ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

۱۱ مدال طلا سهم کشتی‌گیران ایران شد


سی و پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی در سه بخش فرنگی، آزاد و کشتی پهلوانی در کرمانشاه برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم: سی و پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی با حضور 85 کشتی‌گیر ایرانی و 150 کشتی‌گیر خارجی از 15 کشور طی دو روز در ورزشگاه 6هزار نفری امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد.

در این رقابت‌ها در کشتی پهلوانی جابر صادق‌زاده با شکست امیر محمدی به مقام قهرمانی در این بخش دست پیدا کرد و احمد میرزاپور نیز بر سکوی سوم پهلوانی جام تختی ایستاد.

در فینال وزن 59کیلوگرم فرنگی طالح ممدوف از آذربایجان توانست بر اورخان احمداف هم‌وطن خود غلبه کند و به مدال طلای این وزن دست پیدا کند و در این وزن محمد نوربخش و شیرزاد بهشتی طلا با غلبه بر حریفان خود از آذربایجان و چین به مقام سوم مشترک رسیدند.

در فینال وزن 66کیلوگرم فرنگی مبارزه دنیس دمیانکوف از اوکراین و محمدعلی گرائی با تساوی چهار بر چهار به پایان رسید که به‌دلیل اخطار بیشتر کشتی‌گیر اوکرایی به‌عنوان پیروز این مبارزه معرفی شد و به مدال طلا دست یافت و در این وزن مراد ابولادزه از گرجستان و مجید یعقوبی سوم شدند.

در فینال وزن 98 کیلوگرم فرنگی سیدمصطفی صالحی‌زاده با دوبنده قرمز و با نتیجه سه بر صفر بر دیمیتری تیموچنکو از اوکراین غلبه کرد و به مدال طلا دست یافت و در دیدارهای رده‌بندی نیز ژیائو دی از چین با غلبه بر محمد کاظمی و ایراکلی کاجایا با غلبه بر مهدی کشاورز سوم شدند.

در فینال وزن 130 کیلوگرم فرنگی بشیر باباجان‌زاده توانست با نتیجه 2 بر یک امیر قاسمی منجزی را مغلوب کند و به مدال طلا این وزن دست یابد و در این وزن آرمان نظری با غلبه بر میکولا کوچمی از اوکراین و کوانگ مینگ از چین با غلبه بر ساندرو دیکلامینجیا از گرجستان به مدال برنز رسیدند.

در فینال وزن 71 کیلوگرم فرنگی برومند اصلان و رامین طاهری به مبارزه پرداختند که رامین طاهری با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان شد و در این وزن چین چنگ ژانگ از چین و عظیم گرمسیری با غلبه بر حریفان خود از ایران و کره شمالی به مقام سوم مشترک رسیدند.

در فینال وزن 75 کیلوگرم فرنگی دیمیترو پیشکوف از اوکراین و محمد عبدالسلام از مصر به مبارزه پرداختند که کشتی‌گیری اوکراینی با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست پیدا کرد و در این وزن محمد کریمی و وحید بابایی جعفری به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در فینال وزن 80کیلوگرم فرنگی لاشا گوبادزه از گرجستان و علی زینتی رفاه به مبارزه پرداختند که کشتی‌گیر گرجستانی با پیروزی شش بر صفر بر حریف خود پیروز شد و به مدال طلا دست پیدا کرد و میلاد خسروی با غلبه بر وی‌وی‌چن از چین و علی شریفی با غلبه بر زوراب سنیدزه از گرجستان سوم شدند.

در فینال وزن 85 کیلوگرم فرنگی ژان بلنیوک از اوکراین و داود عابدین‌زاده به مبارزه پرداختند که کشتی‌گیر اوکراینی با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت و علی قیطاسی و روبرت کوپلی شویلی به مقام سوم مشترک رسیدند.

یونس سرمستی در فینال وزن 57کیلوگرم آزاد توانست با نتیجه 10 بر صفر مصطفی دامادی را شکست دهد و به مقام قهرمانی جام تختی در این وزن دست پیدا کند و در دیدارهای رده بندی نیز تومار ساندیپ از هند و رضا اطری از ایران از سد اوتاری گوگوا از گرجستان و فرهاد جلایی گذشتند.

در فینال وزن 61کیلوگرم آزاد بهنام احسان‌پور توانست آرش دنگسرکی را به لطف دریافت آخرین امتیاز شکست دهد و به مدال طلا این وزن دست یابد و در این وزن بکا لومیتادزه از گرجستان حریفی از را شکست داد و ایمان صادقی نیز با عبور از سد گالیب علی‌اف از آذربایجان به مدال برنز مشترک رسیدند.

در فینال وزن 97کیلوگرم آزاد الیزبار اودیکادزه از گرجستان توانست حسن رحیمی از ایران را با نتیجه 2 بر یک شکست داده و به‌عنوان قهرمانی جام تختی در این وزن دست پیدا کند که در این وزن والری آندریتسف از اوکراین با غلبه بر کشتی‌گیر مصری و سیدمحسن ابراهیمی به‌دلیل مصدومیت اباذر اسلامی برنز گرفتند.

پرویز هادی در فینال وزن 125کیلوگرم آزاد توانست با نتیجه 5 بر صفر جعفر شمس ناتری را شکست دهد و به مقام قهرمانی جام تختی در این وزن دست پیدا کند و در این وزن یداله محبی و امین طاهری با شکست حریفانی از هندوستان و بلغارستان به مقام سوم مشترک رسیدند.

در فینال وزن 65کیلوگرم آزاد سیداحمد محمدی و علی‌اصغر جبلی به روی تشک رفتند که سیداحمد محمدی توانست در دقایق پایانی با نتیجه پنج بر چهار در این مبارزه به برتری برسد و به مدال طلا دست یابد و در این وزن محمدمهدی یگانه جعفری و سعید صالحی سوم شدند.

در فینال وزن 70کیلوگرم آزاد حسن یزدانی و ایمان رحمانی‌زاده به روی تشک رفتند که حسن یزدانی در یک مبارزه زیبا با نتیجه 11 بر صفر بر حریف خود غلبه کرد و به مدال طلا دست یافت و در این وزن الکساندر جاچوادزه از گرجستان و مسعود کمروند به مقام سوم مشترک رسیدند.

در فینال وزن 74کیلوگرم آزاد پیمان یاراحمدی در یک مبارزه دشوار و با اختلاف یک امتیاز جومبر کولاشویلی از گرجستان را شکست داد و به مدال طلای جام تختی دست یافت و بهمن تیموری و مرتضی رضایی قلعه به مدال برنز این وزن دست یافتند.

در فینال وزن 86کیلوگرم آزاد میثم مصطفی جوکار و علیرضا کریمی به‌روی تشک رفتند که جوکار با نتیجه پنج بر صفر بر حریف خود پیروز شد و به مقام قهرمانی جام تختی در این وزن دست پیدا کرد و در این وزن نیز احسان امینی و داویت مارساگاشویلی از گرجستان سوم شدند.


ویدیو مرتبط :
آنالیز کشتی گیران ۴وزن دوم و انتظار برای اولین نشان طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۷ مدال طلا، نقره و برنز قهرمان آسیا شد



اخبار,رقابتهای كشتی قهرمانی آسیا

رقابتهای كشتی قهرمانی آسیا – قطر؛
تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۷ مدال طلا، نقره و برنز قهرمان آسیا شد

در پایان رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا که روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت با حضور ۲۱ کشور در سالن اسپایر دوحه قطر برگزار شد، تیم ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز و کسب ۶۶ امتیاز به مقام قهرمانی رسید.

در روز دوم این مسابقات و در وزن ۹۷ کیلوگرم ۱۲ نفر شرکت دارند که محمد حسین محمدیان در اولین مسابقه اش ۶ بر ۲ علی خان ژومایف از قزاقستان را مغلوب کرد.وی در دور بعد با نتیجه قاطع ۱۳ بر ۲ مقابل رستم اسکندری از تاجیکستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدیان در این دیدار مقابل تاکشی یاماگوچی از ژاپن با نتیجه ۱۴ بر ۹ به برتری دست یافت و دیدار فینال نیز مقابل ماگمومد موسی یف کشتی گیر روسی الاصل قرقیزستان، قهرمان آسیا و نفر دوم بازی های آسیایی با نتیجه ده بر ۳ به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در ۷۴ کیلوگرم ۱۴ نفر وزن کشیدند که پیمان یار احمدی در مسابقه اول عظمت سوفیف از تاجیکستان را با نتیجه ده بر صفر شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مسلم اولویف کشتی گیر روسی الاصل تیم قرقیزستان با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید. یاراحمدی در نخستین تجربه حضور در رقابت های بزرگسالان آسیا و در مرحله نیمه نهایی مقابل رشید قربان اف قهرمان بازی های آسیایی و نفر سوم جهان با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دیدار فینال مقابل دیسوکه شی ما دا از ژاپن نفر پنجم بازی های آسیایی  ۲۰۱۴  با نتیجه ۸ بر ۲ به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم  که ۱۵ نفر وزن کشی کردند، بهنام احسان پور در مسابقه اول یانگ جائه هون از کره جنوبی را با ضربه فنی شکست داد. وی در دور دوم نیز مقابل ماساکازو کومل از ژاپن با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافت. احسان پور در مرحله نیمه نهایی مقابل تیان ژن گانگ از چین با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.وی در دیدار پایانی مقابل دولت نیازبیکوف از قزاقستان دارنده مدال برنز جهان و نفر پنجم المپیک با نتیجه ۳ بر ۳ شکست خورد. البته ناداوری در این دیدار مشهود بود و در حالی که کشتی در ثانیه های پایانی با رو کردن بارانداز حریف با نتیجه ۴ بر ۳ به نفع وی اعلام شده بود داوران با اعتراض مربیان و حتی دخالت داور قزاق رای را بر گردانند و این موضوع باعث اعتراض مربیان و تیم داوری ایران شد اما در نهایت دست نیازبیکوف بالا رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۱۵ کشتی گیر حضور دارند، سعید داداش پور در نخستین گام مقابل نورلان بکژانوف از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری دست یافت. وی در دور دوم و مرحله یک چهارم نهایی مقابل زلمیخان یوسوپوف کشتی گیر روسی الاصل تیم تاجیکستان در حالی که با نتیجه ۵ بر صفر عقب بود به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده نتوانست به مبارزه خود ادامه دهد. داداش پور علیرغم حضور حریف تاجیک در دیدار فینال به دلیل مصدومیت شدید نتوانست در گروه بازنده ها به مبارزات خود را ادامه دهد و به کارش در مسابقات پایان داد.

تیم ایران در رقابتهای روز نخست نیز توسط مسعود اسماعیل پور(۶۵ کیلوگرم)، علی رضا کریمی(۸۶ کیلوگرم)مدال طلا، کمیل قاسمی(۱۲۵ کیلوگرم) مدال نقره و یونس سرمستی(وزن ۵۷ کیلوگرم) مدال برنز کسب کردند و تیم ایران با کسب ۶۶ امتیاز قهرمان شد.

اخبار ورزشی - مهر