرایطی که تعیین کنید به پرسپولیس می آیم.

 

این مطلب را از آن جهت گفتم که بدانید در آن زمان پوشیدن پیراهن تیم هایی همچون استقلال و پرسپولیس چه ارزشی داشت اما امروز این ارزش برای خیلی از بازیکنان این دوتیم به مراتب کم شده است.با این وجود در حال حاضر هم در استقلال و پرسپولیس بازیکنانی هستند که روی پیراهن تیم خود تعصب زیادی دارند و برای آن می جنگند و عرق می ریزند ولی تعدادشان کاهش محسوسی داشته است.»

 اخبار ورزشی  - کاپ