ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کنایه دوباره قلعه نویی به برنامه 90



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه استقلال

 

اخبار ورزشی - بازگشت لژیونرها زمان مربی ایرانی بود آن برنامه معروف نابودش می کرد؛
کنایه دوباره قلعه نویی به برنامه 90؛ به خاطر شفاف سازی مرا مافیا کردند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: «به خاطر شفاف سازی مافیا شدم و گفتند فوتبالی زمینت می‌زنیم.»

به گزارش جام نیوز، امیر قلعه نویی از جمله مربیانی بوده که همواره به حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های عربی نقد داشته و طبیعی است اکنون که لژیونرهای اروپایی فوتبال ایران مانند دژاگه و قوچان‌نژاد به قطر رفته‌اند شنیدن نظرات او جالب توجه باشد.

قلعه‌نویی در حالی به اصفهان می‌رود که خاطرات خوبی را با دو قهرمانی با اصفهانی‌ها دارد. دیدار استقلال و سپاهان که به نوعی فینال زودرس به حساب می‌آید، باعث شد تا با سرمربی استقلال درخصوص مسایل روز و این دیدار گپ و گفتی داشته باشیم.

سرمربی استقلال در خصوص سقف قرارداد، محسن فروزان و مطبوعات صحبت کرد.

* دیدار استقلال و سپاهان به نوعی فینال زودرس است. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟
- بازی سختی است و سپاهان نسبت به سال گذشته قدرتمندتر شده و به قول شما این دیدار فینال زودرس است. خوشحالم به اصفهان می‌روم چرا که خاطرات خوبی با هواداران اصفهانی داشتم و اصفهان را خانه خودم می‌دانم. من در اصفهان در کنار آقایان ساکت و پورسینا لحظات خوبی داشتم و آن روزها جزو لحظات خوب زندگی من بود. در اصفهان حتی در شرایط سخت هم آرامش داشتم و همیشه تماشاگران و خصوصا آقای ساکت به من لطف داشتند. من همیشه ممنون‌دار آنها هستم. در خصوص بازی هم باید عرض کنم ما دو بازی گذشته را توانستیم ببریم البته ایرادات فنی و مشکلات نفراتی و مصدومیت‌ها هم مزید بر علت شد تا نتوانیم استقلال آرمانی را به نمایش بگذاریم هر چند که از شرایط کنونی استقلال هم راضی هستم و در اصفهان به دنبال دو هدف اصلی هستیم.

* اهدافتان در دیدار برابر سپاهان را تشریح می‌کنید؟
- هدف اول‌مان گل نخوردن و هدف دوم‌مان گل زدن است. سپاهان در دو دیدار گذشته‌اش گل نخورده و با سه دفاع بازی می‌کند ما در این دیدار در کنار بازی سرعتی به دنبال اداره فضا و زمان در برابر سپاهان هستیم. سپاهان از خط حمله قوی سود می‌برد.

* در حال حاضر نقدی که به تیم استقلال وارد است، عملکرد خط دفاعی تیم شماست و اینکه این خط دفاعی به راحتی باز می‌شود، این انتقاد را قبول دارید؟
- طبیعتا قبول دارم. ما در خط دفاع خرسندنیا را داریم که پست اصلی‌اش هافبک دفاعی است که اجبارا در خط دفاع از او استفاده می‌کنیم. با آمدن حنیف و امیرحسین این مشکلات هم برطرف می‌شود.

* به نظر می‌رسد از جذب محسن فروزان راضی باشید.
- من در خصوص بازیکنان خیلی صحبت نمی‌کنم. اما خوشحالم که خیال هواداران بابت دروازه راحت است. محسن دروازه‌بان جوان و آینده‌داری است و با ادامه همین روند به شرط آنکه وارد حاشیه نشود، می‌تواند در کارش موفق باشد.

* بعد از جام جهانی لژیونرهای فوتبال ایران مانند دژاگه و قوچان نژاد به لیگ‌های عربی رفتند، شما همواره منتقد این روند بودید. اکنون نظرتان چیست؟
- زمانی که مربی تیم ملی بودم با این موضوع مخالف بودم و اکنون هم معتقدم رفتن این بازیکنان به کشورهای عربی شاید به خود آنها کمک کند اما به فوتبال ما کمکی نخواهد کرد. با این حال معتقدم مشکلات دیگری در فوتبال ما وجود دارد که دیده نمی‌شود. بخش اعظم مشکلات فوتبال ما این است که کار زیربنایی و ساختارسازی را رها کرده‌ایم. در همین دو هفته بازی‌های شهر اهواز را دیدیم.

 

ورزشگاهی که دو ماه پیش بهترین کیفیت را داشت اکنون به این وضع افتاده است. اگر فوتبال ما زمین با کیفیت داشته باشد، می‌تواند در دنیا مطرح باشد اما منِ قلعه نویی از حالا باید نگران بازی در زمین اهواز باشم که به نظرم حتی فولاد هم نمی‌داند چطور در این شرایط زمین بازی کند چرا که یک تیم تکنیکی است. این جای تعجب است که مهد فوتبال و تکنیک آن، چنین زمینی دارد که بیشترین ضربه را هم به خود تیم‌های خوزستانی خواهد زد یا سوال دیگرم این است که ورزشگاه نقش جهان چند سال است که ساخته نشده؛ این مسائل مشکلات اساسی فوتبال ما محسوب می‌شود و پاسخ دلیل نرفتن بازیکنانمان به اروپا هم همین است.

* این مشکلات وجود دارد اما لژیونرهایی که خواستگاه فوتبالی آنها در اروپا بوده هم به قطر و کویت آمدند.
- حرف بزنم باز هم می‌گویند ضد کی‌روش صحبت کرده اما من قبل از جام جهانی گفتم اروپایی‌ها بازیکنانی که می‌خواهند از سمت ما بگیرند زیر 17 - 18 سال است. اکنون که شرایط بدتر شد و دو بازیکنی که در اروپا داشتیم هم برگشتند. اگر این اتفاق برای مربی ایران رخ داده بود آن برنامه معروف نابودش می‌کرد و می‌گفتند تمرین و بازی شما سبب شده آن دو بازیکنی که داشتیم هم برگردند.

 

با این حال ایراد ما در برنامه ریزی و ساختارسازی است. البته با آمدن تاج برنامه‌ها خوب و منظم شده اما عمده مشکل ما همین کیفیت زمین مسابقات است. مطمئن باشید با افزایش کیفیت زمین مسابقات در ایران می‌توانیم جزو 20 - 25 تیم اول فوتبال جهان شویم و روند رو به رشدی داشته باشیم. فوتبال ما در حال حاضر حالت جرقه‌ای دارد، یک نسل می‌آید و نتیجه می‌گیرد و زمانی که آن نسل می‌رود دچار مشکل می‌شویم ولی اگر با برنامه ریزی به تیم‌های پایه توجه شود و شرایط زمین‌های ما بهتر شود فوتبال ما حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

 

اگر هم که این شرایط درست نشود طبیعی است، بازیکن می‌بیند کجا به او بیشتر پول می‌دهند و از سوی دیگر 3 - 4 سال از عمر فوتبالی‌اش باقی نمانده بنابراین به کشور عربی می‌رود، برای ما که تازه می‌گویند باید از قراردادت هم کم کنی.

* پس این شفاف سازی که رخ داد را واقعی می‌دانید؟
- این شفاف سازی خیلی کمک کرد. چرا آقایان این را نمی‌گویند که 4-5 سال پیش من گفتم بالای سقف قرارداد بسته‌ام، من که آن موقع شفاف سازی کردم و آن زمان چه کسی شفاف سازی کرده بود؟ اولین مربی که جرات داشت در ایران شفاف سازی کند من بودم که آمدم گفتم بالای سقف گرفتم و چقدر هم تاوان این حرفم را دادم. سر این حرفم مافیا شدم و گفتند فوتبالی زمینت می‌زنیم که همه این کارها را هم کردند. فقط یک کلمه گفتم دروغ نمی‌گویم و بالای سقف قرارداد بستم. بنابراین شفاف سازی را که قلعه‌نویی در فوتبال ایران آغاز کرد. اگر آقایان تازه در خصوص رقم قراردادها شروع به شفاف‌سازی کرده‌اند من 4 سال پیش این کار را کردم. کدام مربی و بازیکن در مورد رقم قراردادش صحبت کرد. تنها کسی که گفت من بودم. همه فکر می‌کردند قراردادها منتشر نشود.

* گفته می‌شود شما پیشنهاد داده‌اید که درصدی از قرارداد کادر فنی و بازیکنان کسر شود. در این باره نظری دارید؟
- اصلا چنین چیزی نیست. چرا باید پیشنهاد بدهم که از قراردادم کم بشود. گفتند قراردادها از سقف بودجه زده بالا به خاطر همین قرار است با 5، 6 تن از بزرگان تیم جلسه‌ای بگذاریم تا راهکاری به دست بیاوریم.

* این نشست برگزار شده؟
- بعد از دو سه بازی آینده اگر نیاز باشد این جلسه را برگزار می‌کنیم. قرارداد خود من هم نسبت به پارسال 30 درصد کاهش داشته.

* قرارداد امسال شما چقدر است؟
- من 30، 40 درصد از قرارداد پارسال را هم طلب دارم. سال گذشته 500، 600 میلیون هم از استقلال نگرفتم. وجدانا قرارداد امسال مرا خود باشگاه نوشت و من رقمی به آنها نگفتم و دلیل آن رفاقت 25 ساله من با آقای افشارزاده و پسرش بود.

* شما به عنوان اولین مربی که شفاف‌سازی کرده‌اید، در مورد امسال هم معتقدید که بازیکنان عین رقم عنوان شده قرارداد بسته‌اند.
- من همان سالی که تراکتور بودم و اعلام کردم بالای سقف پول گرفته‌ام، با آقای تاج، جعفری و عزیزمحمدی جلسه گذاشتیم و گفتم عین پولتان را برمی‌گردانم و دو ماه مجانی برای مردم آذربایجان کار می‌کنم. اما اعلام کردند که بالای سقف هم قرارداد بسته‌اند ولی چون بخشی از مطبوعات با من مشکل دارند، این مسایل را نمی‌نویسند. در مورد قرارداد بازیکنان صحبتی نمی‌کنم اما به طور کلی نسبت به سال گذشته قراردادها 20، 30 درصد کاهش داشته که با توجه به تورم جامعه این رقم به 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.  از سقفی که تعیین کرده‌اند تنها چند درصد بالا زده که آن هم مساله‌ای نیست.

* و در پایان؟
- امیدوارم بازی خوب و تماشاگرپسندی در برابر سپاهان داشته باشیم.

اخبار ورزشی - جام نیوز

 


ویدیو مرتبط :
صحبت های فرهاد مجیدی علیه قلعه نویی در برنامه 90

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله شدید و دوباره قلعه نویی به برنامه 90



اخبار,اخبارورزشی,امیر قلعه نویی

سرمربی استقلال گفت: «رفتارهایی که بر سر ماجرای کی‌روش به راه انداختند حکایت همان جمله معروف است که این رفتارها از حب علی نیست از بغض معاویه است.»

 روزگارش با جنگ و ستیز علیه کسانی گره خورده که معتقد است آنها افکار ناپاک دارند. او حاضر نیست به هر قیمتی از اصولش عدول کند.

امیر قلعه‌نویی هرگز حاضر نیست برابر هجمه‌ای که علیه او توسط دو رسانه خاص (برنامه 90 و روزنامه خبر ورزشی) به راه افتاده کوتاه بیاید. درست یا غلط ژنرال آبی‌پوشان چنین شخصیت ویژه‌ای دارد.

 طی چند ماه گذشته این حملات به قلعه‌نویی چنان شدت پیدا کرده که طی 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. مخالفان معتقدند اگر قلعه‌نویی با کارلوس کی‌روش کنار می‌آمد الان بهترین مربی ایران بود و حالا که مخالف است باید زمین بخورد.

 این سناریویی است که حالا حالاها ادامه دارد و قلعه‌نویی هم می گوید روز مرگش است اگر بخواهد برابر این افراد دست‌هایش را بالا ببرد.

* صحبت‌های کی‌روش مبنی بر اینکه شما بازیکنان ناآماده را به اردوی تیم‌ملی فرستاده‌اید نشان می‌دهد او هنوز علاقه به ادامه این دیالوگ رسانه‌ای دارد...
- انتقاد باید منصفانه باشد و من تا هر زمان که دلم بخواهد درباره کی‌روش صحبت می‌کنم. مهم این است که در انتقاد نگاه‌ها سالم باشد. کی‌روش در مصاحبه اخیرش گویا دو مطلب را عنوان کرده که من درباره یک مورد آن می‌خواهم صحبت کنم. گفته هر وقت بازیکنان استقلال را به اردوی تیم‌ملی دعوت می‌کرده آنها ناآماده بودند. ما هم که همین را می‌گفتیم؛ گفتیم بازیکن ناآماده را دعوت نکن. من که می‌دانستم و حالا با این حرف‌هایش باعث شد تا ذهن مردم روشن شود که حقانیت حرف‌های من از روی غرض‌ورزی نبوده. خدا را شکر بدون آنکه خودش بداند چه می‌گوید حرف‌های مرا تایید کرد تا ذهن مردم روشن شود.

 * گویا چون حرف‌های شما علیه کی‌روش محسوب می‌شود اگر درست هم باشد خیلی به چشم نمی‌آید...
- حرفش درست بود و مردم حالا متوجه شدند که حق با من بود. بازیکن ناآماده که نباید به اردوی تیم‌ملی دعوت شود. امام علی (ع) گفته حق را بگو حتی اگر تمام عالم علیه تو شوند.
 
* پورحیدری با اینکه با شما اختلاف سلیقه دارد اما نظر شما درباره کی‌روش را مورد حمایت قرار داده و شکست سپاهان را محصول عملکرد خوب شما دانسته است.
- من هم پورحیدری را قلبا دوست دارم. فضای دموکراتیک یعنی همین. وقتی دموکراسی در جامعه حاکم باشد خیلی راحت‌ می‌توانیم یکدیگر را نقد کنیم و حرف‌های‌مان را به یکدیگر بزنیم. منصورخان به عنوان عضو هیات مدیره نظراتی داشتند و در این باره با یکدیگر بحث کردیم؛ بی‌احترامی که نکردیم. این فضا فضای خوبی است و من هم از آن استقبال می‌کنم. اما این رفتارهایی که بر سر ماجرای کی‌روش به راه انداختند حکایت همان جمله معروف است که این رفتارها از حب علی نیست از بغض معاویه است. من خوب این آدم‌ها را می‌شناسم.

* مثل اینکه قرار نیست کوتاه هم بیایید؟
- بحث من با این آدم‌ها، بحث امروز و دیروز نیست. 14، 15 سال است که دارم با اینها مبارزه می‌کنم. حالا هم خدا را شکر که کی‌روش حرفی را زد که حرف خود من بود. من هم که از اول می‌گفتم بازیکن ناآماده را چرا به اردوی تیم‌ملی دعوت می‌کنید.

 * وقتی مردم در نظرسنجی از کی‌روش حمایت کرده‌اند شما چرا کوتاه نمی‌آیید؟
- این هم خودش یک بحثی است. شما به من بگو اگر عملکردی موفق باشد دیگر چه نیازی به نظرسنجی دارد یا اینکه بازیکن بگوید بماند یا حمایت آنچنانی کنند. این نظرسنجی و مصاحبه‌های بازیکنان نشان می‌دهد عملکرد خوب نبوده که نظرسنجی گذاشته‌اند. وقتی کاری خوب است که برایش نظرسنجی نمی‌گذارند. هدف‌شان از این رفتارهای رسانه‌ای این است که آدم‌های‌شان را نگه دارند. همه دیگر آنها را می‌شناسند. آنها به فکر ایران نیستند.

* و با این شرایط کی‌روش هم موج‌سواری می‌کند...
- کی‌روش آدم کوچکی نیست و نیازی هم به این فشارها و نظرسنجی‌ها ندارد.
 
* با تمام این اختلاف‌نظرها یک اتفاق جالبی که رخ داد، حمایت برخی مخالفان قلعه‌نویی از او بود...
- شاید من با برخی از دوستان اختلاف‌نظر داشته باشم اما همیشه افکار سالم پشت هم هستند. امیدوارم رفتار صداوسیما هم رفتار خوبی شود؛ علاوه بر صحبت‌های ذوالفقارنسب و پورحیدری و سایر دوستان جا دارد به مقاله بهمن فروتن که در جایی خواندم هم اشاره کنم که اصل مطلب را بیان کرد. فروتن واقعا اصل قضیه را گفت. باور کنید اگر آقایان آن زمان که قانون کاپیتولاسیون تصویب شد بودند حتما این قانون را تایید می‌کردند.

 * اگر از شما بخواهند سکوت کنید و دیگر ادامه ندهید چه خواهید کرد؟
- اصلا چنین چیزی نیست. هر زمان نیاز ببینم صحبت می‌کنم. خدا را گواه می‌گیرم که به خاطر منافع ایران صحبت می‌کنم و دنبال آن نیستم که شأن و شخصیت آدم‌ها را زیر سوال ببرم. خیلی جالب است حالا که منافع‌شان ایجاب می‌کند هم روزنامه‌شان و هم تلویزیون را در اختیار کی‌روش گذاشته‌اند و نظرسنجی می‌کنند. مگر در همین برنامه غلام پیروانی رای نیاورد؛ غلام پیروانی هم 90 درصد رای آورد چرا نگهش نداشتند و این جریان‌سازی‌ها و حمایت‌های آنچنانی را از پیروانی نکردند. من یک بار دیگر هم گفته بودم و باز هم تکرار می‌کنم آدم زندگی می‌کند تا قیمت پیدا کند نه اینکه به هر قیمتی زندگی کند. من از این بابت خوشحالم که همواره زندگی کردم تا قیمت پیدا کنم. من از خدا می‌خواهم فوتبال ملی روز به روز بهتر شود و اگر حرفی می‌زنم خدا گواه است به‌خاطر مصالح و منافع ملی است نه چیز دیگری.

* استقلال خوشبختانه از جوی که علیه شما به راه افتاده ضربه نخورد...
- اعتقاد دارم در تیم فضای خوبی حاکم است. بعضی‌ها روی روح و روان بازیکنان ما کار کردند تا تخریب کنند اما خدا را شکر که رکب خوردند. حالا که بچه‌ها از فضای جام ملت‌ها دور شده‌اند بیشتر به فکر منافع استقلال و مردم هستند. الان با آرامش خوبی کارمان را دنبال می‌کنیم.

 * با اینکه سپاهان را شکست دادید باز هم به داوری معترض هستید؟
- بله، از جهانبازی تقاضا دارم برود و یک بار دیگر فیلم بازی را ببیند. اگر این دو پنالتی که نگرفت باعث می‌شد ما ببازیم می‌توانست پاسخگو باشد و واقعا چی می‌شد... نمی‌دانم چرا آقای عسگری فیلم بازی را نمی‌بیند و درباره حقی که از ما ضایع شده صحبت نمی‌کند. ما از طریق باشگاه نامه زده‌ایم و رسما اعتراض کرده‌ایم.

* لیگ شروع شد و شما روی داوری‌ها اعتراض دارید...
- فدراسیون و سازمان لیگ روی دو بحث باید در نیم‌فصل دوم دقت بیشتری داشته باشند. من سه ماه پیش راجع به دوپینگ عبدالزهرا گفته بودم اما کسی گوش نکرد. داوری فوتبال‌مان پاک است اما روی این دو موضوع نظارت بیشتری شود.

* گویا هلمکه مصدوم نبوده و دکتر نوروزی اطلاعات غلط به شما داده‌اند؟
- من یک توضیح بدهم. من در حوزه تخصصی خودم صحبت می‌کنم. باشگاه قرارداد می‌بندد و کمیته پزشکی صلاحیت سالم بودن بازیکنان را تایید می‌کند. دو تن از پزشکان خوب کشورمان آقاان دکتر کیهانی و ابراهیمی نامه داده‌اند که این بازیکن عمل می‌خواهد و 10 هفته زمان می‌برد تا آماده شود. چون قرارداد هلمکه هم با ما شش ماهه بود و با توجه به فشردگی بازی‌ها برای ما فایده‌ای نداشت. الاهلی هم به خاطر همین مصدومیت با او قرارداد سه فصل و نیمه امضا کرده است.

* آندو هم درباره شما گفته وقتی لیدرها فحش ناموس می‌دادند قلعه‌نویی نگاه می‌کرده و واکنش نشان نداده است؟
- من به این صحبت‌ها کاری ندارم. اگر قلعه‌نویی آدم بدی است نیایند کار کنند. نه اینکه وقتی هستند این مسایل را مطرح نکنند. من کلیت قضیه را می‌گویم اگر از یک فضایی خوشم نیاید کار نمی‌کنم و شفاف می‌گویم که به خاطر این مسایل کار نمی‌کنم. چه جوری می‌شود وقتی هستید قلعه‌نویی مرد است اما وقتی می‌روند این مصاحبه‌ها را انجام می‌دهند. خدا کند بعدا دست به دامان من نشوند.

* این مصاحبه‌ها و جوسازی‌ها قلعه‌نویی را از پا درنمی‌آورد؟
- من یک مربی اصولگرا هستم و روی اصول و اعتقاداتم پا نمی‌گذارم. هر کس هم با اصول من و استقلال باشد در مجموعه ما جا دارد. لطف خدا شامل حال من بوده که دشمنانم را آدم‌های ضعیف قرار داده است. خدا را شکر شرمنده مردم نشدم. این رفتارها فقط فضاسازی است و من تا آخرش ایستاده‌ام.

 * در بلندمدت شخصیت شما دستخوش تغییرات نخواهد شد و واضح‌تر بپرسم در آینده روابط حسنه نخواهد شد؟
- آخه بستگی دارد چه کسانی بخواهند مرا تخریب کنند. این تخریب‌ها باعث حقانیت آدم می‌شود. خوشحالم همیشه در مملکت ما میزان رای مردم بوده و باید نگاه مردم به آدم صحیح باشد. هر کسی در چارچوب اصول من باشد من هم با او دشمنی ندارم. تا الان که با شما صحبت می‌کنم با اعتقاداتم جواب خوبی از مردم گرفته‌ام و هیچ زمان پا روی حق نگذاشته‌ام.

 اخبارورزشی  -  روزنامه گل