ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

10 دقیقه تمرین برای تقویت و فرم دهی عضلات شکم (+تصاویر متحرک)



تقویت عضلات شکم,فرم دادن به عضلات شکم,آب کردن چربی های شکم

تمریناتی برای فرم دهی و تقویت عضلات شکم

 

تمریناتی برای تقویت عضلات شکم
امروز می خواهیم تمرینی 10 دقیقه ای را به شما معرفی کنیم که با آن می توانید هسته بدن ( عضلات شکم ) را شکل دهید و قوی کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید این ورزش را 3 تا 4 مرتبه در هفته انجام دهید. فکر نکنید که خیلی زیاد است مجموع کل انجام این ورزش در 4 روز هفته تنها 40 دقیقه از وقتتان را می گیرد.

 

این تمرینات ورزشی را چطور انجام دهیم:

هر ورزش را به مدت 45 ثانیه انجام دهید، بعد از هر حرکت به مدت 30 ثانیه استراحت کنید. کل این چرخه را دو مرتبه انجام دهید.

 

1- Roll-Back with Oblique Twist

 

تقویت عضلات شکم,فرم دادن به عضلات شکم,آب کردن چربی های شکم

تمرینات ورزشی برای فرم دهی عضلات شکم

 

روی زمین بنشینید زانوها را خم کنید و به عرض ران ها باز کنید، دستها را در سطح قفسه سینه به طرف جلو بکشید. نفس خود را به طرف داخل بکشید و هنگام بیرون دادن آن در حالی که دست راست را به طرف خارج و پشت بدن می برید میان تنه را پایین ببرید. در حالی که دوباره به حالت ابتدایی برمی گردید دوباره نفس خود را به طرف داخل بکشید. همین حرکت را برای سمت مخالف نیز تکرار کنید. به تغییر جهت با هر بار انجام ادامه دهید.

توصیه متخصص:

پایین شکم را به طرف داخل بکشید و نگه دارید و قفسه سینه را نیز بالا نگه دارید.

 

2- Dead Bug to Reverse Crunch

 

تقویت عضلات شکم,فرم دادن به عضلات شکم,آب کردن چربی های شکم

تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات شکم

 

روی پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و کف پاها را صاف روی زمین بگذارید. این حالت را نگه دارید، شکم را به طرف ستون فقرات فشار دهید و پایین کمر را به زمین بچسبانید. این حالت را حفظ کنید، زانوها را بالای ران ها بیاورید و دست ها را به طرف بالای سر بکشید. پشت کمر همچنان باید به زمین چسبیده بماند، پای چپ و دست راست را بکشید، به حالت اول بازگردید و همین کار را با دست و پای دیگر انجام دهید. حالا شکم را به طرف داخل بکشید و باسن را چند سانت از روی زمین بلند کنید، همه این کارها با هم یک مرتبه به حساب می آید.

توصیه متخصص:

بعد از هر مرتبه انجام حرکت مطمئن شوید که پشت کمر به زمین چسبیده باشد.

 

3- Alternating Toe Tap with Bent Knees

 

تقویت عضلات شکم,فرم دادن به عضلات شکم,آب کردن چربی های شکم

تمرینی برای سوزاندن چربی های شکم

 

روی پشت دراز بکشید زانوها را خم کنید و درست بالای ران ها قرار دهید، شانه ها از روی زمین بلند شده باشند. پایین کمر را به طرف زمین فشار دهید و شکم را به طرف ستون فقرات بیاورید. به آرامی نوک انگشتان یکی از پاها را به زمین بزنید، سپس دوباره به نقطه شروع بازگردید. همین کار را برای جهت مخالف تکرار کنید. با هر تکرار جهت پاها را عوض کنید.
توصیه متخصص: گردن خود را نکشید و یا به کمر قوس ندهید.

 

4- Rocking Plank

 

تقویت عضلات شکم,فرم دادن به عضلات شکم,آب کردن چربی های شکم

حرکت پلانک برای تقویت عضلات شکم

 

ساعد دو دست را روی زمین قرار دهید و انگشتان را در هم حلقه کنید. آرنج ها دقیقا زیر شانه ها قرار بگیرند و ران ها و شانه ها نیز در یک خط مستقیم باشند. به آرامی با فشار انگشتان پا بدن را به طرف جلو ببرید و سپس دوباره به سمت پاشنه های پا عقب بیاورید. به انجام این حرکت ادامه دهید و در طول حرکت عضلات شکم را منقبض و قوی نگه دارید.
توصیه متخصص: ران و باسن را منقبض کنید، اجازه ندهید ران ها به طرف زمین کشیده شوند.

منبع : kermany.com


ویدیو مرتبط :
تمرین تقویت عضلات شکم .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تقویت عضلات شکم با چند تمرین ساده (+تصاویر)



تقویت عضلات شکم,تمرینات مخصوص شکم,سفت کردن شکم

تنها با 10 دقیقه تمرین قدرتی میتوانید تغییری بزرگ در عضلات شکم خود ایجاد کنید

 

با 10 دقیقه ورزش عضلات شکم را تقویت کنید
برای همه ما پیش آمده که گاهی با خود فکر کنیم در این زندگی پر مشغله چطور می شود تناسب اندام را حفظ کرد. کار روی بدن سال به سال سخت تر هم می شود مخصوصا وقتی بحث عضلات شکم به میان بیاید. اما با کمی تلاش – تنها با 10 دقیقه تمرین قدرتی هوشمندانه در روز – می توانید تغییری بزرگ در عضلات شکم خود مشاهده کنید.

 

لاریسا دیدیو طراح این روتین ورزشی می گوید: اینکه ببینید بدنتان چقدر سریع به ورزش ها پاسخ می دهد باعث شگفتی تان می شود. تقویت عضلات هسته بدن زیاد طول نمی کشد، فقط کافی است امتحان کنید. در خانه جلوی تلوزیون، در اتاق هتلی که اقامت دارید، و یا هر جایی که برایتان ممکن بود می توانید این حرکات را انجام دهید.

 

مدت زمان انجام هر حرکت:

هر حرکت را به مدت 45 ثانیه انجام دهید، سپس بین هر حرکت به مدت 30 ثانیه استراحت کنید، کل چرخه را دومرتبه تکرار کنید.

 

1- Oblique Squeeze

 

حرکات مخصوص شکم,تمرینات مخصوص شکم,سفت کردن شکم

تمرینی برای سفت کردن عضلات شکم

 

روی پشت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و تا بالای باسن بالا بکشید. یک توپ ورزشی کوچک ( یا یک حوله لوله شده ) را بین زانوها قرار دهید. دست ها را پشت سر خود قرار دهید، و آرنج ها را به خارج دو سمت خود بکشید. عضلات شکم خود را درگیر کنید و آرنج سمت راست را به طرف وسط توپ ورزشی بیاورید. سپس بازگردید و با دست دیگر تکرار کنید. به همین شکل ادامه دهید. برای بالا آوردن میان تنه از عضلات شکم استفاده کنید، روی گردن خود فشار نیاورید.

 

2- Upper Ab Crunch

 

تمرینات مخصوص شکم,تقویت عضلات شکم,سفت کردن شکم

تمرینی برای تقویت عضلات شکم

 

روی پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و کف پاها را روی زمین قرار دهید. یک توپ ورزشی کوچک ( یا یک حوله لوله شده ) زیر تیغه های شانه قرار دهید، دست ها را پشت سر بیاورید و آرنج ها را به دو طرف خارج بدن بکشید. عضلات شکم را درگیر کنید و چانه و قفسه سینه را چند سانت بالا بکشید. سپس به سرعت دوباره به نقطه شروع برگردید و تکرار کنید. گردن خود را بالا نکشید، فرض کنید یک پرتقال بین گردن و چانه است که باید مانع افتادنش شوید.

 

3- Leg Drops

 

تقویت عضلات شکم,تمرینات مخصوص شکم,حرکات مخصوص شکم

 تقویت عضلات شکم

 

روی پشت دراز بکشید و پاها را تا روی باسن بالا بیاورید. یک توپ ورزشی کوچک ( یا یک حوله لوله شده ) را بین دو زانو قرار دهید، و دستها را پشت سر قرار دهید، آرنج ها به طرف خارج بدن کشیده شوند. شانه ها را به طرف بالا بکشید و همانجا نگهشان دارید. پاها را تا زاویه 45 درجه پایین بیاورید، سپس دوباره بالا بکشید. همین حرکت را مرتب تکرار کنید.
روی کشیدن عضلات شکم به طرف داخل و فشار دادن پایین کمر به زمین تمرکز کنید.

 

4- ½ Teaser

 

تقویت عضلات شکم,تمرینات مخصوص شکم,سفت کردن شکم

تمرینی برای تقویت و سفت کردن عضلات شکم

 

روی پشت دراز بکشید و پاها را درست بالای باسن قرار دهید، و دست ها را روی زمین و پشت سر قرار دهید و بکشید. یک توپ کوچک ورزشی ( یا یک حوله لوله شده ) را بین دو دست نگه دارید. از عضلات شکم استفاده کنید تا بالا تنه و دستهای خود را بالا بکشید، توپ را به طرف انگشتان پا بکشید. سپس بالا تنه و دستها را پایین بکشید و تکرار کنید.
آرام و با کنترل حرکت کنید، باید حسابی عضلات شکم را درگیر کنید.

منبع : kermany.com