ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کوچک کردن شکم با چند تمرین ساده



کوچک کردن شکم,تمرینات مخصوص شکم,آب کردن چربی های شکم

ورزش و رژیم غذایی  در کنار هم مطمئن‌ترین راه برای کاهش چربی های شکم است

 

کوچک کردن شکم با چند تمرین ساده
کریستین روزنبلوم، استاد تغذیه دانشگاه جورجیا، بر این باور است که با یک رژیم بسیار ساده و کم کالری و روزی یک ساعت فعالیت کم نه تنها می‌توان از شر چربی های شکم خلاص شد بلکه می‌توان به وزن و اندام ایده آل دست یافت. یادتان باشد اگر دوست دارید زودتر به اندام ایده آل خود برسید باید در هوای آزاد ورزش کنید، به عبارتی ورزش‌های هوازی تاثیر زیادی روی کاهش وزن دارند.

 

چرا برای کوچک کردن شکم ورزش کنیم؟
بسیاری از افرادی که درگیر کاهش وزن هستند باور دارند که باید کالری از دست بدهند. برای به دست آوردن این مهم لازم نیست دور غذا خوردن را یک خط قرمز بکشید. فقط کافی است کمی در میزان کالری دریافتی خود در طول روز تجدید نظر کنید. یادتان باشد بدن انسان قدرت سازگاری با هر شرایطی را دارد پس اگر شما شوک بی غذایی را نیز به بدن خود وارد کنید، بدن بعد از مدتی نسبت به این اتفاق سازگار شده و دیگر در اثر نخوردن وزنی از دست نمی دهد.

در این میان تنها روشی که بدن در مقابل آن مقاوم نشده و در هر شرایطی واکنش مثبت در قبالش دارد وزش کردن است. به شما توصیه می‌کنیم با ورزش به جنگ توده‌های چربی بروید و بدن خود را با قحطی در گیر نکنید. مطالعات زیادی برای کم کردن چربی‌های دور شکم انجام شده است که 5 تمرین از بقیه اثر بیشتری دارند که در ادامه به آن‌ها می پردازیم.

 

√ دوچرخه سواری برای کوچک کردن شکم تان مفید است
بهترین راه حل برای هدف قرار دادن عضلات مورب شکم ورزش دوچرخه سواری است. برای انجام این تمرین نیاز به دوچرخه ندارید کافی است به پشت خوابیده دست‌ها را پشت سر خود قفل کنید. زانو را به قفسه سینه نزدیک کرده و کمی شانه‌ها از زمین بلند کنید. به آرامی آرنج راست خود را به سمت زانوی چپ و پای راست خود را به دست راست خود نزدکی کنید. بعد از سه بار این حرکت را متوفق کرده چند ثانیه استراحت کرده و تا 16 بار این حرکت سه تایی را ادامه دهید.

 

کوچک کردن شکم به کمک توپ
یک توپ بزرگ را انتخاب کرده و آن را بین کمرتان و یک ستون یا یک تکیه گاه قرار دهید. دست ها را پشت سر قفل کرده و آرام زانوهایتان را خم کنید. این ورزش را نیز 12 تا 16 مرتبه و در هر مرتبه 3 بار تکرار کنید. مراقب باشید به زانوهایتان فشار زیادی وارد نشود و چند باری تمرین کنید به راحتی یاد خواهید گرفت که توپ را بین کمر و ستون نگه دارید.

 

با صندلی بازی شکم تان را کوچک کنید
برای این ورزش نیاز به صندلی سبک دارید. روی زمین دراز بکشید، یک صندلی سبک را بین پاهای خود نگه دارید، بهتر از از صندلی های پلاستیکی مخصوص کودکان استفاده کنید، پاها را به سمت شکم جمع کرده 3 ثانیه نگه داشته و آن را به حالت قبل برگردانید. این حرکت را 15 بار و در هر بار 5 دفعه تکرار کنید.

 

کوچک کردن شکم با انجام دراز نشت ساده
این ورزش را تقریبا همه امتحان کرده اند. کافی است روی زمین دراز بکشید. دست را پشت سر قفل کرده و کمی شانه ها را از زمین جدا کنید. بعد آرام آرنج را به سمت شکم بکشید، دفعات اول این کار را با آرامش انجام دهید تا فشار زیادی به کمرتان وارد نشود. به طور حتم بعد از مدتی میزان بیشتری می‌توانید خم شوید، مانند ورزش های بالا این حرکت را نیز 12 تا 16 بار در هر بار 3 دوره انجام دهید.
در حرکت آخر نیز روی زمین دراز بکشید، به جای قلاب کردن دست ها پشت سر آن‌‎ها را کنار گوش خود بگذارید. نیمه تنه خود را از زمین جدا کرده به آرامی تا 3 بشمارید و دوباره به حالت اول برگردید. انجام 16 بار این حرکت در روز چربی های اطراف شکم را از بین خواهد برد.

 

نکته
البته باز هم به شما می‌گوییم که در کنار این حرکت‌ها یک رژیم غذایی سالم نیاز دارید. این دو در کنار هم مطمئن‌ترین راه برای کاهش چربی شکم است.

منبع : bornanews.ir


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 روش ساده برای کوچک کردن شکم



 

 

کوچک کردن شکم,بزرگ شدن شکم

روشهای کوچک کردن شکم برای خانمها


 

 

عجیب نیست که شکمتان را نتوانید ببینید؟ در اینجا 10 روش ساده برای مسطح کردن شکمتان ،به شما توصیه شده است.

 

برای مسطح کردن شکمتان از نکات ساده ای که می توانید آنها را در زندگی روزمره تان بگنجانید گرفته تا انجام ورزشهایی در منزل،به شما توصیه شده است.

 

این ده پیشنهاد را دنبال کنید و شکمتان را تخت و مسطح ببینید:

 

1. یک کاسه تمشک بخورید:

 

فیبر موجود در تمشک از یبوست که باعث بزرگ شدن شکمتان مانند یک بالون می شود جلوگیری میکند .

 

2. مقدار زیادی آب بنوشید:

 

آب فقط حجم معده را پر کرده و عاری از کالری است همچنین باعث می شود سوخت و ساز بدنتان در حرکت باشد.

 

3. نوشابه را از قلم بیندازید:

 

مطمئنا نوشابه چاق کننده نیست اما مملو از کالری است.نوشابه همچنین سطح کورتیزول( هورمون استرس که به ذخیره شدن چربی در شکمتان کمک می کند) را بالا می برد.

 

4. صاف بنشینید:

 

قوز کردن به سمت جلو باعث بزرگ به نظر رسیدن شکمتان می شود.برای اینکه لاغر شوید ماهیچه های شکمتان را سفت و محکم کنید،شانه هایتان را به عقب ببرید،بدن خود را به سمت بالا بکشید،و پشتتان را برخلاف صندلی به سمت عقب پایین بیاورید.

 

5. باغبانی کنید:

 

خم شدن،بلند شدن،چرخیدن به شکل دادن کمرتان کمک کرده و در ساعت 350 کالری می سوزانید.

 

6. رانهایتان را تکان دهید:

 

تکان دادن رانها به اندازه باغبانی و درخت کاری کردن کالری می سوزاند.

 

7. روی چمن زمین گلف تمرین کنید:

 

کندن گودالی برای توپهای گلف برای شما مانند یک پیاده روی می ماند.توپ را محکم بزنید و شکمتان را سفت کنید.

 

8. پاهایتان را بلند کنید:

 

عضله های قسمت بالای شکمتان را با بالا آوردن پاهایتان از سطح زمین منقبض کنید.به پشت دراز بکشید و پاهایتان را روی صندلی یا تخت تکیه دهید.آرام بچرخید،سر و شانه هایتان را بالا ببرید و پشتتان را از سطح زمین بالا بگیرید سپس آرام پایین بیاورید.این کار را 10 تا 12 بار 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

 

9. حالا عکس حالت قبلی را انجام دهید:

 

برای کوچک کردن شکمتان از زوایای مختلف،روی زمین به پهلو دراز بکشید و روی بازوهایتان تکیه کنید، پا بزنید(نرمش دوچرخه) و پاها و زانوهایتان را به صورت 90 درجه خم کنید.ماهیچه های شکمتان را منقبض کنید و پشتتان را روی زمین فشار دهید،رانهایتان را تا 2 الی 4 اینچ از سطح زمین بالا ببرید.چند لحظه مکث کنید سپس پاهایتان را پایین بیاورید.این نرمش را 10 الی 12 بار به مدت 2 یا 3 بار در هفته انجام دهید.

 

10. عمل انقباض را قطع کنید:

 

برای اینکه ماهیچه های قمست کمرتان هم کوچک شود به پشت دراز بکشید در حالی که زانوهایتان را خم کرده اید و پایتان روی زمین است.قوزک پای راستتان را روی زانوی چپتان قرار دهید و دستتان را پشت سرتان،و آرنجتان به بیرون می آید.سر و کمرتان را بالا بگیرید،بچرخید و شانه چتان را به سمت زانوی راستتان بیاورید.چند لحظه مکث کنید سپس به آرامی پایین بیاورید.این حرکت را 10 الی 12 بار تکرار کنید سپس با طرف بعدیتان این حرکت را امتحان کنید.این حرکت را 2 الی 3 بار در هفته انجام دهید.

منبع:سیمرغ