ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گزارش تاریخی جواد خیابانی؛ مسلمان جامانده از پرواز هم در ترکیب اصلی بود ،دو بار هم وارد میدان شد!



گزارش تاریخی جواد خیابانی؛ مسلمان جامانده از پرواز هم در ترکیب اصلی بود ،دو بار هم وارد میدان شد!

او چهره امید ابراهیمی و محمدمهدی نظری را هم اصلاً نمی‌شناسد. اینها خبط بزرگی است برای سیمایی که گزارشگرانش مدام به عدم جوانگرایی در تیم ملی ایراد می‌گیرند

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

سایت گل- سابقه جواد خیابانی و خاطرات جالبی كه علاقه‌مندان فوتبال از او در ذهن دارند باعث شده دیگر كسی توقع یك گزارش خوب و بدون اشكال را از او نداشته باشد. اما خیابانی در بازی ایران - عربستان  شب گذشته مرزهای قبلی را باز هم گسترش داد و یکی از بدترین گزارش‌های عمرش را ارائه کرد.

آقاجواد طبق معمول در ابتدای گزارش گفت: «ما هم دقیقا تصاویر رو همین جور که شما دارید می‌بینید دریافت می کنیم!»   در نگاته اول باید پرسید واقعا این چه توجیهی است برای رگبار اشتباهات در امتداد 90 دقیقه؟ محسن مسلمان 6سال است در لیگ برتر بازی می‌کند اما خیابانی او را نمی‌شناسد! به مهرداد اولادی می‌گوید احمد حسن‌زاده و در دقیقه 28 می‌گوید این اولین باری است که اولادی را می‌بینیم!

خیابانی که دیروز سوزنش روی محسن مسلمان گیر کرده بود، وقتی پیام صادقیان از زمین بیرون رفت، او را محسن مسلمان نامید. یعنی گزارشگر سیمای عریض و طویل ایران از این مساله  اطلاع نداشت که محسن مسلمان و پژمان منتظری از پرواز تیم ملی جا مانده‌اند؟! اگر حافظه‌ او تا این حد مشكل دارد چرا یادش نرفت که مرتب نام بانک رفاه را تبلیغ کند؟!

او چهره امید ابراهیمی و محمدمهدی نظری را هم اصلاً نمی‌شناسد. اینها خبط بزرگی است برای سیمایی که گزارشگرانش مدام به عدم جوانگرایی در تیم ملی ایراد می‌گیرند اما اصلا خودشان اسم این جوانان را هم بلد نیستند. آقا جواد در پایان هم ضمن ایراد گرفتن از تلویزیون کویت می‌گوید دست‌اندرکاران مسابقات باید فکری به حال سایت بازی‌ها بکنند!

در کمال تاسف باید یاد آور شویم انگار جواد خیابانی بازی های داخلی حتی مهمترین هایش را نمی بیند وگرنه حتما امیدابراهیمی را می شناخت تا در زمان  به بازی آمدن او – و با در نظر گرفتن اینکه او محسن مسلمان است- این تعویض را تغییری در جهت تهاجمی تر شدن تیم ملی بداند؟

شاید اگر خیابانی دقایقی از دو بازی قبلی پرسپولیس مقابل ملوان و تراکتورسازی را می دبد آشنایی کوچکی با چهره و استیل محمد رضاخانزاده پیدا می کرد تا بعد از درست گفتن نام او در دقایق ابتدایی بازی - آن  هم با اشاره نصف و نیمه همکارانش- مدتی طولانی او را احمد حسن زاده خطاب نکند و مجبور به عذرخواهی از خانواده خانزاده در شروع نیمه دوم نشود!

هر چند پست بازی خانزاده وحسن زاده اصلا شبیه هم نیست اما انگار خیابانی معرف ترین و شناخته شده ترین بازیکنان حاضر در ترکیب تیم ملی مقابل عربستان را هم از روی لیست و شماره هایی که در اختیارش گذاشته بودند می شناخت و تنها با تکیه بر این لیست اسامی بازیکنان  و تعویض ها را اعلام می کرد.

در واقع این لیست سراسر اشتباه بود که مسلمان در تهران  جا مانده را در آن می شد پیدا کرد اما برای گزارشگر درجه یک و شناخته شده سیما این عیب نیست که مثلا محمدمهدی نظری مهاجم شاخص فجرسپاسی را نشناسد و از کارگردان تلویزیونی بخواهد تصویر آهسته ورود او به میدان را به تصویر بکشد تا  این بازیکن را شناسایی کند؟

سوال اساسی اینجاست که چنانچه لیستی در اختیار گزارشگر تلویزیونی قرار نگیرد آیا او باید در شناختن نیمی از بازیکنان تیم ملی کشورش که به نوعی ستارگان لیگ برتر  به حساب می آیند و برخی از آنها بارها در اردوی تیم ملی بوده اند -یا حداقل چندباری مصاحبه هایشان در روزنامه های ورزشی همراه با تصاویر مختلف از آنها چاپ شده – عاجز بماند؟

خیابانی دیروز بارها به این موضوع اشاره کرد که لیست داده شده به او که توسط ای اف سی صادر شده  ایراد دارد و مثلا به جای خانزاده پسوند فامیل او که نادر است مقابل محمدرضا درج شده  اما به غیر از نکته فوق و اینکه چرا باید دانش گزارشگر آنقدر کم باشد که به لیست محتاج باشد،این مسابقات اصلا زیر نظر ای اف سی برگزار نمی شود  وتشکیلاتی مجزا دارد اما متاسفانه خیابانی که نه بازی های داخلی مان را نمی بیند و روزنامه ورزشی هم نمی خواند  از این مساله هم بی اطلاع است.

البته یقین داریم تمام این شناختن های مجدد  و تصحیح اشتباهات مربوط به خانزاده،ابراهیمی،حسن زاده و نظری توسط افراد بیرونی  و احتمالا خارج از استودیو و سیما به آقا جواد منتقل شده  اما چرا باید این اتفاقات آنقدر متعدد و آزاردهنده باشد که خیابانی برای اولین بار در عمر گزارشگری اش در پایان مسابقه به خاطر اشتباهات  متعدد خود مجبور به عذر خواهی از مردم شود؟

یادمان نرود گزارش ایران-عربستان سال 2001 یکی از تاریخی ترین گزارش های جوادخیابانی در حافظه فوتبالی مان نقش بسته  اماباید از خود او پرسید در این 11-10 سال  و از آن بازی تا این رویارویی ایران  وعربستان چه بر سر اوآمده که برخی ترجیح می دهند فوتبال های پرهیجان اروپایی و برخی مسابقات مهم داخلی و ملی که با گزارش او پخش می شود را با صدای بسته تماشا کنند؟!/گل

 


ویدیو مرتبط :
گزارش تاریخی جواد خیابانی !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خیابانی دوباره گاف داد/ جمله تاریخی استاد در گزارش



اخبار,اخبار ورزشی ,جواد خیابانی

 

اخبار ورزشی - در صداوسیما هیچکس گزارش‌های خیابانی را گوش نمی‌دهد؟
خیابانی دوباره گاف داد/ جمله تاریخی استاد در گزارش

به خدا می‌دانیم انتقاد کردن از جواد خیابانی به اصطلاح «خز» شده، اما وقتی مجبوری بنشینی و یک ساعت و نیم به حرف‌های او گوش کنی، چاره‌ای غیر از تکرار این قبیل اعتراضات باقی نمی‌ماند.

به گزارش جام نیوز، جواد خیابانی، زمانی ـ حالا دیگر کوتاه، در مقایسه با سال‌هایی که به شکلی متفاوت سپری شد ـ پدیده‌ای محبوب در تلویزیون ایران محسوب می‌شد.


او ارائه‌ای متفاوت از فن گزارشگری فوتبال داشت و تمام طرفداران فوتبال آرزو می‌کردند، مسابقه‌ای که قرار است از تلویزیون پخش شود، همراه با گزارش جواد خیابانی باشد.

استاد؛ این لقبی است که فوتبالدوستان کشورمان به جواد خیابانی داده اند البته نه به خاطر اطلاعات بالای فوتبالی بلکه به خاطر گاف های تمام نشدنی او در گزارش های مختلف.

البته نمی توان گذشته را هم فراموش کرد. همه ما با جواد خیابانی خاطره داریم و هیچ فوتبالدوست ایرانی نمی تواند گزارش تاریخی او در بازی ایران و استرالیا را از یاد ببرد؛ گزارشی که انصافا چیزی شبیه یک شاهکار بود.
 
اما استاد دوباره در حین گزارش بازی رئال و اتلتیکو، هر کاری از دستش برمی‌آمد برای له کردن اعصاب و روان مخاطب انجام داد.

خیابانی ده بار تاکید کرد این بازی از مرحله یک‌شانزدهم نهایی برگزار می‌شود، در حالی که دو تیم در یک‌هشتم به مصاف هم رفته بودند.

او در یک جمله تاریخی دیگر گفت: «اتلتیکو بازی رفت را در مادرید از رئال برده» خب برادر انتظار داشتی این دو تیم مادریدی در پاریس با هم بازی کرده باشند؟

او بعد از آنکه بازی یک بر یک شد با داد و فریاد گفت: «حالا باید بنشینیم و بشماریم دو تیم چند گل دیگر به هم می‌زنند» یعنی قبلش نمی‌شمردی برادر؟

از همه اینها  که بگذریم، اصرار خیابانی روی بزرگنمایی جذابیت و حساسیت این بازی هم حسابی روی مخ بود. آقا جواد مثل همیشه می‌خواست وانمود کند هر مسابقه‌ای که گزارشش با اوست، بهترین بازی دنیاست. فکرش را بکنید، دقیقه 20 در مورد دوندگی بازیکنان دو تیم می‌گفت: «اینها اصلا انگار آدم نیستند، انگار فراتر از انسان هستند، انگار چهارتا شش اضافه دارند. چقدر می‌دوند.» دوست عزیز، در جام یونس شکوری هم پیشکسوتان فوتبال ایران دقیقه 20 از نفس نمی‌افتند، شما از داربی مادرید چه توقعی داشتی؟ یعنی واقعا هیچکس در صداوسیما گزارش‌های خیابانی را گوش نمی‌کند؟ آقا هر کاری می‌تواند یک تایم بازنشستگی داشته باشد. دریابید این موضوع را...!
اخبار ورزشی - جام نیوز