ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گزارش خبرگزاری فرانسه درباره تیم ملی ایران


بازیکنان تیم ملی ایران علیرغم مشکلاتی که دارند، به نتیجه گیری در جام جهانی امیدوار هستند

آی اسپورت: بازیکنان تیم ملی ایران علیرغم مشکلاتی که دارند، به نتیجه گیری در جام جهانی امیدوار هستند.

تاثیر تحریم ها روی وضعیت آماده سازی تیم ملی، سوژه جالبی برای اکثر رسانه های خارجی محسوب می شود  و حالا خبرگزاری فرانسه در گزارشی به این موضوع پرداخته است.

به نوشته این سایت ، درست است که صعود تیم ملی به جام جهانی باعث خوشحالی مردم ایران شده، اما ایران طی ماههای گذشته مشکلات مختلفی را پشت سر گذاشته و همین موضوع نحوه آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی را تحت تاثیر قرار داده است و کی روش برای انگیزه دادن به بازیکنانش جهت رقابت با حریفان نیاز به یک انگیزه جدید دارد.

این هفته، کارلوس کی روش و شاگردانش از وضعیت لباسهای تیم ملی که محصول یک کمپانی آلمانی است به شدت انتقاد کردند. موضوعی که البته نه فدراسیون فوتبال ایران نه شرکت آل اشپرت آن را قبول ندارند.

ده نفر از 30 بازیکنی که کی روش آنها را به اردوی تیم ملی دعوت کرده، بازیکنانی هستند که در خارج از کشور بازی می کنند.

نزدیک به یکماه قبل بود که تنها 12 نفر در اردوی تیم ملی در افریقا حاضر شدند اما حالا ایران با نفرات کامل آماده انجام بازیهای دوستانه در اردوی اتریش می شود.

چند روز قبل بود که علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران ضمن اعتراف به مشکلات مالی مجموعه اش اعلام کرده بود که هیچ کم و کسری برای تیم ملی نخواهد گذاشت. او به این نکته اشاره کرده بود که برای آمادگی تیم ملی، نیاز به بودجه 6.5 میلیون دلاری دارد.

جدا از مشکلات مالی، ادامه همکاری کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال هم مشخص نیست و هنوز معلوم نیست که سرمربی تیم ملی ایران بعد از جام جهانی، باز هم در ایران می ماند یا نه.

کی روش در مصاحبه ای گفته بود: قرارداد من 31 جولای به پایان می رسد و فکر نمی کنم که جایی در برنامه های فدراسیون فوتبال ایران داشته باشم چرا که هیچ کسی با من صحبتی نداشته است.

علیرغم این شرایط، بازیکنان تیم ملی آماده انجام بازیهای خوب در جام جهانی هستند. اشکان دژاگه می گوید: به نظرم می توانیم نتایج خوبی در جام جهانی بگیریم. ما بازیکنان خوبی داریم که با همدیگر به هماهنگی خوبی رسیده اند و اگر بتوانیم از این هماهنگی و تجربه آنها بهره ببریم، احتمال موفقیتمان در جام جهانی وجود دارد.

اشکان دژاگه که متولد تهران است در بچگی به همراه خانواده اش به آلمان مهاجرت کرد و سابقه بازی در تیم های پایه این کشور را دارد.

دیگر ستاره تیم ملی ایران، رضا قوچان نژاد ملقب به گوچی است که در چارلتون انگلیس بازی می کند. ضمن آنکه دنیل داوری و استیون بیت آشور از دیگر بازیکنان تیم ملی هستند که از خارج کشور به تیم ملی راه پیدا کرده اند.

تیم ملی ایران می توانست در راه جام جهانی از حضور ادینیو مهاجم برزیلی تیم مس کرمان هم استفاده کند. اتفاقی که رخ نداد


ویدیو مرتبط :
اشک های کاپیتان تیم ملی زنان ایران/گزارش بازگشت تیم ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش خبرگزاری آرژانتین از تیم ملی ایران


تیم ملی فوتبال ایران در حالی روز شنبه هفته آینده در دومین دیدار خود در جام جهانی برزیل به مصاف تیم آرژانتین خواهد رفت که یکی از رسانه‌های آرژانتینی از سورپرایز کردن آلبی سلسته به عنوان یکی از اهداف ایران یاد کرد.

خبرگزاری مهر: قرار است تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه شب برای برگزاری بازی با آرژانتین راهی شهر بلوهوریزونته شود. طبق برنامه آخرین تمرین ایران پیش از بازی با آرژانتین در ورزشگاه مینه‌رائو محل برگزاری این بازی انجام می‌شود.

در همین رابطه یکی از خبرگزاری‌های آرژانتین با انتشار مطلبی از شرایط کلی تیم ملی ایران و بازیکنان خط میانی آن، به تاریخچه حضور ایران در جام‌ جهانی اشاره کرده است. در این گزارش آمده است: "تیم آسیایی (ایران) در جام جهانی فرانسه موفق شد با پیروزی 2 بر یک برابر آمریکا سه امتیاز کسب کند و همچنین با کسب تساوی در جام جهانی 2006 آلمان برابر آنگولا، یک امتیاز گرفت. حالا ایران می‌خواهد در جام جهانی برزیل به یکی از بزرگترین سورپرایزهای آرژانتین و "آلخاندرو سابلا" سرمربی این تیم تبدیل شود".

در بخش دیگری از این گزارش، به سفر تیم ملی ایران بعد از بازی با نیجریه به شهر سائوپائولو و تمرینات تیم قبل از بازی با آرژانتین اشاره شده است. همچنین ناکامی ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی مورد توجه خبرگزاری آرژانتین قرار گرفته است: "این چهارمین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی بعد از جام‌های جهانی 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه و 2006 آلمان است ولی ایران تاکنون موفق نشده از مرحله گروهی صعود کند".