ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یوسف کرمی: در المپیک 2014شرکت نمی‌کنم



رقابتهای انتخابی المپیک 2016 برزیل,یوسف کرمی,تیم ملی تکواندو

یوسف کرمی: در المپیک 2014شرکت نمی‌کنم

سرگروه تیم ملی تکواندو بعد از نشست با دبیر فدراسیون ضمن تاکید بر شرکت در نکردن در المپیک 2016 گفت: هدفم حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی است تا با کسب یک مدال دیگر از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.

یوسف کرمی بعد از نشست امروز سه‌شنبه خود با دبیر فدراسیون تکواندو، در گفتگو با  مهر، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: نشست خوبی بود که در آن همه جوانب را بررسی کردیم. در نهایت مقرر شد من از حضور در رقابتهای انتخابی المپیک 2016 برزیل انصراف داده و فقط تا بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی در خدمت تیم ملی باشم.

وی افزود: من نفر چهارم وزن سوم المپیک هستم و با نفرات دوم و سوم اختلاف اندکی دارم که می‌توانم با دو مدال در مسابقات جایزه بزرگ جواز حضور در المپیک 2016 را کسب کنم ولی چون معلوم نیست تا سه سال دیگر چه اتفاقی می‌افتد، خواستم جای خود را به جوانان بدهم.

سرگروه تیم ملی تکواندو ایران ادامه داد: کسب سهمیه المپیک به نام افراد است و اگر من اکنون سهمیه المپیک را با شیوه جدید و از طریق رنگینگ جهانی کسب کنم، فرد دیگری نمی‌تواند در این وزن جایگزین من شود. اگر من سه سال دیگر نتوانم به المپیک بروم، این سهمیه می‌سوزد و این خود ضربه به تکواندویی است که سال‌ها برای آن زحمت کشیدم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: واقعیت این است که من تا سه سال دیگر نمی توانم خود را برای حضور در المپیک آماده نگه دارم. ما جوانانی داریم که با توجه به شرایط خو‌ب‌‌شان، می‌توانند این سهمیه را کسب کنند. خودخواهی بود اگر می‌ماندم و سهمیه می‌گرفتم، بعد نمی‌توانستم به المپیک بروم.

کرمی در پایان گفت: با شروع اردوهای تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی به اردو خواهم رفت و تلاش می‌کنم در این مسابقات برای کشورم افتخار کسب کنم و با مدالی ارزشمند با دنیای قهرمانی تکواندو وداع کنم.

یوسف کرمی با حضور در مکان چهارم رنکینگ جهانی شانس کسب سهمیه المپیک را داشت و به اردوی تیم ملی هم دعوت شده بود که با آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی به اردو نرفت. او امروز با حسن ذوالقدر دبیر فدراسیون نشستی در این خصوص داشت./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
وداع تلخ یوسف کرمی با المپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یوسف کرمی به مسابقات جهانی اعزام نمی‌شود؟



اخبار,یوسف کرمی,مسابقات جهانی تکواندو

یوسف کرمی به مسابقات جهانی اعزام نمی‌شود؟

اخبارورزشی - سرمربی تیم ملی تکواندوی بزرگسالان گفت: با توجه به باخت‌هایی که یوسف کرمی در انتخابی‌ها داشته، شانس او برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان کم است.

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به مبارزاتی که از یوسف کرمی در رقابت‌های انتخابی دیدم و او دو شکست در این مسابقات متحمل شد، شرایطش فرق کرده است. شعار من در همان ابتدای حضورم در تیم ملی، جوانگرایی و شایسته سالاری بود که با در نظر گرفتن این شرایط و این که جوانان حاضر در وزن یوسف کرمی بسیار بهتر از او کار کرده اند شانس او برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان کم است. از نظر من 70 تا 80 درصد حق مهدی خدابخشی است که به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شود و شانس یوسف بقیه این درصد ها است.

وی در مورد شرایط علیرضا نصرآزادانی هم که در مسابقات انتخابی شکست خورد، افزود: این قهرمان جهان هم در رقابت‌های انتخابی شکست بدی را تجربه کرد و شرایط او برای اعزام به مسابقات جهانی مناسب نیست. جایگاه او هم شدیدا در خطر است و جوانان بسیار خوب و آماده‌ای مانند مسعود حجی زواره و بهنام بیات در وزن او مدعی هستند. در شرایط مساوی بین علی نصر و این دو جوان، صلاح می‌دانم که فرصت را به جوانان بدهم.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به این که ترکیب اعزامی تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان 70 تا 80 درصد نزد خودش مشخص است، یادآور شد: من با توجه به مبارزاتی که از ملی‌پوشان دیده ام ترکیب اعزامی را نزد خودم مشخص کرده ام، اما باز هم باید فکر کنیم و ببنیم که کدام ترکیب می‌تواند نتیجه‌ بهتری بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات قهرمانی جهانی در مکزیک چه زمانی به طور دقیق مشخص خواهند شد؟ یادآور شد: اردوی بعدی تیم ملی از ششم تا دوازدهم فروردین خواهد بود که بعد از آن، اردوهای تیم‌های ملی اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات جهانی از هم جدا می‌شوند. بعد از این جداسازی تقریبا ترکیب تیم‌های اعزامی به هر دو مسابقه مشخص می‌شود، اما تورنمنت اسپانیا در دهم اردیبهشت ماه است که آنجا مشخص می‌شود کدام ملی‌پوش به جهانی اعزام می‌شود.

کریمی در مورد سومین مرحله انتخابی تیم ملی تکواندو، گفت: این آخرین مرحله انتخابی تیم ملی بود که شاهد بودید جوانان جویای نام ایران بسیار خوب ظاهر شدند و بیشتر تکواندوکاران قدیمی تیم ملی شکست خوردند. این نوع مبارزات و اعتماد به نفس جوانان باعث دلگرمی من شد و امیدوار شدم که بتوانیم در مسابقات جهانی روی سکو برویم.

وی ادامه داد: مبارزات خوبی در انتخابی‌ها انجام شد، اما باز هم کیفیت لازم را نداشت، چرا که جوانان به خاطر مسایل روحی و روانی ، استرس زیادی داشتند و نتوانستند مبارزه خوب خود را نشان دهند. از سوی دیگر دیدیم که ملی‌پوشان سرشناس ایران مانند یوسف کرمی، علیرضا نصر‌آزادانی و میثم باقری شکست خوردند. /خبرگزاری ایسنا