ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یونان با تفکرات دفاعی و دلخوش به ضدحمله


تیم ملی فوتبال یونان با فوتبالی دفاعی راهی جام جهانی می‌شود بلکه بتواند موفقیت در یورو 2004 را در جام جهانی برزیل تکرار کند.

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال یونان یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی برزیل امروز از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

* یونان


این کشور در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان قرار دارد. یونان از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه مرز مشترک دارد. یونان نام فارسی این کشور است. یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد و میراث‌دار یونان باستان امپراطوری بیزانس و سلطه ترکان عثمانی است. این کشور به عنوان مهد تمدن مغرب زمین، زادبوم دموکراسی، فلسفه غرب، بازی‌های المپیک، علوم سیاسی و نمایشنامه‌نویسی شناخته می‌شود. این کشور دارای تاریخی ویژه، پرحادثه و دارای میراث فرهنگی است و ساختاری بنیادی برای فرهنگ اروپا و آنچه امروز از آن به عنوان غرب نام می‌برند، شناخته می‌شود. امروزه یونان کشوری توسعه یافته و یکی از اعضای اتحادیه اروپاست. آتن پایتخت این کشور و یکی از شهرهای بزرگ یونان به حساب می‌آید.

یونان تیمی با تفکرات دفاعی و دلخوش به ضدحمله

* نام یونان

یونان نامی است که مردم باستانی شرق برای اشاره به یونانی‌ها به کار می‌برند و از زبان فارسی باستان آمده و این واژه از زبان یونانی و از شهر ایونیا در کناره غربی آسیای صغیر گرفته شده است. تمام ملت‌های زیرسلطه ایرانی‌ها با این نام که از واژه سانسکریت «یاوانا» گرفته شده، خو گرفتند. واژه یونان هم اکنون در زبان‌های فارسی، ترکی، عربی، هندی،‌ارمنی، آرامی، مالایی و اندونزیایی به کار می‌رود.

* اقتصاد یونان


از نکات جالب کشور یونان این است که رشد تولید ناخالص داخلی این کشور از بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا بیشتر بوده است. صنعت گردشگری یکی از منابع عمده درآمدزایی برای یونانی‌هاست و به طور مستقیم و غیرمستقیم حدود 17 درصد از نیروی کار یونان در این صنعت فعال هستند. نیروی کار یونان بالغ بر 4 میلیون و 900 هزار نفر است که در میان کشورهای سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه بعد از کره جنوبی در رتبه دوم قرار دارد. یونانی‌ها به طور میانگین در هر سال 1811 ساعت کار می‌کنند. نزدیک به یک پنجم نیروی کار را در این کشور مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند که در بخش‌های کشاورزی و ساخت و ساز فعالیت می‌کنند.

یونان تیمی با تفکرات دفاعی و دلخوش به ضدحمله

* ورزش یونان


یونان زادگاه بازی‌های المپیک است که برای اولین بار 776 سال پیش از میلاد مسیح برگزار شده است. این کشور میزبان بازی‌های نوین المپیک هم بوده است.

یونان تیمی با تفکرات دفاعی و دلخوش به ضدحمله

* فوتبال یونان


قهرمانی تیم ملی فوتبال یونان در مسابقات جام ملت‌های اروپا در سال 2004 مهمترین اتفاق ورزشی در تاریخ این کشور بوده است و شاید بتوان آن را با میزبانی بازی‌های المپیک در سال 2004 برابر دانست. سوپرلیگ فوتبال یونان بالاترین سطح فوتبال در این کشور است که از سال 1959 میلادی تاکنون در این کشور برگزار می‌شود و نیما نکیسا و علیرضا منصوریان هم از جمله بازیکنان ایرانی بودند که در فوتبال باشگاهی یونان به میدان رفتند. المپیاکوس و پاناتینایکوس از موفق‌ترین باشگاه‌های این کشور به حساب می‌آیند. نخستین بازی ملی تیم ملی فوتبال یونان در سال 1929 مقابل تیم ملی ایتالیا بود که در آن بازی 4 بر یک نتیجه را به حریف واگذار کرد اما بهترین پیروزی یونان پیروزی 8 بر صفر مقابل سوریه در سال 1949 به حساب می‌آید. بدترین شکست یونان هم باخت 11 بر یک در دیدار با مجارستان در سال 1938 است. یونان با حضور در جام جهانی 2014 برزیل سومین حضورش در این رقابت‌های معتبر را تجربه می‌کند.

یونان تیمی با تفکرات دفاعی و دلخوش به ضدحمله

نظرکارشناس


نادر دست‌نشان/
با توجه به ساختار فوتبال یونان و فوتبال دفاعی که این تیم اجرا می‌کند شاگردان فرناندو سانتوز یک بار قهرمان یورو 2004 شدند و حالا با همان فوتبال دفاعی و بسته به جام جهانی می‌آیند تا بتوانند در این رقابت‌ها هم موفقیتی کسب کنند. یونان تیمی است که در دفاع ساختار خوبی دارد و ضد حمله‌های خوبی هم انجام می‌دهد و از آنجایی که حریفانش در گروه C جام جهانی جزو قدرت‌های جهان به حساب نمی‌آیند من فکر می‌کنم یونان هم به اندازه سه تیم دیگر شانس صعود دارد؛ هر چند که کار سختی در پیش داریم. من فکر می‌کنم یونان بتواند از مرحله گروهی صعود کند اما برای مراحل بعد با این نوع فوتبال به مشکل خواهد خورد.


ویدیو مرتبط :
نگاهی به جزیره‌ی سانتورینی یونان - سفر به قلب زیبایی های یونان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هجوم قورباغه‌ها به بزرگراهی در یونان



 

هجوم قورباغه

 

روز گذشته میلیون‌ها قورباغه با هجوم به یكی از بزرگراه‌های كشور باعث بسته شدن بزرگراه و ترافیك شدید شدند.

 

پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه «تسالونیكی» در یونان در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این كشور، بیان كرد: روز گذشته میلیون‌ها قورباغه به یكی از بزرگراه‌های اصلی در شهر «لانگاداس» در ۲۰ كیلومتری شرق منطقه «تسالونیكی» هجوم آورده و باعث بسته شدن این مسیر برای چند ساعت و به وجود آمدن ترافیك شدند.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یونان خاطر‌نشان كرد: وضعیت به گونه‌ای بود كه انگار فرشی از قورباغه‌ها سطح بزرگراه فرا گرفته بود.

 

همچنین در این رویداد نادر، تعدادی از خودروها كه قصد دور زدن مسیر را داشتند، تصادف كردند.

 

كارشناسان زیست شناسی یونان نیز یادآور شدند كه این موجودات جهنده از یكی از دریاچه‌های نزدیك به این بزرگراه خارج شده و با ورود به بزرگراه این رویداد را رقم زدند، اما هنوز علت خروج این قورباغه‌ها مشخص نشده است.

خبرگزاری ایسنا (www.isna.ir)