ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

۵ دلیل برای اهمیت ورزش در خانه



ورزش,ورزش در خانه

ورزش در خانه برای کسانی که به سلامت عمومی خود اهمیت می دهند

 

5 دلیل برای ورزش در خانه
معمولا" ورزش در خانه میان افرادی که مشغله زیادی دارن و یا فرصت حضور در باشگاه های ورزشی را ندارند و از طرف دیگر به سلامت عمومی خود اهمیت می دهند طرفدار زیادی دارد.در این مطلب به ۵ دلیل که چرا ورزش در خانه اهمیت دارد می پردازیم.


ورزش در خانه ، صرفه جویی در هزینه
معمولا " در بعضی از ماه های سال که ترافیک کاری و مشغله کمتری دارید در باشگاه های ورزشی حضور پیدا می کنید؛ اما بعد از آن کمتر و کمتر می شود و رفته رفته پیدا کردن زمان برای رفتن به سالن ورزشی، ظاهرا" سخت تر می شود.لازم نیست برای روی فرم بودن بدن خود حتما" عضو باشگاه های ورزشی گران قیمت شوید.در واقع عضو بودن در باشگاه بسیار خوب و مهم است اما وقتی نتوانید به طور مرتب حضور داشته باشید، باشگاه را فراموش کنید و در خانه ورزش کنید.با این وصف ورزش در خانه موجب صرفه جویی در پول و مصرف بنزین می شود.


صرفه جویی در زمان
مزیت دوم از ورزش در خانه صرفه جویی در وقت است. چه مدت طول می کشد تا شما خود را به سالن ورزش برسانید، لباس های خود را عوض کنید، تمرین کنید، دوش بگیرید، دوباره لباس خود را عوض کنید و به خانه برگردید؟ خوب این برای شما که وقت کمی در اختیار دارید مناسب نیست،برای مثال شما می توانید، غذا را در فر قرار دهید و تمرین خود را شروع کنید و هنگامی که ورزش شما تمام شد، شام شما نیز آماده خواهد بود.این چیزی است که ما اسم آن را انجام چند تکلیف در بهترین حالت آن می گذاریم. زمان ذخیره شده را می توان به خوبی صرف دوستان و خانواده خود و یا خواندن کتابی کنید که معمولا وقت خواندن آن را نداشتید.


مربی خود باشید
بعضی از اشخاص به دلیل اعتماد به نفس پایینی که دارند، برایشان خوشایند نیست که هنگام ورزش کسی او را تماشا کند! اما با تمرینات متنوع ورزش در خانه و یا تناسب اندام می توانید هر تمرین جدیدی را با خیال راحت انجام دهید، می توانید با هر سرعتی ورزش کنید، می توانید پس از یک تمرین اینتروال با شدت بالا  روی زمین با صورت قرمز و عرق کرده دراز بکشید بدون اینکه به این فکر کنید که دیگران چه  فکری می کنند.در خانه، شما حتی می توانید هنگام ورزش با انتخاب موسیقی مورد علاقه ی خود از لحاظ روانی فایده بیشتری ببرید.


با وزن بدن ، نه با وزنه
تمرینات با وزنه، یا بهتر است بگویم تمرینات قدرتی و مقاومتی، تأثیر بسیاری بر روی خوش فرم شدن بدن و تناسب اندام دارد، اما با یک نگاه به وسایل بدنسازی شاید خود را ناتوان ببینید و یا شاید در منزل فضای برای جای دادن آن نداشته باشید. انجام حرکات بدنسازی با وزن بدن برای مبتدی ها بهترین گزینه است، تمریتات متعددی در بخش تناسب اندام قرار داده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

ورزش در خانه ، هر وقت که شما بخواهید
باشگاه ورزشی خانه ی شما همیشه باز است. شما می توانید در هر زمان و بدون نیاز به برنامه ریزی، خود را به محیطی که برای ورزش انتخاب کرده اید برسانید.هر چند که همسایه ی شما ممکن است مخالف کلاس تناسب اندام در نیمه شب با صدای بلند موسیقی و پریدن باشد.
منبع:elmevarzesh.com


ویدیو مرتبط :
شش دلیل اهمیت کارآفرینی چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۰ دلیل برای اهمیت نقش ورزش در دوران سالمندی



ورزش سالمندان,فواید ورزش کردن در سالمندان,فعالیت ورزشی در سالمندان

اهمیت نقش ورزش در دوران سالمندی

 

10 دلیل برای فعالیت ورزشی در سالمندان
ورزش در سالمندی از اهمیت بالای برخوردار است و ضروری است که افراد مسن سعی کنند فعال بمانند تا از عواقب بی تحرکی دور بمانند. فعالیت ورزشی در سالمندان گذشته از اینکه موجب حفظ تحرک و استقامت و کاهش بروز بیماری ها می شود، باعث نشاط و ایجاد نیروی جوانی و همچنین برخورداری از یک زندگی سالم می شود. در این مطلب به ۱۰ دلیل مهم که چرا سالمندن باید ورزش کنند می پردازیم.


1- ورزش در دوران سالمندی : افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان
همانطور که زندگی ما طولانی تر می شود، پوکی استخوان نیز روی تعداد بیشتری از افراد سالمند تأثیر می گذارد و به  یکی از مشکلات عمده ی سلامتی مربوط به دوران سالمندی تبدیل می شود. پوکی استخوان روی حدود ۲۰ میلیون از زنان و ۵ میلیون از مردان تأثیر می گذارد و در هر سال منجر به بیش از ۲۵۰۰۰۰ شکستگی لگن می شود. ورزش با افزایش استحکام استخوان، شروع پوکی استخوان را به تأخیر می اندازد.


2- نقش ورزش در دوران سالمندی : بهبود خود باوری و ایجاد حس استقلال
یکی از نگرانی های مهم در افراد مسن از دست دادن کنترل، وابستگی و یا تحمیل شدن به دیگران می باشد. ورزش کمک می کند تا افراد مسن، ظرفیت بیشتری برای انجام فعالیت های روزمره ی زندگی داشته باشند.


3- نقش ورزش در دوران سالمندی : افزایش متابولیسم بدن
انجام تمرین های قدرتی عضلانی، سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. این نکته می تواند منجر به کاهش درصدی از کل چربی بدن شود.


4- نقش ورزش در دوران سالمندی : افزایش تعادل بدن
با گذر عمر، رفته رفته افراد سالمند کاهش طبیعی در تعادل و هماهنگی بدن پیدا می کنند.این وضعیت با فعالیت ورزشی به تعویق میافتد و حتی با کسب قدرت مناسب و افزایش تعادل مانع افتادن و زمین خوردن آن ها شود.


5- نقش ورزش در دوران سالمندی : ایجاد یک حس اجتماعی و یا احساس تعلق داشتن
بسیاری از افراد وقتی که سن آن ها رو به سالمندی می رود خانه نشنین می شوند. ورزش روابط اجتماعی را در بسیاری از سالمندان بالا می برد. در ضمن دوستی های جدید نیز در ورزش های گروهی به آن ها انگیزه می دهد.


6- نقش ورزش در دوران سالمندی و بهبود عملکرد ریوی
با افزایش سن به دلیل انحطاط دیسک ستون مهره ها، که باعث تغییر در شکل حفره قفسه سینه می شود، عملکرد ریوی کاهش می یابد. فعالیت های فیزیکی باعث کاهش میزان انحطاط مهره و همچنین افزایش قدرت قفسه سینه شده و در نتیجه عملکرد ریه را بهبود می بخشد.


7- اهمیت ورزش در دوران سالمندی با افزایش روحیه
ورزش باعث کاهش بروز افسردگی و افزایش اعتماد به نفس می شود، ورزش باعث احساس موفقیت در سالمندان می گردد.


8- اهمیت ورزش در دوران سالمندی و کمک به پیشگیری و تنظیم دیابت
مطالعات نشان داده است که فعالیت های بدنی مانند ورزش ایروبیک می تواند ابزار مهمی جهت پیشگیری و درمان دیابت غیر وابسته به انسولین باشد.


9- انعطاف پذیری و بهبود حرکت و عملکرد مفاصل بدن در دوران سالمندی
در فعالیت های فیزیکی که بدن نیاز به طیف گسترده ای از حرکت ها دارد، وزرش باعث افزایش انعطاف پذیری بدن می شود.همچنین گردش خون نیز افزایش می یابد.


10- بهبود وضعیت قلبی عروقی با ورزش در دوران سالمندی
ورزش های قلبی عروقی با کاهش خطر و ریسک بیماری های قلبی به حفظ سلامت قلب و سیستم قلبی عروقی کمک می کند. تمرین های بدنی مناسب پیشرفت را در بسیاری از جنبه های عملکرد قلب و عروق ا نشان داده است.
منبع :elmevarzesh.com