ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گودرزی: تیم امید مورد حمایت دولت است


وزیر ورزش می‌گوید تیم امید مورد حمایت کامل دولت و این وزارتخانه است.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت وزارت ورزش، محمود گودرزی در هفتاد و چهارمین نشست شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان با آرزوی موفقیت برای امیدهای ایران در راه صعود به المپیک آینده گفت: از ماه‌های گذشته با برنامه‌ریزی و پیش بینی هزینه‌های لازم از تیم‌ها و ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک حمایت کامل را داشته‌ایم.

وزیر ورزش افزود: تیم فوتبال امید یکی از بخت‌های خوب ورزش ایران برای صعود به المپیک ریو خواهد بود و در واقع نگاه ما به این تیم به عنوان سرمایه مردم است و دولت و وزارت از آن حمایت کامل داشته و خواهد داشت.

گودرزی با سفارش به پرهیز از سیاست‌زدگی در ورزش یادآور شد: نباید تیم‌ها و ورزشکاران و در واقع فرزندان قهرمان مردم مورد استفاده گروه‌ها و افراد با گرایش‌ها و امیال سیاسی قرار بگیرند و به هیچ عنوان اجازه چنین سوء استفاده ای را از ورزش و قهرمانان به کسی نمی‌دهیم.

در ادامه نشست شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی گزارشی از روند آماده سازی تیم ایران برای المپیک آینده ارائه کرد. هاشمی گفت: از حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم ولی نیازهای حرفه‌ای این رشته وسیع است.

هاشمی ادامه داد: ما در بخش فعالیتهای آموزشی، مسابقات و اردوها، استعداد یابی و همگانی کردن و قعالیتهای فرهنگی کار می کنیم و خوشبختانه روند خوبی طی شده است.

رئیس فدراسیون تیراندازی افزود: مهمترین مشکل در آستانه مسابقات المپیک ریو تامین سلاح و مهمات مورد نیاز برای قهرمانان است که امیدوارم با همکاری وزارت اقتصاد و امور دارایی این مشکلات کمتر شود.

در این جلسه دکتر مناف هاشمی معاون پشتیابی و توسعه منابع انسانی وزارتخانه گفت: طبق تفاهم نامه در بین فدراسیون‌های المپیکی ما با دو میلیارد و شیصد میلیون تومان بالاترین پرداخت به فدراسیون تیراندازی بوده است

در بخش دیگر نشست شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان محمد پارسا مدیر کل ورزش روستایی طرح یکسان سازی پوشاک ورزشی تیم‌های ملی و امیر عفراتی معرفی سامانه جدید کمیسیون ماده 5 را مطرح کردند.


ویدیو مرتبط :
لاله اسکندری: امید داشتیم در دولت تدبیر و امید اتفاقات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده حمایت فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم ملی فوتبال امید



اخبار,اخبارورزشی,سرمربی تیم ملی فوتبال امید


 اخبار ورزشی - خسارت 1.3 میلیاردی فدراسیون، دلیل اصلی حمایت از سرمربی پرتغالی

پشت پرده حمایت فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم ملی فوتبال امید پس از کسب نتایج بسیار ضعیف، ضرر 1.3 میلیاردی در صورت برکناری وی است.

 وینگادا استعفا نمی‌دهد. حتی اگر در دو بازی آسان، یک باخت شگفت‌انگیز مقابل ویتنام کسب کرده باشد و یک تساوی ناامید کننده مقابل قرقیزستان. او می‌خواهد بماند و البته فدراسیون هم برنامه‌ای برای تغییرش ندارد.

 دلایل هم گفته نمی‌شود تا بدانیم آیا قانع کننده است یا نه. فقط حرف از حمایت است. این را مسئولان فدراسیون می‌گویند. تازه قرار است کمیته فنی فدراسیون فوتبال مامور تهیه گزارش از عملکرد این تیم باشد تا با بازگشت علی کفاشیان از سفر کره جنوبی این گزارش در اختیارش قرار بگیرد.

اما نظر فدراسیون درباره برکناری وینگادا. آیا واکنشی دیده می‌شود؟ پاسخ منفی است. مهدی محمد نبی در این باره می‌گوید: «فدراسیون با وینگادا قرارداد دارد و این مربی اخراج نخواهد شد. مطمئن باشید که تصمیم فدراسیون همین است و این مربی پرتغالی به کار خود ادامه خواهد داد، حتی اگر تیم امید حذف شود و از گروهش صعود نکند.»

اما چرا این تصمیم؟ فدراسیون شفاف سازی نمی‌کند، چون دوست ندارد خیلی‌ها از قرارداد وینگادا باخبر شوند. معضل بزرگ برای اخراج وینگادا، همان قراردادی است که او با فدراسیون فوتبال امضا کرده. قراردادی بالغ بر 300 هزار دلار در سال که به نظر می‌رسد با اخراجش، باید تمام و کمال به او پرداخت شود.

 این تنها مشکل فدراسیون نیست. وینگادا دو دستیار پرتغالی هم دارد که آنها هم با فدراسیون قرارداد دارند و در صورت اخراج باید پول خود را تا ریال آخر بگیرند.

کاروالیو، دستیار اول وینگادا است. همان مربی که که همراه وینگادا به پرسپولیس هم آمد. مبلغ قرارداد او حدود 100 هزار دلار است. آن هم برای یک سال. این مبلغ برای بدنساز تیم امید که ریکاردو نام دارد، 50 هزار دلار است.

 یعنی اگر فدراسیون فوتبال قصد اخراج وینگادا و کادر فنی‌اش را داشته باشد باید زیانی در حدود 450 هزار دلار بپردازد. مبلغی که با احتساب دلار 3 هزار تومانی می‌شود 1.3 میلیارد تومان.

 فدراسیون فوتبال به همین دلیل پا پس کشیده و حرفی از اخراج نمی‌زند. آنها شاید دنبال راهی هستند تا وینگادا تحت فشار، استعفا بدهد و از نیمکت تیم امید برود.

 اتفاقی که با حضور کارلوس کی روش، دوست صمیمی نلو در ایران کمی بعید به نظر می‌رسد. باید منتظر ماند و دید تکلیف نیمکت تیم امید به کجا می‌رسد؟ آیا وینگادا می‌ماند یا این مرد پرتغالی و ناموفق در اینچئون اخراج خواهد شد؟

 اخبار ورزشی - ایران ورزشی