ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گوچی و سروین بیات چطور آشنا شدند؟


ازدواج رضا قوچان نژاد و سروین بیات که از چند وقت پیش در حد شایعه مطرح بود، روز یازدهم فروردین ماه علنی شد و حالا خیلی ها می خواهند بدانند که این دو کجا همدیگر را دیده اند و کی و چه جوری با هم آشنا شده اند.

هفته نامه تماشاگران امروز: ازدواج رضا قوچان نژاد و سروین بیات که از چند وقت پیش در حد شایعه مطرح بود، روز یازدهم فروردین ماه علنی شد و حالا خیلی ها می خواهند بدانند که این دو کجا همدیگر را دیده اند و کی و چه جوری با هم  آشنا شده اند. از چند ماه پیش بین سینمایی ها و فوتبالی ها حرف هایی درباره ازدواج خواهر ساره بیات هنرپیشه سینما و گوچی، بازیکن تیم ملی فوتبال زده می شد.

اما قوچان نژاد که خلی علاقه ندارد درباره زندگی خصوصی اش با کسی- به خصوص رسانه ها- صحبت کند، نه حاضر می شد این خبر را تکذیب کند و نه تایید. ساره بیات هم ترجیحش این بود که اظهارنظری درباره زندگی خواهرش نداشته باشد. کنجکاوی ها به اینجا ختم شد که این دو، روز یازدهم فروردین ماه در مشهد عقد کردند و عکس هایی از مراسم شان منتشر شد.

گوچی و سروین بیات چطور با هم آشنا شدند؟

اما گوچی فوتبالی که ایران هم زندگی نمی کند، چطور با خواهر یک هنرپیشه آشنا شده؟ رضا قوچان نژاد که در هلند بزرگ شده، در حال حاضر بازیکن تیم چارلتون انگلیس است. هرچند او در سال های 1393 و 1394 بازیکن قرضی الکویت و الوکره بود ولی رفت و آمدهایش به انگلیس، گوچی را با سروین بیات آشنا کرد. در دورهمی هایی که ایرانی ها می گرفتند، این دو همدیگر را دیدند. این اتفاق مربوط به یک سال قبل است و شاید دلیل اصلی علاقه این دو به هم، هنر باشد.

گوچی که در کنار فوتبال علاقه زیادی به موسیقی دارد، ویولن زن قهاری است. بیات هم شغل اصلی اش طراحی داخلی ساختمان است. حتی طراحی سفره عقد و سالنی را هم که جشن عقدشان در آنجا برگزار شد، خود بیات انجام داده بود.

سروین بیات و گوچی مشترکات دیگری هم دارند. در این چند فصلی که گوچی برای تیم های کویت و قطر بازی کرد، درآمد خوبی داشت. او پول هایش را هدر نداده و در دوبی سرمایه گذاری خوبی کرده بود. با این حال هر وقت در جمع دوستانش حرف از ازدواج پیش می آمد، می گفت که حاضر نیست با دختری غیرایرانی که فارسی بلد نیست، ازدواج کند. یکی از دلایل انتخاب سروین بیات، می تواند ایرانی بودن او و حرف زدن به زبان فارسی باشد.

حالا که شایعات در مورد ازدواج این دو تمام شده صحبت سر این است که کجا می خواهند زندگی کنند. گوچی در حال حاضر بازیکن چارلتون است و طبیعی است که محل زندگی شان به باشگاه نزدیک باشد. اما شاید به خاطر کارهای اقتصادی شان رفت و آمد زیادی هم به دوبی داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
جیمز فرانکو در تیزر تبلیغاتی ادکلن گوچی بای گوچی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوست دارید با پل خواجو آشنا بشوید



گفته مورخان؛ معلوم گردیده كه در جای كنونی پل خواجو ، پل دیگری وجود داشته كه قابل استفاده نبوده است.

از این رو شاه عباس دوم دستور داد؛ پلی بر روی زاینده رود، نزدیكی باغ سعادت آباد و عمارت آینه خانه ساخته شود. بعدها در وسط این پل، ساختمان مخصوصی كه به نام بیگلربیگی شهرت دارد بنا شد.

پل خواجو

این پل كه طولش حدود 150 متر و عرضش حدود 14 و معبر آن نیز حدود 6 متر می‏باشد از سنگ و آجر ساخته شده و 21 جوی و 26 چشمه دارد.

این پل از حیث معماری و استحكام، از نظر آنوبانینی بی اندازه زیبا و بی نظیر است و شامل چهار طبقه در دو طرف داخلی معبر فوقانی می باشد که هر طرف 51 غرفه بزرگ و كوچك دارد. جلو هر سقف و دیوار، پیش آمدگی و فرو رفتگی وجود دارد که اگر تخته‏ای با اندازه دهانه پل ها بگذارند آب رودخانه بالا آمده و مدتی ذخیره می‏شود.

پل خواجو

این پل علاوه بر اینكه برای عبور و مرور قوافل و عابران ساخته شده بود، برای تفرج و گردش مردم و پادشاه نیز مستعد بوده است.

چنانچه از قصص خاقانی نقل شده، در سال 1060 ه.ق. كه پل ساخته شد؛ بعد از تعطیلات نوروز آن سال به فرمان شاه عباس دوم، پل را تزیین و چراغانی كردند و هر یك از غرفه‏های آن را یكی از امراء و بزرگان تزیین کردند و برای جشن مهیا نمودند.

پل خواجو

هم اکنون اطراف پل مانند قدیم، در ایام بهار و تابستان و روزهای تعطیل، از گردشگاههای مهم اصفهان بوده و بعضی روزها به حدی جمعیت زیاد است كه راه عبور و مرور در طبقه دوم تقریبا مشكل می‏شود.

این پل را به اسامی: بابا ركن الدین، خواجو، گبرها، شیراز، حسن آباد و پل شاهی نیز خوانده‏اند.

پل خواجو

نامیدن آن به پل خواجو به مناسبت این است كه در مجاورت محله خواجو ساخته است.

به طور كلی وجود تزئینات كاشیكاری فراوان و پشت بغل های چشمه های پایین و غرفه های بالا و نمای غرفه های طرفین با كاشیهای الوان، پل خواجو را در شمار آثار بسیار ممتاز اصفهان قرار می دهد، به طوری كه كلیه سیاحان و جهانگردانی كه در دوره های مختلف به اصفهان آمده اند زیبایی های پل خواجو را وصف كرده و آن را در زمره شاهكارهای مسلّم معماری ایرانی-اسلامی به شمار آورده اند.