ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گزینه وزارت ورزش برای جایگزینی كفاشیان در فدراسیون فوتبال؟



اخبار,اخبارورزشی,جانشین كفاشیان


 اخبار ورزشی - گزینه وزارت ورزش برای جایگزینی كفاشیان در فدراسیون فوتبال؟

از نظر منتقدان تاریخی كه تاكنون علی كفاشیان در فوتبال كشور از خود بر جای گذشته است در مجموع اصلا قابل دفاع نیست. به همین دلیل و به خاطر پیشرفت فوتبال، ادامه حیات این تاریخ اصلا به صلاح نیست و سلطه خنده بر فوتبال ایران باید به پایان برسد!

آینده مدیریت فوتبال ایران آبستن حوادث است. شاید این اتفاقات برخوردی باشد میان «پیشرفت» و «تاریخ».

از نظر منتقدان تاریخی كه تاكنون علی كفاشیان در فوتبال كشور از خود بر جای گذشته است در مجموع اصلا قابل دفاع نیست. به همین دلیل و به خاطر پیشرفت فوتبال، ادامه حیات این تاریخ اصلا به صلاح نیست و سلطه خنده بر فوتبال ایران باید به پایان برسد!

این نظر منتقدان و مخالفان است كه تاكید دارند فوتبال به یك امپراتوری جدید احتیاج دارد. در فوتبال ایران «آگاهی»هایی وجود دارد كه نیازی به «دانستن» آنها نداریم اما علاقه داریم كه از آن «مطلع» باشیم! در واقع در تمام سال‌های گذشته فوتبال كشور و به ویژه «مدیریت»ش شامل «اطلاعات» و «اتفاقات» پنهان بود‌ه است كه به خاطر بعضی «مصلحت»ها و «سیاست»ها معمولا در زیر «سایه» جریان داشته است. این آگاهی‌های پنهان سایه حقایقی هستند كه اغلب برای اهالی فوتبال و عموم شناخته شده نیستند اما همیشه «افشا»ی آنها تاثیر مهمی روی اذهان عمومی می‌گذارد. به ویژه اگر این افشاگری‌ها ارتباط مستقیم با پشت‌پرده اختلافات مدیریتی ورزش و فوتبال داشته باشد.

می‌توان گفت بركناری علی كفاشیان از ریاست فدراسیون فوتبال یك خبر«سوخته» است! به قدری تكراری كه هیچ كسی از شنیدن آن تعجب نمی‌كند. شنیدن خبر «رفتن» كفاشیان از فوتبال به قدری «تكراری» شده است كه دیگر آن را جدی نمی‌گیرند ،چرا كه از روز اولی كه این مدیر به شخص اول فوتبال كشور تبدیل شد تا همین امروز بارها و بارها اخبار و گزارش‌های مختلفی پیرامون تلاش برای بركناری او از سمت ریاست فدراسیون فوتبال در رسانه‌های مختلف منتشر شده است.

نتیجه تمام این جریانات اما «بقا»ی این مدیر در سمت خود بود. مخالفان او هیچ‌وقت نتوانستند برنامه خود برای تغییر و تحولات مدیریتی در فدراسیون را اجرایی كنند و مدیر همیشه خندان بی‌توجه به تمام این شایعات الان چیزی حدود 77 ماه است كه دارد در فوتبال برای خودش ریاست می‌كند.

حالا اما شایعات جدیدی درباره قوت گرفتن احتمال جدایی این مدیر از فدراسیون به گوش می‌رسد. هرچند این خبر خودش یك نوع «آگاهی» است كه همه از آن اطلاع دارند، اما اتفاقات و اطلاعات پنهانی كه در مدیریت سایه در ماه‌های گذشته وجود داشته است، از جمله آگاهی‌هایی است كه كمتر كسی از آن خبر دارد.

بررسی این آگاهی‌ها نشان می‌دهد كه مدیران وزارت ورزش و جوانان در نظر دارند تا با كمك مجلس شورای اسلامی، در آینده‌یی نزدیك و بعد از قرائت گزارش پرونده فساد فوتبال ایران، پایان تاریخ مدیریت كفاشیان را اعلام و یك رییس جدید برای مدیریت فوتبال ایران انتخاب كنند.

اما شایعات كنونی نشان می‌دهد جانشین كفاشیان كسی نیست جز نصر‌الله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان!

وزیر ورزش به تغییرات فكر می‌كند
وزیر ورزش و معاونانش از مدیریت كفاشیان در فدراسیون فوتبال رضایت ندارند. این مساله مهم را تمام آن افرادی كه با محمود گودرزی جلسات خصوصی درباره وضعیت «بد» فوتبال برگزار كرده‌اند تایید می‌كنند. مدیران ارشد ورزش كشور معتقد هستند كه تمام مشكلات كنونی فوتبال ایران نشات گرفته از ضعف مدیریت در فدراسیون فوتبال است.

 

آنها عامل رواج فساد چشمگیر در فوتبال را هم كفاشیان و همكارانش می‌دانند. چندی پیش بود كه وزیر ورزش در جریان جلسه‌اش با بعضی از اصحاب رسانه تاكید كرده بود كه اگر مدیریت فدراسیون فوتبال كار خود را به درستی انجام می‌داد پرونده «فساد» فوتبال به این بحران بزرگ تبدیل نمی‌شد. از طرفی اكثر معاونان وزارت ورزش و جوانان هم با محمود گودرزی درباره اشكالات بزرگ در مدیریت فوتبال اتفاق نظر دارند.

 

به همین دلیل وقتی امروز شنیده می‌شود كه وزیر ورزش تمایل دارد برای رهایی فوتبال از مشكلات بزرگ كنونی، در مدیریت فدراسیون تغییرات اساسی انجام بدهد اهالی ورزش به راحتی از كنار آن نمی‌گذرند، چرا كه این روزها باز هم هجمه انتقادات به كفاشیان و دوستانش به اوج خود رسیده و منتقدان بهانه‌های مختلف و محكمی برای این حملات به كفاشیان دارند. از موضوع ابهام در حسابرسی و گزارش‌های مالی سالانه فدراسیون كه ورشكستگی این مجموعه را تایید می‌كند گرفته، تا تصمیمات اشتباه مدیریتی، استفاده از افراد فاقد تخصص و مورد‌دار در مسوولیت‌های مختلف تنها بخشی از دلایل مخالفان برای ایجاد تغییرات اساسی در فوتبال كشور است.


مجلس و حذف مدیران فدراسیون
وقتی كمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مهرماه سال گذشته رسیدگی به پرونده فساد رایج در فوتبال ایران را در دستور كار خود قرار داد، كمتر كسی فكرش را می‌كرد كه این موضوع به جنجالی‌ترین بحث ماه‌های اخیر ورزش كشور تبدیل شود،چرا كه كمتر كسی انتظار برخورد جدی با متخلفان در فوتبال ایران را بعد از دو دهه بی‌توجهی داشت. حالا اما بعد از سپری شدن چیزی حدود 10 ماه از شروع كار كمیسیون اصل 90، اعلام شده كه به زودی قرار است نتیجه این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود.

 

اتفاقی كه بدون هیچ تردیدی فوتبال كشور را با یك دگرگونی اساسی مواجه خواهد كرد، چرا كه طبق اعلام نمایندگان مجلس، باید فعالیت تمام افرادی كه نام‌شان در گزارش نهایی قرائت خواهد شد و البته آنهایی كه تخلفات‌شان در سال‌های اخیر در فوتبال ایران به اثبات رسیده‌ است، به حالت تعلیق در بیاید تا قوه قضاییه و سازمان بازرسی كل كشور به پرونده تخلف آنها رسیدگی كنند. قضیه ورود مجلس به مشكلات فوتبال زمانی حساس می‌شود كه اعضای كمیسیون اصل 90 رسما در مصاحبه‌های اخیر خود اثبات تخلفات و وجود فساد در فوتبال ایران را تایید كرده‌اند.

 

حمید رسایی اما بارها و بارها با انتقاد شدید از مدیریت حاكم در فوتبال كشور رسما تاكید كرده كه مجلس شورای اسلامی ریشه فساد فوتبال را از فدراسیون فوتبال خواهد زد، چرا كه بی‌توجهی مسوولان فدراسیون و حتی نقش داشتن بعضی از مسوولان در موضوع فساد برای كمیسیون ثابت شده است و به همین ترتیب كفاشیان و بسیاری از همكارانش باید عطای حضور در فوتبال ایران را به لقایش ببخشند. چندی قبل هم اخباری در محافل ورزشی منتشر شد مبنی بر اینكه در جریان رسیدگی به پرونده فساد، تخلف سیزده مدیر مرتبط با فدراسیون و سازمان لیگ اثبات شده و بعد از قرائت گزارش از كار باید بركنار شوند.


نصرالله سجادی جانشین كفاشیان؟
با در نظر گرفتن نارضایتی وزارت ورزش و جوانان از مدیریت فدراسیون و همچنین بحث تلاش مجلس برای پاكساری فضای فوتبال و عزم جدی نمایندگان برای برخورد با چند مدیر فوتبالی، امروز باید تا حدودی شایعه بركناری علی كفاشیان از ریاست فدراسیون فوتبال را جدی گرفت.

 

درست كه چیزی حدود 18 ماه دیگر ریاست او در فوتبال ایران به پایان می‌رسد و باید انتخابات جدید فدراسیون برگزار شود، اما شواهد نشان می‌دهد كه مجلس و وزارت ورزش قصد ندارند این مدت را صبر كنند تا دوره مدیریتی چهار ساله دوم كفاشیان هم به پایان برسد. شنیده می‌شود كه بعضی از مسوولان در وزارت ورزش و جوانان حتی هماهنگی‌های لازم با اداره كل ورزش و جوانان استان‌های مختلف را انجام داده‌‌اند تا روسای هیات‌های فوتبال استان‌های مختلف، نامه درخواست تشكیل مجمع فوق‌العاده فوتبال ایران را امضا كنند، آن هم با دستور جلسه استعفای كفاشیان و هادی آیت‌اللهی و انتخاب سرپرست برای فدراسیون فوتبال! مخالفان كفاشیان برای ایجاد تغییرات در فدراسیون تمام برنامه‌ریزی‌های لازم را دراین زمینه انجام داده‌اند و هیچ بعید نیست بعد از قرائت گزارش فساد فوتبال در مجلس و مقصر جلوه دادن كفاشیان، پروژه تغییرو تحولات به صورت رسمی كلید بخورد.

منابع خبری اطلاع می‌دهند كه در جریان بعضی جلسات و هماهنگی‌ها محمود گودرزی در نظر دارد بعد از اینكه موفق شد به وضعیت فوتبال كشور سر و سامان بدهد، نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی خود در وزارت ورزش و جوانان را به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب كند؛ گزینه‌یی كه مورد حمایت شدید دولت هم هست. به هر صورت سجادی همان فردی بود كه قبل از گودرزی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد اما نتوانست از نمایندگان ملت رای اعتماد بگیرد.

 

با این حال بعد از اینكه گودرزی وزیر ورزش شد به توصیه مسوولان نصرالله سجادی را در بدنه مدیریتی وزارتخانه حفظ كرد. حالا اما شایعات حكایت از این مورد دارد كه بعضی از نمایندگان مجلس و مدیران وزارت ورزش جلسات مختلفی را برای بررسی شرایط ایجاد تغییرات مدیریتی در فدراسیون فوتبال برگزار كرده‌اند و تقریبا اكثر افراد روی ریاست نصر‌الله سجادی در فوتبال اتفاق نظر دارند.

وزارت ورزش منتظر اقدام مجلس
مجلس شورای اسلامی با استناد به ابهامات در تایید اساسنامه اصلاحی فدراسیون فوتبال از سوی فیفا و مشخص شدن تخلفات بزرگ در برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون در اسفندماه 1390، در جریان تحقیقات 10 ماه گذشته، به صورت ویژه به موضوع نحوه انتخاب رییس فدراسیون فوتبال ورود كرده است و در نظر دارد شرایطی را ایجاد كند كه اساسنامه فدراسیون تغییر و تركیب مجمع و نحوه انتخاب رییس با تغییرات گسترده مواجه شود. در طول یك سال انتخابات هیات‌های فوتبال استان‌های مختلف زیاد باب میل علی كفاشیان برگزار نشده و اكثرا نفراتی انتخاب شده‌اند كه گزینه‌ اداره كل ورزش استان‌ها بوده‌اند.

 

به همین دلیل الان كفاشیان خطر از دست دادن حمایت مجمع را هم بیخ گوش خود احساس می‌كند. او البته مثل همیشه می‌تواند روی موضوع تعلیق از سوی فیفا حساب ویژه‌یی برای مقابله با مخالفان خود باز كند. اما وقتی مقامات ورزش تغییروتحولات را به بعد از قرائت گزارش فساد فوتبال در صحن علنی مجلس موكول كرده‌اند، مشخص می‌شود كه آنها فكر اینجای قضیه را هم كرده‌اند و قصد دارند با استناد به نتایج پرونده فساد كفاشیان را مجبور به استعفا دادن بكنند. رییس فدراسیون فوتبال در ماه‌های گذشته بارها در مصاحبه‌های خودش اعلام كرده كه از حضور در فوتبال خسته شده است و برای ماندن در این سمت به هر دری نمی‌زند. كفاشیان تاكید كرده است كه تا وقتی مجمع بخواهد كار خواهد كرد.


كفاشیان فعلا می‌خواهد باشد
تغییروتحولات در فدراسیون فوتبال به همین راحتی‌ها اتفاق نمی‌افتد. كفاشیان الان رییس است و تا وقتی درخواست مجمع فوق‌العاده از سوی دو سوم اعضای مجمع به دبیركل فدراسیون فوتبال ارائه نشده است، نمی‌شود زیاد روی این اخبار و شایعات حساب باز كرد. نكته مهم قضیه تمایل و برنامه‌ریزی مقامات ورزش برای تغییرات در فدراسیون است. احتمال اینكه مقامات وزارت ورزش خبر حضور نصرالله سجادی را در فدراسیون به جای كفاشیان ازحالا تایید كنند بسیار بسیار ضعیف است.

 

اما باز هم تاكید می‌كنیم كه وزارتی‌ها با كمك مجلس عزم خود را برای بركناری كفاشیان جزم كرده‌اند. اما نكته‌یی كه مهم است این بوده كه علی كفاشیان الان رییس فوتبال ایران است و خودش برنامه‌یی برای استعفا دادن ندارد. پس به نظر می‌رسد یك جنگ تمام عیار در مدیریت سایه فوتبال ایران اتفاق خواهد افتاد


 اخبار ورزشی - روز نو

 


ویدیو مرتبط :
چرا فدراسیون كفاشیان بهترین فدراسیون 2012 قاره کهن شد؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزینه وزارت ورزش برای نایب رئیسی فدراسیون سرانجام سر از فوتبال در آورد!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گزینه وزارت ورزش برای نایب رئیسی فدراسیون سرانجام سر از فوتبال در آورد!/ منتقمی قائم مقام رویانیان شد

بهروز منتقمی قائم مقام باشگاه پرسپولیس شد تا شاید محمد رویانیان مثل سال قبل زمان بیشتری برای کارهای غیر فوتبالی اش داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ محمد رویانیان یکشنبه شب و در جلسه شورای معاونین باشگاه پرسپولیس رسما بهروز منتقمی را به عنوان قائم مقام این تیم معرفی کرد.

منتقمی که سال ها سابقه فعالیت در مقام مدیرکل تربیت بدنی استان های مختلف کشور چون اصفهان و البرز را دارد ، از کارمندان سازمان ورزش محسوب می شود که محمد عباسی علاقه زیادی داشت تا از او در فدراسیون فوتبال استفاده کند. منتقمی سال قبل و در انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال ، نایب رئیس دوم پیشنهادی محمد حسین قریب و علی کفاشیان بود. بعد از اینکه قریب رقابت را به کفاشیان باخت برای او هم رای گیری شد اما نتوانست رای مجمع را کسب کند تا کفاشیان به جای او ، غلامرضا بهروان را سرپرست سازمان لیگ کند!

حالا بعد از یکسال به نظر می رسد منتقمی به فوتبال برگشته و این بار احتمالا کسی او را به همشهری اش یعنی محمد رویانیان معرفی کرده تا از این پس مرد شماره 2 باشگاه پرسپولیس باشد. پیش از او سردار زارع این سمت را بر عهده داشت اما کمتر از 7 ماه همکاری میان او با رویانیان در فوتبال به طول نیانجامید./خبرآنلاین