ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

10 جایگزین احتمالی بلاتر


مطابق نظرسنجی با ۱۰ میلیون شرکت‌کننده از سوی شرکت بویین.پارتی جبل‌الطارق، ۱۰ شخصی که بیشترین احتمال جانشینی بلاتر را دارند معرفی شده‌اند.

خبرگزاری فارس: مطابق با نظرسنجی آنلاینی که با تعداد شرکت‌کنندگانی بالغ بر 10 میلیون نفر توسط شرکت اتریشی- بریتانیایی بوئین‌.پارتی که بزرگ‌ترین شرکت شرط‌بندی آنلاین جهان به شمار می‌رود و در جبل‌الطارق قرار دارد صورت گرفت، 10 شخصی را که بیشترین احتمال انتخاب شدن به عنوان جانشین بلاتر را دارند، به ترتیب احتمال بیشترین به کمترین و به قرار زیر معرفی شده‌اند:

1. پرنس علی بن حسین اردنی - 40 ساله

2. میشل پلاتینی فرانسوی - 60 ساله

3. ولفگانگ نیرزباخ آلمانی - 65 ساله

4. فان پراگ 68 هلندی - 68 ساله

5. لوئیس فیگو پرتغالی - 43 ساله

6. شیخ احمد الفهد الصباح کویتی - 52 ساله

7. فرانتس بکن باوئر آلمانی - 70 ساله

8. دیوید گیل انگلیسی - 58 ساله

9. زیکو برزیلی - 63 ساله

10. دومینیکو اسکالا سوئیسی - 50 ساله

در رابطه با این 10 نفر،‌ آن‌که از همه کمتر نزد ایرانی‌ها شناخته شده، الفهد الصباح کویتی است. به او در رسانه‌های ورزشی جهان، مرد روابط و ارتباطات می‌گویند. روزنامه دی‌ولت آلمان در ماه‌های گذشته نوشت که او یک تنه توماس باخ را به ریاست کمیته بین‌المللی المپیک رساند.

از سوی دیگر و به گفته هفته‌نامه نیوزویک آمریکا، این شیخ کویتی نشان داده است که همواره از دیکتاتورها حمایت‌ می‌کند؛ مثلا او از باخ و بلاتر و بن همام، پشتیبانی‌های بی‌دریغی همواره داشته است.

سیاستی که فهد الصباح پیشه راه خود ساخته، همان است که بلاتر و تمام خودرای‌ها همیشه استفاده می‌کنند و رویه‌اش "آشنایان به هم کمک می‌کنند" است.

الصباح به مجموعه‌ای از افراد امتیازات خاصی می‌دهد و آن‌ها را مهره‌های خود می‌کند.

ماه پیش، مطابق با همین ویژگی این شیخ بود که برخی از مقامات کمیته المپیک کشورمان او را به ایران دعوت کردند و او هم با علاقه فراوان پذیرفت. او احتمالا به ایرانی‌ها سمت‌هایی خواهد بخشید و ... .

شیخ کویتی هم وعده می‌دهد و از او درخواست هم می‌شود، اما عمل نمی‌کند.

ماریوس ویزر که اخیرا به خاطر یک انتقاد به دستور توماس باخ از ریاست اسپورت آکورد کنار گذاشته شده بود، در واکنش گفت: به اراده شاگرد و کارآموز الصباح شوت شدم.


ویدیو مرتبط :
پیش نمایشی جایگزین احتمالی سیدیا به نام iMods

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساده‌ترین ساعت جهان، جایگزین احتمالی کیلوگرم



ساده‌ترین ساعت جهان,دستگاه جدید محاسبه زمان

ساده‌ترین ساعت جهان، جایگزین احتمالی کیلوگرم
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی موفق به ساخت ساده‌ترین ساعت جهان بر مبنای یک اتم شده‌اند.به گفته محققان، این دستگاه جدید محاسبه زمان می‌تواند به یک شیوه جدید در تعریف جرم نیز منجر شود.
علاوه بر آن، این دستاورد نشان داده که محققان ممکن است در آینده بتوانند ساعت‌های عجیب‌تر بر مبنای ضدماده یا حتی بدون نیاز به ذرات را بسازند.
اساسا، تمام ساعت‌ها زمان را با تکیه بر بخش‌هایی می‌سنجند که یک رفتار را با الگوهای منظم تکرار می‌کنند. برای مثال یک سال با زمانی که زمین مدار خود را به دور خورشید کامل می‌کند، تعریف می‌شود.
دقیق‌ترین ساعت‌ ها در حال حاضر ساعت‌های اتمی هستند که بر چگونگی تغییر اتم‌ها بین دو سطح خاص انرژی تکیه دارند.

در اصل، این ساعت‌ها بر حداقل دو ذره که یکی هسته یک اتم و دیگری یک الکترون که بین دو سطح مختلف انرژی به جلو و عقب می‌پرد، تکیه دارند.

محققان با استفاده از این واقعیت که ماده می‌تواند در هر دو حالت ذره و موج وجود داشته باشد، دریافتند که می‌توان زمان را با شمارش نوسانات یک موج ماده اندازه‌گیری کرد.
فرکانس یک موج ماده 10 میلیارد برابر بالاتر از نور مرئی است.
دانشمندان این ساعت را مانند یک ساعت کامپتون که از پاندول و چرخ ساعت برخوردار بوده، معرفی کرده‌اند چرا که مبتنی بر فرکانس یک موج ماده کامپتونی است. آنها دو شیوه شناخته‌شده را برای ساخت این ساعت استفاده کرده‌اند.

در نسبیت، زمان برای اجسام در حال حرکت آهسته‌تر شده، به طوری که برای مثال یک اتم سزیم که دور شده و دوباره بازمی‌گردد، جوانتر از یک اتم ایستا است.
ساعت کامپتون هنوز 100 میلیون بار کم دقت‌تر از بهترین ساعتهای اتمی امروز بوده اما شاید بتوان آنرا به یک سطح مشابه ارتقا داد.
این شیوه همچنین می‌تواند زمان را برای سنجش جرم نیز مورد استفاده قرار داده و شاید روزی جایگزین کیلوگرم به عنوان جرم مرجع قرار بگیرد.این پژوهش در مجله ساینس منتشر شده است.

منبع:isna.ir