ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یادداشت ویژه برای دایی كه به لطف خدا چهاردهم شد!/ «عزت»، «تقدیر»، «اقتدار»، این كلمات در فوتبال چه می‌كنند؟



یادداشت ویژه برای دایی كه به لطف خدا چهاردهم شد!/ «عزت»، «تقدیر»، «اقتدار»، این كلمات در فوتبال چه می‌كنند؟

اگر هزار بار دیگر هم پرسپولیس را ببرید و هزار بار غلیظ‌تر شادی كنید ایرادی بر شما وارد نیست اما لطفا اتفاقات زمینی را با واژه‌های فرازمینی تعبیر نكنید

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سایت گل- حرف‌های علی دایی بعد از پیروزی تیمش بر پرسپولیس آن‌قدر عجیب‌ و غریب بود كه هنوز هم درك و هضم آن كار ساده‌ای نیست. دلیل این ادعا این نیست كه علی دایی پرسپولیسی بوده و رفتارش در مقابله با این تیم باید متفاوت‌تر از دیگران باشد. بحث، كلی‌تر از این حرف‌هاست.

وقتی دایی می‌گوید «خدا به من عزت داد تا بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرم.» ذهن شنونده ناخواسته دچار این پرسش می‌شود كه مگر چهاردهم شدن در میان 18تیم هم به كمك خداوند و كلمات قلمبه‌ای مثل عزت نیاز دارد؟ مثلا اگر خدا به آقای گل جهان عزت نداده بود او الان كجای جدول می‌ایستاد؟ اگر بالاتر از پرسپولیس بودن نشانه عزت و اقتدار است كه الان 14تیم یعنی تقریبا 78 درصد تیم‌های لیگ برتر صاحب این عزت و افتخار هستند. پس دیگر چه نیازی است به خوشحالی كردن و سر به آسمان ساییدن؟!

 

جناب شهریار؛ این‌كه تیم شما امروز در رتبه چهاردهم لیگ و بالاتر از پرسپولیس ایستاده نشانه «ذلت» پرسپولیس است نه نشانه «عزت» شما. بحث رقابت در رتبه‌های 14 و 15 كه بحث «بالا و بالاتر» نیست. بحث «پایین‌ و پایین‌تر» است.

 

اصلا اگر وقت شریف‌تان اجازه می‌دهد به یك سوال مهم‌تر جواب بدهید؛ یك برد فوتبالی چه ربطی به واژه‌هایی مثل «عزت» و «تقدیر» و «اقتدار» دارد؟ بد نیست سری به فرهنگ لغات بزنید‌ و معانی این واژه‌ها را یك بار دیگر مرور كنید كه وقتی می‌گویید «تقدیر خداوند این بود که تیم راه‌آهن مقابل پرسپولیس اقتدار خود را به دست آورد» مغز شنونده‌تان كهیر نزند.

 

لب مطلب؛ اگر هزار بار دیگر هم پرسپولیس را ببرید و هزار درجه غلیظ‌تر شادی كنید هیچ ایرادی بر شما وارد نیست كه این شادی‌ها طبیعت فوتبال حرفه‌ای است. اما بحث «عزت» و «اقتدار» و... بحث دیگری است. لطفا اتفاقات زمینی را با واژه‌های فرازمینی تعبیر نكنید كه ما از این‌گونه تعابیر كم لطمه ندیده‌ایم./گل


ویدیو مرتبط :
شهدا به ایران اسلامی عزت و اقتدار بخشیدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای دایی كه به لطف خدا چهاردهم شد!


حرف‌های علی دایی بعد از پیروزی تیمش بر پرسپولیس آنقدر عجیب‌ و غریب بود كه هنوز هم درك و هضم آن، كار ساده‌یی نیست.

 روزنامه اعتماد:  حرف‌های علی دایی بعد از پیروزی تیمش بر پرسپولیس آنقدر عجیب‌ و غریب بود كه هنوز هم درك و هضم آن، كار ساده‌یی نیست.

 دلیل این ادعا این نیست كه علی دایی پرسپولیسی بوده و رفتارش در مقابله با این تیم باید متفاوت‌تر از دیگران باشد. بحث، كلی‌تر از این حرف‌هاست.


1- علی دایی می‌گوید «خدا به من عزت داد تا بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرم.» ذهن شنونده ناخواسته دچار این پرسش می‌شود كه مگر چهاردهم شدن در میان 18تیم هم به كمك خداوند و كلمات قلنبه‌یی مثل عزت نیاز دارد؟

 مثلا اگر خدا به آقای گل جهان عزت نداده بود، او الان كجای جدول می‌ایستاد؟ اگر بالاتر از پرسپولیس بودن نشانه عزت و اقتدار است كه الان 14 تیم یعنی تقریبا 78 درصد تیم‌های لیگ برتر صاحب این عزت و افتخار هستند. پس دیگر چه نیازی است به خوشحالی كردن و سر به آسمان ساییدن؟!


2- جناب شهریار؛ اینكه تیم شما امروز در رتبه چهاردهم لیگ و بالاتر از پرسپولیس ایستاده، نشانه «ذلت» پرسپولیس است نه نشانه «عزت» شما. بحث رقابت در رتبه‌های 14 و 15 كه بحث «بالا و بالاتر» نیست. بحث «پایین‌ و پایین‌تر» است.

3- اصلا اگر وقت شریف‌تان اجازه می‌دهد، به یك سوال مهم‌تر جواب بدهید؛ یك برد فوتبالی چه ربطی به واژه‌هایی مثل «عزت» و «تقدیر» و «اقتدار» دارد؟ بد نیست سری به فرهنگ فارسی بزنید‌ و معانی این واژه‌ها را یك بار دیگر مرور كنید كه وقتی می‌گویید «تقدیر خداوند این بود كه تیم راه‌آهن مقابل پرسپولیس اقتدار خود را به دست آورد» مغز شنونده‌تان كهیر نزند.

4- اگر هزار بار دیگر هم پرسپولیس را ببرید و هزار بار غلیظ‌تر شادی كنید، هیچ ایرادی بر شما وارد نیست كه این شادی‌ها طبیعت فوتبال حرفه‌یی است. اما بحث «عزت» و «اقتدار» و... بحث دیگری است. لطفا اتفاقات زمینی را با واژه‌های فرازمینی تعبیر نكنید كه ما از این‌گونه تعابیر كم لطمه ندیده‌ایم.