ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یزدانی؛سال آینده برای مربیگری در استقلال به ایران برمی‌گردم



اخبار,اخبار ورزشی,داریوش یزدانی

 اخبار ورزشی - یزدانی؛
سال آینده برای مربیگری در استقلال به ایران برمی‌گردم

بازیکن سابق استقلال و تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: «با انریکه لابی نداشتم که مرا به‌عنوان مربی بارسا معرفی کنند.»

داریوش یزدانی که برخلاف همدوره‌هایش ترجیح داد خارج از کشور به مربیگری وارد شود، ٣ سالی است که در آمریکا در این عرصه فعالیت می‌کند. او معتقد است در این چند‌سال آن‌قدر که باید مورد توجه قرار نگرفته و تصمیم دارد‌ سال آینده به ایران برگردد تا بقیه دوران مربیگری‌اش را در سرزمین مادری پیگیری کند.

یزدانی این روزها کارش را در آکادمی بارسلونا در منطقه کالیفرنیا آغاز کرده و در کنار هدایت تیم باشگاهی لس‌آنجلس بلوز قصد دارد تا به کودکان آمریکایی در آکادمی یکی از مشهورترین باشگاه های جهان آموزش فوتبال دهد.

در ادامه گفتگو با داریوش یزدانی را می‌خوانید:

* از حضورتان در آکادمی بارسلونا بگویید؛ چگونه به این باشگاه بزرگ معرفی شدید؟
- قطعا این‌جا که فوتبال حرفه‌ای دنبال می‌شود، روابط چیزی را تعیین نمی‌کنند. از طرفی با لوییس انریکه، سرمربی بارسا هم که لابی نداشتم که مرا به‌عنوان مربی معرفی کنند. بارسلونا باشگاه بزرگی است و زمانی که می‌خواستند مربی‌شان را معرفی کنند، من هم رفتم و رزومه ام را دادم. بعد از آن نیز چند بار برای مصاحبه رفتم تا این‌که انتخاب شدم. البته همین حالا هم یکسری قوانین مقررات خاص خودش را دارد که از پوشش گرفته تا نحوه صحبت کردن با بازیکنان. من در قبال آنها تعهد داده ام.

* با حضورتان در آکادمی بارسلونا، شرایط سرمربیگری تان در لس‌آنجلس بلوز چطور می‌شود؟
- لیگ آمریکا چندی پیش به پایان رسید و فعلا فعالیتی در لس آنجلس بلوز ندارم. البته ٣ فصلی است که در خدمت این تیم هستم و در همان حین حدود ٨ ماه است که با آکادمی بارسلونا نیز در ارتباطم. البته در ابتدا که این کار در کالیفرنیا آغاز شد، هدف از آن آکادمی نبود اما مسئولان آکادمی بارسلونا درنهایت ماه گذشته به این نتیجه رسیدند که این منطقه استعدادهایی دارد که می‌توانند پرورش یابند و موفق شوند. حالا تا به معنای واقعی به آکادمی تبدیل شود، راه زیادی باقی مانده است.

* با توجه به اختلاف ساعت میان ایران و آمریکا، فوتبال ایران را دنبال می‌کنید؟
- من یک بار صبح و یک بار شب رسانه‌های ایرانی را چک می‌کنم و کاملا در جریان اخبار هستم. البته قبل از اختلاف صداوسیما و فدراسیون فوتبال باز‌ی‌ها را نیز حداقل به صورت خلاصه نگاه می‌کردم و در شبکه‌های اجتماعی تحلیلی هم داشتم اما شیرین کاری دوستان باعث شد که ٢، ٣ هفته‌ای نتوانم بازی‌ها را ببینم. در نهایت هم دیدید که یک جنجال و نمایش بیشتر نبود که بدون هیچ نتیجه‌ای تمام شد. آن‌قدر اتفاقات عجیب و غریب رخ می‌دهد که فقط بعد از متوجه شدن آنها تاسف می‌خورم.

* به نظر می‌رسد از وضع فوتبال ایران زیاد راضی نیستید؟
- معتقدم که مردم ما با توجه به تماشای فوتبال تیم های بزرگ اروپایی دیگر تیکی تاکا را خوب می‌فهمند و از فوتبالی که در لیگ برتر می‌بینند، اصلا لذت نمی‌برند. با این وضع و کاری که کی روش با فوتبال ایران کرده، دیگر کاملا از تیم‌ملی نیز نا امید شده‌ایم. او از معدود مربیانی بود که بعد از ٣‌ سال و نیم حضور روی نیمکت تیم ملی، به جام‌جهانی رفت اما در برزیل دیدیم که بازیکنان ما ٥ پاس سالم هم نمی‌توانستند به هم بدهند. کی‌روش یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران را در اختیار داشت اما نتوانست آنها را آماده حضور در این میدان بزرگ کند. او نشان داده که علاوه بر فوتبال ایران، به کشور ایران نیز علاقه‌ای ندارد. یادم می‌آید که دنیزلی وقتی در ایران حضور داشت، به شهرهای مختلف می‌رفت و حتی شعرهای سعدی را هم بلد بود. این نشان می‌داد که او به فوتبال و مردم ایران احترام می‌گذارد و به نظرم مربیانی مثل او و کرانچار که چنین شرایطی دارند، برای فوتبال ما مفید هستند.

* با این وضع فکر می‌کنید ایران می‌تواند قهرمانی جام‌ملت‌ها را به دست بیاورد؟
- متاسفانه مردم ما احساسی هستند و فکر کردند که چون با یک گل به آرژانتین باختیم، قله قاف را فتح کرده‌ایم اما مدتی که گذشت همه فهمیدند ایران از هر نظر ضعیف‌ترین تیم جام‌جهانی بوده است. نمی‌دانم با چه فلسفه‌ای کی روش را نگه داشتند و او الان هم برای جام ملتها وقتی نمی‌گذارد. با این وضع اگر قهرمان آسیا نشویم، بهتر است زیرا ٥٠‌سال به عقب باز می‌گردیم. در جام‌جهانی که از نظر نتیجه ضعیف بودیم، همه تعریف کردند؛ اگر قهرمان آسیا شویم که دیگر مسئولان می‌گویند، همه چیز تکمیل است و همین باعث نادیده گرفتن ضعف‌های بزرگ فوتبال ایران می‌شود.

* به‌عنوان بازیکن سال‌های دور استقلال، وضع این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
- استقلال می‌تواند تا پایان فصل در جمع مدعیان قهرمانی باشد اما به نظرم باید مسیرش را تغییر دهد و از روزمره گی جدا شود. استقلال به یکسری جوان و تغییر نسل نیاز دارد. نهایتش این است که یکی، ٢‌ سال باید قید قهرمانی را بزنیم اما تیم از پایه درست می‌شود.

* در آستانه دربی پایتخت هستیم، برای پرسپولیسی‌ها کری نمی‌خوانید؟
- من حتی در دوران بازیگری ام اهل کری خواندن نبودم، چه برسد به الان. حساسیت دربی تهران از ال‌کلاسیکو هم بیشتر است زیرا آن‌قدر حاشیه برای ٢ تیم درست می‌کنند که بازیکنان حتی جرأت بغل پا زدن هم ندارند. در سال‌های اخیر هم فقط در این دیدار شاهد زیرتوپ زدن بازیکنان بودیم اما امیدوارم حداقل در بازی هفته آینده شاهد نمایش خوب ٢ تیم باشیم.

* تا به حال از تیم‌های ایرانی پیشنهاد مربیگری نداشتید؟
- یک‌بار با سایپا صحبت کردم اما آن هم برای مربیگری تیم بزرگسالان نبود. از تیم دیگری پیشنهاد نداشتم اما مسلما از‌ سال آینده به ایران باز می‌گردم و این‌که باشگاه‌ها علاقه‌ای به همکاری با من داشته باشند، دست من نیست. من دیگر یک مربی حرفه‌ای هستم و دوست دارم برای کشورم و باشگاه سابقم یعنی استقلال در عرصه مربیگری هم افتخارآفرین باشم.

 

اخبار ورزشی - شهروند

 


ویدیو مرتبط :
نیمار : میرم ولی برمی گردم -روی نوشته ی دیوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سال بعد با افتخار به استقلال برمی گردم / یک بغضی دارم که نمی توانم حرف هایم را بزنم



اخبار,اخبار ورزشی,امیرحسین صادقی

مدافع پیشین استقلال گفت: «رای رضایت نامه ام هم پول دادم اما تنها این مبلغ را به عشق هواداران پرداخت کردم.

امیرحسین صادقی بعد از دریافت رضایت نامه اش از استقلال اظهار داشت: «امروز با جلسه ای که با نظری، امیری و پورحیدری داشتیم از باشگاه محبوبم جدا شدم. البته فعلا یک سال این اتفاق می افتد و امیدوارم که برگردم.»

وی در پاسخ به این سوال که این اتفاق برایت راحت بود، افزود: «برای من که خیلی سخت بود اما دوستان راحتش کردند.»

مدافع پیشین استقلال در خصوص مبلغش که برای دریافت رضایت نامه داده، تصریح کرد: «من 350 میلیون برای دریافت رضایت نامه ام پرداخت کردم. مرا نخواستند و برای رضایت نامه ام هم پول دادم اما تنها این مبلغ را به عشق هواداران پرداخت کردم.»

صادقی در خصوص وضعیت قراردادش با صبا خاطرنشان کرد: «من قرارداد یک ساله ای با صبا امضا کردم و به زودی در تمرینات این تیم حاضر می شوم.»

وی درباره شرایط استقلال گفت: «تیم وضعیت خوبی دارد. مظلومی نیز مربی خوبی است و امیدوارم که این تیم یک فصل خوب را پشت سر بگذارد.»

مدافع پیشین استقلال درباره دلایل جدایی اش افزود: «فعلا نمی خواهم در این باره حرف بزنم. می خواهم کوتاه صحبت کنم و در روزهای آینده صحبت های جدیدی را انجام می دهم. در هر صورت از پورحیدری تشکر می کنم. فقط دلم از یکی، 2 نفر خیلی پر است که در این شرایط صحبت های بدی را درباره من انجام دادند.»

صادقی در خصوص اعطای پیراهن شماره 4 به روزبه چشمی بیان داشت: «به روزبه چشمی تبریک گفتم و از این اتفاق هم خوشحال شدم. این شماره از حسن زاده به من رسیده بود و الان هم از من به روزبه چشمی رسید. به نظرم شماره 4 برازنده اش است.»

 

وی درباره تجربه کار با دایی گفت: «کار با دایی به عنوان آقای گل فوتبال جهان تجربه خوبی خواهد بود و می خواهم چیزهای جدیدی یاد بگیرم. امیدوارم فصل خوبی را با او و صبا پشت سر بگذارم.»

مدافع پیشین استقلال در پایان گفت: «یک بغضی دارم که نمی توانم حرف هایم را بزنم. زحماتی که برای استقلال کشیدم، همه برای هواداران بوده است. اگر 350 میلیون هم دادم، فقط به خاطر آنها بوده است. هر چه من به دست آوردم، از همین هواداران بوده است. سال بعد با افتخار به استقلال برمی گردم. البته اگر برگردم، هت تریک می کنم چون 2 بار قبلا این اتفاق رخ داده است.»

اخبار ورزشی - جام نیوز