ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گارد راس تیم ملی بسکتبال مصدوم شد


گارد راس تیم ملی بسکتبال پیش از دیدار با هند در بازی‌های آسیایی مصدوم شد.

خبرگزاری فارس: تیم ملی بسکتبال در حالی فردا در نخستین بازی خود در بازی‌های آسیایی اینچئون به مصاف هند می‌رود که مهدی کامرانی گارد راس تیم ملی به دلیل مصدومیت امروز تمرین نکرد.

کامرانی از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شده و به احتمال زیاد مقابل هند به میدان نخواهد رفت.

دیدار ایران و هند فردا ساعت 9 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود.

تیم ملی بسکتبال شانس نخست کسب مدال طلا در این رقابت‌ها است.


ویدیو مرتبط :
سومین دوره از مسابقات بسکتبال «اطلس اسپرت» در چین با حضور تیم ملی بسکتبال کشورمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم ملی بسکتبال ایران قهرمان شد



بسکتبال کاپ آسیا - ژاپن

تیم ملی بسکتبال ایران قهرمان شد/ نخستین قهرمانی بچیروویچ در آسیا

خبرگزاری فارس: تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر ژاپن به عنوان قهرمانی مسابقات کاپ آسیا دست یافت.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 تیم‌های بسکتبال ایران و ژاپن در فینال چهارمین دوره رقابت‌های بسکتبال کاپ آسیا از ساعت 11 امروز برابر هم به میدان رفتند. ژاپنی‌‌ها که در دور مقدماتی مغلوب تیم کشورمان شده بودند، در این مسابقه برای جبران آن شکست و قهرمانی در کشور خودشان به میدان آمدند، اما ملی‌پوشان کشورمان توانستند در مجموع بازی با حساب 53 بر 51 به برتری رسیده و عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

این نخستین قهرمانی ایران با بچیروویچ در آسیا بود.

کوارتر اول:

تیم ایران کار را با ترکیب آرن داودی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و روزبه ارغوان آغاز کرد.

در حالی که حدود  دقیقه از بازی گذشته بود هیچ کدام از تیم‌ها صاحب امتیاز نشده بود تا اینکه ارغوان توانست با یک چرخش در زیر حلقه نخستین امتیاز را برای ایران کسب کند.

در ادامه کار صمد نیکخواه بهرامی چند حرکت نفوذی انجام داد که ناموفق بود و ژاپنی‌ها در برگشت توانستند با پرتابی سه امتیازی نتیجه را 8 بر 7 به سود خود کنند.

توپ ربایی خوب اوشین ساهاکیان این موقعیت را به صمد نیکخواه بهرامی داد که تیم ایران دوباره از حریف پیش بیفتد و در همین لحظه ژاپنی ها وقت استراحت فنی گرفتند.

4 دقیقه به پایان کوارتر اول پرتاب تیم‌ها یکی پس از دیگری وارد سبد نمی‌شد و کار بدون امتیاز دنبال می‌شد. ژاپنی ها با وجود دفاع خوب بازیکنان کشورمان توانستند 2 پرتاب 2 امتیازی خوبی داشته و حساب کار را 12 بر 11 کنند. صالح فروتن هم در دقایق آخر به جای اوشین ساهاکیان وارد میدان شد و در نهایت کوارتر اول با حساب 13 بر 11 به سود کشورمان خاتمه یافت.

کوارتر دوم:

محمد جمشیدی در این کوارتر از ابتدا وارد میدان شد و فرید اصلانی هم با مصدومیت آرن داودی به زمین آمد.

جمشیدی یک نفوذ خوب به زیر حلقه داشت و باعث شد تیم ایران 18 بر  13 از حریف پیش بیفتد. این بازیکن در یک توپ ربایی خوب هم برای ایران گلزنی کرد تا حساب کار 23 بر 17 شود.

دفاع ایران در این کوارتر هم بسیار خوب کار کرد و اجازه امتیازآوری را به ژاپنی‌ها نداد و بازیکنان ما توانستند با توپ ربایی‌ هایی که انجام می‌دادند حساب کار را 30 بر 20 کنند.

در 2 دقیقه پایانی روزبه ارغوان جای خود را به کاردوست داد و آفاق هم جایگزین محمد جمشیدی شد که امتیازهای خوبی را کسب کرده بود، شد.

این کوارتر در نهایت با نتیجه 17 بر 12 به سود کشورمان به پایان رسید.

کوارتر سوم:

آرن داودی، محمد جمشیدی، صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق و اصغر کاردوست ترکیب تیم ایران در نیمه دوم بود.

ژاپنی‌ها کوارتر سوم را بهتر از ایران آغاز کردند و توانستند امتیازهای عقب افتاده را جبران کنند و کار را به تساوی 32 بر 32 بکشانند.

در حالی که 7 دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود، تیم ایران بازی ضعیف‌تری را نسبت به نیمه اول داشت و تنها 4 امتیاز را کسب کرده بود. در سوی مقابل ژاپنی ها با عملکردی بهتر توانستند 37 بر 34 از ایران پیش بیفتند.

ادامه دقایق باقی مانده از این کوارتر هم با برتری چشم بادامی ها پیش رفت و آنها در پایان 21 بر 10 برنده شدند. 

کوارتر چهارم:

در این کوارتر بازیکنان ایران کار را بهتر آغاز کردند و در حالی که 2 دقیقه و 30 ثانیه از بازی گذشته بود ژاپنی‌ها هیچ امتیازی کسب نکرده بودند و در مقابل تیم ایران با 5 امتیازی که کسب کرد، موفق شد عقب ماندگی را جبران کند و پیش بیفتد. همین موضع باعث شد تا سرمربی ژاپتی‌ها درخواست وقت استراحت فنی کند تا کمی از فشارهای ایران کاسته شود.

در ادامه کار پرتاب‌های تیم ایران با بی دقتی و بدشانسی وارد سبد نمی‌شد و ژاپنی‌ها توانستند باز هم با امتیازهایی که کسب کردند با حساب 48 بر 45 از کشورمان پیش بیفتند. پس از این اتفاق بچیروویچ، سرمربی ایران وقت استراحت فنی بگیرد.

در یک دقیقه پایانی ژاپنی‌ها همچنان برتر بودند، تا اینکه آرن داودی با یک پرتاب 3 امتیازی خوب توانست تیم ایران را 2 امتیاز پیش بیندازد و سرمربی ژاپن را مجبور به درخواست استراحت فنی کند.

پس از آن هم دیگر حریف کاری از پیش نبرد و در پایان تیم ایران 53 بر 51 برنده و قهرمان شد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی سال 2013 فیلیپین را کسب کرد./فارس