ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گفت‌وگو با مهرداد میناوند : از دیوید بکهام می‌ترسیدم



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,میناوند

 نام مهرداد میناوند هنوز که هنوز است بین فوتبال‌دوستان زنده است. هافبک چپی که در زمان خودش همتا نداشت و رکورددار بازی در لیگ قهرمانان اروپا بین بازیکنان ایرانی است. او در این روزهای آخر سال با «امید ایرانیان» همکلام شده تا از پرسپولیس و تیم ملی بگوید و کمی هم نوستالوژی‌بازی کند.

پرسپولیس برانکو در سال 94 چطور بود؟
تیم برانکو با همه نوساناتی که داشته قشنگ بازی می‌کند. بعد از بازی هشتم یا نهم من فکر می‌کنم به یک بلوغ تاکتیکی رسیدند که هم خوب موقعیت خلق می‌کنند و هم بازیکنانی دارند که اگر حفظ بشوند باتوجه به جوانی‌شان می‌توانند پرسپولیس را بیمه کنند.

عملکرد کدام بازیکنان بهتر بوده؟
اکثر بازیکنان خوب هستند. مهدی طارمی خیلی خوب است. انصاری می‌تواند آینده خوبی داشته باشد چون خیلی پخته کار می‌کند. ولی مهم این است که شما تداوم داشته باشی یعنی هر بازی بهتر از بازی قبل باشی. تا یادم نرفته بگویم که کامیابی‌نیا و مسلمان هم خیلی خوب هستند.
 
پرسپولیس زمان شما با این تیم چه فرقی دارد؟
این پرسپولیس تیمی است که می‌تواند در دل مردم جا بگیرد. البته تیم زمان ما هم 13-12بازیکن ملی‌پوش داشت. بازیکنان پرسپولیس از این تیم به تیم ملی رسیدند و بعد به باشگاه‌های اروپایی رفتند. دایی به هرتا و بایرن رفت و بیله‌فیلد. مهدوی‌کیا به هامبورگ و من به اشتورم گراتس، یعنی هرکس به یک جایی می‌رفت و این خیلی عالی بود. هم کمک به فوتبال ملی بود و هم کمک به فوتبال باشگاهی. امیدوارم این اتفاق برای این پرسپولیس هم بیافتد.
 
تیم ملی و کارلوس کی‌روش؟
من با حضور کی‌روش کلا موافقم هرچند این اواخر انگار بوی سیاست در فوتبال شنیده می‌شود و اگر این مساله در فوتبال ورود پیدا کند مردم این را می‌فهمند. کی‌روش یک مربی خارجی است که اسم دارد، کارنامه خوبی دارد اگرچه حتما نقاط منفی هم در او وجود داشته است. البته همه مربیان دنیا هم نقاط منفی دارند. من خودم عاشق کشورم هستم ولی باید بپذیرم مثلا در رشته کشتی ما می‌توانیم مربی صادر کنیم ولی در فوتبال ما حالاحالاها باید کسانی را بیاوریم که از آنها چیزهایی یاد بگیریم چون به نظر من ما در کل فوتبال‌مان 30درصد هم حرفه‌ای نیستیم.

آیا شما که در اروپا بازی داشتی می‌توانید مربی خوبی بشوید؟
100درصد من خودم احساس می‌کنم تفکراتم به برانکو خیلی نزدیک است. نزدیک از این بابت که ما باید یاد بگیریم که بازیکنی که در طول هفته تمرین می‌کند می‌تواند در خیلی از قابلیت‌ها پیشرفت کند و خودش را نشان دهد. مربیان خارجی خیلی روی تمرین تاکید دارند.

از روزهایی که در اروپا در اوج بودید خاطره‌ای دارید؟
خاطرم هست قبل از بازی اشتورم گراتس و منچستریونایتد از روزنامه دیلی‌میل لندن آمدند و با من مصاحبه کردند و البته خیلی رقابت حساسی برای من بود. روزی که مربی ما خواست ترکیب را اعلام کند اسم من و بکهام را در دو طرف نوشت و خصوصیات هر دوی ما را هم نوشت و گفت تو می‌توانی جلوی بکهام موفق شوی. من از یک هفته قبل از بازی خوابم نمی‌برد و همیشه به فکر بازی مقابل منچستر و دیوید بکهام بودم چون بکهام فوق‌العاده بود و من راستش ترسیده بودم. روز بازی ما 2 بر یک باختیم ولی من با صحبت‌های سرمربی واقعا عالی کار کردم و یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام بود.

 قهرمان امسال لیگ برتر چه تیمی می‌شود؟
روی کاغذ و با فاکتورهایی که یک تیم قهرمان باید داشته باشد پرسپولیس خیلی خوب کار می‌کند و استحقاق قهرمانی را دارد. ذوب‌آهن هم عالی کار می‌کند، هم زیبا بازی می‌کند و هم یکدست است و این تیم هم می‌تواند قهرمان لیگ بشود.

 

اخبار ورزشی - امید ایرانیان


ویدیو مرتبط :
دیوید بکهام (آموزش فوتبال توسط دیوید بکهام)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیوید بکهام جدید ایران را بشناسید!+عکس




شیث رضایی

 

شیث رضایی مدافع جنجالی پرسپولیس که از فهرست این تیم کنار گذاشته شده است، این روزها در تمرینات تیم فورتانا دوسلدورف حضور دارد تا شاید رضایت مربی این تیم را برای عقد قرارداد جلب کند. شیث که چندی پیش، مدتی را هم در تمرینات توئنته هلند گذراند، امیدوار است که فوتبالش را در دوسلدورف ادامه دهد. این تیم در حال حاضر صدرنشین بوندس لیگای ۲ است و برای صعود به بوندس لیگا، رقابت نزدیکی با گروتر فورت، اینتراخت فرانکفورت، سن پائولی و پادربورن دارد.

نکته جالب درباره شیث اینکه، سایت تی آنلاین در خبری به وضعیت شیث پرداخته و درباره او نوشته: شیث در فوتبال ایران به دیوید بکهام مشهور است! حالا معلوم نیست این لقب کی و چطور به شیث رسیده و چه ویژگی ای باعث شده که او با دیوید بکهام مقایسه شود.