ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گزارش از اتفاقات عجیب بازی استقلال- پاس همدان/ در لیگ بانوان چه می‌گذرد؟!



گزارش از اتفاقات عجیب بازی استقلال- پاس همدان/ در لیگ بانوان چه می‌گذرد؟!

وقتی حرف از ورزش بانوان می شود ناخودآگاه نبود اسپانسر،‌ نبود امكانات و خیلی مشكلاتی كه شاید سایه اش هم به ورزش مردان نرسیده قد علم می كند اما بالاخره هر كم و كاستی هم اندازه دارد و نباید این گونه به این بخش از ورزش نگاه كرد كه بانوان در هر شرایطی باشند چاره‌ای نیست، چون بودجه و اسپانسری ندارند!

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

همه چیز برای ورزش بانوان مانند كلاف سردرگم است، هم آن زمان كه قرار است لیگی برگزار شود و با سلام و صلوات تیم‌ها به حدنصاب می‌رسند و هم آن زمان كه مسابقه شروع می‌شود و خبری از قراردادهایی با مبالغ سر به فلك كشیده نیست. ستارگانی كه هیچ گاه به چشم نمی‌آیند و تیم‌های قهرمانی كه شاید سهم‌شان كادر كوچكی در یك روزنامه ورزشی یا خبری كوتاه در خبر ورزشی صدا و سیما باشد و دیگر هیچ. اما سوال بزرگ این است كه آیا بانوان باید در هر شرایطی تن به ورزش دهند؟ اگر این گونه است،‌ پس جایگاه زنان كه كم از آن گفته نشده چه می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در بین رشته‌های مختلف بانوان باز هم فوتبال را می‌توان پرمخاطب‌ترین رشته نام گذاری كرد. محبوبیت این رشته زمانی بین جامعه بیشتر شد كه بانوان ایران در یك قدمی بازی‌های انتخابی المپیك تنها به دلیل پوشش با ناعدالتی كنار گذاشته شدند. آن زمان خبرها آنقدر به سمت بانوان فوتبال ایران سوق پیدا كرد كه خیلی از مواقع زنان فوتبالیست ایرانی در صدر اخبار بودند. از آن زمان بود كه لیگ فوتبال بانوان هم جای خود را پیدا كرد؛ لیگی كه به جای پایتخت بیشتر در شهرستان‌ها پای خود را محكم كرد و تجربه‌های متفاوتی را هم پشت سر گذاشت.

پس از برگزاری چند دوره لیگ،‌ امسال وقتی خبر از حضور تیم استقلال تهران در این رقابت‌ها به میان آمد، شرایط كمی متفاوت شد. این تیم كه اسم باشگاهی پر طرفدار را به دوش می‌كشید توانسته بود در لیگ دسته یك قهرمان شود و حالا آرزوی بزرگ قهرمانی در لیگ برتر را در سر می‌پروراند، هرچند وقتی مدیرعامل باشگاه به مسوولان تیم گفت كه بودجه‌ای ندارد تا حامی بانوان باشد، رویای قهرمانی هم از سر تیم پرآوازه پرید.

حرف و حدیث از بودن یا نبودن استقلال در لیگ برتر بانوان زیاد بود تا این كه فتح‌الله زاده با حضور این تیم با عنوان استقلال در لیگ برتر موافقت كرد، هرچند به گفته فتح‌الله‌زاده خبری از حمایت مالی از این تیم نبود. به نظر می‌رسید حتی اسم استقلال تهران در لیگ برتر هم وزنه‌ای محسوب می‌شد كه بودنش با این شرایط هم كفه ترازو را به سمت بانوان سوق می‌داد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تفاوت این استقلال با آن استقلال از كجا تا به كجا

استقلال با تمام مشكلات مالی كه داشت مسابقاتش را در لیگ آغاز كرد تا این كه در هفته چهارم میزبان تیم پاس همدان شد؛ میزبانی كه از حواشی مستثنا نبود اما این بار حواشی آنقدر زیاد بود كه حتی به متن هم وارد شد. میزبانی كه علی رغم نام بزرگش هیچ نشانه‌ای از یك تیم پایتخت نشین نداشت!

تیمی كه تابلوی تعویض نداشت، پیش از مسابقه دروازه‌های تیم نصب نشده بود، زمین كوچكتر از یك زمین استاندارد بود، تنها یك رختكن در محل مسابقه وجود داشت، تنها رختكن زمین مسابقه برق هم نداشت، توپ جمع كن‌های بازی مرد بودند و... اما با تمام این شرایط بازی برگزار شد و تیم استقلال با نتیجه 4 بر صفر مهمان خود را شكست داد تا همین پیروزی داغ بیشتری بر روی دل تیم همدان بگذارد و سرمربی تیم همدان از چنین بازی در پایتخت به عنوان یك تجربه تلخ یاد كند.

وجود تنها یك رختكن باعث شد مربی پاس بین دو نیمه بازیكنانش را در زمین نگه دارد - لیگ برتر بانوان

نسیم صادقی سرمربی تیم پاس همدان درباره شرایط بازی تیمش مقابل استقلال به ایسنا می‌گوید: شرایط میزبانی برای تیم ما خوب نبود و فكر می‌كنم اگر از ابتدا به تیم ما باخت فنی می‌دادند شاید منصفانه‌تر از دیداری بود كه روز جمعه مقابل استقلال تهران داشتیم.

وی ادامه می‌دهد: وقتی قرار شد برای دیدار با استقلال به تهران بیاییم عنوان كردند كه برای گرفتن خوابگاه باید نفری 10 هزار تومان پرداخت كنیم كه ما هم پذیرفتیم اما زمانی كه به تهران آمدیم خبری از خوابگاه نبود و حدود 2 ساعت منتظر ماندیم تا مجتمع خوابگاهی بعثت را در اختیار ما قرار دادند. البته خوابگاهی كه در اختیار تیم پاس همدان قرار داده بودند حتی سرویس بهداشتی و حمام هم نداشت و از نظر امكانات در سطح كیفی بسیار پایینی بود. این در شرایطی بود كه طبقه‌ی بالای خوابگاه را به آقایان داده بودند و با توجه به این‌كه این افراد تا دیروقت سر و صدا می‌كردند، بازیكنان من نتوانستند شب قبل از مسابقه استراحت كنند! ما بارها این موضوع را به مسوولان اطلاع دادیم اما هیچ‌گونه رسیدگی انجام نشد.

سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان ادامه می دهد: روز مسابقه وقتی به استادیوم آمدیم در حالی كه باید ساعت 9 صبح بازیكنان ما خود را گرم می‌كردند، در استادیوم بسته بود و پس از پی‌گیری‌های مكرر زمانی كه توانستیم وارد استادیوم شویم متوجه شدیم كه تنها یك رختكن برای دو تیم وجود دارد! آخر كجای دنیا مرسوم است كه دو تیم در یك رختكن باشند؟ به همین دلیل مجبور شدم ارنج تیم خود را در بین دو نیمه بر روی نیمكت انجام دهم.

صادقی اضافه می كند: زمانی كه چند دقیقه بیشتر از آغاز بازی نگذشته بود نماینده‌ی فدراسیون چندین بار بازیكنان تیم من را برای تذكر دادن درباره‌ی حجابشان از بازی بیرون كشید و بدون آن‌كه هماهنگی با داور وسط انجام دهد، یا بازی متوقف شود این كار را انجام می‌داد. نماینده‌ی فدراسیون حدود دو، سه دقیقه هر بازیكنی كه به آن تذكر می‌داد را بیرون از بازی نگه می‌داشت و تیم من مجبور بود برای دقایقی 10 نفره به بازی ادامه دهد تا این‌كه بار سوم وقتی اعتراض كردم كه چرا باید بدون اجازه‌ی داور و بدون آن‌كه بازی متوقف شود چنین برخوردی صورت گیرد، بازی متوقف شد. نماینده‌ی فدراسیون می‌گفت ممكن است اگر بازیكنان شما زمین بخورند قسمتی از پایشان مشخص شود. به همین دلیل به تمام بازیكنان ما گفت كه جوراب خود را روی شلوارك‌هایشان بكشند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان ادامه می‌دهد: با حاشیه‌هایی كه وجود داشت شیرازه‌ی تیم من از هم پاشید و باعث شد كه بازیكنان و من تمام حواسمان به این باشد كه از نظر پوششی مشكلی به وجود نیاید و نتوانستیم بر روی نكات فنی تمركز كنیم. وقتی چنین تذكرهایی به تیم داده می‌شد، پس چرا توپ جمع‌كن‌های این بازی آقایان بودند؟!

صادقی می گوید: حتی زمینی كه در آن مسابقه انجام می‌شد استاندارد نبود و فكر می‌كنم به اندازه‌ی نصف یك زمین استاندارد فوتبال بود. ما هم ابتدای بازی اگر می‌خواستیم به وضعیت زمین اعتراض كنیم باخت فنی برایمان ثبت می‌شد. هم‌چنین می‌توانم بگویم كه 90 درصد تماشاگران طرفدار تیم استقلال در زمین مسابقه را مردان تشكیل داده بودند كه این تیم را تشویق می‌كردند و كسی از ورود مردان به استادیوم ممانعت نمی‌كرد!

وی ابراز می كند: زمانی كه بازی به پایان رسید می‌خواستم بازیكنان تیم خود را سرد كنم كه نماینده‌ی فدراسیون اجازه‌ی چنین كاری را نداد و گفت كه هرچه زودتر از زمین بیرون برویم. وقتی هم بازیكنانم می‌خواستند لباسشان را در تنها رختكن زمین عوض كنند متوجه شدیم كه چند آقای بالای 20 سال در نزدیكی رختكن حضور دارند كه من به بازیكنان تیم گفتم نیازی نیست در چنین رختكنی لباس خود را عوض كنید. تنها بروید و كوله‌های خود را بیاورید كه به دلیل نبود برق و تاریكی رختكن چند تن از بازیكنان از ناحیه‌ی پا دچار مصدومیت شدید شدند و فكر می‌كنم حتی نتوانند در بازی بعد ما را همراهی كنند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان ادامه می‌دهد: من تا كنون چنین شرایط میزبانی را ندیده بودم؛ در حالی كه استقلال تیم پایتخت است و باید شرایط ایده‌آل‌تری برای میزبانی داشته باشد.

وی خاطرنشان می كند: هرچند داوری مسابقه خوب بود اما به هر حال به اقداماتی كه نماینده‌ی فدراسیون نسبت به تیم ما انجام داد به فدراسیون شكایت خواهیم كرد.

تماشاگران مردی كه بدون ممانعت این دیدار را تماشا كردند - لیگ برتر بانوان

به گزارش ایسنا، هرچند رعایت پوشش اسلامی برای بانوان امری بدیهی است و باید از سوی ورزشكاران و مسوولان تیم ها جدی گرفته شود اما از سوی دیگر هم باید شرایط ایده آلی برای برگزاری مسابقات ورزشی بانوان ایجاد شود نه این كه تنها یك بعد مورد توجه قرار گیرد و دیگر اصول زیر پا گذاشته شود به طوری كه حتی شرایط اولیه بازی برای بانوان فراهم نباشد و با حضور نماینده فدراسیون باز هم سوت آغاز بازی در چنین شرایطی نامناسب زده شود!

زری پولاجی نماینده فدراسیون در مسابقه روز جمعه استقلال تهران و پاس همدان در ورزشگاه مرغوبكار درباره شرایط این بازی به ایسنا می‌گوید: من بدون هماهنگی داور بازیكنی را از زمین بیرون نكشیده‌ام و حتی تذكراتی كه درباره حجاب می‌دادم به هر دو تیم بود چون وظیفه من این بود كه نسبت به این موضوع به بازیكنان تذكر دهم. این كه بازیكن یا تیمی حواسش از بازی پرت می شد مسوولش من نیستم. آن ها باید پوشش خود را رعایت می كردند. در حالی كه تیم پاس همدان از نظر پوشش مشكلات زیادی داشت.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی با بیان این كه تنها یك بار بازی را نگه داشتم و از بازیكنان پاس خواستم كه جوراب خود را روی شلوارك هایشان بكشند، ادامه می دهد: ما تماشاگر مرد هم داشتیم و اگر تذكر نمی‌دادم با مشكلات بیشتری روبرو می شدیم. در هر حال من وظیفه خودم را در این بازی انجام دادم.

نماینده فدراسیون فوتبال در بازی استقلال و پاس همدان درباره این كه آیا حضور تماشاگر مرد برای مسابقات بانوان مشكلی ندارد؟ می‌گوید: به ما اعلام كرده‌اند كه تیم ها با موافقت میزبان می‌توانند تماشاگر مرد داشته باشند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وضعیت نامناسب ورزشگاه مرغوبكار- لیگ برتر بانوان

پولاجی درباره این كه مشكلات در این بازی بسیار زیاد بوده و با تایید اینكه توپ جمع كن‌ بازی مرد بوده‌اند، تنها یك رختكن وجود داشته و شرایط اولیه برای این بازی وجود نداشته است، گفت: من با سرپرست استقلال دعوایم شد كه چرا نباید پیش از آغاز بازی دروازه‌های زمین آماده باشد و وقتی تنها 5 دقیقه به آغاز بازی مانده بود دنبال كسی بودیم كه دروازه زمین را آماده كند به همین دلیل حتی بازی با تاخیر آغاز شد.

وی ادامه می دهد: در مكان مسابقه خانمی بود كه خود را مامور حراست معرفی می‌كرد و زمانی كه من اعتراض كردم كه چرا تیم استقلال نباید حتی یك تابلو تعویض داشته باشد و با چنین شرایطی نمی توان بازی را انجام داد، به من می‌گفت كه به شما چه ربطی دارد؟ اگر این بازی در یك منطقه دور افتاده هم برگزار می‌شد شرایطش بهتر از چیزی بود كه درروز جمعه شاهد آن بودیم.

پولاجی می‌گوید: فكر می‌كنم كه وقتی من این همه كاستی را دیدم باید اجازه این بازی را نمی‌دادم كه متاسفانه چنین كاری را نكردم اما در هرحال نمی خواستم با مشكلاتی كه برای تیم‌های بانوان وجود دارد، بازی منتفی شود.

نماینده فدراسیون فوتبال این موضوع را كه اجازه سردكردن به بازیكنان تیم پاس را نداده است را تكذیب می‌كند و ادامه می‌دهد: اگر پاس همدان برنده این بازی بود آیا باز هم چنین موضوعاتی را مطرح می‌كرد؟ من حتی 20 دقیقه بیشتر از زمان موردنظر به تیم پاس فرصت دادم كه بازیكنان خود را سرد كنند.

به گزارش ایسنا، مسابقه دو تیم استقلال تهران و پاس همدان در پایتخت شاید تلنگری باشد كه آیا حتی آخرین تیم در جدول لیگ برتری مردان هم با تمام مشكلات مالی خود حاضر است در چنین شرایطی مسابقه بدهد؟ شاید تیم‌های بانوان هم به یك فیروز كریمی نیاز دارند كه از "میخ‌های طویله" كاشته شده در زمین سخن بگوید و با طنزی تلخ واقعیت این بخش از ورزش بانوان را به رخ بكشد!


ویدیو مرتبط :
بازی فجرسپاسی پاس همدان لیگ برتر دوره هشتم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتفاقات عجیب و غریب بعد از بازی فولاد و استقلال; هجوم فولادی‌ها به رختکن و سالن کنفرانس/مأمور نیروی انتظامی کتک خورد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اتفاقات عجیب و غریب بعد از بازی فولاد و استقلال
حمله تماشاگران ناراضی به میکسدزون و سالن کنفرانس/ مأمور نیروی انتظامی کتک خورد

تماشاگران ناراضی فولاد خوزستان سالن میکسدزون و کنفرانس ورزشگاه غدیر را برهم زدند.

بعداز شکست دو بر صفر فولاد خوزستان مقابل استقلال جو عجیبی بر ورزشگاه غدیر شهر اهواز حاکم شد. ابتدا تماشاگران صندلی‌ها را شکستند و بر روی سکوها آتش روشن کردند و از طرف دیگر، هواداران ناراضی فولاد به شکلی عجیب با پرتاب سنگ به سمت مأموران نیروهای انتظامی آنها را مورد حمله قرار داده و جو عجیب و غریب و ناامنی را در ورزشگاه حاکم کردند.

در حالی رسانه‌های مختلف برای مصاحبه با مربیان و بازیکنان خود را آماده می‌کردند، اما به یکباره هواداران ناراضی فولاد به سالن کنفرانس و میکسدزون ورزشگاه غدیر حمله کرده و علاوه بر شکستن شیشه و صندلی‌ها، جو عجیبی به وجود آوردند، این در حالی است که خبرنگاران در این شرایط امنیت جانی نداشتند و اگر مأموران نیروهای انتظامی نبودند، اتفاق تلخی در ورزشگاه غدیر رخ می‌داد.

 

بازیکنان استقلال و فولاد در رختکن حبس شدند

 بعد از اتفاقات رخ داده و درگیری طرفداران فولاد در پایان بازی با استقلال بازیکنان دو تیم فولاد و استقلال در رختکن حبس شدند.

مسئولان ورزشگاه غدیر اهواز چندین بار در جمع خبرنگاران حاضر شده و به آنها اعلام کردند قطعا بازیکنان دو تیم تا یک ساعت دیگر از ورزشگاه خارج نخواهند شد. حتی اعضای تیم استقلال ساعت 22:40 دقیقه به تهران پرواز می‌کنند و شاید تا آن زمان در رختکن بمانند تا شرایط ورزشگاه عادی شود.

اخبار ورزشی - فارس