ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گزینه سرمربیگری استقلال چگونه سپاهان را زمین‌گیر کرد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

استیماچ برخلاف آنچه تصور می شد نتوانسته با سپاهان نتایج خوبی بگیرد.

استیماچ روز پنجشنبه 21 آبان به عنوان سرمربی جدید سپاهان معرفی شد تا این تیم را از وضعیت بدی كه داشت نجات بدهد. اما این سرمربی هم نتوانست زردپوشان اصفهانی را از وضعیت بدی كه داشتند نجات بدهد. سپاهانی ها حسین فركی را كنار گذاشتند تا شاید بتوانند با تغییرات زودهنگامی كه در تیم خود ایجاد كرده بودند، امسال هم مدعی قهرمانی در لیگ برتر شوند. اما امسال برخلاف سال های گذشته، سپاهان نتوانست نماینده خوبی برای فوتبال اصفهان باشد و جای خود را به ذوب آهن داد تا شاگردان یحیی گل محمدی پرچمدار فوتبال اصفهان شوند.

سپاهانی ها از هفته دوازدهم استیماچ را به عنوان سرمربی تیم خود داشتند و اتفاقا او در اولین مسابقه كه هدایت تیم را برعهده داشت، توانست نفت تهران را با نتیجه دو بر یك شكست دهد. این مسابقه 29 آبان، 8 روز پس از معرفی استیماچ به عنوان سرمربی زردپوشان اصفهانی برگزار شد. اما این خوشی زودگذری بیش نبود. سپاهان پس از این برد، تا مدت ها نتوانست رنگ پیروزی را ببیند و در اغلب مسابقات یا بازنده بود یا مساوی می كرد.
حالا در پایان هفته بیست و چهارم، كارنامه استیماچ اصلا جای امیدواری ندارد. او كه ابتدا گزینه سرمربیگری سپاهان بود و با آبی پوشان تهرانی به توافق نرسید، در مدت حضورش در سپاهان، در لیگ برتر 2 برد، 7 مساوی و 4 باخت را با زردپوشان تجربه كرده كه این اصلا برای سپاهانی ها نتایج خوبی نیست. سپاهان كه در طول 14 دوره گذشته لیگ، به جز لیگ برتر اول، همیشه مدعی قهرمانی بوده و در رده های بالایی جدول حضور داشته، حالا با 30 امتیاز از 24 مسابقه در رده در رده دهم قرار دارد و حتی امیدی به كسب سهمیه آسیایی توسط این تیم نیست.

به همین دلیل است كه صبر هواداران سپاهان لبریز شده و اخیرا بعد از هر نتیجه تیم شان، لب به اعتراض می گشایند. روز گذشته هم پس از آن كه سپاهان بازی دو بر یك برده را با نتیجه دو بر دو مقابل ملوان به پایان رساند، دوباره هواداران اعتراض كردند تا نشان دهند كه دیگر راضی به ماندن استیماچ نیستند.

پس از بازی سپاهان - ملوان، هواداران معترض كه خارج از ورزشگاه تجمع كرده بودند مقابل خودرو اصغر باقریان مدیرعامل باشگاه را گرفتند. باقریان از خودرو پیاده شد تا با هواداران صحبت كند اما او نتوانست تماشاگران را راضی كند و در حالی كه صدای بعضی از هواداران به شدت بالا رفته بود، درگیری لفظی پیش آمد و با وساطت پلیس، اتفاق خاصی رخ نداد. هواداران علیه باقریان شعار دادند و باقریان هم محل را ترك كرد.
اما نكته جالب اینجاست كه خود استیماچ پس از این تساوی، طوری در كنفرانس خبری صحبت كرد كه انگار اتفاق خاصی رخ نداده. او با خونسردی از برنامه 5 ساله اش برای سپاهان صحبت كرد تا بتواند این تیم را پس از 5 سال به تیمی خوب تبدیل كند! استیماچ در این نشست خبری گفت: «من در شرایطی به تیم سپاهان آمدم که شرایط خوبی نداشتم و این تیم از موقعیت‌های گذشته خود دور افتاده است. من به سپاهان آمده‌ام برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی کنم و سپاهان را در پنج سال آینده به تیمی خوب تبدیل کنم.»

سرمربی كروات در حالی می خواهد سپاهان را در طول 5 سال به تیمی خوب تبدیل كند كه به جرات می توان گفت در طول یك دهه گذشته اگر سپاهان بهترین تیم فوتبال ایران نبوده، حداقل دومین تیم خوب و پرافتخار ایران بوده و بسیاری از باشگاه ها آرزو دارند در كسب نتایج خوب، به شرایط پایدار سپاهان برسند. در طول سال های گذشته تیم هایی مانند سایپا، فولاد، پرسپولیس و ... به قهرمانی لیگ برتر رسیده اند اما هیچ كدام از آن‌ها نتوانسته اند هر سال جزو مدعیان قهرمانی باشند. اما سپاهان و استقلال تنها تیم هایی هستند كه در اكثر دوره های لیگ برتر مدعی جدی قهرمانی بوده اند.

حالا این حرف استیماچ كه گفته در طول 5 سال می خواهد سپاهان را به تیمی خوب تبدیل كند، باعث ناراحتی بیشتر هواداران زردپوش شده چراكه آن‌ها می‌دانند برای بازگشت تیمشان به روزهای اوج، 5 سال زمان نیاز ندارند. البته استیماچ هم احتمالا می داند كه در فوتبال ایران 5 سال زمان دادن به یك مربی، تقریبا امری محال است. با شرایط موجود، همین كه او بتواند این فصل را با سپاهان به پایان برساند اتفاقی عجیب است چراكه مدیران سپاهان همچنان به كسب سهمیه آسیایی امیدوار هستند و هیچ بعید نیست كه تغییراتی در كادر فنی خود بدهند.

اخیرا هم شایعه شده كه كرانچار سرمربی سابق سپاهانی ها گزینه جدی مدیران این تیم برای بازگشت به نیمكت است. گرچه هنوز این شایعه تایید نشده، اما هرچه استیماچ با سپاهان نتایج بدتری بگیرد و به تساوی ها و باخت های سریالی تیمش ادامه بدهد، احتمال انجام تغییرات در كادر فنی این تیم تا پیش از پایان فصل بیشتر می شود.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
گزینه های سرمربیگری تیم ملی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سپاهان در خانه زمین‌گیر شد/ خستگی بلای جان زردپوشان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان در خانه زمین‌گیر شد/ خستگی بلای جان زردپوشان

سپاهان در دیدار سوم خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی متحمل شکست سنگینی شد.

به گزارش  فارس،‌ سپاهان در دیدار سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20:30 به مصاف الاهلی عربستان رفت.

سپاهان در این دیدار نمایش بدی از خود ارائه کرد و در نهایت با حساب 4 بر 2 در خانه شکست خورد.

شاگردان زلاتکو کرانچار بازی را بسیار خوب آغاز کردند و در دقیقه 3 بازی توسط سوکای به گل رسیدند. برتری سپاهانی‌ها تنها 20 دقیقه تداوم داشت و الاهلی در دقیقه 22 توسط سیموئز به گل تساوی رسید. در ادامه الاهلی تیم برتر میدان بود و توانست توسط سزار 40، عماد الحسنی 46 و سیموئز 65 به گل برسد. گل فرشید طالبی در دقیقه 87 چندان مفید نبود تا سپاهان دست خالی این میدان را ترک کند.

داور در این دیدار به فرشید طالبی، محمدرضا خلعتبری و حسین پاپی کارت زرد نشان داد.

الاهلی با این پیروزی با کسب نهمین امتیاز خود به صدر جدول رسید.

سپاهان با این نتیجه در صورت امتیاز گرفتن الغرافه در بازی مقابل النصر امارات به رده سوم جدول سقوط می‌کند.

سپاهان با ترکیب شهاب گردان، فرشید طالبی، سوشاک، حسین پاپی، سوکای، امید ابراهیمی، احمد جمشیدیان (46 محرم نوید کیا)، امین جهان عالیان (46 محسن ایران‌نژاد)، احسان حاج صفی، بولکو‌ (69 محمد غلامی) و محمدرضا خلعتبری به میدان رفت.

سپاهان با توجه به دیدار مقابل استقلال در مرحله نیمه نهایی جام حذفی که 120 دقیقه به طول انجامید به نظر می‌رسید در این بازی با خستگی زیادی بازی می‌کند و همین موضوع برای آنها دردسرساز شد.

پیروزی الجیش و الغرافه/ قطری‌ها جای سپاهان را در رده دوم گرفتند
تیم‌های فوتبال الجیش و الغرافه مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.
در 2 دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و از گروه اول تیم فوتبال الجیش با نتیجه 3 بر یک مهمان خود الجزیره را شکست داد و با 4 امتیاز در رده سوم جدول گروه اول جای گرفت.
در دیدار دیگر از گروه سوم که سپاهان در آن قرار دارد تیم فوتبال الغرافه با نتیجه 4 بر 2 مقابل میزبان خود النصر دبی به پیروزی رسید و با 6 امتیاز جای سپاهان را در رده دوم جدول گروه سوم گرفت./فارس