ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش: کیفیت لازم قهرمانی آسیا را داریم


سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان اعتقاد دارد شاگردانش کیفیت لازم برای قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا را دارند.

تسنیم: سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان اعتقاد دارد شاگردانش کیفیت لازم برای قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا را دارند.

 تیم ملی فوتبال ایران در مرحله پایانی جام ملت‌های آسیا در گروه C با تیم‌های امارات، قطر و بحرین همگروه شد. سرمربی ایران بر این باور است که قهرمان 3 دوره این رقابت‌ها کیفیت لازم برای رسیدن به قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین رئال‌مادرید و تیم ملی پرتغال که در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران را برای چهارمین حضورش در رقابت‌های جام جهانی آماده می‌کند، اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم تا بهترین عملکردمان را در برزیل داشته باشیم. ما در راه آماده‌سازی تیم مشکلاتی داشته‌‌ایم و فاقد امکانات لازم بوده‌ایم ولی فدراسیون فوتبال ایران تمام تلاشش را کرد تا بهترین‌ها را در اختیار بازیکنان و تیم ملی قرار دهد.

وی افزود: تیم ملی فوتبال ایران در 3 سال گذشته با وجود دشواری‌های که وجود داشت، نشان داد که مهمترین چیز در فوتبال شور و اشتیاق است و اگر در این رشته ورزشی اشتیاق لازم را داشته باشی همیشه نقطه شروع خوبی هم خواهی داشت. با شور و اشتیاقی که در میان بازیکنان و هواداران‌مان بود، موفق شدیم سهمیه حضور در مرحله پایانی جام جهانی 2014 برزیل را کسب کنیم و فکر می‌کنم تیم ملی ایران با استفاده از همین احساس فوق‌العاده، شانس خوبی برای درخشش در استرالیا و بازگشت به خانه با مدال را دارد. کسی چه می‌داند؟ شاید حتی ایران به مقام قهرمانی برسد و به نظرم این امر تحقق یافتنی است.

سرمربی 61 ساله تیم ملی که قرارداد 2 سال و نیمه‌اش با فدراسیون فوتبال ایران پس از رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل به پایان خواهد رسید، اعتقاد دارد تیم ایران در طول سرمربیگری وی بهتر بازی از قبل می‌کند. کی‌روش تصریح کرد: تیم ایران فوتبال بهتری را به نمایش می‌گذارد و تیمی سختکوش‌تر و نتیجه‌گیرتری شده است. شکی نیست از زمانی که من هدایت تیم ملی را به عهده گرفته‌ام بازیکنان و تیم پیشرفت قابل‌توجه و چشمگیری داشته‌اند.

دستیار پیشین سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد در ادامه اظهار داشت: زمانی که برای اولین بار به ایران آمدم به یاد دارم که اگر نتوانیم بازیکن درجه A یا B یا C در سرتاسر این کشور داشته باشیم واقعا جای تأسف خواهد داشت. پس از گذشت 3 سال ما با تیم دوم خود مقابل کویت به میدان رفتیم و موفق شدیم این تیم را شکست دهیم و این بدین معناست که ایران پتانسیل فوق‌العاده بالایی دارد، فقط نیاز به این دارد که همه چیز در جای خودش باشد و برنامه‌ریزی درستی هم صورت بگیرد.

کی‌روش در ادامه عنوان کرد: 3 سال پیش ایران در جایگاه چهارم یا پنجم قاره آسیا بود ولی امروز تیم ملی در جایگاه نخست قاره کهن است. البته به نظرم این جایگاه واقعی ایران در آسیا نیست چون تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی همچنان جلوتر از تیم‌های دیگر قاره هستند ولی به هر حال این نتایج هستند که جایگاه تیم‌ها را مشخص می‌کنند. بودن در جایگاه نخست رده‌بندی قاره آسیا می‌تواند باعث افزایش روحیه و عزت نفس بازیکنان‌مان شود تا انگیزه بهتری در کسب قهرمانی در رقابت‌های آسیایی را در آنها به وجود بیاورد. ژاپن و کره‌جنوبی تیم‌های خیلی قدرتمندی هستند ولی با سختکوشی خاص و کپی‌برداری نکردن از سیستم فوتبال اورپایی و آمریکای جنوبی فاصله تیم‌ها در این قاره به حداقل ممکن خواهد رسید.

تیم ملی کشورمان در گروه F جام جهانی 2014 برزیل با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌ و‌ هرزه‌گوین همگروه است.


ویدیو مرتبط :
لحظه بالا بردن جام قهرمانی فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوتبال جام قهرمانی زیر19سال زنان آسیا درخشش دختران فوتبالیست ایرانی



 

 

فوتبال جام قهرمانی زیر19سال زنان آسیا درخشش دختران فوتبالیست ایرانی

فوتبال جام قهرمانی زیر 19 سال زنان آسیا

درخشش دختران فوتبالیست ایرانی

داكا – دختران فوتبالیست ایرانی شب گذشته در دومین دیدار خود نیز درخشیدند و با نتیجه 6-0 تیم بنگلادش میزبان این دوره از رقابتها را به زانو درآوردند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ورزشی ایرنا در رقابتهای انتخابی فوتبال قهرمانی زیر 19 سال زنان آسیا 2011 كه در داكا مركز بنگلادش در جریان است 'طنین نراقی' در دیدار با بنگلادش هت تریك كرد و 'سحر قنبری' با دو گل و 'پروین فرهادیخواه ' با یك گل ایران را به برد پر گلی رساندند.

ایران در دیدار نخست هم 4-2 هند را شكست داده بود.

در دیدارهای روز آخر گروه كه جمعه برگزار می شود ایران با اردن بازی می كند و هند به مصاف بنگلادش می رود.

مانیل مركز فیلیپین و داكا مركز بنگلادش برای مرحله اول بازیهای انتخابی انتخاب شده اند.

در گروه آ این مسابقات فیلیپین میزبان میانمار، هنگ كنگ و ازبكستان است و در گروه ب نیز بنگلادش، هند، اردن و ایران در داكا جدال می كنند.

قرار است بعد از یك دور بازی گروهی تیم برتر هر گروه به مرحله بعدی بازیهای انتخابی صعود كند.

مرحله دوم انتخابی از روز 21 تا 30 اكتبر – 29 مهر تا 8 آبان در كوالالامپور مالزی برگزار می شود.