ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یحیی،منصوریان یا اسکوچیچ پشت فرمان تراکتور



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

با شرایط پیش آمده در باشگاه محبوب دیار آذربایجان بعید به نظر می رسد شاهد ادامه همکاری مدیرعامل و سرمربی این تیم در لیگ شانزدهم بود.

به گزارش ورزش سه، امیر قلعه نویی در دومین تجربه حضور در تبریز و هدایت تراکتورسازی بعد از پشت سر گذاشتن بحران ها و انتقادات ابتدایی توانست به اوضاع و احوال ناخوش تیم سرو سامان داده و برای اولین بار در آسیا تراکتوری ها را در صدر جدول مرحله گروهی به پلی آف برساند. در لیگ برتر هم این تیم توانست جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده و امیدوار به کسب سهمیه آسیایی باشد گرچه شکست استقلال در فینال حذفی تمام آرزوهای آنها را برباد داد.

با وجود این عملکرد و در شرایطی که پیش بینی می شد با حمایت همه جانبه هیات مدیره باشگاه قرارداد امیر قلعه نویی برای یک فصل دیگر تمدید شود اما علنی شدن اختلافات این مربی با عباسی مدیرعامل باشگاه موضوع ادامه همکاری آنها را با تردیدهای زیادی روبرو و در نهایت مشخص شد این دو نفر نمی توانند با هم همکاری کنند تا جدایی قلعه نویی از تراکتورسازی قطعی شود.


با این اتفاق و صحبت هایی که مدیرعامل تراکتورسازی مبنی بر تجربه فضای جدید در این تیم در اولویت است گمانه زنی ها برای انتخاب سرمربی جدید آغاز شد تا جایی که شنیده شد باشگاه چند نام بزرگ را در صدر فهرست مربیان مدنظرش قرار داده تا یکی از آنها را پشت فرمان تراکتوربنشاند. یحیی گل محمدی گزینه اول این باشگاه است، مردی که دو سال متوالی ذوب آهن را قهرمان حذفی کرد.

بعد از یحیی، تبریزی ها نیم نگاهی نیز به علیرضا منصوریان دارند کسی که اگر به استقلال نرود تا جانشین مظلومی شود می تواند گزینه خوبی برای تراکتورسازان باشد. بعد از این دو مربی جوان و داخلی دراگان اسکوچیچ کروات هم جدی ترین گزینه خارجی تبریزی هاست تا بلکه با ورودش بتواند فضای جدید بر تیم حاکم کند.

با این شرایط و همچنین ادعایی که مدیران باشگاه تراکتورسازی در خصوص معرفی مربی جدید تا اوایل هفته آینده مطرح کردند باید منتظر ماند و دید آیا از بین گزینه ها و همچنین امیر قلعه نویی که برخلاف زمان ورودش به تبریز این بار موافقان زیادی برای ماندن دارد کدام مربی هدایت تراکتور را در لیگ شانزدهم در دست خواهد داشت.البته هیچ بعید نیست زور اعضای هیات مدیره به مدیرعامل بچربد و امیر قلعه نویی همچنان سکاندار تراکتوری ها باقی بماند.


ویدیو مرتبط :
‫گل علیرضا منصوریان به تراکتور سال 1376‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلال‌ها پشت فرمان بازار خودرو/ 206 به 50 میلیون رسید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

پشت فرمان بازار خودرو

- در حالی که به نظر می‌رسد دولت به زودی قیمت خودرو را آزاد خواهد کرد، از بازار خبر می‌رسد منحنی قیمت‌ها همچنان روندی صعودی دارد و دلالی بیش از پیش رونق گرفته است. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر کمتر مشتری واقعی‌ای اقدام به خرید خودرو می‌کند و به جای آنها، این دلال‌ها هستند که جولان می‌دهند و با خرید و احتکار خودرو، قیمت‌ها را بالا می‌برند. کارشناسان معتقدند وضعیت آینده قیمت‌ها در بازار خودرو بستگی به سیاست فروش خودروسازان پس‌از شفاف شدن سیاست كلی دولت دارد.

تیبا 20 میلیون شد، 206 به 50 میلیون رسید

دلال‌ها پشت فرمان بازار خودرو

گروه خودرو - در روزهایی که بازار خودرو به دست دلالان افتاده و کمتر مشتری واقعی جرات قدم گذاشتن به بازار را دارد، قیمت‌ها همچنان بالا می‌روند و حالا دیگر پراید خودرویی 5/17 میلیونی است و پژو 206 نیز محصولی 50 میلیونی.

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر خرید و فروش خودرو رونق واقعی ندارد و بیشتر آنهایی که خودرو در این روزها می‌خرند، دلال و واسطه اند نه مصرف‌کننده واقعی. از همین روست که قیمت‌ها نیز در دو هفته گذشته روندی به شدت صعودی گرفته‌اند و گویا به این زودی‌ها نیز متوقف شدنی نیستند.

كارشناسان معتقدند با توجه به آنکه طی هفته‌های باقی‌مانده تا انتهای سال، مشتریان واقعی نیز روانه بازار خواهند شد تقاضای خرید خودرو رشد خواهد کرد و اگر عرضه خودروها مناسب نباشد، قیمت‌ها باز هم بالا خواهند رفت.در حال حاضر تیراژ خودروهای تولید داخل کاهشی شدید را به خود می‌بیند و قیمت‌ها نیز رشد زیادی کرده‌اند و بازار شرایطی بسیار آشفته دارد. در این آشفته بازار اما دلال‌ها و واسطه گران سود می‌برند و مشتریان واقعی باید نظاره‌گر ماجرا باشند.

اوضاع هم‌اکنون در بازار خودرو به شکلی است که حتی با وجود رکود خرید و فروش در بازار نیز قیمت‌ها گاهی بالا می‌روند، گویی از قاعده عرضه و تقاضا پیروی نمی‌کنند و مسائلی دیگر در بالا و پایین شدن قیمت خودروهای تولید داخل دخیل است. این وسط خودروسازان نیز خواسته یا ناخواسته وارد بازی دلال‌ها شده‌اند و با بستن سیستم فروش خود و تشنه تر کردن بازار، جاده را برای واسطه‌گران هموارتر کرده‌اند. خودروسازان به بهانه اینکه منتظر اعلام موضع دولت در قبال قیمت خودرو هستند، عرضه را متوقف کرده و به آتش گرانی دامن زده‌اند. در واقع عدم عرضه خودرو به بازار نیز یکی از دلایل اصلی صعود قیمت‌ها به شمار می‌رود و اینجا فقط مشتریان هستند که ضرر می‌کنند.

به نظر می‌رسد شرایط بازار به شکلی پیش خواهد رفت که چندی دیگر مشتریان آرزوی همین پراید 5/17 میلیونی را خواهند کرد.

206 به 50 میلیون رسید

اما آن طور که فعالان بازار می‌گویند، بیشتر خودروها اعم از داخلی و خارجی با افزایش قیمت طی یکی دو هفته گذشته روبه‌رو بوده و چندین میلیون به قیمت آنها اضافه شده است.در این بین چیزی که تعجب خیلی‌ها را برانگیخته، صعود شدید قیمت پراید است. پراید که تا همین یک سال پیش زیر 10 میلیون تومان به فروش می‌رسید، در حال حاضر 17میلیون و 500 هزار تومان در مدل 111 خود قیمت دارد.

همچنین در حال حاضر مگان 76 میلیون تومان قیمت دارد و این موضوع از جهش شش میلیونی آن طی یکی دو هفته گذشته حکایت می‌کند. هرچند انتظار می‌رفت با آزادسازی قیمت مگان، بازار این خودرو کوتاه بیاید، اما اوضاع بدتر شد و قیمت آن پس از آزادسازی باز هم رشد كرد و به حد فعلی رسید.

در بین دیگر خودروهای داخلی، تندر - 90 نیز رشد قیمت را تجربه کرد، هم در مدل پارس خودرویی و هم در مدل ایران خودرویی. هم‌اکنون تندر - 90 پارس خودرو در مدل E2 قیمتی برابر با 36 میلیون تومان دارد و مدل ایران خودرویی آن نیز 35 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تندر مدلی دیگر به نام E1 نیز دارد که هم‌اکنون حدود 30 میلیون تومان به فروش می‌رود. از تندر و مگان که بگذریم، تیبا نیز دیگر خودرو گران شده بازار در یکی دو هفته جاری بود که با رشدی دو میلیون تومانی روبه‌رو شد و هم‌اکنون 20 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین نیسان ماکسیما نیز که دو سه ماه از خداحافظی‌اش با پارس‌خودرویی‌ها می‌گذرد، نزدیک به هشت میلیون گران شده و در حال حاضر 103 میلیون تومان به فروش می‌رسد. نیسان تیانا هم که حالا دیگر خودرویی 125 میلیون تومانی به شمار می‌رود، نزدیک به هفت میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین سوزوکی گرندویتارا نیز كه قیمتی برابر با 105 میلیون تومان دارد، افزایشی پنج میلیون تومانی را تجربه کرده است. دیگر خودرو بالای 100 میلیون بازار، مزدا3 است که با جهشی هفت میلیونی هم‌اکنون 102 میلیون تومان به فروش می‌رود.

اما به گفته فعالان بازار، پژو 206 و 405 و پارس و سمند و پراید نیز روزهای گرانی را پشت سر می‌گذارند. طبق آخرین اخبار، در حال حاضر پژو 206 تیپ 2 قیمتی برابر با 36 میلیون تومان دارد و این موضوع از جهش شش میلیونی آن حکایت می‌کند. تیپ6 این محصول که نزدیک به 10 میلیون طی دو هفته گذشته گران شده، در حال حاضر به قله 50 میلیون تومان رسیده است.

در بین مدل‌های صندوقدار 206 نیز v9 قیمتی برابر با مدل تیپ 6 دارد و v8 هم 39 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مدل V20 پژو 206 صندوقدار نیز هم‌اکنون 34 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود. در بین دیگر مدل‌های پژو، در حال حاضر پژو 405 نیز که حدود دو میلیون تومان گران شده، 22 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد. سمند هم در مدل LX خود قیمتی برابر با 24میلیون تومان دارد./دنیای اقتصاد