ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

15 بهانه برای فرار از ورزش!



ورزش,فواید ورزش کردن,زیبایی اندام

15 بهانه برای فرار از ورزش!
تنها دلیلی که شما را عقب نگه می دارد خود «شما» هستید.
چه علل و بهانه‌هایی وجود دارد که ما را از ورزش کردن روزانه منع می‌کند و در حقیقت بهانه‌های ما برای ورزش نکردن چه می‌تواند باشد؟ گاهی ممکن است برای «ورزش نکردن» بهانه‌هایی داشته باشیم که ممکن است برخی از آنها عمدی باشد و شاید هم نباشد؛ امکان دارد که برخی از بهانه‌های ما برای ورزش نکردن واقعی باشند و شاید هم غیر از آن باشد.


برای آگاهی درباره بهانه هایی که افراد برای «ورزش نکردن» می سازند و بهانه هایی که به زبان خود می آورند، این مقاله را بخوانید.پزشکان توصیه می کنند برای اینکه زندگی شما تضمین شود و احساس سلامت داشته باشید هر روز ورزش کنید.


دور کمر به شما هشدار می دهد، افزایش وزن در واقع به کم شدن پول شما منتهی می شود زیرا دیگر شلوار شما اندازه تان نمی شود. شما خودتان می دانید که هر گونه تاخیر در قدم نهادن روی تردمیل برای سلامتی شما هزینه آور است و سلامتی شما را در معرض خطر قرار می دهد. با وجود همه این موضوعات، شما همچنان برای ورزش نکردن بهانه تراشی می کنید.

این مقاله برخی از بهانه های رایج مردم برای اینکه بدن آنها از فعالیت فیزیکی کافی برخوردار نبوده است را در فهرستی لیست کرده است که ما به 15 مورد آن می پردازیم.

 

1. من وقت ندارم
اگر شما وقت داشته باشید آن را به نشاط و سرخوشی اختصاص می دهید یا به تماشای فیلم می پردازید، یا تمام طول روز را در مبلمان خانه خود لم داده و به آرامش می گذرانید.
ما مطمئن هستیم که شما می توانید روزانه حداقل نیم ساعت را به بهبودی بدن خود اختصاص دهید.


2. ورزش کردن خسته کننده است
ورزش کردن لزوما به معنی این نیست که شما به باشگاه بروید و هر روز و هر هفته به روش قدیمی دمبل بلند کنید. ورزش کردن هر نوع تلاش فیزیکی است که سلامت و تناسب اندام شما را بهبود می بخشد.
پیاده روی تند در پارک، بازی اسکواش، یوگا، رفتن به جنگل، ایروبیک آبی، حرکات موزون حداقل نیم ساعت در اتاق خود، بعنوان ورزش محسوب می شوند.


3. من بچه دارم
این بهانه شاید کمی سطحی به نظر برسد اما نکته اینجاست که کودکان شما گناهی ندارند و این بهانه خوبی برای ورزش کردن نیست.زمانی که شما در حال استراحت یا خواندن مجله در خانه هستید آنها ترجیح می دهند که یک ساعت را با دوستان خود «قایم باشک» بازی کنند، پس زمان هایی وجود دارند که شما می توانید علاوه برداشتن کودک خود، ورزش کنید.


4.من هیچ نتیجه ای نمی گیرم
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی؛ بدن شما برای جریان عادی و دایمی نیاز به زمان دارد و شما باید صبر کافی داشته باشید و به آن زمان اختصاص دهید.

 

ورزش,فواید ورزش کردن,زیبایی اندام

 

 5.عضویت در باشگاه گران است
اگر شما یک دانش آموز یا دانشجو هستید، ورزشگاه دارای تخفیف دانشجویی را پیشنهاد می کنیم. عضویت در یک باشگاه به شما کمک می کند تا از شر غبغب خلاص شوید و این میسر نمی شود مگر اینکه برای سلامتی خود کمی خرج کنید.


6.من انگیزه ای پیدا نمی کنم
شما حتی یک انگیزه هم برای خود پیدا نمی کنید؛ اما با ورزش کردن شما زمانی که منحنی های قلمی شدن بدن خود را دریافت می کنید می توانید دل گرم شوید و تحت تاثیر قرار بگیرید و این خود، انگیزه بزرگی را در شما ایجاد می کند.زمانی که شما ورزش می کنید به دلیل اینکه جوان تر به نظر می رسید، احساس شادی بیشتری می کنید پس این هم می تواند انگیزه خوبی برای ورزش کردن باشد.


7.ورزش کردن صدمه می رساند
مربیان باشگاه برای یک دلیل استخدام می شوند؛ فقط به دلیل این که کمر، پاها و صورت شما صدمه نبیند، آنها حضور دارند. در مورد بدن خود (درد و البته صدمات) می توانید با مربی خود صحبت کنید.


8.من شروع می کنم؛ اما رهایش می کنم
این موضوع، عدم کنترل ذهن و نیروی اراده شما را نشان می دهد. من پیشنهاد می کنم شما در ابتدا تمرین تمرکز و اندیشه (مدیتیشن) کنید چرا که به شما کمک می کند تا کنترل و نیروی اراده خود را قوی تر بسازید و بر این مشکل غلبه کنید.


9.من از شنبه شروع می کنم
شما معمولا این بهانه را پیش از آخر هفته و در طول هفته بکار می برید. با این بهانه جلسات تمرین خود را به تعویق می اندازید.از زمانی که شما به این تصمیم فکر می کنید، سوار بر کشتی سلامت می شوید و تا زمانی که هفته ورزش کردن آغاز شود، به انگیزه خوردن غذا گرایش پیدا می کنید.
آیا واقعا از آغاز روز شنبه (آغاز هفته) ورزش کردن را شروع می کنید؟


10. من خیلی پیر هستم
آیا شما مسن تر از دونده هندی هستید که با داشتن بیش از 100 سال سن همچنان دونده ماراتن باقی مانده است؟ اگر نه، پس دست از این بهانه بردارید.اجازه بدهید به شما بگویم که ورزش کردن خود باعث می شود که احساس جوانی بیشتری کنید.


11.من خیلی چاق هستم
با گفتن این بهانه آیا فراموش کرده اید که ورزش کردن منجر به سوزاندن چربی، کاهش وزن و شکل گرفتن عضلات می شود؟
اگر واقعا به دلیل چاق بودن خجالت می کشید که بیرون بروید و این بهانه را می آورید، لطفا سریع تر ورزش را شروع کنید تا به اندام دلخواهتان برسید.سالن ورزش و دیگر مکان های ورزشی، مکانی است که افراد چاق برای لاغر شدن به آنجا می روند، بنابراین، شما تنها کسی نیستید که چاق هستید و می خواهید ورزش کنید.


12.ورزش من را گرسنه می کند
کاملا درست است اما  اگر شما می خواهید وزن خود را از دست بدهید باید وعده های غذایی پر کالری را حذف کنید تا سریع تر وزن شما کم شود.


13.من نمی توانم دوست پیدا کنم
این حقیقت که شما همچنان در جستجوی یک رفیق هستید و به تنهایی نمی توانید ورزش کنید به معنی آن است که شما منتظر دیگران هستید.دنیا منتظر هیچکس نمی ماند! سریع تر آن را درک کنید و بهتر است که برای خود باشید.


14.من نمی دانم چگونه ورزش کنم
مربیان در سالن ورزش و در صورتی که بخواهید در خانه به تنهایی ورزش کنید، فیلم هایی که در این زمینه وجود دارد به شما می تواند کمک کند تا چگونه ورزش کنید.


15.من بیش از حد خسته ام
خسته بودن یک بهانه برای ورزش نکردن نیست. خستگی، بنیه و قدرت عضلانی ضعیف را نشان می دهد.
ورزش روزانه به شما کمک می کند تا استقامت و قدرت عضلانی در شما بهتر شود و شما را شاد و سر حال می کند. تنها دلیلی که شما را عقب نگه می دارد خود «شما» هستید. اگر شما از جای خود برخیزید و به سمت ورزش بروید مطمئنا نتایج بسیار با ارزش و پراهمیتی خواهید گرفت.

منبع:farsnews.com


ویدیو مرتبط :
بهانه برای فرار از مناظره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورزش؛ این بار برای فرار از لاغری



 

 

ورزش برای فراراز لاغری

 

 

ورزش علاوه بر تأثیر‌گذاری در افراد چاق می‌ تواند در افراد لاغر هم به نحو مثبتی اثر‌گذار باشد.

 

اغلب افراد تصور می‌ کنند ورزش تنها می ‌تواند در افراد چاق مؤثر باشد و باعث لاغر شدن‌ آن ها شود. اما آن چه تا کنون کمتر به آن پرداخته شده تأثیر ورزش در بهبود وضعیت فیزیکی افراد لاغر است.

 

کمبود وزن هم خطر زا است. هرچه وزن فرد با حد پایین سلامتی فاصله بیشتری داشته باشد، خطر ابتلا به بیمار‌هایی که موجب مرگ زودرس می ‌شوند، بیشتر است. چنین شخصی توان کافی برای انجام فعالیت های روزانه را ندارد و بیشتر اوقات احساس ضعف می‌ کند.

 

وزن ایده آل، بر اساس قد انسان و سن یک فرد و شرایط جسمی او محاسبه می ‌شود. او در این وزن نه لاغر و نه چاق بوده بلکه از اندام متوسطی برخوردار است.

 

هدف کلی رژیم‌ های چاقی و لاغری، رسیدن به این وزن ایده آل است که فرد، با داشتن آن از سلامتی کامل برخوردار می ‌شود.

 

افراد لاغر اغلب یا به دلایل هورمونی یا متابولیسم و سوخت‌ و ساز بالا نمی ‌توانند وزن خود را در حد استاندارد بالا ببرند. مشکلاتی چون پُرکاری تیروئید و اختلالات هورمونی، ناراحتی روحی که تأثیر مستقیم بر غذا خوردن فرد دارد و تنهایی، همه می‌ توانند دلایل تأثیر‌گذاری باشند. وجود انگل در روده‌ ها یا بیماری‌ های عفونی دوره‌ ای هم دلایل دیگری برای لاغری مفرط هستند. با شناسایی دلایل لاغری خیلی راحت‌ تر می ‌توان برای حل این مسئله اقدام کرد؛ در این صورت راه درمان را می ‌شناسیم و موانع را یکی ‌یکی از سر راه بر می ‌داریم.

 

تحقیقات نشانگر آن است که ورزش می ‌تواند در این راستا برای افراد لاغر راهگشا باشد؛ بدین ‌ترتیب که فرد لاغر پس از انجام فعالیت‌ های فیزیکی اشتهایش بالا می‌ رود و می‌ تواند به ‌دلیل میزان بالای سوخت و ساز بدن حین ورزش نسبت به سابق غذای بیشتری مصرف کند و در واقع بدن وی به ‌دلیل فعالیت فیزیکی پذیرای غذای بیشتر می ‌شود.

 

ورزش در افراد لاغر حسن دیگری نیز دارد؛ عضله‌ سازی‌ که به تقویت و استحکام بدن منجر می ‌شود.

 

راه‌ حل مقابله با لاغری و ضعف ناشی از نخوردن، غذاهای پُر چرب نیست. یک رژیم غذایی مناسب برای کسی که قصد دارد وزنش را افزایش دهد باید به ‌گونه ‌ای باشد که از همه گروه ‌های غذایی به اندازه مورد نیاز مصرف کند و سعی داشته باشد در هر وعده، از همه گروه ‌های غذایی مصرف کند؛ نان و غلات، میوه‌ ها، سبزی‌ ها، گوشت و حبوبات، شیر و لبنیات. مثلاً ناهار تنها نان و یک تکه کباب نخورد بلکه به همراه آن سبزی یا سالاد و ماست یا دوغ نیز میل کند. افرادی که کمبود وزن دارند، ضعیف و نحیف به‌ نظر می‌ آیند که به‌ دلیل کمبود عضلات است نه چربی بدن.

 

اگر فعالیت شما کم باشد، به مرور توده عضلانی ‌تان را از دست می‌ دهید تا جایی که قادر نخواهید بود کارهای روزمره خود مثل بالا رفتن از پله، بلند شدن از صندلی و دیگر فعالیت ‌ها را انجام دهید؛ چون عضلات‌ تان به اندازه کافی قوی نیستند تا وزن شما را جا به‌ جا کنند. افرادی که هیکل ظاهری خود را با رژیم گرفتن متناسب نشان می ‌دهند و ورزش نمی‌ کنند، ممکن است به اندازه افراد چاق، چربی، دور ارگان‌ های داخلی آن ها از جمله قلب شان را گرفته باشد.

 

از این ‌رو همانند افراد چاق باز هم جهت حفظ سلامتی و حذف چربی‌ های زائد به ورزش کردن نیاز دارند.

 

در عین حال یکی از توصیه‌ های پزشکان به افراد لاغر حفظ آرامش است زیرا استرس و اضطراب نیز به نوبه‌ خود در لاغری افراد تأثیر دارد. اضطراب و ناراحتی ناشی از آن می ‌تواند تأثیری دو ‌سویه در اشتهای افراد داشته باشد؛ یعنی هم باعث کاهش اشتها و لاغر شدن افراد می ‌شود و هم می ‌تواند باعث افزایش اشتها و چاقی افراد شود. در کل، اضطراب می ‌تواند در افراد لاغر و چاق در صورت تداوم منجر به بروز عوارض قلبی شود.