ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کیانی: آماده عذرخواهی از قلعه نویی هستم



 

کیانی: آماده عذرخواهی از قلعه نویی هستم

 

به باشگاه های دیگر زنگ می زنند تا مرا تعویض کنند

کیانی: آماده عذرخواهی از قلعه نویی هستم

هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: نگفتم از قلعه نویی عذرخواهی نمی‌کنم و آمادگی این کار را دارم.

مهدی کیانی در مورد اینکه چرا حاضر نشده از امیر قلعه نویی عذرخواهی کند، گفت: من به کسی نگفتم از قلعه نویی عذرخواهی نمی کنم. روزی که به باشگاه رفته بودم به من گفتند معذرت خواهی کن و گفتم به عنوان اینکه قلعه نویی بزرگتر از من است این کار را می کنم اما اکنون رویم نمی شود.

وی افزود: باشگاه از من خواست که به صورت انفرادی تمرین کنم و من هم آن را اجرا کردم. دوست دارم برای تراکتورسازی بازی کنم اما خود باشگاه به باشگاه های دیگر زنگ زده تا من را با بازیکن دیگری تعویض کند. برای من هم فرقی نمی کند.


ویدیو مرتبط :
عذرخواهی امیر قلعه نویی از هواداران استقلال!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک بام و دو هوا؛ قلعه نویی نصرتی را می بخشد، کیانی را اخراج می کند!



 

یک بام و دو هوا؛ قلعه نویی نصرتی را می بخشد، کیانی را اخراج می کند!

 

هر چند حرکت کیانی به هیچ وجه قابل مقایسه با حرکت نصرتی نیست، ولی عکس العمل سرمربی اخلاق مدار تراکتورسازی در قبال این دو حرکت در نوع خود جالب است.

به نقل از مهر، سرمربی تراکتورسازی طی اقدامی قابل تامل به همراه جمعی از بزرگان فوتبال پیشقدم شد تا ضمن حمایت از محمد نصرتی از فشار بیش از حد ناشی از آن حرکت ناشایست جلوگیری کند. این درحالی است که مهدی کیانی ‌بازیکن با اخلاق و محبوب تراکتور همچنان مورد غضب وی قرار دارد!

این حرکت امیر قلعه نویی که توام با اقدام مشابه تعدادی دیگر از اهالی ورزش در خصوص تخفیف مجازات محمد نصرتی صورت گرفت، در نوع خود جالب و قابل احترام است اما کاش این مربی اخلاق مدار فوتبال ایران که همگان وی را با این خصیصه مثبت می شناسند، در خصوص مهدی کیانی بازیکن تراکتورسازی نیز اینگونه رفتار می کرد و خطای بس کوچکتر او را نیز با سعه صدر مورد بخشش قرار می داد.

البته خطای مهدی کیانی در دیداری تدارکاتی و در حالیکه هیچ دوربینی هم آن حرکت وی که فقط نوعی اعتراض به تعویض بود را ضبط نکرده و حرکتش جهانی نشده و تنها تعداد معدود حاضران در محل، این اشتباه معمول بین برخی بازیکنان فوتبال را شاهد بودند، به هیچ وجه قابل قیاس با حرکت ناشایست محمد نصرتی در رشت نیست.

حال این سئوال پیش می آید که چرا امیر قلعه نویی به فاصله چند روز پس از اتفاقات رشت، اینگونه در اول صف حامیان مدافع تیم ملی قرار می گیرد و دفاع بحق و قابل تقدیری از این بازیکن به عمل می آورد اما همین مربی که این روزها به دلیل نتایج دور از انتظار تراکتور، به شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته، در مورد بازیکن محبوب هواداران تراکتورسازی کمترین انعطاف را هم از خود نشان نمی دهد!؟

از سوی دیگر، محمد نصرتی فصل گذشته خداحافظی چندان خوشی نیز با هواداران تراکتورسازی نداشت و به نظر خیلی ها، این بازیکن نماد اعتراض به هواداران یک تیم است - که حتی اکنون هم برخی ها آن را تکرار می کنند - اما در سوی مقابل، مهدی کیانی بازیکنی است که محبوب هواداران تبریزی بوده و خیلی ها با رفتن این بازیکن، از استادیوم ها رفتند تا مسئولان به دنبال یافتن دلایل کاهش تعداد تماشاگران بازیهای تراکتورسازی در مقایسه با فصل گذشته و اوایل فصل جاری باشند!

از سویی، در قضیه مهدی کیانی که اشتباهی ناخواسته از جانب این بازیکن صورت پذیرفت، قلعه نویی آنقدر تند و ضربتی برخورد کرد که حتی کسی جرات پادرمیانی پیدا نکرد و آنهایی هم که به ژنرال نزدیک بودند نیز، با ممانعت این مربی در خصوص وساطت برای بخشش و بازگشت کیانی مواجه شدند اما اکنون امیرخان حتی پیش از خود پرسپولیسی ها وارد عمل شده و نامه تخفیف مجازات نصرتی پرسپولیسی را امضاء کرده است.

فارغ از هرگونه جانبداری، اگر از دید قلعه نویی، محمد نصرتی خطایی غیرعمدی مرتکب شده و مستوجب بخشش است، چرا مهدی کیانی نباید بخشیده شود؟ آیا این بازیکن باید اشتباه کوچکتر خود را به این بزرگی پاسخ بدهد؟ آیا نباید عذرخواهی کیانی مورد قبول مربی اخلاق مدار تراکتورسازی قرار گیرد؟

سئوال اساسی هواداران و صاحبنظران فوتبال در تبریز این است که چه فرقی بین این دو بازیکن بوده که قلعه نویی برای یکی طومار امضاء می کند و برای دیگری جای کوچکترین بخشش هم نیست؟ تنها تفاوت می تواند در بزرگی و کوچکی خطاهای دو بازیکن باشد که آن هم اگر در ترازوی عدل قرار گیرد، کاملا مشخص می شود که کدامیک بیشترین حق را برای بخشیده شدن دارند؟

عده ای هم بر این عقیده اند که شاید نه مدیران و نه سرمربی تراکتور علاقه ای به حضور بازیکنی که به شدت محبوب بوده و مورد حمایت هوادارن است نداشته و به همین دلیل دنبال بهانه ای بودند تا وی را از جمع سرخپوشان تبریزی کنار گذارند!

به هرحال، جای تاسف دارد در این دنیای حرفه ای، بازیکنی باتعصب و با اخلاق که طی سه سال گذشته به یکی از نمادهای تراکتور تبدیل شده به دلیل نداشتن پشتوانه بازیکنان، مربیان، بزرگان فوتبال و رسانه های مختلف اینگونه نابود می شود اما بازیکنی که حرکت ناشایست وی مدتها تیتر اول رسانه های خارجی است، از سوی همین محافل مورد حمایت قرار گرفته و حتی برایش طومار نیز جمع می شود!

صرفنظر از نوشته های بالا، اکنون مناسبت اعیاد قربان و غدیر است و قلعه نویی که یک فوتبالی کاملا مذهبی و معتقد است، می تواند به میمنت و مناسبت همین اعیاد، عیدی شیرینی به هواداران تراکتورسازی داده و از اشتباه مهدی کیانی که او هم بازیکن خوش اخلاق و متعصبی است، گذشت کند تا به پاس همین بخشش امیرخان، هواداران تراکتورسازی نیز کدورت با محمد نصرتی را کنار گذاشته و از این بازیکن ملی پوش در این برهه زمانی حمایت کنند.