ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش: این چه بسته‌ محرمانه‌ای است؟!


" این چه جور بسته پیشنهادی محرمانه‌ای است که در ایران همه از آن خبر دارند!" این واکنش کی‌روش به خبرهای منتشر شده از جزییات پیشنهاد فدراسیون فوتبال به اوست. این جمله‌ را علی کفاشیان به نقل از کارلوس کی‌روش بر زبان آورده است.

ایسنا: " این چه جور بسته پیشنهادی محرمانه‌ای است که در ایران همه از آن خبر دارند!" این واکنش کی‌روش به خبرهای منتشر شده از جزییات پیشنهاد فدراسیون فوتبال به اوست. این جمله‌ را علی کفاشیان به نقل از کارلوس کی‌روش بر زبان آورده است.

 پس از انتشار پیشنهاد 7 بندی فدراسیون فوتبال به کارلوس‌ کی‌روش در ایسنا، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال در موضع‌گیری عجیبی مفاد منتشر شده را دقیق و کاملا منطبق با واقعیت ندانست اما از آن روز به بعد در چندین مصاحبه‌ای که با شبکه‌های تلویزیونی انجام داده با چرخشی عجیب، روزی یک یا چند بند از آن بسته منتشر شده را تایید می‌کند که نشان می‌دهد هنوز تکلیف ایشان با واقعیت مشخص نیست!

** " به رسمیت شناختن نظارت کمیته فنی" قابل توجه روزنامه ورزشی!

کفاشیان در مصاحبه‌ای که دیروز (جمعه) از برنامه ورزش و مردم پخش شد " نظارت کمیته فنی بر کار کی‌روش و به رسمیت شناختن کمیته توسط این مربی" را به عنوان یکی از درخواست‌های فدراسیون در بسته پیشنهادی تایید کرد و گفت: " در قرارداد جدیدی که با کارلوس کی‌روش منعقد می‌کنیم نیز آورده‌ایم که او باید در جلسات کمیته‌ فنی شرکت کند و گزارشات خود را ارائه دهد. البته باید نظرات کمیته‌ فنی را نیز در کارهای خود لحاظ کند. " این دقیقا همان بندی است که چندی پیش یکی از روزنامه‌های ورزشی ضمن تایید برخی مفاد بسته منتشر شده در ایسنا، آن را تکذیب کرده بود!

** قرارداد 3+1 ساله یا 4 ساله مشروط؟!

رییس فدراسیون بارها در مصاحبه‌های مختلف گفته بود با سرمربی تیم ملی تا پایان جام جهانی 2018 قرارداد امضا می‌کند و دیروز هم اشاره داشت که می‌خواهیم 80 درصد تیمی که قرار است در جام جهانی 2018 بازی کند به جام ملت‌های آسیا 2015 برود و درباره مدت قرارداد کی‌روش و تایید بند دیگری از بسته منتشر شده، گفت: " اگر با کی‌روش قرارداد ببندیم سه ساله خواهد بود و این مربی را تنها برای جام ملت‌ها نمی‌خواهیم به همین دلیل باید به‌گونه‌ای قرارداد ببندیم که در آینده هم بتوانیم توقعات را برآورده کنیم. " بنابراین این صحبت مشخصا قرارداد 4 ساله مشروط با کارلوس‌کی‌روش (انتهای جام 2014 تا انتهای جام 2018) که در صورت راهیابی تیم ملی به جام جهانی 2018 از سال 2017 تا 2018 ادامه خواهد داشت و در غیر این صورت فسخ می‌شود را کاملا تایید می‌کند.

** قول چه امکاناتی به کی‌روش دادید؟

کفاشیان درباره تامین امکانات کافی برای تیم ملی، یکی دیگر از بندهای منتشر شده مبنی بر اینکه فدراسیون متعهد می‌شود تا تمامی امکانات لازم برای آماده‌سازی تیم ملی در راه جام ملت‌های آسیا در سال 2015 و جام جهانی 2018 را فراهم سازد، هم این طور پاسخ داد: " کی روش با علم به امکاناتی که فوتبال ایران دارد قراردادش را تمدید می کند. با این حال ما باید شرایط مطلوبی را برای ادامه همکاری فراهم کنیم. "

** با شناخت از کی‌روش بندهای 7 گانه تنظیم شده‌اند!

رییس فدراسیون همچنین گفت: " با توجه به شناختی که از روحیات کی‌روش داریم، برای آنکه مشکلات بعدی پیش‌ نیاید، تمام درخواست‌ها و اختلافات به صورت مکتوب در‌می‌آید چرا که قبلا مشکلاتی پیش آمد اما با تعامل جلو رفتیم " این صحبت کفاشیان دقیقا اشاره‌ به بند تعیین و تقسیم حدود مسوولیت و دخالت نکردن هر یک از طرفین در کار دیگری دارد.

** دستیار ایرانی هم که هست

اما کفاشیان در مصاحبه‌ دیگری که عصر چهارشنبه انجام داد، به موضوع دستیاران کی‌روش ( طبق بسته منتشر شده در ایسنا کی‌روش می‌تواند از 2 دستیار خارجی و یک مربی ایرانی در کادر فنی‌اش استفاده کند) اینگونه پرداخت: " یکی از شروط ما برای کی‌روش این است که دستیار اولش ایرانی باشد. او هم به ما گفت که خودش گزینه موردنظرش را انتخاب می‌کند که به‌نظرم حرف درستی است. " موضوع 2 دستیار ایرانی هم در صورت صحت به تازگی جزو خواسته‌های رییس فدراسیون قرار گرفته است.

** مبلغ 1.4 میلیون یورویی و واکنش جالب کی‌روش

اما مهمترین قسمت بسته پیشنهادی مبلغ 1.4 میلیون یورویی است که کفاشیان سعی دارد از واژه رقم تخمینی برای آن استفاده کند. البته او در اظهارنظری عجیب گفته است: " رقم‌هایمان را هم تعدیل کردیم که البته در این‌خصوص باید عنوان کنم که کی‌روش از همان ابتدا گفته بود مسائل مالی برای او ارزشی ندارد و به موارد دیگر فکر می‌کند! " مشخص نیست فدراسیون چطور رقم پیشنهاد‌ی‌اش به کی‌روش یا کی‌روش رقم پیشنهادی فدراسیون را تعدیل کرده‌اند چون پیشنهاد از سوی فدراسیون بوده است! در هر حال بنابر آنچه ایسنا نوشته بود مبلغ پیشنهادی ابتدا 1.5 میلیون یورو بود و فدراسیون 100 هزار دلار از آن کم کرد.

همچنین کی‌روش واکنش جالبی به انتشار جزییات پیشنهاد فدراسیون داشته است: این چه جور بسته پیشنهادی محرمانه‌ای است که در ایران همه از آن خبر دارند!


ویدیو مرتبط :
1392/11/29:کلا همه چیز پشت در های بسته و محرمانه ادامه دارد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات بسته پیشنهادی فدراسیون به کی‌روش



اخبار ,اخبار ورزشی ,بسته پیشنهادی فدراسیون به کی‌روش

 

اخبار ورزشی - جزئیات بسته پیشنهادی فدراسیون به کی‌روش

فدراسیون فوتبال تصمیمش را درباره انتخاب سرمربی تیم ملی گرفت و بر این اساس به کارلوس کی‌روش پیشنهاد تمدید قراردادش با مبلغ قرارداد قبلی به اضافه پاداش‌های ویژه و البته توافقی با جزئیات بیشتر را خواهد داد و در غیر این صورت با مربی خارجی بزرگ دیگری مذاکره می‌کند.

دکتر محمد احسانی عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح نتیجه جلسه کمیته فنی و توسعه درباره کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران و آنچه که به عنوان موضع فدراسیون نسبت به انتخاب سرمربی آینده تیم ملی تصمیم‌گیری شده است اظهار کرد: پس از بحث‌ و بررسی‌های لازم در این کمیته، برآیند نظر اعضا بر این بود که تلاش شود تا توافق جامع و کاملی با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی صورت پذیرد بنابراین نظر جمعی ما موافق تمدید قرارداد این مربی پرتغالی است.

* تمدید قرارداد کی‌روش هم به نفع اوست هم به نفع فدراسیون
ما نکات مثبت و منفی کی‌روش را به صورت جمعی دیدیم و در مجموع معتقدیم اگر توافق خوبی میان فدراسیون و کی‌روش انجام شود به نفع هر دو طرف خواهد بود. ما خوشحالیم که این مربی حرفه‌ای سه سال در فوتبال ما حضور داشته و اکنون می‌تواند با شناخت کاملی از وضعیت فوتبال ایران، به کارش ادامه دهد. از طرفی معتقدیم به خدمت گرفتن مربی جدید زمان‌بر خواهد بود ضمن اینکه او تا به شناخت دقیقی از وضعیت فوتبال ما و بازیکنان ایرانی برسد، ممکن است فرصت زیادی از بین برود که این مسئله با توجه به نزدیک بودن زمان مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا منطقی نیست. همین طور کی‌روش هم غیر از ایران در هر جای دیگری کار مربی‌گری‌اش را ادامه دهد با مشکل رسیدن به شناخت کافی از آن تیم و احیانا فوتبال آن کشور مواجه خواهد بود.

* موفقیت تیم ملی در جام جهانی صرفا به خاطر کی‌روش نبود
احسانی تاکید کرد: بر اساس نظر جمعی اعضای کمیته فنی، کارنامه کی‌روش قابل قبول است. هرچند در موفقیت به دست آمده، خیلی‌ها زحمت کشیدند به هر حال فدراسیون پای این مربی ایستاد و انعطاف‌پذیری زیادی در مقابل ناسازگاری‌هایی که بعضا پیش می‌آمد نشان داد. ضمن اینکه سازمان لیگ هم برنامه‌ی فشرده‌ای را اجرا کرد تا زمان برای آماده‌سازی تیم ملی فراهم شود. بنابراین یک کار گروهی که آخرین مرحله آن تلاش و سخت‌کوشی بازیکنان بود، عملکرد خوبی را برای تیم ایران در جام جهانی به جای گذاشت. ما البته قدردان زحمات کی‌روش که یک مربی حرفه‌ای است خواهیم بود. او نظم و انضباط تیمی را به ما هدیه داد. دفاع تیم ملی منسجم و منضبط بود. میزان دوندگی بازیکنان با حدود دو ماه تمرین فشرده دو تا سه کیلومتر برای هر مسابقه افزایش یافت. این ساختار تیمی و جلسات تمرینی منظم و بابرنامه کاری بود که او در فوتبال ما اجرا می‌کرد.

* جای کفاشیان بودم همان اوایل نمی‌توانستم با کی‌روش تعامل کنم
وی در بیان نکات منفی کارنامه کی‌روش نیز گفت: یکی از موضوعات مد نظر همه ما مسئله دستیاران کی‌روش خواهد بود. شرایط در زمانی که کی‌روش تازه به فوتبال ما آمد به گونه‌ای بود که از طرفی فدراسیون سعی در تعامل هرچه بیشتر با او داشت و کمیته فنی هم قالب و شکل منسجم کنونی را نداشت. در نتیجه روند همکاری دو طرف به گونه‌ای پیش رفت که با ضعف‌هایی همراه بود. ما معتقدیم کی‌روش و هر مربی دیگری حق ندارد فوتبال و مربیان ما را کوچک بشمارد اگرچه او توهینی به فوتبال ما نکرده است. منظور من هر کار غیر اصولی خارج از تعهدات مسئولیتی سرمربی تیم ملی است. همچنین دو مربی خارجی که یکی از آن‌ها اتفاقا پرتغالی هم بود و هر دو را خود کی‌روش به ایران آورده بود، وسط کار از تیم جدا شدند. حتی دستیار ایرانی او یعنی امید نمازی هم از تیم ملی رفت و او دستیاری بود که خود کی‌روش به تیم آورد. مجید صالح هم که همین اواخر به کادر فنی اضافه شد پیش از جام جهانی کناره‌گیری کرد! این مسائل باید ریشه‌یابی شود. علی کفاشیان رییس فدراسیون تعامل زیادی با کی‌روش داشت و به جرات می‌توانم بگویم اگر من جای او بودم، در همان اوایل نمی‌توانستم با کی‌روش تعامل خوبی برقرار کنم و شاید ماجرا به گونه دیگری رقم بخورد.

* درخواست فدراسیون از کی‌روش: دریافت دستمزد قرارداد قبلی + پاداش‌های ویژه
عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون از پیشنهاد مالی مشخص فدراسیون به کی‌روش خبر داد و به ایسنا گفت: بر اساس بررسی‌هایی که در میزان مبالغ قرارداد سایر مربیان خارجی سایر تیم‌های ملی داشتیم و همین طور ارزیابی مبلغ قرارداد کی‌روش در سه سال گذشته، فدراسیون به این جمع‌بندی رسید که او به لحاظ مالی قرارداد بدی را با ما نبسته بود و الان هم به صورت شفاف، از کی‌روش می‌خواهیم تا مبلغ قرارداد جدیدش بر اساس رقم قبلی باشد. خواست فدراسیون فوتبال دقیقا این است که همان دستمزد را به او بدهد مضاف بر اینکه اگر موفقیتی برای تمام تیم‌های ملی از تیم ملی بزرگسالان گرفته تا امید و جوانان حاصل شد، کی‌روش پاداش مشخصی را دریافت کند. موفقیت‌هایی نظیر قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، صعود به جام جهانی 2018، راهیابی تیم ملی امید به المپیک و حتی راهیابی تیم ملی جوانان به جام جهانی 2015 از این قبیل خواهند بود.

* نظارت دقیق بر تیم‌های ملی شرط توافق جدید با کی‌روش
احسانی از درخواست فدراسیون در توافق جدید با کی‌روش برای نظارت او بر تمام تیم‌های ملی خبر داد و گفت: این موضوعی بود که در ابتدای توافق سه سال پیش فدراسیون با او مطرح شده بود اما پیگیری نشد. ضمن اینکه بنده نمی‌دانم در قرارداد قبلی این موضوع دقیقا به چه نحوی عنوان شده است اما خواست کمیته فنی از فدراسیون این است که در توافق جدید کی‌روش که توانایی زیادی در بحث فوتبال پایه و شناخت استعدادها دارد باید نظارت کامل و دقیقی را بر سایر تیم‌های ملی ما به ویژه تیم ملی المپیک (امید) و جوانان داشته باشد و از موفقیت‌های این تیم‌ها هم نفع ببرد.

* سخت‌گیری‌های کی‌روش برای تهیه امکانات بین‌المللی ریخت و پاش نیست
احسانی با بیان اینکه سخت‌گیری‌های کی‌روش برای فراهم شدن امکانات لازم و در حد استاندارد بین‌المللی برای تیم ملی بزرگسالان به معنای ریخت و پاش نیست و اتفاقا کار درستی بوده، به ایسنا گفت: این دغدغه‌های کی‌روش برای فراهم شدن زمین تمرینی مناسب، البسه مناسب، هتل خوب، برنامه‌ریزی دقیق، حتی هواپیمای اختصاصی و... کاملا درست و منطقی است و ما معتقدیم این‌ها به تیم ملی و بازیکنان ما شخصیت می‌دهد. به هیچ وجه این موارد را جزو ریخت‌و پاش‌ها و هزینه‌های اضافی به حساب نمی‌آوریم بلکه این‌ها سرمایه‌گذاری برای فوتبال ماست تا در مسیر درستی از فراهم کردن بسترهای استاندارد برای موفقیت‌های تیم ملی گام بردارد. بنابراین فدراسیون تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این شرایط ایجاد شود.

* در توافق جدید، فدراسیون چهار مربی ایرانی پیشنهاد می‌دهد، کی‌روش یکی را انتخاب می‌کند
وی در پاسخ به اینکه درخواست فدراسیون از کی‌روش در توافق جدید در موضوع دستیار ایرانی به طور شفاف چگونه خواهد بود، پاسخ داد: پیشنهاد فدراسیون این گونه خواهد بود که سه تا چهار مربی ایرانی خوب، جوان و بااستعداد را به کی‌روش معرفی خواهیم کرد تا او از میان مربی دستیار دلخواه خود را انتخاب کند و مربی ایرانی باید در کادر فنی تیم حضور فعال داشته باشد.

* حضور سرمربی ایرانی در تیم ملی کاملا منتفی شد
احسانی همچنین از منتفی شدن قطعی انتخاب سرمربی ایرانی به جای کارلوس کی‌روش خبر داد و گفت: یکی از مواردی که در کمیته فنی به بحث گذاشته شد و نتیجه‌گیری قطعی درباره‌اش انجام شد این است که مقطع کنونی زمان مناسبی برای انتخاب و به خدمت گرفتن سرمربی ایرانی برای تیم ملی نیست اما بنده به عنوان رییس کمیته آموزش فدراسیون و یکی از اعضای کمیته فنی و توسعه، از دانش و توانایی مربیان ایرانی دفاع می‌کنم و برای آن‌ها احترام زیادی قائلم. اما اگر او 6 ماه کار کند و تیم ایران در جام ملت‌های آسیا به موفقیت چشمگیری برسد، قطعا همگان و حتی مربیان و کارشناسان می‌گویند که این تیم حاصل کار و زحمات کی‌روش است و از طرفی اگر سرمربی ایرانی با تیم ملی موفق نباشد، انتقادهای زیادی از او خواهد شد و همه چیز بر سرش خراب می‌شود بنابراین ما با این کار آن مربی ایرانی منتخب را سوزانده‌ایم و حتی فراتر از آن ممکن است باب به کارگیری سرمربی ایران در تیم ملی بزرگسالان را ببندیم. پس در مجموع بهتر است در این مقطع از به خدمت گرفتن سرمربی ایرانی اجتناب شود.

* با کی‌روش توافق نشود، مذاکره با مربی خارجی جدید آغاز می‌شود
عضو کمیته فنی و توسعه در پاسخ به اینکه اگر فدراسیون با کی‌روش به توافق نرسید، تکلیف چه خواهد شد و آیا سرمربی خارجی دیگری را برای تیم ملی انتخاب می‌کنید به ایسنا گفت: قطعا همین طور خواهد بود. بنا بر تصمیمی که گرفته شده، باید همین رویکرد در دستور کار قرار بگیرد. تیم ایران با حضورش در جام جهانی شرایط خوبی پیدا کرد و با این دستمزدی که فدراسیون حاضر است بابت سرمربی و سایر اعضای کادر فنی بپردازد، ما می‌توانیم مربیان خوب و بزرگی را به ایران بیاوریم. از امثال سرمربی تیم‌های مکزیک، الجزایر و کاستاریکا گرفته تا پکرمن که یک مربی فوق‌العاده حرفه‌ای در تیم ملی کلمبیا هستند و تاثیرات عمیقی در این تیم گذاشته جزو مربیانی هستند که احتمالا حاضرند با این مبالغ در تیمی چون ایران کار کنند. باز هم تاکید می‌کنم ما همیشه قدرشناس زحمات مربیان ایرانی هستیم و این نگاه‌مان بیگانه‌پرستی نیست بلکه معتقدیم یک تصمیم منطقی است که می‌تواند به نفع فوتبال و تیم ملی ما باشد.

* وینگادا برنامه‌های نسبتا خوبی به کمیته فنی داد
به گزارش ایسنا در جلسه کمیته فنی و توسعه که عصر دیروز (سه‌شنبه) برگزار شد، برنامه‌های تیم ملی فوتبال المپیک (امید) هم با حضور نلو وینگادا سرمربی این تیم مورد بررسی اعضای کمیته قرار گرفت که احسانی در این باره نیز به ایسنا گفت: وینگادا برنامه‌های نسبتا خوبی را به کمیته فنی ارائه کرد که نیازمند تعامل صددرصدی باشگاه‌ها با تیم امید است چرا که هرچه تیم ملی قوی‌تری داشته باشیم به نفع باشگاه‌ها هم هست از طرفی تجارب بین‌المللی که بازیکنان تیم امید به دست می‌آورند برای حضورشان در باشگاه‌ها هم مفید خواهد بود. البته برنامه‌های این تیم از قبل پیش‌بینی شده بود و وینگادا برنامه‌های تکمیلی و جدید را به ما ارائه کرد.

* تصمیم فدراسیون برای حضور سه بازیکن بزرگسال در تیم امید به خاطر طلای اینچئون
وی در پاسخ به اینکه آیا موضع فدراسیون و وینگادا همچنان بر این است که تیم امید در یک تصمیم عاقلانه و بر خلاف گذشته، بدون بازیکن بزرگسال در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کند و این رقابت‌ها را در راستای آماده‌سازی خود برای بازی‌های انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو ببیند، به ایسنا گفت: در این باره ما ابتدا باید ببینیم قوانین جدید AFC چگونه است بر اساس قوانین قبلی تیم امید می‌تواند از سه بازیکن بزرگسال در بازی‌های آسیایی استفاده کند. روندی که به آن اشاره می‌کنید درست و منطقی است اما ما نیاز داریم تا جایی که می‌شود تیم ملی امید ایران در بازی‌های اینچئون قهرمان رقابت‌ها شود. این عناوین بین‌المللی مهم برای فوتبال ایران اهمیت زیادی دارد و اعتبار بین‌المللی ما را افزایش می‌دهد. اما با همه این احوال هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و این موضوع به نظر سرمربی تیم پیش از بازی‌های آسیایی هم بستگی دارد. قطعا اگر حضور چند بازیکن بزرگسال در تیم امید باعث قوی‌تر شدن و تاثیرگذاری ویژه‌ای باشد، فکر می‌کنم هم فدراسیون و هم سرمربی تیم از این موضوع استقبال کنند اما اگر قرار باشد تاثیر چندانی نداشته باشد، احتمالا این کار انجام نشود.

* بسته پیشنهادی به کی‌روش ظرف چند روز آینده به او اعلام می‌شود
احسانی در پایان با بیان اینکه بسته پیشنهادی فدراسیون متشکل از مبلغ قرارداد و جزئیات توافق با کی‌روش آماده و ظرف چند روز آینده به این مربی پرتغالی تحویل داده می شود گفت: جام جهانی به ما نشان داد که فاصله زیادی با سطح اول فوتبال دنیا داریم و باید خیلی کار کنیم. حتی کشورهایی چون استرالیا، ژاپن و کره جنوبی که سال‌هاست با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال‌شان کرده‌اند هم نتوانستند به موفقیتی در جام جهانی برسند و این نشان می‌دهد کار ما در آینده چقدر سخت است. اولین قدم مهم ما باید اصلاح زیرساخت‌های فوتبال‌مان باشد و هر روز که بگذرد و ما کاری نکنیم، عقب افتاده‌ایم. اگر تیم ملی ایران را با تیم آمریکا مقایسه کنید می‌بینید که ما در جام جهانی 98 آن‌ها را شکست داده‌ایم و از آن زمان تاکنون یک خط در میان به جام جهانی رفتیم و الان هم با یک امتیاز از برزیل برگشتیم اما آمریکا بعد از جام جهانی 98 اولا حضور مداوم در جام‌های جهانی داشته ضمن اینکه در جام 2002 به جمع هشت تیم پایانی راه یافت. در جام 2010 از گروهش بالا آمد و اکنون هم می‌بینیم که در مرحله یک هشتم نهایی جام 2014 قرار دارد.

 

تازه این در شرایطی است که فوتبال رشته چهارم ورزشی در آمریکا است و ما در ایران فوتبال را به عنوان رشته نخست از حیث علاقه‌مندی مردم داریم. ما نیاز داریم تا متخصصان قوی در فوتبال ما حضور داشته باشند و از طرفی ساختار فوتبال ایران را به سمت خصوصی‌سازی و توسعه امکانات سخت‌افزاری سوق دهیم تا در نهایت انتظار پیشرفت و کسب موفقیت در آینده را داشته باشیم.

اخبار ورزشی - ایسنا