ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش: هیچکس باور ندارد قهرمان برزیل ۲۰۱۴ شویم



جام جهانی برزیل ۲۰۱۴,کی روش

اید کاری کنیم که همه به ایران افتخار کنند/برزیل قهرمان جام است
کی‌روش: هیچکس باور ندارد قهرمان برزیل ۲۰۱۴ شویم/ باید به جایگاه ژاپن و کره برسیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: پس از جام جهانی برزیل باید خیلی بهتر از این که هستیم، شویم و به جایگاهی که ژاپن و کره‌جنوبی دارند، برسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فیفا،  کارلوس کی‌روش نام خود را در کتاب‌های تاریخی فوتبال به عنوان اولین مربی پرتغالی که در ادوار مختلف جام جهانی به عنوان سرمربی حضور داشته، ثبت کرده است. در رقابت‌های جام جهانی 2010  او پرتغال را هدایت کرد و به مرحله یک شانزدهم رساند. اکنون نیز با تیم ایران به مرحله نهایی رقابت‌های برزیل 2014 راه یافته و تلاش می‌کند تیمش را به بالاترین سطح ورزش جهان هدایت کند.

رقابت‌هایی که سال آینده در برزیل برگزار خواهد شد، در واقع یکی از نیازهای مبرم «تیم ملی» است. عاملی است که اکنون ایرانی‌ها برای پیشرفت در فوتبال به آن احتیاج دارند. همان تیمی که در مرحله مقدماتی در گروه A بالاتر از کره‌جنوبی قرار گرفت و ازبکستان را به پلی‌آف فرستاد.

کی‌روش می‌گوید: آن موفقیت نتیجه دو سال کار است. تیم یکپارچه شد و با روحیه مثال زدنی، اطمینان و خودباوری توانست در هر بازی بهترین عملکرد ممکن را ارائه کند.

وی ادامه داد: با کمی چاشنی خوش‌شانسی که همیشه ضروری است، ما در تیم ملی به امتیازاتی که نیاز داشتیم، رسیدیم. این نمایشی خارق‌العاده از تیم بود که حتی توانستیم پله نخست جدول را از کره‌جنوبی بگیریم. به این ترتیب دیگر جای هیچ اما و اگری باقی نماند و من نیز بسیار از این عملکرد راضی هستم.

مربی پرتغالی ادامه داد: مهم‌ترین نکته در این بین‌ گروهی بود که بیش از دو سال در اختیار داشتم. همه اعضا گروه متحد شدند، از رئیس فدراسیون گرفته تا بازیکنان، حتی نفرات ذخیره یکدل بودند. این موضوع عامل اصلی موفقیت بود که هیچوقت ما را به خاطر چیزهای کوچک نگران نکرد. البته در کنار انتقادات، اشتباهات را پذیرفتیم چون همه می‌خواستیم تلاش کنیم کار بهبود یابد. بازیکنان عالی بودند و از نظری تکنیکی و روحی خوب کار کردند.

او همچنین عنوان کرد: به طور کلی کار راحت نبود چون مجبور بودیم تصمیم‌هایی بگیریم که زیاد مورد توجه عامه نبودند اما پیامی واضح و روشن داشتند. این که هیچ چیز به اندازه علایق تیمی اهمیت ندارد. از این جهت مجبور شدیم بازیکنانی شجاع و با برداشتی صحیح را به تیم بیاوریم. بازیکنانی را می‌خواستم در خدمت تیم باشند نه اینکه تیم در خدمت‌شان باشد. به این ترتیب تیمی تشکیل دادیم که اعتمادبنفس بالایی داشت و در این بین میلیون‌ها ایرانی را شاد کردیم.

*به حضوری خوب می‌اندیشیم
کی‌روش در مورد اهداف حضور ایران در جام جهانی نظریات جالبی دارد. او می‌گوید: از دیدگاهی منطقی اگر به جام جهانی بنگریم و این سئوال که آیا واقعا ایران می‌تواند قهرمان جهان شود را مطرح کنیم، مشخص است که هیچکس به این موضوع ایمان و اعتقاد ندارد. ما خیلی از چنین هدفی دور هستیم. چرا که فوتبال ایران از قدرت‌های واقعی فوتبال مثل برزیل، اسپانیا، آرژانتین،‌آلمان، انگلیس یا ایتالیا فاصله‌ دارد. باید پذیرفت حتما باید تلاش کنیم در جام جهانی به بهترین جایگاه برسیم و کاری کنیم که همه هواداران به تیم ملی در جام جهانی افتخار کنند. اما چگونه می‌توان چنین کاری را انجام داد؟ به نظرم با یک دوره‌ آماده‌سازی کاملا وسیع و پربرنامه که تیم را قادر سازد با تیم‌های بزرگ به رقابت وادار کند.

 

او ادامه می ‌دهد: برای رسیدن به وضعیتی بهتر و با کیفیت‌تر پس از جام جهانی‌ باید در جام جهانی عملکردی موفقیت‌آمیز داشت. مطمئنا جام جهانی می‌تواند کمک کند ورزشگاه‌ها و زمین‌های فوتبال در ایران کیفیتی بهتر پیداکنند، لیگ بهتر شود‌، مربیان مطلوبتری فعالیت کرده و فوتبال کلا جذابیت بیشتری پیدا کند. آنچه ما از جام جهانی برزیل می‌‌خواهیم این است پس از بازی‌ها، خیلی بهتر از جایگاه کنونی باشیم.خلاصه بگویم هدف ما جهشی خارق‌العاده به سمت جلو است. می‌خواهیم به جایگاهی که ژاپن و کره‌جنوبی برسیم. همان جایگاهی که سه تیم برتر قاره آسیا هستند.

*برزیل قهرمان جام است
مربی پرتغالی ایران در ورزشگاه تازه تاسیس ماراکانا برزیل حضور یافته و در این ورزشگاه بازی‌های جام کنفدراسیون‌ها را از نزدیک دیده است.

وی در این مورد می‌گوید: به برزیل رفتم که نبض فوتبال جام جهانی را بگیرم. شرایط جانبی خیلی جدی و دخیل است. همه چیز واقعا در رده درجه یک است و جای برای صرف حضور و تیم‌های آماتور وجود ندارد. من همچنین با نحوه تمرینات،‌‌ آموزش و تصمیمات جدید در آنجا آشنا شدم. به این ترتیب موقعی که ما در آنجا باشیم، باید هتلی خوب داشته باشیم و در کمپی مطلوب تمرین کنیم. هدف سفر من در نظر گرفتن این موضوعات بود.

او  در مورد کیفیت و پیش‌بینی قهرمان احتمالی جام جهانی نیز عنوان کرد: مطابق آنچه دیدم می‌توان حس کرد و پیش‌بینی کرد کیفیت و سطح جام جهانی چگونه خواهد بود. خود همین ماراکانا به خوبی نشان داد چه عظمتی دارد. از نظر اخلاقی برزیل فاتح جام جهانی است و اسپانیا نیز در فرم مطلوب برای این منظور قرار ندارد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
لحظات به یادماندنی از برزیل ۲۰۱۴

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیت‌آشور: با کی‌روش قهرمان آسیا می‌شویم


مدافع تیم ملی گفت: با وجود کی‌روش، تیم ملی ایران می‌تواند پس از سال‌ها عنوان قهرمانی جام ملت‌ها را به دست بیاورد.

خبرگزاری فارس: مهرداد بیت‌آشور، مدافع تیم ملی ایران در گفت و گویی به ارزیابی عملکرد تیم ملی در جام جهانی پرداخته و در این خصوص به شرح زیر پاسخگوی سؤالات خبرگزاری فارس شد:

عملکرد تیم ملی را در جام جهانی برزیل را چطور ارزیابی می‌کنی؟

متأسفانه باید بگویم که در آخرین مسابقه خود در جام جهانی مقابل بوسنی سرانجام خوبی نداشتیم و با عملکردی که داشتیم، مقابل این تیم شکست خوردیم.

اما مقابل آرژانتین و نیجریه بازی خوبی را ارائه کردیم.

درست است. به خصوص مقابل آرژانتین که فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم، ضمن اینکه در این دیدار یک پنالتی برای ما گرفته نشد. ما در این دیدار می‌توانستیم پیروز شویم و در این صورتی که این اتفاق می‌افتاد به طور حتم شرایط در ادامه برای تیم ملی ایران متفاوت می‌شد.

در دیدار با نیجریه هم به اهدافی که کی‌روش داشت رسیدیم.

همین طور است. در این دیدار نیز به اهدافی که داشتیم رسیدیم. مقابل نیجریه 90 دقیقه به خوبی بازی کردیم و نتیجه خوبی هم کسب کردیم، ضمن اینکه برنامه‌های حریف آفریقایی را به خوبی مهار کردیم. در این بین برنامه‌های تاکتیکی خودمان که گل نخوردن و حفظ دروازه بود، در این دیدار به خوبی به اجرا درآمد.

از بازی با آرژانتین بگو؟


در بازی دوم مقابل حریف قدرتمندمان فرصت‌های خوبی داشتیم و می‌توانستیم حتی این تیم را با ستاره‌هایش شکست دادیم.

در جریان 90 دقیقه‌ بازی به آرژانتین نباختیم و در وقت‌های اضافه هم این دیدار را فقط به درخشش مسی واگذار کردیم و متأسفانه نتیجه این دیدار را از دست دادیم.

برای بازی سوم مقابل بوسنی، چرا از لحاظ بدنی کم آوردیم؟


در نهایت با توجه به تلاش‌ها و انرژی‌هایی که برای دو بازی اول گذاشته شد، طبیعی بود که بدن‌ها برای بازی سوم تحلیل رفته و نتوانیم در بازی با بوسنی مثل دو بازی اول عمل کرده و مقابل این تیم شکست خوردیم.

البته ما مقابل بوسنی نیاز به برد داشتیم و می‌خواستیم حریف را شکست دهیم اما گل زود هنگام ژکو برنامه‌هایمان را به هم زد و باعث شد مقابل حریف 3 بر یک ببازیم.

نظرت در مورد کی‌روش چیست؟ به نظرت او باید در تیم ملی بماند؟

قطعا باید بماند، کی‌روش با جو فوتبال ایران به خوبی آشنا شده است. فکر می‌کنم اگر کی‌روش بماند می‌تواند کمک حال تیم ملی فوتبال باشد و با وجود او ایران می‌تواند پس از سال‌ها عنوان قهرمانی جام ملت‌ها را به دست بیاورد.