ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی روش در اصل باج گرفته!



اخبار,اخبار ورزشی,کی روش

دبیر مستعفی کمیته اخلاق گفت: «کی روش جو را طوری جلو می‌برد که ملی‌پوشان به کیفیت لباس ها اعتراض کنند اما وقتی صد هزار دلار اخذ می‌شود همه‌چیز آرام می‌شود.

علی کفاشیان که با استعفای کمیته اخلاق موافقت کرده بود، این که کی‌روش صد هزار دلار بابت تبلیغ یک برند در جام‌جهانی گرفته را تایید کرد و البته آن را یک موضوع متداول و به نام اسپانسر شخصی خواند.

اما اگر این‌گونه بود چرا اعضای مستعفی کمیته اخلاق از کلمه "فساد" استفاده کرده اند؟ برای روشن شدن ابعاد مختلف این موضوع، حسین آبانگاه، دبیر مستعفی کمیته اخلاق مصاحبه کرده است.

آبانگاه اصل موضوع چرایی فساد خواندن این پرونده را مطرح کرد که در ادامه می خوانید:

* آقای آبانگاه موضوع فساد به زندگی شخصی کی‌روش برمی‌گردد؟
- خیر به هیچ‌وجه! ابتدا اجازه بدهید بگویم آقای محمدزاده همواره دارای ادبیات اسلامی است و در مصاحبه‌ای عنوان کرده فساد مربوط به کی‌روش است، نمی‌دانم کلماتی مانند "شیتیل" چگونه از قول وی منتشر شده است!

* اما کفاشیان گفته کی‌روش طی قراردادی شخصی و متعارف صد هزار دلار گرفته!
- خدمت آقای کفاشیان عرض می‌کنم شما که نماز سر وقت می‌خوانید دروغ چرا؟ این میزها ماندنی نیست و به هیچ‌کس وفا نکرده است.

* حالا چرا می‌گویید دریافت این پول مشکل داشته؟
- باید بگویم این پول از طریق حساب آقای هوشنگ مقدس به دست کی‌روش رسیده. در واقع کی‌روش در اصل باج گرفته! ابتدا پیراهن‌های بی‌کیفیت به تیم می‌رسد. سپس او جو را طوری جلو می‌برد که ملی‌پوشان به این موضوع اعتراض کنند. در اینجا وقتی صد هزار دلار اخذ می‌شود همه‌چیز آرام می‌شود و جو رسانه‌ای هم موضوع را فراموش می‌کند. حال باید دید اصلا آن لباس‌های بی‌کیفیت از کجا و به چه دلیل آمده بود.

* اما کفاشیان می‌گوید کی‌روش قرارداد شخصی بسته؟
- مشکل همین جا است. شما قرارداد کی‌روش را مطالعه کنید. در آن زمان در قرارداد‌بندی وجود داشت که تیم‌ملی با هر اسپانسری کنار آمد سرمربی تیم‌ملی هم موظف به پوشیدن پیراهن آن اسپانسر است. اینجا اگر من روزی 15 میلیون حقوق دارم و طمع کنم به دریافت صد هزار دلار فساد روی داده است. شما شک نکنید مدارک به دست فیفا برسد، قطعا وی را مورد بازخواست قرار می‌دهد.

* آیا این پرونده‌ای که می‌گویید ابعاد دیگری هم دارد؟
- ما به نتایجی دست یافته بودیم این که برخی افراد کنار تیم‌ملی چه کار می‌کردند و می‌کنند چه قبل و چه در حال حاضر!

* عده‌ای معتقدند شما در زمان بسیار بدی آنالیزور تیم‌ملی را محروم کردید؟
- اتفاقا بهترین زمان بود. زمان بد بازی مقابل کره‌جنوبی و استرالیا است. اصلا این آقای آنالیزور چه مدرکی و از کجا دارد؟ چه کسی او را به کادر تیم‌ملی اضافه کرده؟ پس این همه آنالیزور پرآوازه ایرانی کجا باید استفاده شوند؟ به هر حال به آقای کفاشیان می‌گویم دنیا محل امتحان است. ما موجب سرافرازی خود می‌دانیم که از این امتحان بیرون آمدیم. ما طرف حق را گرفتیم به هر قیمتی نه با هر ابزاری، قیمت را هم شخصی پرداخت کردیم.

* حتی می‌گویند نباید موضوع تمسخر وزیر رسانه‌ای می‌شد؟
- آقای کفاشیان روابط عمومی خودش را که قبول دارد. برای اولین بار آقای حسینی این نامه را به همراه جزئیات به آقای اسدی داده و ایشان هم جهت رسیدگی به کمیته اخلاق فرستادند.

* آقای آبانگاه صحبت دیگری مانده؟
- به هر حال آقای فردوسی‌پور موضوع به این مهمی را به خالکوبی گره زد و اصلا دنبال این نرفت که موضوع از چه قرار است. وقتی من مدیر متوجه چنین فسادی می‌شوم چه ایرادی دارد آبرومندانه استعفا دهم، این هم یک کاپیتولاسیون دیگر توسط کی‌روش است. شما چرا چشم‌تان را روی باج‌‌گیری کی‌روش بستید!

اخبار ورزشی - روزنامه نود


ویدیو مرتبط :
باج گیری به روش بارت سیمپسون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زرینچه: کی‌روش به کسی باج نمی‌دهد


جواد زرینچه معتقد است کی‌روش به کسی باج نمی‌دهد و با این کارش باعث پیشرفت فوتبال ایران شده است.

باشگاه خبرنگاران: جواد زرینچه بازیکن سابق تیم ملی ایران و استقلال تهران گفت: کی‌روش مربی بزرگی است و شرایط خوبی را در تیم ملی به وجود آورده، او به کسی باج نمی‌دهد و با این کارش باعث پیشرفت فوتبال ایران شده است. همگی باید از کی‌روش حمایت کنیم زرینچه از حضور جوانان در تیم بزرگسالان ایران ابراز رضایت کرد.

وی ادامه داد: خدا را شکر که میانگین سنی تیم ملی به 25 سال رسیده، خود من زمانی که 19 سال داشتم توسط مرحوم دهداری از تیم ژاندارمری به تیم ملی دعوت شدم. این جوانگرایی باعث پیشرفت ما می‌شود.

مدافع سابق استقلال تهران در پایان از شرایط  این روزهای سرخابی‌های پایتخت ابراز  نارضایتی کرد و بیان کرد: ما باید نگران آینده فوتبال کشورمان باشیم. تیم‌های استقلال و پرسپولیس همیشه در عملکرد تیم ملی تاثیر داشتند حالا با این اوضاع نمی‌توان روی آینده آنها حساب کرد.