ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گیگز: روزی مربی ولز می‌شوم



 

 

  گیگز: روزی مربی ولز می‌شوم

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روزنامه دیلی‌میل، رایان گیگز گفت: دوست دارم روزی برسد هدایت تیم كشورم را برعهده بگیرم اما الان در این مورد فكر نمی‌كنم زیرا به منچستر تعلق دارم.

این بازیكن 37 ساله افزود: در یك مقطع زمانی چند هفته‌ای رسانه‌ها درمورد اینكه زمام امور تیم ملی ولز را برعهده گیرم، گزارش‌هایی را منتشر كردند. چنین اتفاقی خنده‌دار بود زیرا در اصل هیچ پیشنهاد جدی دریافت نكردم بنابراین فرصتی برای چنین حضوری وجود نداشت. می‌خواستم همچنان فعالیتم را روی حضور در منچستریونایتد متمركز كنم.

گیگز عنوان كرد:‌ در شرایط فعلی علاقمندم همچنان بازیكن منچستر باشم و زیر نظر سرآلكس فرگوسن فعالیت كنم اما در آینده شاید فرصت مربیگری ولز را نیز پیدا كنم. البته در صورتی كه بخواهم این كار را انجام دهم، ابتدا می‌كوشم مدارج ترقی را تا رده مربیگری تیم ملی طی كنم و از همه مهمتر گواهینامه درجه اول مربیگری را كسب كنم.

وی در تمام دوران حرفه‌ای به پیراهن شیاطین سرخ وفادار بوده و برای كشورش نیز از سال 1991 الی 2007 توانسته 64مرتبه به میدان رود و 16 گل به ثمر رساند.

خبرگزاری فارس



ویدیو مرتبط :
آرزویم هست هدایت شوم . . . بوذر و عمار ولایت شوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزی مربی استقلال می شوم ولی نه با آویزان شدن به دیگران



اخبار,اخبارورزشی,پیروزقربانی

بازیكن تیم فوتبال صبای قم گفت: «من حاضرم برای آدم خوب و سالم در فوتبال مجانی بازی کنم ولی کسی که بخواهد با لبخند شیره سر آدم بمالد اصلا این کار را نخواهم کرد.»

پیروز قربانی معتقد است كه یکی از مشکلات بزرگ بازیکنان فوتبال ایران نداشتن اتحادیه فوتبالیست‌ها است که از این بابت خیلی ضربه می‌خورند.

 

وی می گوید برخی سال‌های سال دنبال پولشان می‌دوند ولی به آن نمی‌رسند. عجیب آن که برای خیلی از بازیکنان اتفاق افتاده که قرار داد بسته‌اند و پول هم نگرفته‌اند اما باید مالیات قراردادی که نگرفته‌اند را بدهند. او دل‌پری از بی‌مدیریتی‌ها دارد...

 

اظهارات قربانی در این رابطه و در مورد مشکلات فوتبال ایران را در ادامه می خوانید.

 

* آقا پیروز از صبا چقدر طلب داری؟
- ما همگی حدود 37 درصد پول گرفته‌ایم و نمی‌دانیم چه روزی مابقی را خواهند داد. من الان نمی‌دانم وقتی در ده ماه باشگاه به زور توانسته 37 درصد را بدهد چطور می‌خواهد در این چند روز، مابقی مطالبات را پرداخت کند. مشکل اینجاست که باید مالیات همین پول‌هایی که نگرفتیم را هم بدهیم.

 

* چرا این اتفاق افتاده؟
- مشکل از سازمان لیگ است. به نظرم لیگ را باید با هشت تیم برگزار کنند وقتی فقط حدود هشت تیم شرایط حضور در لیگ را دارند چرا باید این همه تیم در مسابقات شرکت کنند؟ به نظرم اگر یک سال همین تیم‌های بدهکار را به دسته‌های پایین‌تر بفرستند همه‌چیز درست می‌شود.

 

البته آنها این کار را نمی‌کنند و فقط به بازیکنان فشار می‌آورند چون می‌دانند باشگاه‌ها برایشان خوب است و با نبود آنها ضرر می‌کنند. ما داریم قطره چکانی پنج میلیون پنج میلیون پول می‌گیریم اما از ما با "پارچ" پول مالیات می‌خواهند! من الان نمی‌دانم اداره مالیات بر چه اساسی از فوتبالیست‌ها مالیات می‌گیرد.

 

من پانزده سالی است فوتبال بازی می‌کنم ولی این را متوجه نشده‌ام! وقتی برای ما هیچ کاری نمی‌کنند چرا باید مالیات بدهیم؟ الان هم هر اتفاقی در هر جایی رخ می‌دهد سریع می‌گویند فوتبالیست‌ها دارند پول‌های میلیاردی می‌گیرند. کدام میلیارد؟! من از چهار سال پیش از راه‌آهن طلب دارم اما نمی‌دانم از کی پولم را بگیرم.

 

چرا سازمان لیگ خیلی راحت اعلام می‌کند که چندین فوتبالیست مشکل مالیاتی دارند و ممنوع‌الخروج می‌شوند ولی هیچ موقع نمی‌گویند که فلان باشگاه بدهکار است و نمی‌تواند در لیگ شرکت کند. من الان 20 سال است که یک بار به مسافرت نرفته‌ام و درگیر فوتبال هستم که پول گرفتن در آن واقعا مشکل است. همسرم به من می‌گوید یک بار برویم تفریح و مسافرت می‌گویم تفریح و مسافرت چیست! باور کنید هیچ کسی به داد فوتبالیست‌ها نمی‌رسد.

 

* قبول داری مشکل فوتبالیست‌ها نداشتن اتحادیه است؟
- کاملا درست است. اگر اتحادیه خوب داشتیم این مشکلات ایجاد نمی‌شد. ولی سازمان لیگ هم نباید به راحتی فقط دنبال برگزار کردن لیگ باشد و بگوید امسال لیگ را جوان کرده‌ایم. وقتی در اسپانیا به دلیل پرداخت نشدن حق و حقوق چند بازیکن تیم الچه را سقوط می‌دهند پس سازمان لیگ هم می‌تواند این کار را کند.

 

* هنوز هم لیگ ما مشکل دارد؟
- الان فکر می‌کنید جوانگرایی لیگ هزینه‌ها را کم کرده سخت در اشتباه هستید. همین بازیکنانی که در لیگ چهره شده‌اند چند سال است که بازی می‌کنند. اگر می‌بینید قرارداد یکی مثل مهدی شریفی سال گذشته 200 میلیون بود. امسال سه میلیارد ارزش دارد و باید این مبلغ را هزینه کنند. حقش هم هست که این مبلغ را بگیرد سایر بازیکنان جوان هم، همینطور قیمت‌هایشان چند برابر شده است.

 

این کار سازمان لیگ هنر نبوده و نباید بزرگش کنند. همین فصل گذشته که مدعی شدند جوانگرایی شده بازیکنانی نظیر عنایتی، حدادی‌فر، رجب‌زاده و خیلی از نفرات سن بالا ستاره‌های لیگ بودند و حتی تعیین‌کننده مسابقات حساس هم شدند.

 

* قبول داری کار کی‌روش که فشار آورد تا لیگ 16 تیمی شود خوب بود؟
- من کاری به کار کی‌روش ندارم و او هم گرچه این کار را کرد ولی خیلی هم به ضرر فوتبال کار کرد. حرف من در خصوص فوتبال خودمان است. وقتی هر سال قانون می‌گذارند که فلان کار باید انجام شود یک سالی هم بیایند به فکر قراردادها بیفتند. باور کنید من حاضرم برای آدم خوب و سالم در فوتبال مجانی بازی کنم ولی کسی که بخواهد با لبخند شیره سر آدم بمالد اصلا این کار را نخواهم کرد.

 

* پس فوتبال ما از لحاظ استعداد چیزی کم ندارد بلکه مشکل مدیریت و امکانات است؟
- قطعا اینطور است و کشور ما از هر لحاظ می‌تواند بهترین‌ها را به ورزش معرفی کند. در تمام شهرها استعداد داریم به شرطی که امکانات و مدیریت باشد.

 

* چرا خود بازیکنان نمی‌روند سازمان لیگ سفت و محکم حرف بزنند تا شاید کارشان درست شود؟
- با این کار چیزی درست نمی‌شود یا باید اتحادیه داشت یا این که خود سازمان لیگ کاری کند. البته من از آقای حسن‌زاده هم خرده می‌گیرم چون احکام او ضمانت اجرایی ندارد و امیدوارم همانطور که به ریش، مو، قیافه، دست و پای فوتبالیست‌ها گیر می‌دهند و ایراد می‌گیرند حداقل حق و حقوق بازیکنان را هم بگیرند. الان در غیر فوتبال طرف چندین میلیارد پول جابه‌جا می‌کند ولی چیزی به او نمی‌گویند اما همه جا حرف فوتبالیست مطرح می‌شود!

 

* راستی نمی‌خواهی به استقلال برگردی؟
- من به عنوان بازیکن هیچ موقع به استقلال برنمی‌گردم و می‌خواهم همان وجهه گذشته‌ام حفظ شود. مثل بعضی‌ها چند بار نمی‌روم و برگردم تا خودم را نشان دهم.

 

* یعنی به عنوان مربی برمی‌گردی؟
- قطعا روزی به عنوان مربی برمی‌گردم آن هم از پایه‌ها نه این که هنوز هیچ جا مربیگری نکرده خودم را به عنوان مربی مطرح کنم. من با آویزان شدن به دیگران به سمت استقلال نمی‌روم.

 

* منظورت دوست‌تان است!
- به هر حال معلوم است که چه کسی می‌خواهد خودش را مربی استقلال کند.

 

* مشکل فصل گذشته استقلال فنی بود یا مالی؟
- هم فنی مشکل داشت و هم اینطور که بازیکنان می‌گویند مالی هم مشکل داشتند. وقتی در تیمی پولی نباشد خیلی از مشکلات هم به صف می‌شوند. باور کنید من بعضی مواقع به AFC هم شک می‌کنم که هیچ موقع پیگیر یک سری مشکلات فوتبال ایران نمی‌شود.

 

* کجای کار هستی هنوز هم تیم‌های دولتی را به نام خصوصی به AFC معرفی می‌کنند؟
- قطعا این کار را می‌کنند و تا روزی که مشکل مدیریتی باشد فوتبال ما درست نمی‌شود. واقعا فوتبال ما پتانسیل بهتر شدن را دارد به شرطی که به داد بازیکنان برسند.

 

اخبار ورزشی - روزنامه نود