ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گفته‌های شنیدنی المپیك لندن/ عصر بخیر آقای باند!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گزارشی از آنچه در لندن گفته شد

گفته‌های شنیدنی المپیك لندن/ عصر بخیر آقای باند!

رقابت بیش از 10 هزار ورزشكار از 204 كشور جهان در سی امین المپیك به پایان رسید. المپیك لندن پر از شادی‌ها و غم‌ها برای شركت كنندگان و هواداران بود و اتفاقات جالبی رخ داد كه در نوع خود منحصر به فرد بود.

خبرگزاری ایسنا، در ادامه نگاهی به معروف‌ترین و جالب‌ترین نقل قول‌های مطرح شده توسط ورزشكاران، مربیان و مسئولان برگزاری این بازی‌ها دارد:

 

«المپیك شاداب و با شكوهی بود»

ـ ژاك روخه رییس كمیته بین‌المللی المپیك در مراسم اختتامیه المپیك

 

«این همان كاری است كه برای انجام دادنش به اینجا آمدم. حالا تبدیل به یك اسطوره شده‌ام»

ـ یوسین بولت پس از تكرار قهرمانی در دوی 100 متر و 200 متر المپیك

 

«هیچ فشاری نبود. باید در كشور من بازی كنید تا معنی واقعی فشار را درك كنید. تماشاگران به سویتان آجر پرت می‌كنند»

ـ ایوانو بالیچ بازیكن تیم هندبال كرواسی پس از شكست مقابل فرانسه در بازی نیمه نهایی

 

«دوست داشتم برای هر یك از دو دخترم یك مدال كسب كنم. دختر دومم همین روزها می‌آید»

ـ محمد فرح پس از قهرمانی در دوی 10 هزار متر و پنج هزار متر المپیك. وی نخستین ورزشكار بریتانیایی است كه به این عنوان دست پیدا می‌كند. همسر فرح باردار است و این زوج به زودی صاحب دومین دختر خود خواهند شد.

 

«خیلی سخت است كه احساساتم را به انگلیسی بیان كنم. حتی به سوئدی هم خیلی سخت است!»

ـ پیا ساندهاگ مربی سوئدی الاصل تیم فوتبال زنان آمریكا پس از قهرمانی این تیم با پیروزی مقابل ژاپن در ورزشگاه مملو از جمعیت ومبلی

 

«آماده‌ام كه با هر كسی مایل باشد كشتی بگیرم. حتی اگر ملكه انگلیس هم روی تشك بیاید. دو خمش را خواهم گرفت!»

ـ جردن باروفس كشتی‌گیر آمریكایی پس از پیروزی مقابل صادق گودرزی در فینال وزن 74 كیلوگرم كشتی آزاد

 

«مادرم هر روز صبح به ما می‌گفت: "كارل كفشت را بپوش، اوسكار تو هم پای مصنوعی‌ات را بپوش". به همین دلیل هیچ گاه تصور نمی كردم كه معلول هستم، بلكه پاهای مصنوعی‌ام را همیشه یك نوع كفش متفاوت فرض می‌كردم».

ـ اوسكار پیستوریوس دونده معلول آفریقای جنوبی كه با دو پای مصنوعی در المپیك حاضر بود. وی تا چند روز دیگر باید در پارالمپیك به رقابت با حریفان بپردازد.

 

«روی تابلوی عدد 31 را دیدم و فكر كردم كه برادرم خطا كرده و جریمه شده است. با خودم گفتم " الیستار احمق! جریمه شدی" ولی بعد از آن به لباسم نگاه كردم و متوجه شدم كه شماره 31 خودم هستم!»

ـ جاناتان برونلی بریتانیایی پس از این كه به دلیل خطا در مرحله دوچرخه‌سواری رقابت‌های سه‌گانه مردان، 15 ثانیه جریمه شد به مدال برنز این رشته رسید. برادر او اول شد و طلا گرفت.

 

« امیدوارم كه این مدال الهام‌بخش كودكان كشورم باشد و آنها اسلحه و چاقوهای خود را زمین گذاشته و به جای آنها به سراغ كفش ورزشی بروند».

ـ اریك باروندو پس از این كه در پیاده روی 20 كیلومتر مردان به مدال نقره رسید. این نخستین مدال تاریخ گواتمالا در بازی‌های المپیك است.

 

«عصر بخیر آقای باند»

ـ ملكه الیزابت در 86 سالگی همراه با دنیل كریگ بازیگر نقش «جمیز باند» در نخستین فیلم خود به ایفای نقش پرداخت. این فیلم كوتاه در مراسم افتتاحیه المپیك به نمایش در آمد و پس از آن بدل او از هلی كوپتر با چتر نجات به درون ورزشگاه پرید.

 

«افراد زیادی به دلیل حضور من در المپیك به ورزش روئینگ علاقمند شده‌اند. وقتی به كشورم بازگردم كارمان را شروع می‌‌كنیم. فقط باید منتظر بمانیم تا قایق‌ها برسند»

ـ همدو دجیبو ایساكا قایقران رشته روئینگ نیجر كه برای حضور در رقابت‌های روئینگ سنگین وزن انفرادی مردان تنها چند ماه تمرین كرده بود. البته تمرینات او خارج از این كشور كه دور از آب و بیابان است، انجام شد.

 

«موفقیت‌های من به دلیل كار سخت و تمریناتم بود و هیچ گاه از مواد ممنوعه استفاده نكرده‌ام. دست مردم چین آلوده نیست»

ـ یه شیون شناگر زن 16 ساله چینی كه در شنای 400 متر انفرادی مختلط زنان ركورد شكنی كرد و توسط آمریكایی‌ها به دوپینگ متهم شد.

 

«گفته بودم كه مدال همین جاست و فقط باید آن را به دست بیاورم. احساس فوق‌العاده‌ای داشتم. احساس بزرگی داشتم، ولی حالا احساس بزرگتری دارم. یك درد بزرگ!»

ـ فابیان كانكلارا دوچرخه‌سوار سوئدی كه در رقابت‌های دوچرخه‌سواری جاده مردان دچار آسیب دیدگی‌ شد و نتوانست به كار خود ادامه دهد.

 

«ما از طرفی درباره وضعیت حمل و نقل در لندن نگران هستیم و از طرف دیگر درباره این قضیه بحث می‌‌كنیم كه چطور می‌توان یك تابوت را وارد اتوبوس كرد!»

ـ جان كریب مدیر سازمان كفن و دفن لندن در اعتراض به اختصاص یافتن یكی از لاین‌های خیابان‌های این شهر به خودروهای مخصوص المپیك

 

«وقتی كودكم لگد می‌انداخت، نفس عمیق می‌كشیدم و سعی می‌كردم كه خونسردی خود را حفظ كرده و با او حرف بزنم. به او می گفتم: آرام باش و اجازه بده مادرت شلیك كند.»

ـ نور سوریانی تیرانداز زن مالزیایی كه در رقابت‌های المپیك هشت ماهه باردار بود.

 

«همه ما به باشگاه رفته‌ایم ولی هیچ كدام تاكنون با چنین موضوعی مواجه نشده بودیم. ورزشكاران روس حركات كششی می‌كردند و كارهایی انجام می‌دادند كه از لحاظ فیزیكی غیر ممكن به نظر می‌رسید.»

ـ استورات پیرس سرمربی تیم فوتبال مردان بریتانیا در توصیف آنچه كه در درون دهكده المپیك دیده است.

 

«چهار سال تلاش كردم تا در المپیك مدال بگیرم. ولی حالا ظرف یك ثانیه همه چیز را از دست دادم. پذیرش این موضوع غیر ممكن است.»

ـ شین آلام شمشیرباز زن كره‌ای پس از اینكه در مرحله نیمه نهایی به دلیل اشتباه زمان‌گیری شكست خورد و حذف شد ،به مدت یك ساعت روی پیست نشست و گریه كرد.

 

«آریل از زمانی كه 9 ساله بود، به راحتی من را شكست می‌داد. باید بپذیریم كه او استعداد خارق العاده‌ای دارد.»

ـ بیل گیتس موسس شركت مایكروسافت و میلیاردر سرشناس آمریكایی در واكنش به موفقیت‌های آریل هسینگ ورزشكار زن 16 ساله تنیس روی میز آمریكا كه او را «عمو بیل» خطاب می‌كند.

 

«برخی از شما گیج خواهید شد. در این قضیه تردیدی ندارم. امیدوارم كه از این نمایش مهیج لذت ببرید. همچنین بسیاری از شما متوجه اشارات موجود در آن نخواهید شد.»

ـ دنی بویل كارگردان مراسم افتتاحیه خطاب به خبرنگاران بین‌المللی پیش از آغاز مراسم.

 

«هیجان‌ها به سرعت رو به فزونی است و فكر می‌كنم كه تب المپیك از اندازه خارج خواهد شد.»

ـ بوریس جانسون شهردار لندن

ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مبارزه فینال علیزاده با قهرمان المپیك لندن (گرندپریكس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض علی آبادی و افشار زاده به لوگوی المپیك لندن ، ایران را در دو راهی قرار داد



 

 

 

اعتراض علی آبادی و افشار زاده به لوگوی المپیك لندن ، ایران را در دو راهی قرار داد

 

با پاسخ كمیته بین المللی المپیك به نامه اعتراضی كمیته ملی المپیك ایران در اعتراض به "لوگوی " بازی های المپیك 2012 لندن ، ابعاد موضوع لوگوی جنجالی این بازیها وارد مرحله ای جدید شده است.

كمیته ملی المپیك در نامه اعتراضی خود که به امضای علی آبادی و افشار زاده ، رئیس و دبیر کل این نهاد رسیده ،  با اشاره به اینكه طراحی لوگوی بازیهای المپیك لندن شیطنت آمیز بوده و نمایانگر كلمه " zion " یا " صهیون " است ، از این كمیته بین المللی خواسته بود تا در طراحی این لوگو كه نمادی نژاد پرستی داشته و مغایر با روح ورزش است ، تجدید نظر كند.

اما پاسخ روز گذشته كمیته بین المللی المپیك  نشان داد كه ظاهرا این كمیته به هیچ وجه تلقی ایران از لوگوی بازی های 2012 لندن را قبول نداشته و حاضر به تغییر آن نخواهد بود.این کمیته اعلام کرد که لوگوی مذکور صرفاً نشان دهنده عدد 2012 است و هیچ بار معنایی دیگری ندارد.

با توجه به اعتراض منفردانه ایران و جدا از قضاوت درباره صحت ادعای كمیته ملی المپیك درباره لوگوی بازیهای المپیك 2012 لندن ، درباره اقدام كمیته ملی المپیك در اعتراض منفردانه به لوگوی بازی های المپیك 2012 لندن ، ذكر نكاتی چند ضروری به نظر می رسد:

1- بهتر بود قبل از نامه نگاری كمیته ملی المپیك به كمیته بین المللی المپیك ، این اقدام "سبك - سنگین " شده و همه جوانب آن مورد بررسی قرار می گرفت ؛ چه آنكه به نظر می رسد با اقدام كمیته ملی المپیك هزینه های اعتراض تكروانه به نام كشور ثبت شد در حالی كه اگر این اعتراض بعد بین المللی نیابد و با همراهی ( لااقل) دیگر كشورهای اسلامی نیز مواجه نشود ، این هزینه حتی فراتر از این هم خواهد رفت.

در واقع سخن بر سر این است که اگر لوگوی مذکور واقعاً معرف صهیونیسم است ، برای اعتراض به آن ، می بایست یک کار جمعی از سوی کشورهای اسلامی که غالباً با موضوع صهیونیسم مشکل دارند ، صورت می گرفت و نه یک نامه انفرادی بی اثر.

لازمه این کار هم رایزنی ها گسترده و مقدماتی با کشورهای اسلامی و همسو کردن آنها با خود بود نه این که بعد از نگارش نامه ، یک دعوت شفاهی هم از بقیه بکنند!

مسئولان كمیته ملی المپیك بدون ایجاد اجماع حتی در درون جامعه ورزش كشور در این باره اقدام به نامه نگاری كردند و روز سه شنبه پاسخ آن را نیز دریافت كردند . این مساله ای است كه حتی به درستی از سوی رییس کمیته ملی پارالمپیک كشور مورد تاكید قرار گرفته است .

"محمود خسروی وفا " گفته است : " اقدام عجولانه در این خصوص راهکار مناسب نیست و باید برای محکومیت جهانی این موضوع تلاش کرد. ابتدا باید کار کارشناسی کامل برای بررسی این موضوع انجام داد و در صورت صحت موضوع با توجه به آرمان های انقلاب، پیشنهاد و یا استدلال های لازم را ارائه کرد.استفاده از توانایی های دیپلماسی و ارتباطات با نهادهای بین المللی ورزشی از دیگر راهکارهای مناسب برای تغییر این آرم است. ضرورت دارد در نخستین گام متولیان ورزش ایران با استفاده از نظرات کارشناسی وزارت امور خارجه یک موضع هماهنگ بگیرند و هر یک به تنهایی در این خصوص وارد عمل نشوند. ایران پس از تعیین موضع خاص با تعامل با کشورهای اسلامی و مستقل جهان و با تاکید بر منشور المپیک، رسما و با حمایت سایر کشورها نسبت این موضوع اعتراض و خواستار تغییر آن شود."

اظهارات این مقام ورزشی كشورمان نشان می دهد كه اقدام  كمیته ملی المپیك در اعتراض یكجانبه به لوگوی بازیهای المپیك لندن حتی در درون مسئولان و جامعه ورزش كشور نیز منتقدینی دارد . منتقدینی كه می گویند قبل از این نامه نگاری باید با دیگر كشورهای اسلامی رایزنی می شد و در یك موضع هماهنگ اعتراض می شد تا هم وزن اعتراض بالا برود و هم هزینه " نه " گفتن برای طرف مقابل افزایش یابد.

2- با اقدام منفردانه كمیته ملی المپیك حالا كشورمان برای حضور در این بازی ها در یك دوراهی سخت قرار می گیرد و اگر دیگر كشورهای اسلامی با كشورمان همراهی نكنند ، دو راهكار پیش روی ماست :

الف- یا اینكه بدون توجه به اعتراضمان و بدون عقب نشینی كمیته بین المللی المپیك در بازی ها حضور می یابیم و ورزشكاران ایرانی مدال هایی را كسب خواهند كرد كه پیش از این مقام های ورزشی كشورمان گفته اند كه آرم صهیون روی آن نقش بسته است . همه می دانیم كه این شكل كار به هیچ وجه با پرستیژ و آبروی بین المللی كشور همخوانی ندارد.

ب- برای اجتناب از حالت اول كشورمان به صورت منفردانه مجبور به تحریم این بازیها خواهد شد كه در این صورت ما با كمترین هزینه برای طرف مقابل خود را از بازی های المپیك محروم كرده ایم ، كه در این صورت میلیارد ها تومان هزینه كشور برای حضور در بازی های المپیك به هدر خواهد رفت.

اما اگر کار اعتراض به لوگو ، توسط همه یا اغلب کشورهای اسلامی صورت می گرفت ، اولاً احتمال اثر گذاری اش بیشتر می شد و ثانیاً در صورتی که برگزار کنندگان زیر بار نمی رفتند ، با تحریم دهها کشور ، لااقل بخشی از هزینه معنوی آن را متحمل می شدند.

اگر این لوگو ، واقعاً صهیونیستی باشد ، اعتراض به آن اقدامی ارزشمندانه است ولی می توان اقدامات ارزشمندانه را نیز با سیاست و درایت انجام داد نه این که هزینه های جدیدی بر خود تحمیل کنیم.../تحلیل:عصرایران