ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گودرزی به فینال المپیک رسید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مدال‌های ایران دو رقمی شد؛

گودرزی به فینال المپیک رسید

صادق گودرزی به فینال رقابت‌های کشتی آزاد المپیک در وزن 74 کیلوگرم راه یافت.

آزادکار وزن 74 کیلوگرم ایران مقابل حریف مجاری خود گابور هاتوس در دو تایم (2-0، 2-0) به برتری رسید.

در وقت نخست گودرزی با زیرگیری بی نقص خود به پاهای حریف رسید و یک امیتاز گرفت و در ادامه با تکرار این حرکت دومین امتیاز را نیز به دست آورد.

در وقت دوم باز هم زیرگیری های گودرزی ادامه پیدا کرد و یک امتیاز گرفت. در ادامه باز هم گودرزی زیر گرفت و حریفش را به بیرون از تشک برد و امتیاز دوم را گرفت.

گودرزی در فینال با برنده کشتی‌ آمریکا و روسیه دیدار می‌کند./ورزش3


ویدیو مرتبط :
کشتی صادق گودرزی با جردن باروس در فینال المپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایتالیا 2-آلمان 1/ ایتالیا با درخشش بالوتلی به فینال رسید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یورو 2012

ایتالیا با درخشش بالوتلی به فینال رسید

ایتالیا با برتری مقابل آلمان در دیدار نیمه نهایی یورو 2012، حریف اسپانیا در مسابقه فینال شد.

ایسنا: دو تیم آلمان و ایتالیا دیدار نیمه نهایی رقابت‌های یورو 2012 را برگزار كردند كه این بازی با برتری 2 بر یك ایتالیا به پایان رسید تا این تیم حریف اسپانیا در مسابقه نهایی شود.

همچون دیدار شب قبل بین اسپانیا و پرتغال، پیش از این دیدار نیز كاپیتان‌های دو تیم متن كوتاهی درباره لزوم مبارزه با نژادپرستی قرائت كردند. در همان ابتدای بازی دروازه ایتالیا با یك تهدید جدی مواجه شد. در دقیقه 5، هوملس توپی را كه از روی نقطه كرنر سانتر شده بود با پا به سمت دروازه ایتالیا فرستاد كه پیرلو توپ را از روی خط جمع كرد.

 

در دقیقه 11، بواتنگ از سمت راست نفوذ كرد و توپ را به صورت زمینی روی دروازه ایتالیا فرستاد. در این لحظه، دروازه‌بان و مدافع ایتالیا با یكدیگر قاطی كردند و چیزی نمانده بود كه به اشتباه دروزاه خودی را باز كنند اما توپ با فاصله كمی از كنار دروازه به كرنر رفت.

 

دو دقیقه بعد، كروس با یك شوت محكم دروازه ایتالیا را تهدید كرد اما بوفون با واكنش به موقع خود ناجی دروازه تیمش شد. در دقیقه 17، مونتولیوو با یك شوت دروازه آلمان را نشانه گرفت اما توپ او در دستان نویر قرار گرفت. یك دقیقه بعد كاسانو هم شانس خود را ار راه دور امتحان كرد اما باز هم نویر ایستادگی كرد و توپ را در اختیار گرفت.

 

در دقیقه 20، كاسانو فراری را از سمت راست ترتیب داد و توپ را روی دروازه آلمان سانتر كرد. ماریو بالوتلی با یك پرش بلند موفق شد روی سر بادشتوبر ضربه سر بزند و دروازه آلمان را باز كند تا لاجوردی‌پوشان ایتالیا از حریف خود پیش بیفتند.

 

پس از این گل، فشار آلمان برای جبران نتیجه افزایش یافت. در دقیقه 24، ضربه سر گومس از كنار دروازه ایتالیا راهی اوت شد. سه دقیقه بعد، مسوت اوزیل اقدام به شوت‌زنی كرد اما این توپ نیز در دستان بوفون آرام گرفت. در دقیقه 35 نیز بوفون با واكنش عالی خود ضربه محكم خدیرا را به كرنر فرستاد.

 

در دقیقه 36، ایتالیایی‌ها روی یك ضد حمله سریع یك بار دیگر به گل رسیدند. بالوتلی روی یك پاس بلند با نویر تك به تك شد و با یك شوت محكم و غیرقابل مهار دروازه آلمان را برای بار دوم باز كرد تا اختلاف دو برابر شود.

 

در ادامه نیمه نخست، تلاش ژرمن‌ها برای جبران نتیجه بی‌ثمر بود و بازی در این نیمه با برتری 2 بر صفر ایتالیا به پایان رسید. با آغاز نیمه دوم، لوو سرمربی آلمان دست به دو تعویض زد و هر دو مهاجم تیمش را عوض كرد. رویس به جای پودولسكی وارد میدان شد و گومس جای خود را به كلوزه داد.

 

در دقیقه 48، رویس پس از دریبل كردن چند مدافع ایتالیا، اقدام به شوت‌زنی كرد اما باز هم بوفون دروازه تیمش را بسته نگه داشت. در دقیقه 55، مسوت اوزیل از راست نفوذ كرد و توپ را برای خدیرا فرستاد اما چند مدافع ایتالیا او را محاصره كردند و توپش را زدند.

 

یك دقیقه بعد، كلوزه از چپ نفوذ كرد اما تكل بلند بونوچی توپ را راهی كرنر كرد تا آلمانی‌ها از این حمله هم به گل نرسند. در دقیقه 60، بالوتلی در گوشه محوطه جریمه آلمان صاحب توپ شد و از زاویه بسته اقدام به شوت‌زنی كرد كه توپ او درون چارچوب نبود.

 

یك دقیقه بعد، بازیكنان آلمان پشت محوطه جریمه ایتالیا در موقعیت مناسبی صاحب یك ضربه ایستگاهی شدند. رویس ضربه فنی و خوبی به توپ زد اما بوفون با یك شیرجه بلند توپ را راهی كرنر كرد.

 

در دقیقه 67، ماركیزیو از پشت محوطه جریمه آلمان، شوت محكمی را روانه دروازه نویر كرد اما این توپ به بیرون رفت. در دقیقه 75، یك بار دیگر ماركیزیو صاحب موقعیت خوبی بود اما پس از جا گذاشتن یك مدافع حریف نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند.

 

در دقیقه 77، ضربه سر هوملس از بالای دروازه ایتالیا به بیرون رفت. در این لحظات شاهد بازی سریع و زیبایی بودیم. آلمانی‌ها فشار زیادی برای جبران نتیجه وارد می‌كردند اما دفاع مستحكم ایتالیا و درخشش بوفون مانع از رسیدن آن‌ها به هدف خود بود. در مقابل، ضدحمله‌های ایتالیا نیز بسیار سریع و خطرناك بود و هر لحظه از آن‌ها بوی گل به مشام می‌رسید.

 

در دقیقه 82، دی ناتاله در یك ضد حمله سریع در موقعیت تك به تك با نویر قرار گرفت اما توپ او به تور كنار دروازه برخوركرد. یك دقیقه بعد، بالزارتی دروازه آلمان را باز كرد اما كمك داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.

 

در دقیقه 86، كروس اقدام به شوت‌زنی كرد اما توپ او نیز راهی به دروازه ایتالیا پیدا نكرد. در دقیقه 90، درون محوطه جریمه ایتالیا توپ به دست بالزارتی برخورد كرد و داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. مسوت اوزیل پشت این پنالتی ایستاد و دروازه بوفون را باز كرد تا اختلاف به یك گل برسد.

 

با این حال با وجود فشار بی‌امان آلمان در دقایق آخر، دیگر زمانی برای فرار از شكست باقی نمانده بود و این بازی در نهایت با برتری 2 بر یك ایتالیا به پایان رسید تا آلمان همچون جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، در این رقابت‌ها نیز در مرحله نیمه نهایی شكست خورده و از رسیدن به فینال بازبماند.

 

در دیگر دیدار نیمه نهایی نیز اسپانیا در ضربات پنالتی از سد پرتغال گذشته بود. به این ترتیب، دو تیم اسپانیا و ایتالیا روز یك‌شنبه دیدار فینال رقابت‌های یورو 2012 را برگزار خواهند كرد.

 

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه ملی ورشو لهستان

هوا: نیمه ابری، 20 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 49 درصد

داور: استفان لانوی (فرانسه)

 

تركیب دو تیم:

آلمان: نویر، هوملس، بادشتوبر، لام، بواتنگ (مولر 71)، خدیرا، شوانشتایگر، اوزیل، كروس، پودولسكی (رویس 46)، گومس (كلوزه 46)

ایتالیا: بوفون، كیلینی، بالزارتی، بارزالی، بونوچی، ماركیزیو، ده‌روسی، مونتولیوو (موتا 64)، پیرلو، بالوتلی (دی ناتاله 70)، كاسانو (دیامانتی 58)

مالكیت توپ: آلمان 54 درصد - ایتالیا 46 درصد/ایسنا