ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یورو 2016 در سینما با زنان یا بدون زنان؟


با وجود مخالفت های همیشگی، مدیران بعضی از سالن های سینمایی می گویند امیدوارند بتوانند در شب های پخش مسابقات جام ملت های اروپا، میزبان خانواده ها باشند.

هفته نامه تماشاگران امروز - لیلی خرسند: با وجود مخالفت های همیشگی، مدیران بعضی از سالن های سینمایی می گویند امیدوارند بتوانند در شب های پخش مسابقات جام ملت های اروپا، میزبان خانواده ها باشند.

جام ملت های اروپا از 21 خردادماه آغاز می شود و آنهایی که دوست دارند فوتبال را دور هم نگاه کنند، دنبال این هستند که ببینند باز هم می توانند بازی ها را در سینماها تماشا کنند. نه اینکه سینماها نخواهند بازی ها را پخش کنند یا خود تماشاگران با دیدن بازی ها در سینما مشکلی داشته باشند، اینجا باز، زنان مشکل ساز شده اند.

اینجا باز، زنان مشکل ساز شده اند. سال های اولی که سینماها پخش تورنمنت های مهم فوتبال را در برنامه های شان گنجاندند، زنان و مردان همان طور که برای تماشای فیلم به سینما می رفتند، برای تماشای فوتبال هم بلیت خریدند و به تماشای بازی ها نشستند؛ اما خیلی زود تصمیم گرفته شد که سینماها هم موقع پخش فوتبال کاملا مردانه باشند.

اولین بار در جام جهانی 2002 بود که فرهنگسرای بهمن روی پرده، فوتبال پخش کرد. این برنامه برای بچه مدرسه ای ها بود و آنها می توانستند با خانواده های شان بازی ها را تماشا کنند. با این حال در جام جهانی 2010 بود که پخش بازی ها در سینماها رسمی شد. اما سال بعد که سینماها خودشان را برای پخش بازی های جام ملت های آسیایی 2011 آماده می کردند، با مخالفت رو به رو شدند. دلیل مخالفت ها هم جلوگیری از عوارض احتمالی اخلاقی بود که موقع تماشای فوتبال پیش می آمد.

احتمال داده بودند که شاید مردان حاضر در سینما، فراموش کنند زنان در کنارشان نشسته اند و به یاد وقت هایی که در استادیوم، فوتبال می بینند، در لحظه های هیجانی، فحاشی کنند. با فرض این احتمالات بود که به 14 سینما اجازه داده شد مسابقات یورو 2012 را پخش کنند اما با این شرط که هیچ زنی موقع پخش فوتبال در سینما حاضر نباشد. البته سینماها باید در سانس های اضافه مسابقات فوتبال نمایش می دادند.

برای جام جهانی 2014 خود سینماداران بودند که خیلی موافق پخش بازی های فوتبال نبودند. محمد قاصد اشرفی، رییس انجمن سینماداران وقت گفته بود که به دلیل جلوگیری از ضرر به صنعت سینما، انجمن با پخش بازی های فوتبال موافقت نکرده است. البته در همان دوره هم نیروی انتظامی و اداره اماکن فقط با این شرط که زنان به سینما نروند، مجوز پخش فوتبال را برای سینماداران صادر می کردند. هر چند که در همین مدت در بعضی از تک بازی ها زنان هم وارد سالن شده بودند.

در بازی رئال مادرید با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، زنان و مردان کنار هم بازی را دیدند. این بازی در یک هشتم نهایی لیگ 2014 در سالن همایش های برج میلاد پخش شد. این روزها دوباره تب تماشای فوتبال در سینما بالا رفته، اما باز هم همان شرط قبلی وجود دارد؛ پخش بازی ها فقط برای مردان.

سینماداران امسال با پخش بازی های فوتبال مشکلی ندارند اما از اینکه بازی ها فقط برای مردان پخش شود، راضی نیستند. یکی از مخالفان سرسخت حذف زنان از سینماها، رضا سعیدی پور، مدیر سینمای آزادی است. سعیدی پور سال ها قبل گفته بود حاضر نیست به خاطر پخش فوتبال فضای خانوادگی سینما را به محلی مردانه تبدیل کند. او این بار هم تصمیم ندارد در سینمایش بازی های فوتبال را به نمایش بگذارد و می گوید زنان و مردان کنار هم باید به سینما بیایند: «مسوولان اداره امکان می گویند فقط آقایان مجاز موقع پخش فوتبال به سینما بروند و من هم ترجیح می دهم فوتبال پخش نکنم که فقط مردان مجرد در سینما باشند. برای ما خانواده ها مهم هستند. چرا باید مردان، فوتبال ببینند اما همسر و دختران شان از این امکان محروم باشند؟ زنان ما نصف جمعیت جامعه هستند. نمی شود به هر بهانه ای آنها را حذف کرد».

برخلاف سینما آزادی، سینماهای دیگر منتظر صدور مجوز پخش بازی ها هستند. پردیس چارسو حتما امسال بازی ها را پخش می کند اما آنها دنبال این هستند که شرایط حضور زنان را هم در سینما فراهم کنند. اشکان خطیبی، مدیر این سینما به «تماشاگران امروز» می گوید: «ما به دنبال این هستیم که هر کاری که مردم را شاد می کند انجام دهیم. پخش فوتبال در سینما هم یکی از این کارهاست. درخواست مجوز داده ایم. سعی مان این است که هم زنان به سینما بیایند و هم مردان. به نظرمان اداره اماکن موافقت نمی کند که زنان و مردان در یک سالن بازی ها را ببینند به خاطر همین برنامه مان این است که بازی ها را در چند سالن پخش کنیم».

نگاه مدیران مجموعه کوروش هم به مدیران پردیس چارسو نزدیک است اما برنامه کمی متفاوت است. در این مجموعه، فوتبال در فضای عمومی پخش می شود و نه در داخل سالن سینما. امیرشهاب رضویان، مدیر سینما کوروش می گوید: «قرار است در فضای عمومی بازی ها را پخش کنیم. آنجا مردمی که برای خرید یا دیدن فیلم آمده اند می توانند بازی ها را هم ببینند. حالا ما دیگر مسوول این نیستیم که زنان کنار مردان می ایستند یا نه». البته آنها فعلا منتظر صادرشدن مجوز هستند.


ویدیو مرتبط :
رقص زنان در سینما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود زنان به سینما ممنوع شد/ تماشای فوتبال فقط برای آقایان



پردیس های سینمایی از پذیرش خانم‌های تماشاگر مسابقات فوتبال منع شدند.به گزارش خبرآنلاین، پخش مسابقات فوتبال که با نمایش مسابقات جام جهانی 2010 در پردیس های سینمایی تهران از جمله ملت و آزادی آغاز شده بود این روزها با نمایش مسابقات جام ملت های آسیا ادامه پیدا کرده است.

 

طرح نمایش مسابقات فوتبال در سالن سینما که به استبقال گسترده مخاطبان سینما و فوتبال روبرو شده بود، به دستور اداره اماکن با تغییراتی روبرو شده است.

اداره اماکن در تازه ترین دستور برای پخش مسابقات فوتبال جام ملت​های آسیا ورورد زنان را به سالن سینما ممنوع کرده تا به این ترتیب ممنوعیت تماشای فوتبال که برای زنان در ورزشگاه‌ها اعمال می​شد، به سالن​های سینما هم راه یابد.

این تصمیم بعد از  بازی فوتبال ایران و امارات  اتخاذ شد.  علاقمندان به تماشای فوتبال این بازی  را عصر روز چهار شنبه در سه پردیس سینمایی ملت، زندگی و آزادی دیدند.

به این ترتیب در بازی آینده تیم ملی ایران که روز شنبه دوم بهمن مقابل کره جنوبی خواهد بود، پردیس‌های سینمایی امکان پذیرش تماشاگران زن را نخواهند داشت.../خبرآنلاین