ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گلایه های رحمان از تبعیض بین ورزشکاران


دارنده مدال طلای وزنه‌برداری بازی‌های پارا آسیایی گفت: تبعیضی که مسئولان ورزش بین ورزشکاران سالم و معلول قائل می‌شوند آزار‌ دهنده است.

خبرگزاری فارس: سیامند رحمان با انتقاد از شرایط حاکم در ورزش معلولین گفت: متاسفانه هرقدر هم حرف بزنیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ من با یک طلای پارالمپیک یک سوم یک ورزشکار سالم که همین مدال را دارد از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان حقوق می‌گیرم. این چه عدالتی است؟ حقوقی که یک ماه واریز می‌شود و سه ماه خبری از آن نیست.

وی ادامه داد: در حالی‌که قرار بود حقوق‌ ورزشکاران سالم و معلول یکسان‌سازی شود، اما هنوز شاهد تبعیض هستیم که این تبعیض آزار‌دهنده است. ما این همه سختی را تحمل می‌کنیم تا پرچم ایران به اهتزاز درآید و دل مردم عزیز ایران شاد شود، اما توجهی به ما نمی‌شود.

قهرمان بازی‌های پاراآسیایی گفت: تمام هزینه‌های تمرین را خودم می‌دهم و حقوقی که از صندوق می‌گیرم هزینه رفت و آمدم به تمریناتم نمی‌شود و مجبورم از جیبم هم خرج کنم. از طرفی مسئولان ورزش استان آذربایجان غربی تنها وعده و وعید می‌دهند و تا کنون هیچ تقدیری از ورزشکاران استان انجام نداده‌ام در حالی‌که سه چهار ورزشکار بیشتر نیستیم.

قویترین مرد معلول جهان تصریح کرد: وزنه‌برداری رشته‌ای بسیار سخت و طاقت‌فرساست. ما هیچ شغل و منبع درآمدی نداریم که به آن متکی باشیم به همین دلیل نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستیم. از طرفی قانون استخدام قهرمانان ورزشی هنوز اجرایی نشده است که حداقل به استخدام در اداره دولتی دلخوش باشیم. مگر با حقوقی که از صندوق می گیرم چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ سال‌هاست این موضوعات را عنوان می‌کنیم، اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد. شاید هم بعد از اینکه من از ورزش خداحافظی کردم اوضاع بهتر شود.

رحمان افزود: در بازی‌های پاراآسیایی 6 بار رکورد آسیا و جهان را شکستم، اما وقتی تفاوت‌ها و تبعیض‌ها را می‌بینم از اینکه این همه سختی را تحمل می‌کنم پشیمان می‌شوم و تنها شادی مردم است که ما را به ادامه کار امیدوار می‌کند تا با افتخار‌آفرینی لبخندی روی لبان آنها بنشانیم. فدراسیون جانبازان همواره از ما حمایت کرده است، اما مسئولان ورزش هم باید وارد گود شوند و حمایت خود را عملی نشان دهند.


ویدیو مرتبط :
گلایه های ورزشکاران جانباز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گلایه‌های سیامند رحمان از بی‌توجهی‌ها


قهرمان وزنه‌برداری معلولان جهان از رسیدگی کم مسئولان ناراضی است.

ایسنا: سیامند رحمان با بیان آمادگی خود برای حضور پرقدرت در مسابقات جهانی امارات و بازی‌های پارا آسیایی 2014 اینچئون، از شرایط سخت تمرینی‌اش گفت: من ساکن اشنویه در نقطه صفر مرزی هستم و روزانه مسیر 200 کیلومتری از اشنویه تا ارومیه را برای تمرین می‌روم و باز می‌گردم.

قهرمان 25 ساله وزنه برداری جهان و پارالمپیک لندن که دو ماه قبل در جریان مسابقات قهرمانی کشور در تهران، رکورد جهانی وزنه فوق سنگین 107+ کیلوگرم را 5 کیلوگرم افزایش داد و با بالابردن وزنه 281 کیلوگرمی رکورد جدید جهان را به نام خود ثبت کرد ادامه داد: فرودین ماه مسابقات جهانی امارات را در پیش داریم و من با تمرینات روزانه و فشرده ، وزنه بالای 290 کیلو گرم را بالای سر می‌برم. من حتی هزینه تمریناتم درباشگاهی در ارومیه را شخصا پرداخت می‌کنم و از سوی مسئولان ورزش استان حمایتی از من انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تمرینات وزنه برداری سخت و دشوار است و وقتی وزنه 300 کیلوگرمی را بالا می‌برم، می‌بایست فردی در کنار من باشد، در غیر این صورت، تمرین انفرادی برای من خطرناک است و لازم است هر روز این مسافت طولانی را از محل زندگی‌ام تا مکان تمرین در رفت و آمد باشم.

سیامند رحمان در پایان گفت: وضعیت رکوردهایم خوب است و من همه تلاشم را برای افتخار آفرینی برای کشور ، مردم و استانم انجام می‌دهم. در شهر من اشنویه ورزشکاران زیادی وجود ندارند. شاید نگاه مثبت مسئولان ورزش استان به این منطقه، زمینه رشد و گرایش ورزش دوستان به این رشته مدال ‌آور را به وجود آورد و امیدوارم امکان شرایط تمرینی مناسب در شهرمحل زندگی ام فراهم گردد.