ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گزارشی خواندنی درباره کاهش قیمت بازیکنان نامی لیگ برتر/ چشمه پول دارد می خشکد!



اخبار,اخبار ورزشی,فوتبال

مقایسه قرارداد امسال بازیکنان لیگ برتری با فصل گذشته نشان می دهد چشمه پول فوتبال در حال خشک شدن است.

 یکی از بازیکنان مطرح لیگ برتر، با نگرانی می گوید: «رفته بودم مذاکره با یک باشگاه. می دانستند من فصل قبل بالای یک میلیارد گرفته ام. با خودم گفتم رقم پیشنهادی شان حداقل یک میلیارد تومان خواهد بود اما گفتند ما 300 میلیون بیشتر نمی دهیم!» این رقمی است که یک باشگاه صنعتی به آن بازیکن معروف پشنهاد داده، باشگاهی که در سال های گذشته اتفاق پول بدی به بازیکنان نمی داد.

 

به نظر می رسد بعد از چند سال بریز و بپاش و ولخرجی های بی اندازه در فوتبال، کم کم حساب ها خالی از پول می شود. اگر تا دو فصل قبل مدیری بود که با خیالی آسوده با پول های میلیاردی برای بازیکنان بهشت می ساخت و رقم قراردادشان را دو برابر می کرد، امسال مدیران با احتیاط بیشتری باستاره ها پای میز مذاکره می نشینند. بررسی رقم قرارداد بعضی از بازیکنان نشان می دهد واقعا اتفاقی افتاده و گویا دیگر خبری از آن قراردادهای سنگین نیست.


*مهدی رحمتی: سال گذشته قرارداد ثبتی او با باشگاه پیکان یک میلیارد و 570 میلیون تومان بود. او سال گذشته با همین قرارداد، در بین ثبتی ها(که البته به واقعیت نزدیک نبود) گرانترین بازیکن شد. رحمتی سال قبل با قراردادی که بست، یکی از گرانترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر شد و بعضی ها می گفتند رقم دریافتی اش خیلی از کروش کمتر نیست. اما نگاهی به دستمزد امسال مهدی نشان می دهد چقدر قیمت او کاهش یافته. رحمتی یک میلیارد و 200 میلیون تومان با استقلال بسته و 600میلیون تومان از طلب 900 میلیونی قبلی اش دریافت می کند.


*سید جلال حسینی: رقم قرارداد او با نفت تهران 950 میلیون تومان است. او دو فصل قبل با پرسپولیس یک میلیارد و 400 میلیون تومان ثبت کرد اما پس از اینکه یک میلیارد بابت بدهی هایش گرفت و رفت، همه فهمیدند رقم قراردادش به مراتب بالاتر بوده است. اما امسال رقمی که سید جلال گرفته بسیار کمتر از آن رقم بالای دو میلیارد تومان است.


محمدرضا خلعتبری: رقم قرارداد او فصل قبل با سپاهان نجومی بود. محمد رضا یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود، امسال متوجه شد باید نصفی از پول قراردادش را کم کند. خلعتبری با سپاهان در فصل جدید 900 میلیون تومان امضا کرد. جالب اینجاست سپاهانی ها به امید ابراهیمی هم پیشنهادی 900 میلیونی داده بودند.


خسرو حیدری: او جزو بازیکنانی بود که فصل قبل رقم سنگینی بست. قرارداد او با آبی ها نزدیک به یک میلیارد و 900 میلیون تومان بود که البته خودش ادعا می کند تنها 20 درصد از آن را گرفته است. خسرو امسال جزو بازیکنانی است که یک میلیارد و 200 میلیون با آبی ها بسته و این کاهش قیمت به خوبی درقراردادش دیده می شود.


هاشم بیک زاده: او فصل قبل قراردادی به ارزش یک میلیارد و 750 میلیون با آبی ها بست اما مدام در مصاحبه هایش می گوید باشگاه نزدیک به 900 میلیون به او بدهکار است. هاشم امسال به مراتب خواسته های کمتری دارد و احتمالا قراردادش بین 700 تا یک میلیارد خواهد بود.


احسان حاج صفی: این بازیکن هم جزو گرانترین بازیکنان لیگ برتر است. سپاهانی ها سال گذشته اعلام کردند قرارداد ثبتی او یک میلیارد و 100 میلیون بوده ولی کسی این رقم را باور نکرد. امسال گفته می شد حاج صفی یک میلیارد و 700 میلیون قرارداد بسته اما سپاهانی ها این مسئله را تکذیب کردند و گفتند قراردادش زیر یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.


احمد آل نعمه: او جزو بازیکنانی بود که به خاطر حضور در جام جهانی، به ناگهان رقم قراردادش کهکشانی شد. آل نعمه که قبل از جام جهانی فقط 500،600 میلیون در این فوتبال پول می گرفت، به ناگهان گفت زیر یک میلیارد و 400میلیون نمی بندد. او در تراکتورسازی و فولاد نشان داد قیمتش اصلا در این حد و اندازه نبود و این روزها دوباره به قیمت قبلی اش بازگشته است.


حنیف عمران زاده: او در استقلال فصل قبل چه عملکردی داشت؟ اما بد نیست بدانید قراردادش یک میلیارد و 150 میلیون تومان بود. اما امسال آبی ها 900 میلیون با حنیف بسته اند و تصور می کنند قرارداد خوبی امضا شده. البته بعضی از مدیران سابق استقلال می گویند رقم حنیف پائین تر از این حرف هاست و آبی ها به او پول زیادی داده اند.


امید ابراهیمی: این بازیکن فصل قبل قرارداد یک میلیارد و 600 میلیونی با استقلال داشت اما امسال یک میلیارد و 200 میلیون امضا کرده است. کاهش قیمت در قرارداد ابراهیمی هم دیده می شود.

مایکل اومانیا: او با قرارداد یک میلیارد و 150 میلیون تومانی فصل قبل گرانترین بازیکن پرسپولیس شد. اومانیا جزو بازیکنانی است که پرسپولیسی ها قصد دارند در فصل جدید قرارداد پائین تری با او ببندند.

پیشرفت جوان ها
البته بعضی از بازیکنان نسبت به سال قبل پول های بیشتری می گیرند که این تنها به خاطر عملکرد آنهاست. بازیکنی چون رامین رضائیان که فصل قبل در راه آهن خوش درخشید و جزو ستاره های لیگ برتر بود، فصل قبل قراردادی 120 میلیون تومانی داشت اما امسال نزدیک به 800 میلیون تومان با پرسپولیسی ها بسته است.

 

البته او پیشنهاد بالاتری از تیم های دیگر داشت ولی پرسپولیسی ها تضمین دادند تا ریال آخر قراردادش را بدهند و به همین دلیل رامین به جمع قرمزها پیوست. بازیکنی مثل مهدی طارمی هم که 100 میلیون با پرسپولیس بسته بود، رقم قراردادش به همان 800 میلیون تومان رسید. نژاد مهدی مدافعی که به تیم ملی دعوت شد و پیشرفت کرد، در پدیده پولی نگرفته بود اما با ذوب آهن نزدیک به 400 میلیون تومان قرارداد بسته است.


وحید امیری ستاره نفت تهران هم که فصل قبل قراردادی 300 میلیون تومانی داشت، به خاطر پیشرفتی که داشت، رقم قراردادش را با نفتی ها به 700 میلیون رساند. همچنین بیرانوند هم با یک فصل درخشش و رسیدن به تیم ملی توانست قراردادی 900 میلیون تومانی با نفت تهران امضا کند. در واقع نسل جوان فوتبال ایران که سال گذشته به لطف کارلوس کروش توانستند نامی تر شوند و بیشتر پیشرفت کنند، رقم قراردادهایشان بالاتر رفت.

بازیکنانی که همان قرارداد فصل قبل را گرفتند
بازیکنانی هم بودند که همان پول فصل قبل را گرفتند. این مسئله بیشتر در پرسپولیس دیده می شود. سوشا مکانی دروازه بان پرسپولیس پارسال 750 میلیون تومان قرارداد بست و امسال هم قراردادش همین بوده. محسن بنگر هم مثل فصل قبل 950 میلیون تومان بست. نورمحمدی هم بدون تغییر در قراردادش 900 میلیون تومان خواهد گرفت، درست مثل هادی نوروزی. در حال حاضر گرانترین قرارداد پرسپولیس750 هزار دلار است که با برانکو امضا کرده اند.

شایعات
*رحمان احمدی که فصل گذشته قرارداد یک میلیاردی با سپاهان امضا کرده بود ظاهرا امسال نزدیک به 600 میلیون تومان قرارداد بسته است.


*کرار سال گذشته یک میلیارد و 350 میلیون تومان از استقلال گرفت اما امسال قراردادش یک میلیارد و 200 میلیون تومانی بسته است.


*بازیکنی مثل مسلمان که دو فصل قبل کم از پرسپولیسی ها پول نگرفته بود امسال با پول رضایتنامه اش کلا 700 میلیون تومان برای این باشگاه آب خورد.


گرانقیمت های مجانی!
امسال شانس باشگاه های نظامی زد و بازیکنانی نامی و خوبی مفت و مجانی در اختیارشان قرار گرفت. کلی ستاره که رقم های قراردادشان نزدیک یا بالای یک میلیارد بود به این باشگاه ها رفتند. سروش رفیعی و بختیار رحمانی دو بازیکن گرانقیمتی بودند که به تراکتورسازی رفتند. شجاع خلیل زاده یکی از گرانترین مدافعان لیگ برتر هم همینطور.

 

احمد عبدالله زاده و سینا عشوری هم بازیکنانی بودند که کم پول نمی گرفتند اما مفت و مجانی به تراکتوری ها رسیدند. تبریزی ها امسال به خاطر جذب سربازها اینقدر سود کردند که به راحتی 2 میلیارد تومان بابت فوروارد تونسی شان دادند. ملوان هم از این حیث بد سود نکرد. آنها بازیکنانی چون ماهینی، آرش افشین و عبدالله کرمی را به عنوان سرباز جذب کردند که هر کدام رقم بالایی در نقل و انتقالات داشتند.

کوچ به قطر
اوضاع بازار نقل و انتقالات امسال کلا برای ستاره ها جالب نبود تا بعضی از آنها مثل نوری و تیموریان راهی قطر شوند. آنها در این کشور به مراتب پولی بالاتر می گیرند. فقط در این بین سید جلال حسینی بود که با وجود داشتن پیشنهاد از سوی قطری ها ترجیح داد به ایران بازگردد و البته پول کمتری هم بگیرد.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
9 گل برتر بازیکنان جوان در لیگ برتر انگیس | HD

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت بازیکنان خارجی لیگ برتر



اخبار,اخبارورزشی,قراردادهای بازیکنان خارجی

 

 اخبار ورزشی - قیمت بازیکنان خارجی لیگ برتر؛ نیلسون یازدهم، ساموئل در صدر

هافبک سابق استقلال و کنونی پیکان با قیمت یک میلیارد و دویست و هشتاد میلیون تومان گران ترین بازیکن خارجی لیگ چهاردهم است.

 در لیگ چهاردهم حرفه ای و قبل از جذب بازیکنان آزاد خارجی جدید 24 بازیکن خارجی حضور دارند که محدود به سیزده تیم می شوند و تیم های ملوان، سایپا و نفت مسجد سلیمان تنها تیم هایی هستند که فعلا بازیکن خاجی ندارند.

جالب اینکه باشگاه نفت تهران که فصل گذشته با تسویه حساب با بازیکنان خارجی خود اعلام کرده بود دیگر بازیکن خارجی نمی گیرد امسال با جذب پادووانی برزیلی ادعای قبلی خود را نقض کرد.

با این حال با توجه به انتشار لیست قراردادهای بازیکنان از سوی سازمان لیگ مشخص شد جی لوید ساموئل هافبک اهل ترینیداد و توباگوی این فصل پیکان گران ترین و آمبونو آچیله بازیکن آفریقایی این فصل صبای قم که اتفاق در بازی اول فصل گل زد ارزان ترین خارجی های لیگ برتر تا اینجای کار هستند.

لیست بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر به ترتیب رقم قراردادهایشان به عبارت زیر است:

 1) جی لوید ساموئل (پیکان) 1.280 میلیارد تومان

2) ادر لوسیانو ادینیو (تراکتورسازی) 1.2 میلیارد تومان

3) لوسیانو پریرا (سپاهان) 1 میلیارد تومان

4) علا عبدالزهرا (تراکتورسازی) 990 میلیون تومان

 5) جواهیر سوکای (سپاهان) 900 میلیون تومان

6) لئوناردو مساریج (فولاد) 825 میلیون تومان

7) دیتمار بیکاج (تراکتورسازی) 800 میلیون تومان

8) ماتیاس دکونفیاس چاگو دنگو (فولاد) 750 میلیون تومان

9) آلبرتو رافائل داسیلوا (استقلال) 720 میلیون تومان

10) کارلوس سانتوس (ذوب آهن) 694 میلیون تومان

11) نیلسون کوریا جونیور (پرسپولیس) 660 میلیون تومان

12) هرایر مگویان (استقلال) 650 میلیون تومان

13) ایگور پراهیچ (پدیده شاندیز) 616 میلیون تومان

14) میلان یوانوویچ (پدیده شاندیز) 576 میلیون تومان

15) زوران کنژوویچ (پدیده شاندیز) 576 میلیون تومان

16) علی حمام (ذوب آهن) 465 میلیون تومان


17) مارک اورلیو آیوبل (صبای قم) 440 میلیون تومان

 18) ایگور تنزیچ (راه آهن) 403 میلیون تومان

19) دیوید ویکروم (نفت تهران) 380 میلیون تومان

20) مگنو باتیستا داسیلوا (گسترش فولاد) 300 میلیون تومان

 21) موسی کولی بالی (استقلال خوزستان) 160 میلیون تومان

22) سومایلا دیاکیته (استقلال خوزستان) 160 میلیون تومان

23) لامین دیاوارا (استقلال خوزستان) 160 میلیون تومان

 24) آمبونو آنگونو آچیله (صبای قم) 100 میلیون تومان

گفتنی است رقم قرارداد سوکای در سایت سازمان لیگ 465 میلیون تومان درج شده در حالی که باشگاه سپاهان اعلام کرده رقم قرارداد او 900 میلیون تومان است. از طرفی باشگاه ذوب آهن علی حمام بازیکن لبنانی خود را در لیستش قرارداده اما سازمان لیگ نام این بازیکن را در پروفایل باشگاه اصفهانی نیاورده است.
 اخبار ورزشی - آی اسپورت