ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گالاتاسرای ترکیه به دنبال جذب ژکو


تیم گالاتاسرای ترکیه به دنبال جذب مهاجم اهل بوسنی جالوروسی است.

خبرگزاری فارس: بنا بر گزارش رسانه‌های ایتالیا مسئولان باشگاه گالاتاسرای ترکیه برای تقویت خط حمله خودشان در فصل آینده به دنبال جذب ادین ژکو مهاجم گرگ‌ها هستند.

سایت فوتبال ایتالیا امروز خبر داد: باشگاه رم می‌خواهد مبلغ پرداختی به منچستر سیتی بابت ژکو را جبران کند. رم با پرداخت 15 میلیون یورو این مهاجم را در فصل گذشته خرید. ژکو با وجود عملکرد ضعیفش در طول این فصل مسئولان باشگاه رم را به فکر فروش او انداخته است.

این سایت در ادامه خبر داد: مسئولان گالاتاسرای حاضر به پرداخت مبلغ 15 میلیون بابت این مهاجم نیستند در نتیجه جالوروسی می‌خواهد او را به صورت قرضی به این تیم ترکیه‌ای بدهد.


ویدیو مرتبط :
خلاصه بازی: گالاتاسرای ۱-۰ بورسااسپور (سوپرکاپ ترکیه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریالهای ترکیه توریست جذب می کنند


سریال های تلویزیونی ترکیه به زبان های مختلفی از جمله عربی، دوبله شده اند و در بسیاری از کشورهای خاورمیانه بسیار محبوب هستند. این مسئله تاثیر زیادی بر صنعت گردشگری ترکیه داشته است

هفت صبح: طبق برخی آمار، 74 درصد از مردم 16 کشور خاورمیانه، حداقل یک سریال ترک را به طور کامل دنبال کرده اند

اُهود از عراق، احمد از اردن، اَسما از مصر، به استانبول آمده اند و در این روز آفتابی، برای گردش در تنگه بسفر قایق سواری می کنند. البته هدف آنها از این سفر تنها توریستی نیست. آنها می خواهند از نزدیک، مکان ها، افراد و آنچه در سریال های تلویزیونی ترکی پخش شده را ببینند.

به گزارش یورونیوز، احمد، گردشگر اردنی می گوید: «من سریال های ترکی و فیلم هایی مانند «دره گرگ ها» با «مرات اَلمدار» را دیده ام. مراد در یک سریال در مورد فلسطین بازی کرد. برای من او یک قهرمان است.»

سریال های تلویزیونی ترکیه به زبان های مختلفی از جمله عربی، دوبله شده اند و در بسیاری از کشورهای خاورمیانه بسیار محبوب هستند. این مسئله تاثیر زیادی بر صنعت گردشگری ترکیه داشته است و آن را به مقصد مورد علاقه بسیاری از مردم در تعطیلات تبدیل کرده است.



طبق برخی آمار، 74 درصد از مردم 16 کشور خاورمیانه، حداقل یک سریال ترک را به طور کامل دنبال کرده اند و بسیاری از آنها نام چندین بازیگر ترک را می شناسند. نسبت به سریال های آمریکایی یا غیره، شاید احساس نزدیکی که مردم خاورمیانه به جامعه ترکیه دارند، دلیل این محبوبیت است.

اُهود، گردشگر عراقی این سریال ها را هر روز دنبال می کند و می گوید: «در این سریال ها، مسائلی را می بینیم که اکنون برخی کشورهای عربی از آنها محروم هستند، یعنی تکنولوژی، زندگی خوب، زندگی مدرن. آنها بخشی از زندگی را که در کشورهای خود نداریم به ما نشان می دهند.»

تولیدات تلویزیونی ترکیه روز به روز افزایش دارد و ستاره های سینمای آن، طرفداران بسیاری دارند. این موفقیت بزرگ با پخش سریال «عشق ممنوع» از طریق کانال های ماهواره ای شروع شد. تولید کننده آن «عرفان شاهین» حال رویاهای بزرگتری در سر دارد: «تا به حال، بیش از 50 عدد از سریال های ما به بیش از 70 کشور جهان فروخته شده است. در گذشته هر بخش از این سریال ها را بین 300 تا 500 دلار می فروختیم یا حتی برخی اوقات به آنها پول می دادیم تا سریال های ما را خریداری کنند ... یعنی این کار را به عنوان تبلیغ انجام می دادیم اما اکنون برخی از تولیدات ما 100 هزار دلار به فروش می رسد. ما می توانیم به بالیوود تبدیل شویم و این پتانسیل را داریم.»

همچنین پیوندهای تاریخیمان جوامع خاورمیانه نیز یکی دیگر از دلایل این زمینه سازی فرهنگی است. تلویزیون دولتی تی آر تی، با اختصاص 12 میلیون لیر ترکیه، بزرگترین بودجه سینمایی تاریخ ترکیه را به سریال «روزی روزگاری در امپراتوری عثمانی» داد. هر یک از بخش های این سریال، از هم اکنون به قیمت بی سابقه 75 هزار دلار به یک شبکه تلویزیونی در دبی به فروش رسیده است.

لیلا گوکسون، هنرپیشه ترک از شهرت همکاران خود افتخار می کند: «بازیگران و هنرپیشه های ما در سطح جهان شناخته شده اند و در خاورمیانه مانند ستاره های آمریکایی هستند اما به دلیل زبان، فکر نمی کنم هنرپیشه های ما بتوانند در سطح بین المللی مطرح باشند.»

تولگا کارِل، هنرپیشه دیگری اضافه می کند: «من بیش از 200 میلیون بیننده در سراسر جهان دارم. تنها 33 سال دارم و حتی در ویتنام هم مردم مرا می شناسند. در حال حاضر دارم عربی یاد می گیریم و به زودی باید در مصر بازی کنم. فکر می کنم تا 10 یا 15 سال آینده، ترکیه به «هالیوود خاورمیانه و بالکان» تبدیل خواهد شد.»

در حال حاضر، یکی دیگر از محصولات بسیار محبوب ترکیه «دره گرگ ها» نام دارد و به دلایل سیاسی طرفداران عرب زیادی دارد. این فیلم از سریال «فلسطین، دره گرگ ها» ساخته شده و در مورد کشتی ترکیه است که در ماه مه 2010 میلادی سعی داشت محاصره نوار مرزی غزه توسط نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را بشکند. قهرمان فیلم، انتقام فلسطینی ها را از سربازان اسرائیلی می گیرند.

تهیه و پخش این محصولات، تنش و شکاف دیپلماتیک بین ترکیه و اسرائیل را به اوج خود رساند. با اینکه تنش ها فرو کشید، این نشان می دهد تا چه حد یک فیلم یا یک برنامه تلویزیونی می تواند اثرگذار باشد.

به گفته «سیف الله ترکسوی»، روزنامه نگار، مشرق زمین به یک قهرمان نیاز دارد: «این یک ضرورت است. مردم یک قهرمان پیدا کردند که به ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی ضربه می زند. فکر می کنم در آینده، فیلم های زیادی مانند «دره گرگ ها» داشته باشیم و سینمای ترکیه محبوبیت بیشتری به ویژه در خاورمیانه خواهد داشت و قهرمانان جدیدی پیدا خواهیم کرد.» حال بازار صادرات محصولات سینمایی ترکیه به 60 میلیون دلار رسیده است.