ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یوگای نمکی و پیشگیری از یک بیماری!!



یوگا,یوگای نمکی,آنفولانزا

یوگای نمکی برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی های فصلی بسیار مفید می باشد

 

پیشگیری از آنفولانزا با یوگای نمکی!
بسیاری از مردم یوگا را به عنوان یک ورزش آرامش بخش می شناسند. اما یوگای نمکی ورزشی است که می تواند از میزان شیوع بیماری ها و حساسیت های تنفسی تا حد زیادی بکاهد.


در فصول سرد سال و در جهت پیشگیری از بروز سرماخوردگی یا انواع آنفولانزاها می توان یوگای نمکی را تجربه کرد. در ضمن یوگای نمکی برای افرادی که مبتلا به آسم و آلرژی های فصلی هستند، نیز بسیار مفید می باشد. در واقع انجام درمان های نمکی (نمک درمانی) سابقه بسیار طولانی دارد و از سه قرن قبل برای درمان بسیاری از بیماری ها رایج بوده است. سابقه این درمان ها بیشتر در خاورمیانه و اروپای شرقی می باشد که نتایج جالبی را نیز در پی داشته است. یکی از روش های نمک درمانی که به نوعی روش ورزشی هم به شمار می آید، یوگای نمکی می باشد.

 

یوگای نمکی چیست؟
در یوگای نمکی، هوا با بخور نمک به داخل فضای محل یوگا تزریق می شود. به این صورت حس و طعمی نمکی در فضا ایجاد می شود که این امر باعث کندتر شدن تنفس می گردد. در صورتی که فردی مدتی حدود ۲۵دقیقه در این فضا به انجام تمرینات مدیتیشن و آرامش بخش یوگا بپردازد، به تدریج تنفسش کندتر اما عمیق تر می شود.


همین اثر اعجاب انگیز یوگای نمکی در عمیق تر کردن تنفس باعث می شود که در طول روز میزان بیشتری اکسیژن به سلول های بدن برسد که این امر باعث می شود تا عملکرد کلی بدن بهبود یابد. علاوه بر این که نمک به خودی خود می تواند نقش ضد میکروبی یا ضد قارچی داشته باشد و میکروب های مضر در داخل بدن و بخصوص شش ها را از بین ببرد و مانع از بروز بیماری های عفونی ریه، انواع سرماخوردگی ها و حساسیت های تنفسی شود.

بنابراین به افرادی که ریسک ابتلا به سرماخوردگی در آنها بالا می باشد، توصیه می شود حداقل یک دوره یوگای نمکی را در کلاس های مربوطه تجربه کنند و از منافع این نوع یوگا بر سلامتی خود سود ببرند.
منبع : seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
‫پیشگیری از بیماری وبا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف آب و پیشگیری از بیماری های قلب



 

 

مصرف آب و پیشگیری از بیماری های قلب

 

 

تمام افراد به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی باید در طول شبانه روز ۲ تا ۳لیتر آب مصرف کنند.

 


یک متخصص قلب و عروق به مناسبت برگزاری دوازدهمین کنگره تازه های قلب و عروق در گفت و گوی اختصاصی افزود: مصرف روزانه آب در کنار خودداری از مصرف نمک و مصرف غذاهای پرچرب از اصول مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی محسوب می شود.

 


دبیر علمی دوازدهمین کنگره تازه های قلبی و عروقی با اشاره به نقش و اهمیت تغذیه در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروق گفت: در این کنگره طی یک پانل علمی موضوع تغذیه و تغذیه صحیح موثر در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی با حضور متخصصان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 


وی گفت: مصرف گوشت به صورت سفید و به خصوص مصرف ماهی ، خودداری از مصرف گوشت های قرمز و روغن های جامد و اشباع شده در مقابل مصرف میوه و سبزیجات تازه به نحو چشمگیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی موثر است.

 


این متخصص قلب و عروق با تاکید بر نقش و اهمیت تحرک بدنی در جلوگیری از انباشته شدن چربی ها در بدن گفت: ورزش منظم روزانه و یا ورزش و پیاده روی به صورت سه بار در هفته هر بار به مدت نیم ساعت درارتقای سلامت افراد و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی موثر است.

 


دبیر علمی دوازدهمین کنگره تازه های قلب و عروق با اشاره به اینکه به طور کلی استرس یکی از فاکتورهای مهم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است گفت: عامل استرس در ایران و به خصوص در شهرهای بزرگ و شلوغ ، از عوامل مهم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

 


وی همچنین گفت : تمام افراد در طول زندگی خود به نوعی در معرض استرس قرار دارند .

 


وی اظهار داشت: بیش از ۵۰ سخنرانی در دوازدهمین کنگره تازه های قلبی و عروق از سوی متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا، سوریه، انگلستان، پاکستان، ایتالیا،عربستان صعودی، ترکیه و ارمنستان در این کنگره ایراد شد.

 


این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه یکی از محورهای این کنگره نقش سلول های بنیادی در درمان بیماری های قلبی و عروقی است گفت: هم اکنون کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماری های قلبی و عروقی در مرحله تحقیقات قرار دارد و در کشور ما نیز تحقیقاتی دراین زمینه انجام شده است.

 


وی افزود: این تحقیقات که از حدود ده سال قبل شروع شده در برخی بیماران نتایج موفقیت آمیزی داشته است و در برخی موارد هم نتایج موثری حاصل نشده است. و در مجموع هنوز در هیچ جای دنیا در این زمینه نتایج قطعی به دست نیامده است.

 

منبع:ایرنا