ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

11 ستاره از میان یك كهكشان/ بیایید پرسپولیس مدل 91 را ارنج كنیم



11 ستاره از میان یك كهكشان/ بیایید پرسپولیس مدل 91 را ارنج كنیم

این تركیب بر اساس حدسیات ماست.شما پرسپولیس91را چگونه ارنج می‌كنید؟

در فاصله‌ی تنها 15 روز تا آغاز لیگ برتر دوازدهم، تیم‌ها در حال سپری كردن روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات هستند. پرسپولیسی‌ها که قرار بود در لیگ آتی «فوق‌کهکشانی» باشند ستاره‌های زیادی را به خدمت گرفته‌اند و به تازگی مانوئل خوزه را به عنوان سرمربی تیمشان معرفی کرده اند. آنها از مدت‌ها پیش به دنبال جذب خلعتبری بوده‌اند اما به نظر نمی‌رسد در حال حاضر به او نزدیک باشند.

در این مطلب نگاهی به ترکیب 11نفره احتمالی سرخپوشان در هفته‌های ابتدایی لیگ پیش رو خواهیم انداخت. ترکیبی که البته صرفا پیش‌بینی است و ممکن است با نظر مربیان و یا تحت‌تاثیر اتفاقات پیش‌بینی نشده تغییر کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یك گردان درون دروازه

به جز خط حمله، بازیکنان فیکس پرسپولیس در سایر خطوط کاملا متمایز از بازیکنان نیمکت‌نشین این تیم هستند. در درون دروازه با حضور شهاب گردان، هواداران پرسپولیس پس از یک فصل از کابوس میثاق و هوشیار رهایی یافته‌اند. دروازه‌بان سابق ذوب‌آهن که گلر دوم تیم ملی هم هست اگرچه در بازی تداركاتی مقابل صبا نمایش مطمئنی نداشت اما گزینه مناسبی برای سرخپوشان به نظر می‌رسد. البته پرسپولیس هنوز هم دروازه‌بان ذخیره ندارد و مدیران این تیم در صدد اضافه کردن یک گلر خارجی به تیم در روزهای آتی هستند.

 

خط دفاع؛ فقط 5 نفر برای 4 پست

اگر جناب علیفر بابت چیدن خط دفاعی 4نفره ناراحت نشوند(!) محسن بنگر، جلال حسینی، مهرداد پولادی و حسین ماهینی دفاع 4 نفره پرسپولیس در ابتدای لیگ دوازدهم خواهند بود. در پست دفاع میانی تنها ذخیره موجود برای بنگر و سیدجلال، علیرضا نورمحمدی است كه تنها بازمانده خط دفاعی پرسپولیس از سال گذشته محسوب می‌شود. برای ماهینی و پولادی هم ذخیره چندان مطمئنی وجود ندارد. صرفا حمید علی‌عسگر در دفاع راست و امیرحسین فشنگچی در دفاع چپ، دو بازیكنی هستند كه می‌توانند در مواقع لزوم با تغییر پست به مدافعان كناری پرسپولیس تبدیل شوند. اگر حفره موجود در هافبك دفاعی با روبرتو سوسا پر نشود و اجبارا پولادی به میانه زمین منتقل شود نیاز به یك دفاع چپ مطمئن خیلی زودتر به سراغ پرسپولیس خواهد آمد.

 

نوری- كریمی؛ قلب دست‌نخورده پرسپولیس

از دارایی پرسپولیس در خط میانی این‌طور به نظر می‌رسد كه مثلث میانه میدان به روبرتو سوسا، محمد نوری و علی کریمی سپرده خواهد شد. سوسای برزیلی در اولین بازی تداركاتی پرسپولیس فروغ چندانی نداشت اما او فعلا (در فاصله 8روز تا پایان نقل‌وانتقالات) تنها گزینه موجود در این پست به شمار می‌رود. برای پر كردن جای دو هافبك هجومی هم پرسپولیسی‌ها غیر از كریمی و نوری گزینه دیگری ندارند. با شرایط موجود در این خط، مهرداد پولادی، علی‌عسگر، فشنگچی و شاید جواد كاظمیان می‌توانند آلترناتیوهای بعدی باشند.

 

حمله... حمله... حمله

مدیرعامل دست‌به‌جیب پرسپولیس آنقدر مهاجم خریده كه حالا دست سرخپوشان در خط حمله بازتر از تمام خطوط دیگر است. بنابراین تنها علامت سوال در مورد ترکیب فیکس پرسپولیس در لیگ پیش رو خط حمله است. اگر از بین محمد قاضی و كریم انصاری‌فر، یك نفر بتواند در پست مهاجم کنار حضور پیدا کند آن وقت هر دوی این مهاجمان می‌توانند در تركیب اصلی قرار بگیرند. البته كی‌روش در تیم‌ملی طی یك مقطع كوتاه انصاری‌فرد را در پست مهاجم كناری امتحان كرد اما ظاهرا نتیجه راضی‌كننده‌ای نگرفت.

 

در واقع تنها نقطه مبهم در تركیب پرسپولیسی‌ها همین پست مهاجم كناری است. جایی كه از بین جواد کاظمیان، هادی نوروزی، غلامرضا رضایی و امیرحسین فشنگچی یک یا دو نفر به ترکیب ثابت تیم راه پیدا می‌کند (یك یا دو نفرش بستگی به جواب آزمون كریم و قاضی در این پست دارد.) البته علیرغم اصرار فراوان هواداران برای باقی ماندن زاید در پرسپولیس، وضعیت این بازیکن هنوز روشن نیست. زاید در صورت ماندگاری در جمع سرخپوشان می‌تواند رقیب جدی قاضی و انصاری‌فرد برای بازی در پست مهاجم نوک باشد.

 

حرف آخر؛ یازده میهمان آبادان

با توجه به آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت 11 مردی كه در اولین بازی پرسپولیس با پیراهن سرخ‌رنگ در آبادان وارد میدان می‌شوند این نفرات خواهند بود. البته اگر تا آن روز اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، كسی مصدوم نشود، و البته نقطه مبهم خط حمله با اسم محمدرضا خلعتبری پر نشود.

ترکیب احتمالی: شهاب گردان، حسین ماهینی، جلال حسینی، محسن بنگر، مهرداد پولادی، روبرتو سوسا، محمد نوری، علی کریمی، محمد قاضی، کریم انصاری‌فرد، غلامرضا رضایی

سایت گل


ویدیو مرتبط :
بیایید به انها فكر كنیم...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

11 سرباز برای یك ژنرال/ بیایید استقلال مدل 91 را ارنج كنیم



11 سرباز برای یك ژنرال/ بیایید استقلال مدل 91 را ارنج كنیم

این تركیب بر اساس حدسیات ماست.شما استقلال 91 را چگونه ارنج می‌كنید؟

در فاصله‌ی تنها 15روز تا آغاز لیگ برتر دوازدهم، تیم‌ها در حال سپری كردن روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات هستند. در این میان استقلال به عنوان اولین تیمی كه تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز كرده‌ حالا انگار خرید و فروش‌ها را به پایان رسانده و به جز یكی دو مورد مبهم تقریبا گزینه‌های موجود برای چیدن تركیبش را می‌شناسد. در این مطلب به بررسی حدس و گمان‌های موجود برای تركیب 11نفره استقلال می‌پردازیم. آبی‌ها لیگ را با كدام نفرات آغاز می‌كنند؟

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رحمتی شماره‌یك، محمدی یك‌ونیم

استقلالی‌ها با حفظ مهدی رحمتی در فصل بعد هم خیال آسوده‌ای از دروازه تیمشان خواهند داشت. آبی‌ها البته محمد محمدی را نیز در این پست به خدمت گرفته‌اند تا رحمتی بر خلاف فصل گذشته بدون جایگزین نباشد. شماره یك تیم ملی امسال هم شماره یك محبوب آبی‌ها خواهد بود. اگرچه فاصله او با نفر دوم این پست، به اندازه سال گذشته بعید و دور از دسترس نیست. استقلال امسال دروازه‌بان ذخیره‌ای دارد كه می‌توانست در نیمی از تیم‌های لیگ به صورت فیكس بازی كند.

 

بازگشت كاپیتان، تبعید پژمان

استقلال سال قبل در پست دفاع میانی فقط دو مهره قابل اتكا داشت و این كار مظلومی را برای چیدن تركیب خط دفاعی راحت می‌كرد. اما بازگشت امیرحسین صادقی تركیب مدافعان میانی استقلال را با علامت سوال بزرگی روبه‌رو كرده است. حالا از بین حنیف، پژمان و صادقی فقط دو نفر می‌توانند در پست اصلی خودشان بازی كنند.

اولین احتمال این است كه قلعه‌نویی به تركیب دونفره فصل پیش دست نزند، اما این انتخاب به این معناست كه صادقی باید روی نیمكت بنشیند. اما احتمال نیمكت‌نشین شدن بازیكنی كه طی دو سال اخیر یار غار ژنرال بوده و حتی ادعای كاپیتانی استقلال را هم دارد، بسیار ناچیز خواهد بود. از طرفی، حنیف و پژمان را هم نمی‌شود از تركیب بیرون گذاشت.

به نظر می‌رسد سرمربی استقلال یك راهكار برای حل این مشكل پیدا كرده. به احتمال فراوان او از امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده در دفاع وسط و از پژمان منتظری در هافبك دفاعی استفاده خواهد كرد. این گمانه‌ای است كه مشاهده تمرینات استقلال در روزهای اخیر آن را قوت می‌بخشد. بعد از حل معضل دفاع میانی، احتمالا قلعه‌نویی در دفاع چپ و راست هم از خسرو حیدری و هاشم بیگ‌زاده در دو سمت بهره خواهد برد.

 

خط هافبك نونوار، در غیاب آن دو

با رفتن جباری و آندو، استقلالی‌ها بیشترین تغییرات ممكن را در خط هافبك تجربه خواهند كرد. اگر آزمایش پژمان منتظری در هافبك دفاعی جواب بدهد، از بین فریدون زندی، جی‌لوید ساموئل، ایمان مبعلی، میثم بائو و رودریگو توسی 3 نفر انتخاب می‌شوند تا به همراه پژمان خط هافبك چهار نفره استقلال را كامل كنند. در این خط تركیب‌های احتمالی زیادی را می‌توان برای استقلالی‌ها در نظر گرفت. به خصوص كه احتمال اضافه شدن خسرو حیدری به این خط و قرار گرفتن علی حمودی در دفاع راست هم وجود دارد.

 

امین و میلاد؛ سرزن و شوتزن

آرش برهانی، سیاوش اکبرپور، میلاد میداوودی و امین منوچهری 4 مهاجم استقلال در فصل آتی هستند كه برای پر كردن پست‌های 10 و 11 هر چهار نفر آن‌ها خودشان را مدعی می‌دانند. در این میان امین منوچهری مهاجم 192سانتیمتری سایپا در سال گذشته، به دلیل اینكه تنها مهاجم بلندقامت و سرزن این جمع 4نفره است، شانس بالاتری برای قرار گرفتن در تركیب اصلی دارد. استقلال برای زوج مكمل این مهاجم بلندقامت به یك بازیكن تند و تیز و تكنیكی نیاز دارد كه اگر میداوودی در فرم دلخواه باشد نمی‌توان از نام او گذشت.

 

البته در این خط به احتمال زیاد شاهد بیشترین تغییرات ممكن بر اساس سیستم بازی حریفان خواهیم بود. بازی فیزیكی سیاوش اكبرپور و گلزنی‌های گاه و بیگاه برهانی می‌توانند در بعضی از بازی‌های خاص عصای دست قلعه‌نویی و تیمش باشند. با توجه به شرایط موجود، احتمال این‌كه اولین بازی استقلال در لیگ دوازدهم مقابل تیم تازه‌وارد آلومینیوم هرمزگان با این 11نفر آغاز شود غیرممكن نخواهد بود.

 

ترکیب احتمالی استقلال: مهدی رحمتی، خسرو حیدری، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده، پژمان منتظری، فریدون زندی، جی‌لوید ساموئل، ایمان مبعلی، میلاد میداوودی، امین منوچهری

سایت گل