ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

12 کلید کاهش وزن



 

 

 کلید کاهش وزن

 

وقتی صحبت از كنترل مقدار غذای دریافتی می‌شود همه بلافاصله گروهی از غذاهایی را كه در رأس آنها نان و برنج قرار دارند، محدود می‌كنند در حالی كه باید اندازه‌های صحیح را با به كار بردن ترفندهایی به دست آورد كه عبارتند از:

 

اینكه در روز چه بخوریم و چقدر بخوریم مشكل بزرگی است كه تقریبا همه با آن روبه‌رو هستیم. بارها شنیده‌ایم كه نباید وعده‌ای از برنامه غذایی حذف شود آن هم به این بهانه كه قصد لاغر شدن داریم و به اندازه خوردن غذا، كلید اصلی سلامت است و بهترین چاره برای رهایی از اضافه وزن به حساب می‌آید....

 

همیشه به دنبال كوچك‌ترین اندازه‌ها بگردید.

 

فقط به نیازهای بدن پاسخ دهید یعنی هر آنچه را كه بدن خواستار آن است میل كنیدنه كمتر و نه بیشتر.

 

قبل از هر چیز غذاهای كمتری را برای هر وعده‌تان آماده كنید.

 

سعی كنید برای غذا خوردن بیرون نروید زیرا همیشه در رستوران غذا خوردن، آن هم همراه دوستان، برابر است با پرخوری

 

خوردن نصف مقدار غذای همیشگی را به مدت20 دقیقه طول دهید. به این ترتیب نه تنها سیر شده‌اید بلكه انرژی كمتری را نیز وارد بدنتان كرده‌اید

 

هنگام غذا خوردن سرعت خود را به شدت پایین بیاورید

 

از بشقاب و لیوان‌های كوچك?تر استفاده كنید.

 

همواره با وعده‌ای كوچك، غذاخوردنتان را آغاز كنید.

 

قبل از سفارش غذا حتما به آنچه می‌خواهید بخورید، خوب فكر كنید.

 

وعده‌های اصلی و میان وعده‌هایتان را به طور منظم و سرساعت مشخص میل كنید، به این ترتیب دیگر به شدت گرسنه نخواهید شد.

 

همواره غذایتان را با دیگران سهیم شوید و از همان ابتدا غذایتان را تقسیم كنید.

 

اگر بیرون از منزل غذا می‌خورید نصف آن را در رستوران میل كنید و مابقی را به خانه بیاورید.

منبع : Salamatiran.com


ویدیو مرتبط :
‫فیلم سلامتی 12 غذا کم کالری کاهش وزن تسریع می کند آشپزباشی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رژیم غذایی سالم و آسان برای کاهش وزن



 

رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات فراوان و کم چرب ، به کاهش وزن کمک و از مشکلات روحی جلوگیری می کند.محققان علوم پزشکی استرالیا اعلام کردند : این رژیم ، از افسردگی افراد نیز جلوگیری می کند و از رژیم کم کربوهیدرات ولی سرشار از گوشت و لبنیات بهتر است.

 

غذای سالم

 

محققان 106 فرد چاق یا دارای اضافه وزن رابه مدت یک سال بررسی کردند به یک گروه غذای سرشار از کربوهیدرات مانند نان و برنج و به گروه دیگر غذای کم کربوهیدرات و حاوی گوشت و لبنیات بیشتر دادند.

 

محققان دریافتند افراد تحت رژیم به طور متوسط 13 و 7 دهم کیلوگرم در یک سال وزن کم کردند و هیچ تفاوتی از این نظر بین دو گروه مشاهده نشد.

 

ولی کسانی که رژیم سرشار از کربوهیدرات داشتند و چربی کمی می خوردند کمتر عصبی می شدند ، خشونت در آنان کمتر بود ، افسردگی کمتری داشتند و از نظر روانی ، بهتر رفتار می کردند.

 

به گفته محققان، هر دو گروه از نظر روانی بعد از 8 هفته تقریبا یکسان بودند ولی بعد از یک سال ، گروهی که رژیم پرکربوهیدرات و کم چربی داشتند ، شرایط و تعادل روانی بهتری داشتند.