ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گوچی: کروش نبود به جام‌جهانی نمی‌رفتیم


مهاجم تیم ‌ملی گفت: اگر کارلوس کی‌روش در تیم‌ ملی نبود نمی‌توانستیم به جام جهانی برویم.

خبرگزاری فارس: رضا قوچان‌نژاد درخصوص صعود تیم‌ملی به جام جهانی گفت: مطمئن باشید اگر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی نبود هیچ‌گاه به جام جهانی نمی‌رفتیم در واقع ما با تجربه او به برزیل رسیدیم اما اینکه او بخواهد در تیم ملی ایران بماند یا خیر، من نمی‌توانم از سوی کی‌روش صحبت کنم. فقط امیدوارم که بعد از جام جهانی نیز این مربی همچنان در تیم‌ملی بماند. کی‌روش تیمی را تشکیل داده که همه بازیکنانش جوان هستند و مدت‌ها در کنار هم بازی کردند. شاید بی‌تجربه باشیم اما همین هماهنگی می‌تواند در جام جهانی به ما کمک کند. بنابراین امیدوارم کی‌روش در تیم‌ملی بماند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌ملی می‌تواند از گروه‌اش صعود کند یا خیر گفت: در فوتبال همه‌چیز شدنی است البته اولین دیدار ما مقابل نیجریه از هر دیدار دیگری مهم‌تر است ما ابتدا باید به این بازی فکر کنیم و سپس برنامه‌هایمان را برای دیدارهای بعدی در جام جهانی رو کنیم.

قوچان‌نژاد درخصوص دیدار حساس مقابل آرژانتین گفت: آرژانتین یکی از تیم‌هایی است که حتی شانس قهرمانی جهان را هم دارد و فکر نمی‌کنم تیمی باشد که بتوانیم از آنها امتیاز بگیریم اما باید از نیجریه و بوسنی امتیاز بگیریم و می‌توان به این موضوع امیدوار بود. باید در دیدار اول نتیجه بگیریم و با امیدواری به کارمان ادامه بدهیم. باید سعی کنیم هر نتیجه‌ای در دیدار اول به دست آمد در بازی‌های بعد از آن نیز روحیه خود را حفظ کرده و با روحیه خوبی به مصاف آرژانتین و بوسنی برویم.

مهاجم تیم‌ملی در مورد اینکه تا چه اندازه وجود خانواده ورزشکار او باعث شد تا یک فوتبالیست مطرح شود گفت: فامیل ما همه ورزشکار بودند و ورزش کردن را از همان بچگی به من یاد دادند و از همان بچگی توپ را به من دادند تا با آن بازی کنم من هم باید یا فوتبالیست می‌شدم یا والیبالیست که قسمت من این بود که بازیکن فوتبال شوم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای زیارت از حرم امام رضا دارد یا خیر گفت: قرار است امروز همراه با عمویم به زیارت امام رضا (ع) برویم دفعه آخری که به زیارت امام هشتم رفتیم من بچه بودم و خیلی آن زمان را به خاطر ندارم اما خوشحالم که اینبار فرصت زیارت دوباره برایم پیش آمده است.

وی درخصوص ترکیب تیم‌ملی گفت: در این مورد نظر خاصی ندارم چون سرمربی نیستم. من وظیفه‌ام این است که برای تیم‌ملی زحمت بکشم و گل بزنم البته همه بازیکنان تیم‌ملی از خط دفاع گرفته تا خط حمله، همه زحمت می‌کشند و بیشتر یک کار تیمی در میدان در جریان است. همانطور که اگر گل بخوریم فقط دروازه‌بان مقصر نیست اگر هم گلی زده شود تمام تیم در آن نقش دارند.

قوچان‌نژاد در مورد دیدارهای تدارکاتی تیم‌ملی گفت: در بازی‌های تدارکاتی نباید به دنبال نتیجه بود، ما در حال بدنسازی بودیم، قبل از آن هم تمرینی نداشتیم و سعی کردیم در این دیدارها بیشتر هماهنگ شویم و تمرین حضور در میادین رسمی را بکنیم پس نتیجه مهم نیست و بیشتر باید سعی کنیم تا در اینگونه دیدارها اشتباهاتمان را کم کنیم.

وی با یادآوری از دیدار با کره جنوبی که منجر به صعود تیم‌ملی به جام جهانی شد ادامه داد: در آن دیدار همه از گل من حرف می‌زنند اما در مسابقه فوق این مدافعان و دروازه‌بان تیم ملی بودند که جنگیدند و باعث شدند به جام جهانی برویم پس نباید زحمات آنها را فراموش کنیم و اگر آن تلاش‌ها و جنگندگی‌ها نبود هیچگاه به جام جهانی نمی‌رفتیم.

مهاجم تیم‌ملی درخصوص دیدارهای این تیم در جام جهانی گفت: تنها چیزی که برای من مهم است نتیجه مسابقاتمان در برزیل است. دوست دارم در سه بازی 90 دقیقه دفاع کنیم اما یک بر صفر ببریم تا اینکه سه بازی سروپا حمله باشیم و صعود نکنیم برای من مهم کسب نتیجه خوب است و اینکه دفاعی باشیم یا هجومی مهم نیست. ما می‌خواهیم تاریخ را بنویسیم تا مردم بیشتر به ما افتخار کنند.

به گزارش فارس، قوچان‌نژاد در خصوص حاشیه‌هایی که درباره لباس‌های تیم ملی به وجود آمده بود گفت: ما لباس‌هایمان را آل‌اشپورت می‌گیریم و حاشیه‌هایی را که می‌گویید را هم من شنیدم اما هیچگاه از نزدیک ندیدم که تعداد لباس‌ها کم باشد یا کیفیتش نامناسب و نمی‌دانم چه کسانی این حرف‌ها را زده‌اند. شاید کیفیت لباس‌های تیم‌ملی قابل رقابت با آدیداس و نایک نباشد اما خود من به شخصه در آنها راحت بودم ضمن اینکه مدل لباس‌ها مدل شیک و قشنگ بود. در سه بازی تدارکاتی گذشته با آنها بازی کردیم و جنسش خیلی بهتر شده است.

مهاجم تیم‌ملی فوتبال کشورمان در مورد مصدومیت هاشم بیگ‌زاده هم افزود: او در بازی با مونته‌نگرو مصدوم شد و همه ما امیدواریم که به جام جهانی برزیل برسد. البته او به همراه چند نفر از اعضای کادرفنی تیم‌ملی راهی برزیل شده تا به مصدومیتش رسیدگی کند. ما به او نیاز داریم چراکه یکی از بهترین بازیکنان ما است اما مصدومیت در فوتبال پیش می‌آید و نمی‌توان در بازی کم‌کاری کرد که مصدوم نشویم.

وی در پاسخ به این سوال که فوتبال ایران را می‌بینی و آیا آن را پیگیری می‌کنی یا نه اظهار داشت: خودم خیلی فوتبال نگاه نمی‌کنم و این موضوع نه‌تنها شامل فوتبال ایران بلکه برای همه فوتبال دنیا است اما بازی‌های بارسلونا را می‌بینم. تیم فوتبال ابومسلم را هم می‌شناسم و می‌دانم که امسال هم تیم پدیده به لیگ برتر صعود کرده است.

قوچان‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا در جام جهانی گل می‌زند یا نه گفت: من همیشه در فوتبال امیدوار هستم و فوتبال هم همین است. اگر به گل‌زنی در جام جهانی فکر نکنم که مشهد می‌مانم و به برزیل نمی‌روم.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیتش در چارلتون انگلیس چگونه است خاطرنشان کرد: من از ژانویه به این تیم پیوستم و فوتبال انگلیس با بلژیک فرق دارد. در انگلیس ما کمتر تمرین می‌کنیم و بیشتر بازی انجام می‌دهیم به طوری که به طور معمول هر 3 روز یکبار بازی می‌کنیم و مربی هم دوست داشت که در هر بازی ترکیبات متفاوت به میدان بفرستد به طوری که در یک بازی من 90 دقیقه بازی می‌کردم و در یک بازی به میدان نمی‌رفتم اما آن مسائل گذشته و الان فقط به جام جهانی فکر می‌کنم و بعد از آن خدا بزرگ است.

قوچان‌نژاد درخصوص اینکه آیا حضور کسی در ترکیب تیم‌ملی در جام جهانی از حالا تایید شده است یا نه تصریح کرد: همه ما ایرانی هستیم و من به این مسائل اینگونه نگاه نمی‌کنم شما باید این سوال را از کی‌روش بپرسید نه من و من پاسخی برای این سوال ندارم.

مهاجم تیم‌ملی فوتبال کشورمان در پایان این نشست خبری گفت: از شما خبرنگاران تشکر می‌کنم که به این نشست خبری آمدید و سوالاتتان را پرسیدید و امیدوارم که همه با هم کمک کنیم تا تیم‌ملی در جام جهانی موفق شود.


ویدیو مرتبط :
ساک فوتبالمون رو بستیم رفتیم جام جهانی.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلید واژه کروش برای صعود به جام جهانی چه بود؟



کلید واژه کروش برای صعود به جام جهانی,کارلوس کروش,صعود ایران به جام جهانی,تیم ملی مسافر برزیل

کلید واژه کروش برای صعود به جام جهانی چه بود؟

کارلوس کروش سرانجام وعده ای را که یک ساعت بعد از قرعه کشی جام جهانی داده بود را عملی کند. ما حالا مسافر برزیل هستیم.

به گزارش  خبرآنلاین ؛ کارلوس کروش هدفی را که از دو سال قبل برایش به ایران آمده بود عملی کرد. او که خیلی واقع بینانه می گفت فوتبال ایران در دوران افت قرار گرفته و نیاز به بازیکنان بین المللی دارد ، حالا وعده ای را که داشته عملی کرده است.

او از ابتدا برای رسیدن به جام جهانی چند نکته را اساسی می دانست. کار ، همدلی و باز هم کار. این مروری است بر گفته های کروش در دو سالی که ایران بوده. کلید واژه او برای رسیدن به جام جهانی ، همدلی و «همه با هم » بوده است.

زمان گفت و گو

دلیل انجام مصاحبه

رسانه

نکات مطرح شده

کمپ تیم ملی قبل از بازی با بحرین

نبود اتومبیل برای تردد سرمربی و ناهماهنگی در اردو

خبرگزاری ایسنا

207 کشور در جهان هستند که می‌خواهند به جام جهانی راه پیدا کنند اما در آخر فقط بهترین‌ها هستند که به جام جهانی می‌رسند؛ بهترین بازیکنان،‌ بهترین مربیان، بهترین تمرین‌ها، بهترین تیم‌ها، بهترین حمایت‌ها و بهترین مدیران!

بعد از صعود به مرحله نهایی بازی های انتخابی

دیدار برای همفکری با رسانه های گروهی

خبرآنلاین

سئوال من از شما این است؟ تیم ملی چه زمانی به جام جهانی صعود می کند؟ ما 8 بازی داریم. کار برای مان از همین امروز آغاز شده. همه می دانیم که سرعت ما از کره ای ها کمتر است . فقط کافی است یکی از آنها از وسط زمین در برود ، باید بنشینیم و دعا کنیم. برای حل این مشکل یک راه حل هست: کار ، کار ، کار

دقایقی بعد از قرعه کشی جام جهانی - مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا

اولین موضع گیری رسمی بعد از معرفی حریفان ایران

 

صعود می کنیم اما به شرطی که همه با هم همدل باشیم و کار کنیم. من وظیفه دارم خواسته هایم را خیلی روشن به فدراسیون بگویم . یک بار آنها را به رئیس می گویم ، بار دوم هم می گویم اما اگر نشد برای بار سوم حتما آنها را به مردم می گویم. بارها گفتم بار 70 میلیون نفر الان روی دوشم سنگینی می کند پس نمی توانم بنشینم و کاری نکنم. نمی شود نشست و امیدوار بود که برمان دارند و بگذارند در جام جهانی.

 

یک روز بعد از شکست به لبنان در بیروت در لابی ساختمان محل اقامت سرمربی تیم ملی

اولین گفت و گوی سرمربی تیم ملی بعد از شکستی تلخ و شوک آور

خبرآنلاین

کره ای ها فقط 3 هفته دیگر وقت دارند که به بردهای‌شان بنازند. من نمی‌دانم که چند وقت است که آنها همیشه پیروز بودند اما این‌بار تیم ماست که برنده می‌شود. ما تیم خوبی داریم و شانسی بالا برای یک پیروزی خوب خانگی. من باور دارم که اگر همه با هم متحد باشیم این پیروزی در مشت‌مان است.

ساعاتی بعد از پیروزی تیم ملی برابر کره در تهران در لابی ساختمان سرمربی تیم ملی

توضیح درباره ادامه راه درحالی که خیلی ها تیم ملی را صعود کرده می دانستند

خبرآنلاین - فارس

باز هم می گویم ، صعود به جام جهانی مثل یک تکه کیک نیست. بیش از 200 تیم رقابت را شروع می کنند اما در پایان فقط 32 تیم برتر به این بازی ها می رسند. اگر قرار است آنجا باشیم باید هم درون و هم بیرون از زمین ، سخت کار کنیم. الان وقت مناسبی برای جشن گرفتن نیست. نباید در سایه درخت بخوابیم و خود را در برزیل ببینیم. همه با هم باید کار کنیم برای رسیدن به جام جهانی

چند روز بعد از بازی ایران و ازبکستان و شکست تیم ملی در تهران

توضیح درباره بازتاب گفت و گویش با شبکه بی بی سی و اوجگیری انتقادات بعد از شکست برابر ازبکستان

خبرآنلاین

از زمانی که به ایران آمدم احترام زیادی از جانب مردم، هواداران فوتبال و رسانه های این کشور دیده ام. من هم همیشه از مردم و فرهنگ ایران هم در کشور خودم و هم در دیگر کشورهای جهان تعریف و تمجید زیادی کرده ام و به هر کجا که سفر می کنم از زیبایی های این کشور شگفت انگیز می گویم. ما برای رسیدن به جام جهانی باید با هم همدل باشیم. همدلی و کار رمز صعود ماست به جام جهانی

یک هفته قبل از بازی با قطر

 

 

ما ایمان داریم و این اعتماد کامل را به اکثریت افراد و ایرانی ها که با تمام قلب و وجود از ما حمایت می کنند داریم. مطمئنا ما برای آنها بازی خواهیم کرد. ما به اینطور افراد که هنوز به تیم ملی بی توجه هستند، اهمیتی نمی دهیم. ما باید هر سه بازی را ببریم و برای بردن قطر ، لبنان و کره آماده هستیم.

قبل از با کره در اولسان

 

 

هنوز زود است. ما برای بازی با کره باید هوشیار باشیم . ما نیامدیم بجنگیم . ما آمدیم که بازی کنیم و صعود به تیم ملی را با هم جشن بگیریم

 

 

 

 

خبرآنلاین