ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یاوری: پیر نیستم با تجربه ام!


کار من با فجر سپاسی تمام شده و دیگر آنجا نیستم اما می دانم که مدیران فجرسپاسی دنبال احقاق حق پایمال شده باشگاه هستند

آی اسپورت: کار من با فجر سپاسی تمام شده و دیگر آنجا نیستم اما می دانم که مدیران فجرسپاسی دنبال احقاق حق پایمال شده باشگاه هستند

صبح امروز محمود یاوری در ساختمانی فدراسیون فوتبال آفتابی شد و پس از مدتها تعدادی از مدیران فدراسیون را ملاقات کرد.

سرمربی سابق فجرسپاسی در حالی به فدراسیون رفت که مدیران این باشگاه همچنان روی جعلی بودن کارت پایان خدمت یکی از بازیکنان پیکان پافشاری می کنند و شکایتی را هم به مراجع انضباطی فدراسیون ارسال کرده اند. به نظر می رسد حضور ناگهانی مسن مربی فوتبال ایران در ساختمان فدارسیون فوتبال با این ماجرا بی ارتباط نیست اما محمود یاوری ادعا می کند برای رتق و فتق سفرش به برزیل راهی خیابان سئول شده است.

یاوری درباره دلیل ملاقاتش با مدیران فدراسیون هم می گوید:« هر دوره برای تماشای مسابقات جام جهانی به محل مسابقات می روم و این بارهم می خواهم به برزیل بروم تا با تماشای بازیها به دانش مربیگری ام اضافه کنم. کار من با فجر سپاسی تمام شده و دیگر آنجا نیستم اما می دانم که مدیران فجرسپاسی دنبال احقاق حق پایمال شده باشگاه هستند.اگر این قضیه ثابت شود باید حق فجرسپاسی را بدهند چون فصل قبل واقعا در حق تیم ما اجحاف شد. فصل قبل در 9 بازی قضاوتها بر عیله ما بود و از این مساله متضرر شدیم.» محمود یاوری از مدیران فدراسیون فوتبال می خواهد که در صورت ثابت شدن ماجرای جعلی بودن کارت پایان خدمت بازیکن پیکان اشد مجازات را برای این تیم در نظر بگیرند و عدالت را اجرا کنند:« چند سال قبل تیمهای یونتوس و مارسی تخلف کردند و زمانیکه تخلف شان ثابت شد به دسته پائین تر سقوط کردند. به نظرم مدارکی که مدیران فجر سپاسی ارائه داده اند مستدل است و طبق قانون تا 48 ساعت بعد از بازی شکایت شان را ارسال کرده اند. حالا فدراسیون باید عدالت را جاری کند.»

محمود یاوری که همچنان عنوان مسن ترین مربی فوتبال ایران را یدکی می کشد برای گرفتن سکان یک تیم لیگ برتری دیگر دورخیز کرده و خودش را نه یک مربی سالخورده که باتجربه می داند:« سال 58 بود که تیم ملی روسیه با مربی معروفش 5 بر صفر به فرانسه باخت. بعد از آن بازی همه به مربی روسیه حمله کردند اما او که مربی باتجربه ای بود در جواب خبرنگاران گفت زندگی برایم ادامه دارد. زندگی برای من هم ادامه دارد.»

در روزهایی که بسیاری از مربیان جوان و بادانش پشت خط لیگ برتر مانده اند، محمود خان برای ادامه فعالیتش در عرصه مربیگری به استدلال های عجیبی چنگ می رند:« باختن و زمین خوردن جزو لاینفک زندگی است اما کسی موفق تر است که زودتر بلند شود! مربیگری مثل دروازه بانی است هر چه تجربه اش بیشتر باشد بهتر می شود. از یک نفر پرسیدند علم بهتر است یا تجربه گفت: برای اجرای علم باید تجربه داشته باشی! کسانی که می گویند مربی پیری هستم بدانند که من هنوز روی پاهایم ایستاده ام.»


ویدیو مرتبط :
زانتیا پیر مرد با تجربه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقبره پیر باکران آرامگاه مردی پرهیزکار





مقبره پیر باکران

مقبره پیر باکران به همراه سرسرا و حیاطش به قرن هشتم هجری شمسی برمی گردد و آنرا در زمان پادشاهی مغول خان الجاتو احداث کرده اند.

این ساختار پیچیده دو تاریخ را در بردارد که یکی 703 و دیگری712 هجری شمسی می باشد و دارای تزیینات گچی و کتیبه های کاشی کاری شده به خط ثلث وکوفی و مجموعه ای از کتیبه های گچی می باشد که به عضمت و جلال این بنای تاریخی افزوده است.

این آرامگاه متعلق به مرد پرهیزگار و دینداری در قرن هشتم بنام محمد ایبان باکران می باشد . این بنا شامل یک سرسرا , حیاط , ایوان و خود مقبره است. نام سازنده و تزیینگرداخلی این ساختمان با شکوه که در کتیبه ذکر شده است محمد نقاش می باشد و اثر وی در بین شاهکارهای هنرهای تزیینی ایران درجه بندی شده است.